Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Põhjalik ülevaade velgedest, rehvidest ja nende sobivusest.

Postitus Postitas KristjanS »

Kuna rehvidel ja velgedel on igast erinevaid märgistusi siis tuli idee need endale ja ka teile lahti seletada. Teema peaks olema igati abiks kõigile foorumlastele ja huvilistele. Kuna kasutasin võõrkeelset materjali siis loodan, et tuli arusaadav ja kel on midagi parandada või lisada siis tehku seda julgelt :cool:

BMW velgede sobivustabel

Pilt


1. Auto velgede suurus on 7x15", millised rehvid neile sobivad?

- Kummid peavad loomulikult olema läbimõõdult sama suured kui veljed. Velje laius taas määrab neile asetavate kummide maksimaalse ja minimaalse laiuse ja profiili. Allolev tabel aitab kummi valikus, ära on jäetud velje läbimõõt, sest see ei oma antud olukorras tähtsust. Nt antud 7x15" velgedele sobivad 195/55, 245/45 või 215/40 kummid, olenevalt mudelist. Arvestada tuleks ka sellega, et kummi ümbermõõt peaks olema võimalikult sama originaalkummi ümbermõõduga, et spidomeetri näit püsiks õige.

Rehvi laius(mm) / Profiil(%) + Velje laius (tollides)

195 / 55 + 5.5 - 7.0
205 / 55 + 5.5 - 7.5
225 / 55 + 6.0 - 8.0
175 / 50 + 5.0 - 6.0
195 / 50 + 5.5 - 7.0
205 / 50 + 5.5 - 7.5
215 / 50 + 6.0 - 7.5
225 / 50 + 6.0 - 8.0
235 / 50 + 6.5 - 8.5
245 / 50 + 7.0 - 8.5
195 / 45 + 6.5 - 7.5
205 / 45 + 6.5 - 7.5
215 / 45 + 7.0 - 8.0
225 / 45 + 7.0 - 8.5
235 / 45 + 7.5 - 9.0
245 / 45 + 7.5 - 9.0
255 / 45 + 8.0 - 9.5
205 / 40 + 7.0 - 8.0
215 / 40 + 7.0 - 8.5
225 / 40 + 7.5 - 9.0
235 / 40 + 8.0 - 9.5
245 / 40 + 8.0 - 9.5
255 / 40 + 8.5 - 10.0
265 / 40 + 9.0 - 10.5
275 / 40 + 9.0 - 11.0
285 / 40 + 9.5 - 11.0
255 / 35 + 8.5 - 10.0
265 / 35 + 9.0 - 10.5


NB! Mõõdud on enamuste kummitootjate keskmised (keskväärtused). Mõjuvad tegurid võivad olla ka kummiraami jäikus ja mõningatel juhtumitel ülalolevatest mõõtudest võib olla erinevusi + - 0,5".

2. Autokummil on märge 205/50R16 91Z, mida need numbrid tähendavad?

- Märge teatab kummi suuruse, kiirusklassi ja kandejõu ehk siis antud näites:
205 = Kummi laius millimeetrites
50 = Kummi profiil (laius protsentides, antud näites 205 x 50% = 102,5mm)
R = Radial
16 = Velje läbimõõt tollides
91 = Kandejõud, 615 kg
Z = Kiirusklass, üle 240 km/h

Eelpool mainitu on levinuim ISO-standardi viis kummiandmete avaldamiseks, kuid antud märked võivad esineda vahest ka erinevas järjestuses, nt kiirusklassi täht esineb enne Radial R-märgistust.
  • Kiirusklassid:
    Klass [km/h]
    N ---> 140
    P ---> 150
    Q ---> 160
    R ---> 170
    S ---> 180
    T ---> 190
    U ---> 200
    H ---> 210
    V ---> 240
    Z ---> üle 240
    W --> 270
    Y ---> 300
  • Koormusindeksid:
    Indeks [kg]
    75 ---> 387
    80 ---> 450
    85 ---> 515
    90 ---> 600
    95 ---> 690
    100 --> 800
    105 --> 925
    110 --> 1060
3. Millist tähtsust omab kummi laius praktikas, selle mõju?

