lambda anduri kontrollimine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
einar
Huviline
Postitusi: 1406
Liitunud: 08.06.2004 12:54 03
Asukoht: tartu

lambda anduri kontrollimine

Postitus Postitas einar »

küsiks siis kuidas saab kontrollida lambda anduri korrasolekut

tegemist 4 juhtmega anduriga
must
hall
2¤valge
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Mõõdad multimeetriga(osutiga tester ei sobi) musta(signaal)ja halli(signaali maa) juhtme vahelist pinget. mootor peab töötama,soovit. töötemperatuuril.
Pinge peab kõikuma 0,1V ja 0,9V vahemikus ja seda suht kiire sagedusega.
Teine võimalus on kontrollida diagnostikaseadmega.
einar
Huviline
Postitusi: 1406
Liitunud: 08.06.2004 12:54 03
Asukoht: tartu

Postitus Postitas einar »

Trionic kirjutas:Mõõdad multimeetriga(osutiga tester ei sobi) musta(signaal)ja halli(signaali maa) juhtme vahelist pinget. mootor peab töötama,soovit. töötemperatuuril.
Pinge peab kõikuma 0,1V ja 0,9V vahemikus ja seda suht kiire sagedusega.
Teine võimalus on kontrollida diagnostikaseadmega.

tänud
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Andur ise ju mingit pinget ei väljasta. Seda teeb ikka auto aju. Ma ei saa aru, et kuidas nii saab kontrollida?
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

vahet ei olegi kumb seda pinget annab. juhtmetest on see igatahes mõõdetav kui lamda ühendatud ja mootor töötab.
kui mul diagnostika näitas, et 1 lambda viga aga ei öelnud kumma, siis täpselt selle meetodiga tegin kindlaks.
Kasutaja avatar
Kuuno_R
Klubiliige
Postitusi: 359
Liitunud: 27.12.2004 16:30 24
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kuuno_R »

Auto aju peaks andma avariijuhuks u. 0,45 V pinget.
Boschi andur on ise pinge allikaks 0...1 V.
Siemensi andur muudab takistust.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Boschi lambda on jah ise EMJ allikas.
Siemens kasutab takistuse tüüpi lambdasid.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
kenwood1
Huviline
Postitusi: 3198
Liitunud: 18.04.2007 22:39 19
Asukoht: Keila / Helsinki

Postitus Postitas kenwood1 »

poetaks ka sõna sekka :D mul omal selline mõte, et kas saab kudagi ehk siis võibolla patriku juures näiteks lambda nagu ära võtta, aju siis ära petta nagu oleks lambda olemas ja ja kõik OK ja siis viskaks kati asemel resoka ja lambda probleem kaob igavseks :roll: mis keegi sellisest teostusest arvaks?
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Resokas ei sega lambda tööd ju kuidagi. Vähemalt seni, kui ta kati ees on. Ja E34-l on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
kenwood1
Huviline
Postitusi: 3198
Liitunud: 18.04.2007 22:39 19
Asukoht: Keila / Helsinki

Postitus Postitas kenwood1 »

:oops: päris piinlik hakkas hetkeks....kuid jah sul on täiesti õigus :D
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

kas keegi on eBays´t ostnud "aftermarket" lambdasi? 2 anduri hind on 1400,- koos saatmisega vs UM 1 andur 3200,-

huvitaks kui kaua nad umbes töötada võivad. :D
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Mina võtsin poest Lada anduri, maksis 680 eeku.Tinutasin teise otsa ning töötab.
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

siemensi andurit testitakse samuti, nagu boschi omagi...
lihtsalt selle vahega, et pinge kõigub 1 ja 5 voldi vahel!
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Mikk_O kirjutas:siemensi andurit testitakse samuti, nagu boschi omagi...
lihtsalt selle vahega, et pinge kõigub 1 ja 5 voldi vahel!
Siemensi titaanlambda on passiivandur,mille takistus muutub,sõltuvalt hapnikukogusest põlemisjääkides(mõõdetakse pingelangu takistil).
Boschi tsirkooniumlambda on aktiivandur,mis toodab elektromotoorjõudu(mõõdetakse anduri toodetud pinget).
Kaks täiesti kardinaalselt erinevat süsteemi ja -mõõtmisviisi :?
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

no andke andeks, aga siiani olen siemensit samamoodi mõõtnud, ning oma tulemuse kätte saanud..

edit autodata annab näiteks bmw 320 siemens ms40 aju tüübi puhul lambda testimiseks järgmised näidud:
lambda klemmi nr 4 ja massi vahel töötava mootoriga 0,5...4,7v kõikuv pinge...
Vasta