Millist õli panna?
Millist õli panna?
Alles ostsin 325 E36. Mõtlesin et kui nüüd õli vahetama minna kas peaks täissündi panema või ei ole mõtet. Läbisõit spidol 151000 aga tegelt vist sinna 375000 kanti. Aasta autol 1993.
BMW E36 325i `93
tundsin huvi ka Liqui Moly vastu ja sain sellise vastuse...
Küsimus :
> BMW on 92a, 2,0 R6 110kw
> Viimati läks sinna mootorisse ~5L ja juurde pole ka pannud, kuid kui
viimati
> vaatasin
> oli alumise kriipsuni, kas võib Liqui-di juurde panna?
> Kui auto ostsin siis 1 sepp ütles, et nii vanale mootorile käib
> poolsünteetiline väga hästi.
> ja praegu olengi ~6000km
> Texaco poolsündiga sõitnud, häda pole midagi, kuid
> kui (BMW)foorumis
> jutustavad, et vot see moly on hea, siis tekkis huvi, missest, et vana
> mootor
Vastus : peale võib LM'i panna küll, kõik õlid on segunevad va
muidugi sünt ja minelraal jms.
LM-l olemas spets pealevalamisõli, see on eriti just juhtudeks
kui ei tea mis õli parasjagu sees on ja mis on tehtud sobimiseks kõigi
õlidega.
Kuid siiski ei ole hea õli segatud õli, seega mina soovitan :
Valada peale sedasama õli mis sees ning sõita uhkelt veel 4000 km,
enne õli vahetust lisada vanal õlile LM'i Engine Flushi(kood:2427) selleks,
et vabaneda
vanast saastast mootoris(lisada vanasse õlisse 10min tühikäigul ja õli
välja)
ning valada sisse LM'i MoS2-ga (molübdeendisulfiid*) õli (kood:1092)
> Kas tõesti planeedi parim? Miks?! Palju maksab?
Eks see "planeedi parim" oli naljaga pooleks öeldud ja kajastab mu enda
uskumust.
LM puhul tegu 100% Fritsude asjaga ja Saksas on ta väga tugevalt esirinnas
(turuosalt kütuse ja õlilisandite nr 1 õli järelturul nr 2)
Tegu ei ole asjaga, mis on kus teab suurtest mahutitest ise kankudesse
villitud.
LM enda rõhk on kvaliteedil nt selle asemel, et müüa hästi palju ja igale
poole,
pigem pidurdatakse mahtu, kui see kipub kvaliteedi arvelt tulema.
Mis eestlase jaoks oluline, on tegu kvaliteediga kuid mitte kõige kõrgema
hinna eest.
Engine Flush maksab jae 63.-
10W-40 MoS4-ga 5L jae 362.-
kingiks Liqui Moly EST kleeps
Ale variandid sõltuvad läbirääkimisest.. :p
*-MoS2 jätab pindadele ülilibeda kile/kihi, mis vähendab detailid hõõrdumist
ja seega ka kulumist,
samas on paljud ka täheldanud õlikulu vähenemist, kuid see on pigem
kõrvalnäht,
mida MoS2 lisamisega pole taodeldud
Küsimus :
> BMW on 92a, 2,0 R6 110kw
> Viimati läks sinna mootorisse ~5L ja juurde pole ka pannud, kuid kui
viimati
> vaatasin
> oli alumise kriipsuni, kas võib Liqui-di juurde panna?
> Kui auto ostsin siis 1 sepp ütles, et nii vanale mootorile käib
> poolsünteetiline väga hästi.
> ja praegu olengi ~6000km
> Texaco poolsündiga sõitnud, häda pole midagi, kuid
> kui (BMW)foorumis
> jutustavad, et vot see moly on hea, siis tekkis huvi, missest, et vana
> mootor
Vastus : peale võib LM'i panna küll, kõik õlid on segunevad va
muidugi sünt ja minelraal jms.
LM-l olemas spets pealevalamisõli, see on eriti just juhtudeks
kui ei tea mis õli parasjagu sees on ja mis on tehtud sobimiseks kõigi
õlidega.
Kuid siiski ei ole hea õli segatud õli, seega mina soovitan :
Valada peale sedasama õli mis sees ning sõita uhkelt veel 4000 km,
enne õli vahetust lisada vanal õlile LM'i Engine Flushi(kood:2427) selleks,
et vabaneda
vanast saastast mootoris(lisada vanasse õlisse 10min tühikäigul ja õli
välja)
ning valada sisse LM'i MoS2-ga (molübdeendisulfiid*) õli (kood:1092)
> Kas tõesti planeedi parim? Miks?! Palju maksab?
