Autolehe artikkel XENON tuledest :S
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2412
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
ehh, leidsin vana teema..
sai tehtud "loomkatseid" antud teemal..
sai mu autol (530 '95) ülevaatus läbi ja oli vaja uus teha. ja loomulikult saadeti mind pikalt, põhjuseks H1 laternatesse installeeritud HID-komplekt. ülevaatajaks oli btw Rocca UM (kes veel ei tea, UM teeb ka ARK-ülevaatust).
niiet raffale hoiatuseks - tavalaternasse installeeritud xenon ei ole legaalne ja ausalt ülevaatuselt läbi nendega ei saa. variandid siis on: paigaldada nn õige xenon, tagasi hallogeeni juurde või otsida sõbralikum ülevaataja
sai tehtud "loomkatseid" antud teemal..
sai mu autol (530 '95) ülevaatus läbi ja oli vaja uus teha. ja loomulikult saadeti mind pikalt, põhjuseks H1 laternatesse installeeritud HID-komplekt. ülevaatajaks oli btw Rocca UM (kes veel ei tea, UM teeb ka ARK-ülevaatust).
niiet raffale hoiatuseks - tavalaternasse installeeritud xenon ei ole legaalne ja ausalt ülevaatuselt läbi nendega ei saa. variandid siis on: paigaldada nn õige xenon, tagasi hallogeeni juurde või otsida sõbralikum ülevaataja
Asi pole isegi sinas. Kusjuures siniste pirnide valgusviljakus jääb kollastele (4500K) isegi alla.
Aga sellest võiks ikka igaüks aru saada, et ksenooni optika (reflektor, valgusvihu jaotus) on teistsugused, kui halogeenil. Seda nii vertikaal- kui horisontaalsuunas.
Kui panna H1 asemele D2 saab küll auto ees oleva valguslaigu vanaga võrreldes kõvasti heledama, aga oluline ksenoonide eelis (see, et teed valgustatakse auto ees u. 2x laiemalt - teeääred on oluliselt paremini valgustatud), jääb lihtsalt saamata.
Aga sellest võiks ikka igaüks aru saada, et ksenooni optika (reflektor, valgusvihu jaotus) on teistsugused, kui halogeenil. Seda nii vertikaal- kui horisontaalsuunas.
Kui panna H1 asemele D2 saab küll auto ees oleva valguslaigu vanaga võrreldes kõvasti heledama, aga oluline ksenoonide eelis (see, et teed valgustatakse auto ees u. 2x laiemalt - teeääred on oluliselt paremini valgustatud), jääb lihtsalt saamata.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ühesõnaga ostke masin millel juba xsenonid tehase poolt paigaldatud. Foorumis ringi surfates tihti leiab teemasid kus tahetakse ise paigaldada el.aknaid,luuki,mida iganes. Varsti on nii et ostetakse sedaan kere(tegelt taheti touringut) ja relakaga pooleks,siis touringu piix otsa ja ongi touring valmis.
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2412
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
sinistel xenonitel pole jah väga pointi. nähtavus on kehvem. tavalised 4300K valged xenonid näitavad ikka kõige paremini..tanel25 kirjutas:Ega jah need ise pandud xsenonid põlevad eriti siniselt(pimestavad). Ajab närvi küll kui mõni selline vastu sõidab.
peab siis järgmise masina ostma kohe õigete xenonitega, on peavalu vähem
minu hinnangul selle pimestamisega asi nii hull ka ei ole, oleme sättinud autod vastastikku seisma u 50m ja 100m vahega.. mind ei häirinud küll enda auto tuled. kõigepealt tuleb ikka tuled korralikult paika keerata, siis pole ka arvestatavat probleemi kahjuks ark'ile see jutt ei sobi
Mul ka mingid sinakad Xenonid ees (tehasest küll) aga kas ei oska mina seda Xenonite headust hinnata või hämaras on nähtavus tublisti kehvem kui tavaliste kollaste tuledega. Liiklusmärgid on küll paremini nähtavad aga teed nagu eriti ei valgusta - kollaste tuledega tekkis sama efekt kui tuled olid mustad. Päris pimedas on Xenonid muidugi iseasi - siis on nähtavus hea. Kahjuks suvel ongi kogu aeg ainult hämar ja nagu kotis sõida.Siil530 kirjutas:sinistel xenonitel pole jah väga pointi. nähtavus on kehvem.
Indrek
Jah, selle kohta oli TM-s mõni aeg tagasi hea artikkel koos graafikuga valgusviljakus vs. läbisõit.jyri373 kirjutas:Xenon pirnide valgusviljakus väheneb aastatega.
Üks D2 "pirni"-müüja ütles mulle, et nt. kiirabiautol, mis päevast päeva ksenoon-lähituledega sõidab, kestab üks komplekt D2-sid umbes aasta.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!