-Hõõrdumises on kummi laiusel otsene mõju. Ratta kumm on kuju muutev materjal, mille hõõrdumiskoefitsent vastu asfaltit muutub pinnarõhu järgi. Pinnarõhu saame kui kummi kantav mass ehk auto kaal jagada kummi ja asflati vahelise kokkupuutepindalaga.

-Hõõrdumiskoefitsent on langev kõverjoon ehk siis mida rohkem massi kokkupuutepindala suhtes kumm peab kandma, seda väiksem pidamine on. Erinevused pole eriti suured, kuid suure kiiruse juures ja ohuolukordades märkimisväärsed. Lai kumm ka kuumeneb kiire sõidu ajal vähem, sest kuju muutused on pinge all väiksemad ja soojuse väljumine on tänu suuremale pindalale tõhusam.

- Märjal asfaltil olukord muutub. Vesi kummi ja asfalti vahel halvendab nende vahelist kontakti samal ajal kui kui kiirus ja kummi laius kasvab. Antud olukorras ei ole hea ei liiga kitsas kumm ega ka liiga lai kumm.

- Varjuküljeks on jällegi juhitavuse pidamine veejälgedes. Kui põhigeomeetria on paigas, velje ET/offset õige ja kummi laius auto kaalu suhtes mõistlik, siis auto teel pidamine ei tohiks olla probleemne. Seda võivad mõjutada omalt poolt ka kummi äärte ümarus ehk terava äärega kumm püsib paremini jälgedes (vagudes) kui ümara äärega kumm.

- Suvekummide laiuse valikul nn. kirjutamata reegliks võiks pidada järgmist skeemi:
[auto kaal (kg) + 1000] / 10 = kummi laius (mm)

Skeem on kõigest suunav aga selle abil saab mingisugusegi ettekujutluse sellest, millisele kriteeriumile peaks vastama suvekumm.

- Lumel ja jääl pinnarõhu ja hõõrdumise korrelatsioon on vastupidine, tuleneb kummi "tungimisest" teepinda. Kitsam talvekumm on üldiselt pidavam kui samasugune lai, kuid siingi ei tohiks liialdada. Umbes 20-40 millimeetrit sportsuvekummist kitsam ja 10-15 % kõrgemaprofiiliga kumm on tavaliselt hea valik teel püsimiseks.


4. Mis kasu on, kui vahetan autole suuremad veljed?

Üldiselt ainult välimus muutub. Auto vedrustusetu massi kasv on mürk sõiduomadustele ja suuremad veljed on alati raskemad kui samasugused väiksemad. Vahest velje suuruse lisamine võib olla põhjendatud spidomeetri vea elimineerimiseks kui tahetakse kasutada madalaprofiiliga kumme aga siis velgede suhtes on tegu ohverdamisega terviku parandamiseks; iseenesest ei ole velje suuruse lisamisel mingisugust positiivset mõju sõiduomadustele.

- Teine tähtis seik on see, et mõeldes headele sõiduomadustele tuleks veljed mõõdistada auto pidurite järgi, nagu tehakse ka võidusõiduautodel. Vahest on sunnitud tegema kompromissi, nt 345mm piduriklotsid koos sadulatega mahuvad just ja just 17 tollistele velgedele ja siis on sunnitud kasutama suuri velgesid kuigi 16" või 15" tollised veljed oleksid paremad variandid auto sõiduomadusi silmas pidades. Tavaliste sõiduautode piduriklotside mõõdud on tavaliselt 240-310mm ja need mahuvad vaevata 13-16 tollistesse velgedesse.

- Häid sõiduomadusi pole mõtet kasutada põhjusena suurte velgede muretsemisel vaid siis tuleks hoopis muretseda paremad, pidavamad kummid originaalsuurusega või natuke suurematele velgedele.

