2. leht 5-st

Postitatud: 13.02.2006 20:18 52
Postitas MairoG
bürk kirjutas:Minu autos olev tehase manuaal ütleb, et kütuse kütuse kokkuhoiu mõttes alustada peale käivitamist kohest sõitu....

Mina lasen aastaringselt peale käivitamist mootoril kohapeal natuke töötada... aga see on suht minimaalne. Lumisel ja jäisel ajal saab tõesti kauem aega veedetud, kuna vaateväli peab tahkest veest puhas olema:)
Täpselt samamoodi teen ka mina.

Postitatud: 14.02.2006 10:57 46
Postitas Tanel_P
Tavaliselt soendan hommikul miinuskraadidega autot paar-kolm minutit, aga kooli eest startides läheb ka ilma soendamata väga edukalt minema.

Postitatud: 14.02.2006 11:21 22
Postitas wirx
kunagi enda omaga tegin paar testi, ehk siis kompuutri nät 0 ja 4 minutit kohapeal ja siis tööle ~5km ning teinepäev kohe stardiga, talvel, paar korda tegin teste ja kulu oli väiksem siis, kui kohapeal mootorit soojendasin(oli vist 15 vs 18) ehk siis arvatavasti on suuremate mootoritega autodel kohapeal soojendamine kasulikum, kuna nad rüüpavad jõhkralt benssu külmalt(minu oma näiteks 250L/100km kohta pole mingi probleem kõvema gaasi vajutuse peale saada külmalt) ja väiksematel mootoritel kohe startida, sest nad nagunii ei suuda palju benssu võtta ja seda ka külmalt, kuid kohapeal võtavad ikkagi umbes samapalju, kui suuremad mootorid.
Ise soojendan külmemate ilmadega 2-3 minutit

Postitatud: 15.02.2006 13:04 52
Postitas AARE540
Mul ka ikkka nii, et kui ikka klaasid läbi paistavad, siis paar-kolm mintsa ja siis leekima- mootor soojeneb ka tunduvalt kiiremini, samas sedaon soovitanud ka targad onud kunagi, et kohapeal tiksuda ei ole soovitatav lasta. Kui aga klaasid härmas, siis niikaua tiksub kohapeal, kui klaasid kraabitsaga läbi paistma saan ja siis leekima, siis tuleb puhuritest ka juba leiget 6hku :)

Postitatud: 15.02.2006 14:01 33
Postitas Silwer
Mina vaid niipalju et mootori pöörded peale käivitamist kukuksid normaalsele tasemele.

Postitatud: 15.02.2006 17:12 48
Postitas Relk
Eile avasin enda auto OBC's peidetud menüüd. Ning jälgisin siis jahutusvedeliku temperatuuri.

Hommikul enne auto käivitamist oli jahutusvedeliku temp -1C. Peale käivitamist alustasin kohe sõitmist. Poolteist minutit hiljem oli jahutusvedeliku temp juba +50C. Sealt ülespoole läks juba veidi aeglasemalt. Seega ei näe ka pikal ooteajal pointi.

Postitatud: 15.02.2006 18:00 34
Postitas Aimar
Mina ootan tavaliselt niikaua kuni enam sinise peal seier pole.
Kui õues on

e) -25 ja külmem
Panen auto käima ja lähen tuppa sooja ;)

Postitatud: 15.02.2006 19:28 52
Postitas erik
Aimar kirjutas:Mina ootan tavaliselt niikaua kuni enam sinise peal seier pole.
Kui õues on

e) -25 ja külmem
Panen auto käima ja lähen tuppa sooja ;)
Ja just samal ajal sinu maja ligidal luusivad kaagid panevad asjale käpa peale. Ettevaatust!

Postitatud: 16.02.2006 01:52 45
Postitas FallenOne
BMW 316i 1995a. (E36)
a)ei soendagi
b)panen auto käima teen suitsu ,autos ei suitseta:)
c)1-1,5min ka suicujagu
d)panen käima , kraabin klaase jääst(juhul kui on,üldjuhul ikka on)
e)panen auto käima , ja üks 10mintsa lasen kohapeal töötada:) samal ajal kraapides jääd maha klaasidelt.