Eks see "planeedi parim" oli naljaga pooleks öeldud ja kajastab mu enda
uskumust.
LM puhul tegu 100% Fritsude asjaga ja Saksas on ta väga tugevalt esirinnas
(turuosalt kütuse ja õlilisandite nr 1 õli järelturul nr 2)
Tegu ei ole asjaga, mis on kus teab suurtest mahutitest ise kankudesse
villitud.
LM enda rõhk on kvaliteedil nt selle asemel, et müüa hästi palju ja igale
poole,
pigem pidurdatakse mahtu, kui see kipub kvaliteedi arvelt tulema.
Mis eestlase jaoks oluline, on tegu kvaliteediga kuid mitte kõige kõrgema
hinna eest.
Engine Flush maksab jae 63.-
10W-40 MoS4-ga 5L jae 362.-
kingiks Liqui Moly EST kleeps
Ale variandid sõltuvad läbirääkimisest.. :p
*-MoS2 jätab pindadele ülilibeda kile/kihi, mis vähendab detailid hõõrdumist
ja seega ka kulumist,
samas on paljud ka täheldanud õlikulu vähenemist, kuid see on pigem
kõrvalnäht,
mida MoS2 lisamisega pole taodeldud
Viimati muutis Markii7, 09.05.2005 20:52 04, muudetud 1 kord kokku.
peeter kirjutas:Mina kasutan Addinoli täissünti ja väga rahul, soovitan sullegi.
tahad mootorist lahti saada?
isiklikult keerasin kaks nukka p..õhtale Addinoliga, peale selle näen tihti, millised on selle õliga sõitnud mootorid seestpoolt, vanad mosse ajad tulevad meelde, kui pead klappide reguleerimiseks kruvikeerajaga reguleermutrid kõntsa seest välja urgitsema
See jutt on bullshit. E36'l ei saa kuidagi kindlaks teha, palju auto reaalne läbisõit on. Kõigil näitab nii umbes 375t.adolfo C kirjutas:No sai proovitud seda nõksu, et hoiad spidoka nuppu all ja keerad süüte esimesse asendisse. See näitas läbisõiduks 375000, mis ka suht loogiline sellise vanuse ja saksast toodud masina kohta.
Nii et võta kohe hulka rahulikumalt
GS
seda spidoka asja, et seda 375*** näitab jah, aga, autotoojad räägivad kui on spidoka kallal käidud mingi seadmega, siis ei toimi see , et kõik 4 seierit lähvad sünkroonis põhja ja tulevad tasakesi tagasi! Ei tea seda asja muidugi 100% aga minu omal see seierite asi toimis ja ühel mitte mida vaatasin!!!
Mina kasutan oma autodes sellist Valvoline mineraalõli:
http://www.valvoline.ee/products/lubric ... urbov.html
http://www.stokker.ee/files/manuals/Turbo_V_10W-40.pdf
Tegemist on väga kvaliteetse mineraalõliga ja hind on täiesti mõistlik. Saadaval näiteks Stokkerist.
http://www.valvoline.ee/products/lubric ... urbov.html
http://www.stokker.ee/files/manuals/Turbo_V_10W-40.pdf
Tegemist on väga kvaliteetse mineraalõliga ja hind on täiesti mõistlik. Saadaval näiteks Stokkerist.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
No siis pead ka edasi sõitma, või kui õlimarki vahetama hakkad, siis kindlasti korraliku pesu tegema, et umbe ei läheks ja ega se pesugi seda välista. Igaljuhul tean mitut spetsi, kes addinoli ei kiida ja räägivad, et mootorid mustad jms...ryan kirjutas:olen soitnud pea 5 aastat addinoliga ja olen vaga rahul,sulle soovitan igaljuhul addinol eco light 5w-40
tõesti, tõesti, addinoli ei julgeks küll kellelegi soovitada. olen kuulnud ka igasugu külajutte sellest õlist ja elu on näidanud, et jutud tühjast ei tule
normaalsed õlid (margid) võiksid olla castrol, mobil, no ja ka shell, valvoline
kui rahakott õhem, soovitan ka araabia marki "adnoc", ise kasutan ja siiamaani hinna/kvaliteediga rahul
normaalsed õlid (margid) võiksid olla castrol, mobil, no ja ka shell, valvoline
kui rahakott õhem, soovitan ka araabia marki "adnoc", ise kasutan ja siiamaani hinna/kvaliteediga rahul
- Bitbull
- Huviline
- Postitusi: 118
- Liitunud: 28.04.2004 22:30 11
- Peamine sõiduk: E53
- Telefon: 56996028
- Asukoht: Pärnu, Viljandi
- Kontakt:
Mnjahh, oli siin mõni aasta tagasi õlidega päris lähedane kokkupuude! Üks häkker kaevas välja ühe Inglismaa arvestatava labori sünteesitulemused ja sel olid hullud andmed paljude õlide juurde kuuluva jutu vastavusele tegelikkuses! Ma pean neid andmed üles otsima aga peast mäletan, et kõige rohkem vuhveldasid tuntud telereklaamitavad tootjad nagu Addinol, Valvoline ja kusjuures ma ei uskund aga ka Shell! Neil vastas toote sisu vaid 30 - 50% tõele tehase poolt antava nn. mootori määrimist ja kaitsmist sisaldavate kemikaalide sisalduse kohta. Castroli % oli 90 millegagi ja ja üle selle näitajatega olid mingid tootjad, kellest mina kuulsin esimest korda ja minu teada neid siin arengumaades ei olegi esindatud - ei tea a kardan, et küllap seetõttu, et liialt kallid ja kvaliteetsed.