- Erisuguste velgede kaaludes võib esineda meeletuid erinevusi, päris lai nimekiri erinevate velgede kaalust on kogutud internetiaadressil http://www.wheelweights.net/

5. Velgedel on märkmed "16x8J ET40", mis see tähendab?

- 16x8 tähendab velje läbimõõtu ja laiust tollides (25,4mm). J omakorda on lühend velje ääre kujust (mudelist) ehk siis antud näites J-tähe kujuline, ümar äär. ET40 on velje offset, kaugus velje kinnituskohast velje keskkohani millimeetrites; uued veljed on peaaegu kõik järjest "väljaspoole suunduvad" (positiivne offset) ehk siis kinnituskoht on velje keskkohast väljaspoolsem. Enamuselt Ameerika kirjanduses on ET-arvule lisaks kasutusel nn. backspacing-mõõt, mis on kinnituskoha kaugus velje tagumisest äärest tollides.

Pilt

- Veljevahetuses tuleb meeles pidada, et uute velgede mutrijaotus peab olema sama kui originaalidel. Sama kehtib ka velje keskaugu kohta. Siiski liiga suure keskaugu puhul on eraldi saadaval vastavaid rõngaid sobitamise jaoks. Offset annab väikse liikumisruumi ehk siis mõne millimeetri vise originaalist on aksepteeritav nt. suurema velje ja kummi mahutamiseks. Samas täiesti korrast ära oleva offseti puhul on võib kindel olla sõiduomaduste halvenemises, kumm või velg hakkavad vastu koopaid ja porilaudu käima.

6. Lamellid või naelkummid

- Sellele küsimusele ei ole selget vastust. Mõlemal on omad head omadused olemas, arvamusi on sama palju kui inimesi ja targem on igasugustest väitlustest eemale hoida - kõik arvamused on kindlasti juba kirjutatud ja ka loetud. Tegu on pigem isikliku arvamusega; ühele meeldib ema, teisele tütar.

7. Neljast autokummist kaks on rohkem kulunud kui teised, millised neist tuleks panna ette ja millised taha?

- Siingi võivad eri inimeste arvamused lahku minna isiklike kogemuste põhjal. Kirjutamata reegel on see, et paremad, vähem kulunud kummid tuleks alati panna taha; põhjuseid on mitmeid ja need kõik põhinevad faktile, et kui tagumised rattad kaotavad ootamatult pidamise on auto juhitavuse taastamine raskem kui, et pidamise oleskid kaotanud esirattad. Ümber oma telje pöörlev auto ei ole praktiliselt üldse juhitav ja külgkokkupõrge on palju ohtlikum kui otsesuunas kokkupõrge.

- Võib esineda siiski ka erinevusi. Kui kummide kulumise vahe on väike ja auto kulutab esimesi kumme kiiremini kui tagumisi, siis pole mingit keeldu asetada paremad kummid ette. Samuti suvekummidel pole asi nii kriitiline kui talvekummidel, sest paljal asfaldil püsimine on parem kui lumel või jääl. Esi- ja tagakummide pidavuse vahe peaks siiski olema minimaalne.

Ja kõige tähtsam on meeles pidada, et läbikulunud kummid tuleks viia vastavasse kogumiskohta kordustootmise jaoks või paadi ja sadamasilla vahele, kuid mitte mingil juhul autole alla panna!



Loodan, et on abiks teilegi ;)
Kristjan.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

4 punkti kohta, et lihtsalt lambist suuremaid velgi ei saa ka panna, tuleb auto kasutusjuhendist vastavad mõõdud vaadata ja kui neid pole siis on olemas kalkulaatorid, millega õige rehvi mõõt kätte saada. spidoka viga läheb suureks kui valed mõõdud.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6405
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Velgede sobivustabelist on puudu E30 IX mudel, mille offset peaks 35-47 olema - võin täpse numbriga ka eksida, aga las targemad parandavad ;)

edit: täpsem inf selles teemas http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... 5ix+offset
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Parandused tehtud velgede sobivustabelis (E30) :idea:
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Punktis 3 toodud valem orienteeruva rehvi laiuse kohta on minu meelest ka pehmelt öeldes jama. Toon enda auto põhjal näite:

1. (Registrimass 1950 kg + 1000)/10 = 295 mm
Sellise laiusega (või isegi sinna ligilähedale) rehve ei saa minu 3-sele mingi valemiga alla kruvida... :)

Näiteks 195 mm laiusega rehvid võiksid all olla autol registrimassiga 950 kg! On üldse selliseid tänavakõlbulikke olemas?