Postitatud: 16.02.2006 02:59 54
Postitas Svenp
Minu meelest soojendamise ajad said koos karburaatoriga möödanikuks. Soojendan niikaua kuni kulub aega turvavöö peale panekuks. Tugeva külmaga kuni mootori töö stabiliseerumiseni (mõni minut).

Koha peal käian ainult klaaside jääst vabastamise hõlbustamiseks. Oluliseks pean rahulikku ja mõistlikku sõitu külma mootoriga, mis soojendab ühtlaselt kogu autot.

Postitatud: 16.02.2006 08:00 47
Postitas gebolax
tvaliselt max 1-2 minutit ja siis rahulikult liikvele. kui lasta mootoril kohapeal soojeneda läheb mootro kauem soojaks kui sõites, järelikult kulumine suurem. sõites aga mootor läheb kiiremini soojaks ja kulumine on väiksem!?

Postitatud: 16.02.2006 08:23 56
Postitas Aimar
erik kirjutas:
Aimar kirjutas:Mina ootan tavaliselt niikaua kuni enam sinise peal seier pole.
Kui õues on

e) -25 ja külmem
Panen auto käima ja lähen tuppa sooja ;)
Ja just samal ajal sinu maja ligidal luusivad kaagid panevad asjale käpa peale. Ettevaatust!
Ei ole see neil nii lihtne ;)

Postitatud: 16.02.2006 09:17 25
Postitas Q
mina teen ka nii, et panen auto käima ja ise lähen tuppa sööma, u 5-15 min olenevalt kui kõva pakane väljas on. pärast on hea istuda sooja autosse ja saab kohe sõitma hakata. Kuna elan linnast väljas, siis pole ka kartust et keegi auto tuuri paneb vahepeal.

Postitatud: 16.02.2006 13:52 59
Postitas AARE540
Mul kodus sama, maakoht ja koeraräkandid ka ymber maja luusimas :D

Postitatud: 16.02.2006 22:19 26
Postitas Ingmar
Minu signal on näiteks sihuke funktsioon, mis auto mootori töötades laseb kesklukku kasutada.
Puldil spetsiaalne konks, millega käib võtmekimbu küljest klõpsakaga ära.
Mugav on see näiteks mõnda väiksemasse poodi minnes.
Saab auto poe ukse ette tuksuma jätta, ilma et keegi saaks seda ära ajada.
Sama on ka hommikuse soojendamisega.
Tallinnas aga pole julgenud nii teha.

Postitatud: 16.02.2006 22:47 20
Postitas ruut
inxx kirjutas:Minu signal on näiteks sihuke funktsioon, mis auto mootori töötades laseb kesklukku kasutada.
...
Saab auto poe ukse ette tuksuma jätta, ilma et keegi saaks seda ära ajada.
Auto ukse avamine on oskajal sekundite küsimus.

Postitatud: 16.02.2006 22:51 35
Postitas Ingmar
Kindlasti, aga tõenäosus, et just sellel ajahetkel oskaja kohal, on siiski väike.
Ja ka mina olen tavaliselt sekundite kaugusel.

Postitatud: 16.02.2006 23:16 04
Postitas KristjanS
Mina soendan täpselt nii kaua kuni mu hüdrotõukurid enam ei klõbise.
Eriti külmaga siis -15 umbes 5-10 minutit :P 0 kraadi juures ei klõbise midagi ja sõidan samuti kohe minema.

Postitatud: 06.03.2006 23:34 53
Postitas Renee_N
alla nulli soojendan ikka 3-4 min, kuna mul nahksisu ja juhi istmesoojendus ei tööta, pole viitsinud vaadata miks :oops: a elan tlna kesklinnas peaegu ja auto töötab maja ees rahulikult, teise paari võtmetega. autok 735 e32. ja kütusekulu pärast eriti ei pabista, muidu oleks micra endale ostnud... sry kui kedagi sellega riivan :lol: vargaid ka ei karda kuna mul selline vanem naabrimees kes sama kell oma autot soojendab ja on õues ja teeb suitsu.

