18. leht 710-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 15:06 29
Postitas Steven89
See et ei tohi silikoniga määrida, on ainult E39 probleem, sest E39 on üks mõttetuimaid BMWsid.
E39 peaks siuke mugav auto olema...aga ei, kõik asjad kriunuvad, E34 on ka vaiksem auto kui E39.

Aga topfuel pidas silmas, seda, et kui E39 uksetihendeid silikoniga määrida, hakkavad uksed krigisema.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 15:11 32
Postitas topfuel
Steven mitte ükski asi ei ole kunagi kuskilt krigisenud ja väga mugav on :D

Ainult sinu oma oli omadega metsas :mrgreen:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 15:16 20
Postitas Steven89
topfuel kirjutas:Steven mitte ükski asi ei ole kunagi kuskilt krigisenud ja väga mugav on :D

Ainult sinu oma oli omadega metsas :mrgreen:
Sõbral OLI ka hiljuti E39 ja 2001a, tagumised polstrid/uksed krigisesid nii et paha hakkas.

Minu oma metsas? :D Ei ma tean...kadedus tapab :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 16:08 35
Postitas Donald
Väga hea, kui see ainult e39 kohta käib, sest e38 sai just sellise silikoni ja lukusula vanni, et halb hakkab. :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 16:10 54
Postitas topfuel
Ma ei usu, et see aint E39 kohta käib E38 ja E39 on poolte osade poolest peaaegu identsed. Uued volkswagenid ja audid ka nt ei kannata silikoonõli

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 16:15 27
Postitas Donald
Kui krigisema hakkab tuleb muusika kõvemaks keerata. :mrgreen:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 16:17 41
Postitas Steven89
topfuel kirjutas:Ma ei usu, et see aint E39 kohta käib E38 ja E39 on poolte osade poolest peaaegu identsed. Uued volkswagenid ja audid ka nt ei kannata silikoonõli
Ära võrdle E39't E38'ga, autod ikka teineteisest väga kaugel, üks on lipulaev, teine räbal.

Mul oli E38, panin silikooni igalepoole nii et paha hakkas, ikka täiesti vaikne auto.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.11.2010 16:34 26
Postitas topfuel
Küll sa oled kibestunud oma E39 omamisest :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 00:11 00
Postitas Snoofi
Terv,
Leidsin kapoti alt mõned lahtised juhtmed ja pistikud, ning hakkas huvitama mille omad olla võiks.
Autoks siis E36 325i 91'

Kapoti alla läheb kaks kaablit. Ühel on hall/must ja pruun juhe, teisel kaablil on 2x roheline/must ja 2x pruun. Ise mõtlesin, et äkki on klaasipesu düüside ja kapoti aluse valguse omad? Pistikud ka küljest lõigatud, ei oska selle järgi öelda. Lähevad nad otsapidi igatahes akualuse alt läbi tulemüüri.
Samast kohast tulemüüris tuli välja veel kolm lahtist pistikut, kaks on püstaku kõrval, teine veleles akualuse all.
1. pruun ja must/sinine
2. pruun ja roheline/must
3. pruun ja lilla/roheline ja kollaste ruutudega
Neil olid pistikud otsas, vajadusel võin pilti teha.

Äkki keegi oskab kommenteerida mis need olla võiks, soojendusega düüse tahaks küll :)

Tänud

Edit: Esimesed kaablid leidsin bentley manualist üles ja tõesti düüsi soojendus ja valgusti, aga püstaku kõrval olevaid ei oska kusagilt otsida, ei jõua kogu elektriskeemi läbi käija.

Uus küsimus veel.
Mille järgi klaasipesu düüside soojendus sisse lülitatakse? Skeemil on küll Jet heater thermoswich, aga mille järgi ta töötab?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 11:01 30
Postitas casablanca30
Oskab keegi teadjam öelda, kas E36-l on olemas tsirkulatsioonipump salongikütte radiaatorile? Tänud vastuste eest!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 15:50 02
Postitas Sander S.
Mis suuruses on e36 esimeste uste polstrites olevad kõlarid?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 15:56 38
Postitas casablanca30
casablanca30 kirjutas:Oskab keegi teadjam öelda, kas E36-l on olemas tsirkulatsioonipump salongikütte radiaatorile? Tänud vastuste eest!
Sain ise targemaks - UM väitis, et ei ole sellist pumpa ning kui salong soojaks ei taha minna, on probleem ilmselt veeklappides (http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... ater_hose/ nr. 1 element) - et siis sarnase probleemiga maadlejaile teadmiseks :? Kuigi, ega päris 100 prossa ei saa väita, et selles on probleem, enne kui ei lase kontrollida... Sellest ka küsimus: oskab keegi soovitada mõistliku hinnaga kohta Tallinnas, kus seda kontrollida lasta?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 18:01 11
Postitas topfuel
Palju peab varuma jahutusvedelikku E39 530d (M57) mootori termostaadi vahetusel ja kas rihmad peab tingimata eemaldama?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 18:12 26
Postitas olkapolka
Radika all on punn olemas, lase sealt vedelik välja ja hiljem valad uuesti sisse.Nõu kuhu lased peaks ikka puhas olema.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 20:20 21
Postitas Maarekk
Tahaks puust ja punaselt asjast aru saada :oops: - Kui radika alumine lõdvik on külm, kas siis vajab termostaat vahetust? Temperatuur püsib keskmisest pisut allpool ja puhub ka sooja, lõdvikud pehmed (st. survet ei tohiks olla) midagi viga polegi nagu v.a et minu arust veidi kaua läheb soojaks, aga lihtsalt olen aru saanud et see lõdvik peaks ka soe olema.