Ma veel vaidlesin pääle seda ühe Erimelli pomoga ja too latras kah välja, et see odav sola(Valvoline, Shell, Teboil ja Addinol) villitakse purki põhjanaabrite juures ja tootjatepoolne kvaliteedikontroll praktiliselt olematu - pidi juhtumeid olema kus täissündi purkidesse kogemede satub poolsünt, nagu ikka paljude asjadegagi on!
Omal oli juhus, et peale metsloomaga kokkupõrget altlennanud õliradikast peksis õlist mootori tühjaks ja tuli sõita RS i poolt jäetud õlikilega 5km. Mitte mingeid muutusi mitte üheski saales ega nukis. Ja see mootor sõidab veel tänaseni ja teenib üht raske jalaga rullnokka.
Nii, et otsustage ikka ise, mida sisse valate või kuivõrd oma armukesest hoolite.
Ma veel vaidlesin pääle seda ühe Erimelli pomoga ja too latras kah välja, et see odav sola(Valvoline, Shell, Teboil ja Addinol) villitakse purki põhjanaabrite juures ja tootjatepoolne kvaliteedikontroll praktiliselt olematu - pidi juhtumeid olema kus täissündi purkidesse kogemede satub poolsünt, nagu ikka paljude asjadegagi on!
Omal oli juhus, et peale metsloomaga kokkupõrget altlennanud õliradikast peksis õlist mootori tühjaks ja tuli sõita RS i poolt jäetud õlikilega 5km. Mitte mingeid muutusi mitte üheski saales ega nukis. Ja see mootor sõidab veel tänaseni ja teenib üht raske jalaga rullnokka.
Nii, et otsustage ikka ise, mida sisse valate või kuivõrd oma armukesest hoolite.
- Bitbull
- Huviline
- Postitusi: 118
- Liitunud: 28.04.2004 22:30 11
- Peamine sõiduk: E53
- Telefon: 56996028
- Asukoht: Pärnu, Viljandi
- Kontakt:
Ahjaa, ühe asja unustasin lisada, et hüdrotõukurite klõbinat annab ka ikka aegade taha edasi lükata kui raatsite veits küll kallimate õlide peale oma pappi raisata! Paar venda pääsesid 6000,- sest tõukurite vahetusest kuna peale sita õli kasutamist sai mootori sisepesuga pisu kõrgemal pöördel mootor läbi uhatud ja peale seda Castroli RS sisse! Ja oh imet, tõukurid enam hommikuti ei klõbisend poistel! Seda heameelt siis peale seda ei olnud neil kuskile lausa rakendadagi.
Re: millist õli panna?
adolfo C kirjutas:Alles ostsin 325 E36. Mõtlesin et kui nüüd õli vahetama minna kas peaks täissündi panema või ei ole mõtet. Läbisõit spidol 151000 aga tegelt vist sinna 375000 kanti. Aasta autol 1993.
Autoks mul sama aasta j mootoriga ning mina kasutan mobil1 5w-50
igati norm
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
kunagi läbitud nii mobile kui valvoline koolitused ja lisaks müüdud kanaadakate lisandeid Kleen Flo!
Üldiselt on ikka nii, et odavalt head asja ei saa! Kuid tavaliselt täissüntidega probleeme ei tohiks olla. Kuna eeldatavasti on autod, millesse soovite õli valada mõeldud tänavasõiduks siis on ka ülikallite spetsiaalõlide kasutamine mittepõhjendatud. Vältida soovitaks poolsünte ja odavat mineraali. Pigem kasutada kallimat aga kvaliteetset mineraalõli! (ei mäleta hindasid aga mobile ´l oli vist ca 80EEK liier) Vanasse autosse täissünti pole samuti mõtet panna- nagu siin ka juttu olnud, hakkab lekkimas- õli ju tunduvalt vedelam! Loota, et pannes ainult kvaliteetset täissünti ei pea mootorit remontima on ka jabur- kõik mis liigub ka kulub.