Postitatud: 06.03.2006 23:43 39
Postitas Tanel_P
nordman kirjutas:alla nulli soojendan ikka 3-4 min, kuna mul nahksisu ja juhi istmesoojendus ei tööta, pole viitsinud vaadata miks :oops: a elan tlna kesklinnas peaegu ja auto töötab maja ees rahulikult, teise paari võtmetega. autok 735 e32. ja kütusekulu pärast eriti ei pabista, muidu oleks micra endale ostnud... sry kui kedagi sellega riivan :lol: vargaid ka ei karda kuna mul selline vanem naabrimees kes sama kell oma autot soojendab ja on õues ja teeb suitsu.
Mis siis saab, kui naabrimehel kusehäda tuleb? :roll:

Postitatud: 07.03.2006 09:16 30
Postitas Q
tanelp kirjutas:
nordman kirjutas:alla nulli soojendan ikka 3-4 min, kuna mul nahksisu ja juhi istmesoojendus ei tööta, pole viitsinud vaadata miks :oops: a elan tlna kesklinnas peaegu ja auto töötab maja ees rahulikult, teise paari võtmetega. autok 735 e32. ja kütusekulu pärast eriti ei pabista, muidu oleks micra endale ostnud... sry kui kedagi sellega riivan :lol: vargaid ka ei karda kuna mul selline vanem naabrimees kes sama kell oma autot soojendab ja on õues ja teeb suitsu.
Mis siis saab, kui naabrimehel kusehäda tuleb? :roll:
siis varastel jackpot :D 2 kärbest ühe hoobiga

Postitatud: 07.03.2006 11:14 48
Postitas Renee_N
siis on 2 varianti- kas olen autost ilma või kui saan raisa kätte, ega siis eriti ei hellita! :evil: :evil:

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 29.01.2010 23:12 55
Postitas marek555
Tooks teema taas aruteluks üles.
BMW 320i E36
a) +15 ja üle - ei soojenda
b) 0 - ca minut
c) -5 aeg mis kulub auto puhastamiseks lumest/jääst või 2-3 minutit
d) -15 ca 10 minutit
e) -25 ja külmem - eelkõige üritan sõite sellisel juhul vältida aga kui ikka vaja, siis vähemalt 15 minutit
Kui sõita on mul vaja mõnel suuremal maanteel (sõidu alustamine kohe linna servast), lasen temp näidikul vähemalt sinisest alast välja, kuna 320i-l on maanteel 90 km/h juures pöörded ligi 2850 rpm. See on aga minu arvates külma mootorile ehk natuke liiast. Ja samas ei taha (tegelikult ei tohigi) maanteele ka teistle jääda jalgu 50-60 km/h logistades.

Panen siis kirja ka mida täpselt E36 US sepec kasutajajuhend ütleb sellise asja kohta (tõlkisin inglise keelest):
Ära lase mootoril saavutada normaalset töötemperatuuri kohapeal seistes. Samas, käivitades mootorit väga külma ilmaga, on soovitav enne teele asumist lasta mootoril töötada kõrgematel tühikäigupööretel umbes 30 sekundit; see ettevaatusabinõu kindlustab mootrile vajaliku (piisava) õlituse. Väldi kõrgeid moortori pöördeid, kui mootor on veel külm; see aitab vältida mootori liigset kulumist ja hooldusintervalli vähenemist.
Käivitades külma mootorit eriti madalate temperatuuride (-15 C ja madalamad temperatuurid) juures, toimi järgnevalt:
Esimesel katsel lase starteril töötada natuke kauem (ligikaudu 10 sekundit).
Vajuta gaasipedaal pooleldi alla starteri lülitamise ajaks.
Nagu ma aru saan, on need tehasepoolsed soovitused kohe sõitma hakata, seotud eelkõige katalüsaatoriga - külma mootoriga ta oma ülesannet ei täida ja õhku saastatakse päris tugevalt. Vaikselt sõites aga soojenb mootor rutem ja katalüsaator saab hakata kiiremini oma ülesannet täitma. Samuti ei ole pikalt kohapeal töötamine katalüsaatorile endale hea (toimub tahmumine). Aga eelkõige tulebki siit välja see tõsisasi, miks tänapäeva autode kasutusjuhendites see soovitus on - selline mitmeminutilist soojenduse soovitus ei ole lihtsalt enam võimalik (ja eks ta nii ka õige on. Kujutage ette pilti, et miljonid autod töötavad mitmeid minuteid kohapeal, tootes kasvuhoonegaase ja raisates ka peagi lõppevat fossiilset kütust).
Aga siiski huvitaks mind küsimus, kuidaks võiks võrrelda mootori soojendamist tühikäigul või sõites madalatel pööretel, jättes välja eeltoodud asjad (kütusekulu, mõju katalüsaatrile, looduse reostus)? Milline nendest kahest tegevusest mõjutab mootorit rohkem?