Pigem pakuks, et massile tuleks liita kas 100-400 või siis jagada 10 asemel mingi 13-15ga...
E83 X3 2,0dA 2010.a.
marx
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 02.10.2003 10:49 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas marx »

Siia teemasse võiks panna lingi leheküljele, kus on kõik bmw originaal al. veljed(pildid) koos koodidega. Hädasti oleks vaja, tean et see leht on olemas ja olen ka siit selle lingi saanud, aga nüüd ei leia...
Kasutaja avatar
523
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 12.03.2006 16:48 55

Postitus Postitas 523 »

marx kirjutas:Siia teemasse võiks panna lingi leheküljele, kus on kõik bmw originaal al. veljed(pildid) koos koodidega. Hädasti oleks vaja, tean et see leht on olemas ja olen ka siit selle lingi saanud, aga nüüd ei leia...
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
http://zoouz.free.fr/wheels.htm
BMW
Kasutaja avatar
Marko1549
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 29.05.2006 11:25 49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Marko1549 »

225 / 55 + 6.0 - 8.0
Mul 8ne velg, kas tõesti sobib 225 rehv kokku
kuidas aga 195 ja rehviga on :roll:
Viimati muutis Marko1549, 25.03.2007 12:14 13, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Marko1549 kirjutas:225 / 55 + 6.0 - 8.0
Mul 8ne velg, kas tõesti sobib 55/ 205 rehv kokku
kuidas aga 60/ 205 rehviga on :roll:
8" velje peale on miinimul 205

205mm on 205mm olenemata sellest kas ta on 15" või 17" velje peal või kas rehvi kõrgus on 55% rehvi laiusest või 60% rehvi laiusest... iseasi on see kas koopasse see rehv sulle ära mahub oma kõrguse poolest

225/55/R15 on 225mm lai rehv mille kõrgus on 55% 225mm'st ja käib ta 15" veljepeale

ehk lühidalt... rehvi laius on numbriga fikseeritud aga kõrgus on muutuv suurus või suhtarv
Matux
Huviline
Postitusi: 276
Liitunud: 28.08.2004 22:59 17
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Matux »

Hm , Kahjuks ei leia E28 kohta midagi kasulikku.
Eriti huvitaks Offset
Aitäh.
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Matux kirjutas:Hm , Kahjuks ei leia E28 kohta midagi kasulikku.
Eriti huvitaks Offset
Aitäh.
ET 20-22
ilmari
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 15.11.2004 02:55 31
Asukoht: Narva-Jõesuu

Postitus Postitas ilmari »

e28, e23, on samad andmed mis e34, e32, jne
ise ole täheldanud ,et eelmainutud mudelitel peaks et olema 18-20. tabelis aga 14-20.
punkt nr 4 tooks näite e38 näol. alla 16* velgi sinna panna ei saa!!! minimum nõue 16 tolli
ilmari
Kasutaja avatar
MantaOwner
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MantaOwner »

Punktis 3 toodud valem orienteeruva rehvi laiuse kohta on minu meelest ka pehmelt öeldes jama. Toon enda auto põhjal näite:
1. (Registrimass 1950 kg + 1000)/10 = 295 mm
See valem on suht mööda omadega jah, E34 puhul peaks rehvi laius selle järgi minimaalselt olema ca 250mm, aga tehas paneb alla 205mm rehvid.