Addinol on vene õli baasil valmistatud toode- tõesti on kuulda olnud probleemidest. Samas on ka rahulolevaid kliente- arvatavasti vana mootor sööb kõike
Üldiselt on ikka nii, et odavalt head asja ei saa! Kuid tavaliselt täissüntidega probleeme ei tohiks olla. Kuna eeldatavasti on autod, millesse soovite õli valada mõeldud tänavasõiduks siis on ka ülikallite spetsiaalõlide kasutamine mittepõhjendatud. Vältida soovitaks poolsünte ja odavat mineraali. Pigem kasutada kallimat aga kvaliteetset mineraalõli! (ei mäleta hindasid aga mobile ´l oli vist ca 80EEK liier) Vanasse autosse täissünti pole samuti mõtet panna- nagu siin ka juttu olnud, hakkab lekkimas- õli ju tunduvalt vedelam! Loota, et pannes ainult kvaliteetset täissünti ei pea mootorit remontima on ka jabur- kõik mis liigub ka kulub.
Addinol on vene õli baasil valmistatud toode- tõesti on kuulda olnud probleemidest. Samas on ka rahulolevaid kliente- arvatavasti vana mootor sööb kõike
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
loen siin Tauri postitusest, et Addinol vene õli baasil valmistatud. sellest siis küsimus, et kas Lukoil'ist tuleks päris ringiga mööda käia? millegipärast on bensiinijaamadest see mulle sümpaatseima mulje jätnud, ei teagi miks. ja ise plaanisin siis selle firma õli kasutada (ei ole veel ostnud, niiet paluks mitte sõimama hakata). olen veel noor ja minu jaoks ei tähenda vene=ebakvaliteetne.
FCUK Deutschland
- Bitbull
- Huviline
- Postitusi: 118
- Liitunud: 28.04.2004 22:30 11
- Peamine sõiduk: E53
- Telefon: 56996028
- Asukoht: Pärnu, Viljandi
- Kontakt:
Nonde kütet suurt ei soovitaks - suht liiga palju on solgi läbi kannatanuid olnud juba.England kirjutas:loen siin Tauri postitusest, et Addinol vene õli baasil valmistatud. sellest siis küsimus, et kas Lukoil'ist tuleks päris ringiga mööda käia? millegipärast on bensiinijaamadest see mulle sümpaatseima mulje jätnud, ei teagi miks. ja ise plaanisin siis selle firma õli kasutada (ei ole veel ostnud, niiet paluks mitte sõimama hakata). olen veel noor ja minu jaoks ei tähenda vene=ebakvaliteetne.
kütus pole see millest selle teema all räägitakse. kütusega on nagu on, ma olen isiklikult kõige rohkem solki saanud Statoil'ist (ausalt ka ainus koht, aga kaks korda), ja seetõttu pelgan ka Neste'jaamu, aga ega rohkem nagu kütusemüüjaid polegi. niiet võtad ikka sealt mis teepeale jääb. mind siiski õil kohta teadmised huvitaks.
FCUK Deutschland
Hmm, seda et Addinol ja Teboil ühed viletsamat sorti õlid on, ja mootorit mustavad,ja omadused kiirelt kaotavad, seda on juba aegust-ammusest räägitud (ja vastavad järeldused tehtud). See et Castroli täissynt on hea õli, on kah ilmselge ja Mobili kohta ei räägita ka pahu. Usume siis praktikuid. Aga vaat selle Valvoline'i kohta tehtud märkusest mina nüüd küll aru ei saanudki. Et kas see ütlus, et Valvoline sinna sitemate hulka kuulub, ikka paika peab, või on see lihtsalt-niisama-hirmutamiseks-öeldud? Siiani sellest õlist ikka head kuulnud, eriti selle poolsünt ja sünt versioonidest. Ja muuseas, kas üldse saabki öelda sedasi, ntks et "Addinol on **** õli" täpsustamata, millist õli just mõeldakse. Kas ikka on tõsi see, et näiteks kui ma sõidan Addinoli täissündiga, siis on see mootorile hullem ja mustab ja kiusab mootorit rohkem, kui Castroli mineraalõli? Või peaks võrdlema ikka võrreldavaid asju, st mineraalõlisid mineraalõlidega, poolsünte poolsüntidega jne.