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 00:33 20
Postitas Günther
Soojendan alati niikaua, kuni hakkab sooja tulema. Lihtsalt ei taha külma mootoriga sõita- see ju auto piinamine. Harva stardin kohe külmalt!!!

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 01:15 57
Postitas rodza
BMW 520 Touring 2.0 95`
a) +15 ja üle - kuni 1 min
b) 0 - kuni 2 min
c) -5 - kuni 5 min
d) -15 - kuni 5-6 min
e) -25 ja külmem - kindlasti niikaua kuni jahutusvedeliku temp jõuab sinise lõppu
Kuna ka naine sõidab autoga pidevalt siis olen öelnud et kui temp jõuab sinise lõppu siis võib juba kindlalt liikuda...aga alati helistab ja küsib kui on väga külmad ilmad`et kas nüüd võib`?
-33 kraadiga käivitub auto poolest pöördest :D

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 09:35 53
Postitas Indrek_M
Suures plaanis panen auto käima ja hakkan sõitma ... vahe pole kui külm on. Kui vaja aknaid kratsida, siis kratsin, eraldi lihtsalt soojendamisel ka mingit pointi ei näe. Diisel kohapeal suurt ei soojene. Käima, õlid ringi käivad siis vaikselt liikuma, külmalt piitsa ei anna. 10-20 sekundit kohapeal kui lund ei tule pühkida või jääd kratsida.

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 10:28 52
Postitas trillian
E34 530 touring `92

Olenemata ilmast/temperatruurist käib kohal suitsu jagu, 4-5 minutit. Külma mootoriga üritan väga mitte tuutsu anda.

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 11:25 10
Postitas Relk
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... 3&l=fplead

Ka UM'ist on öeldud, et mootori kohapeal soojendamine pigem kahjustab mootorit kui tuleb kasuks. Ise pole seda kunagi teinud. Käima ja kohe sõitma (normaalses tempos).

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 12:00 55
Postitas PeeterA
Täiesti artikkel...oleks siis toodud välja mingi reaalne põhjendus, miks kohapeal tühikäigul mootorit soojendada ei tohi. Artikli üle 200 kommentaari kah läbi ei viitsinud lugeda, kus võibolla oleks tõde selgunud :lol: Äkki oskab keegi siit selgitusi anda.

Re: K: kaua soojendad autot?

Postitatud: 30.01.2010 12:08 44
Postitas marek555
Relk kirjutas:http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... 3&l=fplead

Ka UM'ist on öeldud, et mootori kohapeal soojendamine pigem kahjustab mootorit kui tuleb kasuks. Ise pole seda kunagi teinud. Käima ja kohe sõitma (normaalses tempos).
Ennast just huvitaks, mis konkreetselt mootoril kahjustatud siis saab? UM ütleb nii nagu kasutusjuhendis kirjas on. Aga miks maunaalis just nii kirjas on, selle kohta tõin eelnevalt oma arvamuse välja.