Tõnu
Driven by goa
Kasutaja avatar
kiiirus
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 22.02.2004 12:27 26
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas kiiirus »

kui offset on 15-25,siis kas pean jalgima et velg oleks selles vahemikus ? V6i tegemist esisilla ja tagasillaga erinevalt?nüüd peate küll kui lollile seletama :)
truumu

Postitus Postitas truumu »

KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Panen siia ka teistele (kes veel ei tea) väga õpetliku loo, kuidas ma rehvide ostmisega mööda panin.
Nimelt siis autod millel on peal ASC ehk maakeeli veojõukontroll siis tuleb osta alla ka ühes mõõdus rehvid. Võib ka kombineerida kasutades Tire size calculatorit aga tuleb jälgida just, et diameeter jääks sama!
Muidu lihtsalt ASC läheb lolliks ja arvab, et sul papu käib koguaeg ringi taga...tulemus siis, et kiirendades hakkab pidurdama juba väkse hoo pealt ja sõidad nagu 1,0 nissaniga.

Mina siis isiklikult ostsin ette 235/45/17 ja taha 245/40/17.
Diameeter siis esimestel 643,3mm ja tagumistel 627,8mm.
Erinevus 15,5mm ja ASC ei töötanud korralikult. Esimene ehmatus oli maanteel kui hakkasin möödasõitu tegema ja vajutades pedaali põhja kukkus ASC tuli armatuuris vilkuma ja kiirendamise asemel hea, et seisma ei jäänud. Väga ohtlik situatsioon.
ASC arvutab kiirust esirataste järgi.
Kuna tagumised rattad jäid väiksema diameetriga ja seega pöörlevad kiiremini kui esimesed, siis ASC arvabki, et papu käib all ringi koguaeg :?
Ühesõnaga, jälgige kuda ja mida alla panete...ei ole päris nii, et paned palju mahub (ASC puhul siis).
Soovitaks ka seda teemat sirvida.
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

a mis elukas on ZR18? et see z on enne R-i, mitte pole kusagil lõpus
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

vull kirjutas:a mis elukas on ZR18? et see z on enne R-i, mitte pole kusagil lõpus
Aga esimeses postituses ju kõik kirjas :roll:
KristjanS kirjutas:Eelpool mainitu on levinuim ISO-standardi viis kummiandmete avaldamiseks, kuid antud märked võivad esineda vahest ka erinevas järjestuses, nt kiirusklassi täht esineb enne Radial R-märgistust.
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

KristjanS kirjutas: Aga esimeses postituses ju kõik kirjas :roll:
tänks :p mu jaoks oli korraga liiga palju infi ja siis ei viitsind seda teksti lugeda :p
aga siin lehel:
http://www.keepthepressureup.com/index.asp?TaalID=3
näitas, et zr18 peaks rõhk olema 300kpa (3bar).

Kood: Vali kõik

Ultrac Sessanta  	225/40 ZR 18 92 Y XL *   	300 Kpa Kpa  	300 Kpa Kpa
mul praegu 2.5bar-i sees - kas peaks 3 peale laskma või oleneb see rehvifirmast ka? Carstopis öeldi üldse, et 2.2 peaks olema ees/taga
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

See mis on uksepostil kirjas, lase sisse. Kui liiga palju lased siis jääb esiteks jäik ja rehvid kuluvad keskelt kiirelt ära (juhul kui 3 inimest taga koguaeg ei istu). 2,6 taha ja 2,2 ette pakun välja. Ise sõidan nii ja on väga hea :roll:
madka007
Huviline
Postitusi: 190
Liitunud: 12.06.2007 15:12 59
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas madka007 »

MantaOwner kirjutas:
Punktis 3 toodud valem orienteeruva rehvi laiuse kohta on minu meelest ka pehmelt öeldes jama. Toon enda auto põhjal näite:
1. (Registrimass 1950 kg + 1000)/10 = 295 mm
See valem on suht mööda omadega jah, E34 puhul peaks rehvi laius selle järgi minimaalselt olema ca 250mm, aga tehas paneb alla 205mm rehvid.

Tõnu
Tegelikult ei ole see valem sugugi mööda minu arust. See valem näitab mitte minimaalset, vaid maksimaalset velje laiust(ÜLE selle ei tohi olla !!) Kui panna alla veel laiemad rehvid, siis läheb märjal teel vesiliu oht juba liiga suureks :?
Liialt laia rehvi korral ei suuda masin enam oma raskusega vett välja suruda rehvi alt ning siis sõidad nagu paadiga. :D Ja juhitamatu paadiga seejuures, kuna tüür ju puudub.

Ühesõnaga, mida raskem masin, seda laiema rehvi alt suudab ta vee/ lörtsi välja suruda, et ikka auto oleks juhitav.
Sõida ise ja lase teistel sõita. Ning pidage meeles: Pidurid on kiiruse surm......
---------------------------------------------
Kasutaja avatar
MantaOwner
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MantaOwner »

Tegelikult ei ole see valem sugugi mööda minu arust.
Siis tuleb muuta valemi selgituse teksti vastavaks, praegusel kujul ei loe sealt küll välja, et see kehtib ainult maksimaalse võimaliku rehvi laiuse kohta. Ja üleüldse, mis kasu on valemist, mis näitab ainult maksimaalset rehvi laiust, minimaalset aga mitte?

Tõnu
Driven by goa
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3562
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Marko S »

Küsimus,et mina siit teabelist ei leidnud E28't.Kas E28 ja E34 velgede ET on sama 18-20 või erinev ? Tean et auguvalem on neil sama...
Kasutaja avatar
Edson
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 09.10.2007 16:27 45

Postitus Postitas Edson »

auto 323ci coupe

praegu all:
taga: 225/45 R17
ees: 205/50 R17

tahaks talverehve osta aga ei tea mida võtta. Plaan on, et ostaks R16 või lausa R15 veljed ja rehvid. Muidu talveteed lõhuvad minu ilusad R17 veljed ära.

1) Kas R16 läheb üldse alla?
2) Mis head teeb see, et ees on kitsamad ja taga laiemad? Võin ju panna kõik ühe laiused? Näiteks 205/55 R16.
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

kas E39 ja E34 rataste diameeter on ühesuurune? kas 205/65R15 sobib E39''le või jääb väikseks?
Kasutaja avatar
erx37
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 25.12.2005 20:02 22

Postitus Postitas erx37 »

Antud tabeli järgi peaks E36 ET olema 35-45.
Vaadates realoem.com http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=36&fg=10, siis see pakub plekkvelgedele näiteks ET 47.
Millest see tuleneb?
Arvatavasti sobib ikka ET47 ka alla ju.
Kasutaja avatar
raul123
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 14.01.2006 21:21 55
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas raul123 »

sama lugu ka e46 -ga, selle tabelijärgi ET35-38, realeom pakub 17" plekile ET47. Praegu all esimesed veljed ET41, tagumised ET50! Palun tabelis parandused teha.
foxy007
Huviline
Postitusi: 1321
Liitunud: 31.01.2005 22:28 34
Asukoht: Tallinn, Kose

Postitus Postitas foxy007 »

http://www.agomer.ee/?menuID=17&mod=ModPRD

Siin lehel näitab e36 e46 jms offsetti 35-42..huvitav kas on õige ?
Mercedes- Benz V250 - 2016
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

foxy007 kirjutas:http://www.agomer.ee/?menuID=17&mod=ModPRD

Siin lehel näitab e36 e46 jms offsetti 35-42..huvitav kas on õige ?
Nii palju kui mina olen uurinud erinevaid tabeleid siis väike kõikumine on alati. 35-42 on täiesti normaalne.
Eelnevatele võin öelda nii palju, et plekkveljed...neil on mingi oma offset ja tabelites on reeglina valuvelgede offsetid.
foxy007
Huviline
Postitusi: 1321
Liitunud: 31.01.2005 22:28 34
Asukoht: Tallinn, Kose

Postitus Postitas foxy007 »

Et siis ET 40 on veel täiesti sobilikud... :P seda oligi tarvis teada..suured tänud ! :cool:
Mercedes- Benz V250 - 2016
Vasta