Auto on 523i E39 PFL.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 21:56 44
Postitas topfuel
Suurt kompuutrit ei ole sul, et saaks vaadata temp-i? Endal sama mure, et läheb aeglaselt soojaks aga kõik muu on okei. Lõdvikud külmad, aga selle järgi ei saa hetkel võtta kuna õues on lihtsalt nii külm. Kõige lihtsam on lihtsalt ära vahetada ja siis vaadata mis teeb. Vaatasin just, et suht odav on ka see termostaat õnneks :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.11.2010 22:48 13
Postitas Maarekk
ok.. Aga tänud vastajatele, eks tuleb hoolduse käigus uut termostaati ka proovida :roll:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.11.2010 23:25 45
Postitas Gil-Harris
Millega te e39 -l neid uksetihendeid määrite siis?
SIlikooniga ei tohi nagu ma aru sain. Õnneks mulle silikoni veel poes näppu ei jäänd ka :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.11.2010 23:32 33
Postitas Steven89
Gil-Harris kirjutas:Millega te e39 -l neid uksetihendeid määrite siis?
SIlikooniga ei tohi nagu ma aru sain. Õnneks mulle silikoni veel poes näppu ei jäänd ka :D
WD-40? :D Mootoriõliga?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.11.2010 23:36 50
Postitas topfuel
UM-ist öeldi küll mulle eelmine talv, aga meelest läinud. Kas oli äkki mingi glükoosõli või midagi taolist?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.12.2010 21:49 55
Postitas joffe
topfuel kirjutas:UM-ist öeldi küll mulle eelmine talv, aga meelest läinud. Kas oli äkki mingi glükoosõli või midagi taolist?
Ehk oli midagi glütseriiniga sarnast?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.12.2010 22:05 44
Postitas keeRISTOrm
Miks silikooniga ei tohi? Ma E34jal küll kõik silikooniga üle lasknud ja tiptop, nagu peab :roll:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.12.2010 22:34 28
Postitas yllar21
keeRISTOrm kirjutas:Miks silikooniga ei tohi? Ma E34jal küll kõik silikooniga üle lasknud ja tiptop, nagu peab :roll:
E39'l hakkavad tihendid kriuksuma, E34'l sellist probleemi ei ole täheldanud. Silikooniga ikka. :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.12.2010 22:42 11
Postitas V2ike_Suur
E32-l vist ei olnud ka probleeme silikooniga.
E30/32/34 puhul soovitan aga preventatiivselt korraliku lukuõlitamise ette võtta. Kipuvad ära külmuma need lukud. Lahti tulevad küll, aga kinni enam ei jää. Endal juhtunud nii e30 kui e32 puhul, mõlemal tagumistel ustel (mida vähe kasutatakse).

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.12.2010 17:21 50
Postitas XxxX
Kui palju läheks umbes maksam e36 320i 92a mootoririhm koos vahetusega?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.12.2010 17:29 16
Postitas Maarekk
XxxX kirjutas:Kui palju läheks umbes maksam e36 320i 92a mootoririhm koos vahetusega?
see on ketiga mootor ja kui ma ei eksi siis koos kõigi vajaminevate juppidega ja tööga peaks arvestama kuskil 10 tuhat, kuid et saada kindlat hinnapakkumist, soovitan ühendust võtta mõne remonditöökojaga

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.12.2010 22:03 33
Postitas Raas
Kas ja kui palju mõjutab auto kütusekulu autol olev lumi/jää (krobeline pind)?
Teada on ka, et lisaküttekulu suurus on pöördvõrdeline mootori võimsusega.
Seega, kas hoida auto puhtana või las jääda, eriti kui maanteel on enamus sõitudest?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.12.2010 23:10 24
Postitas topfuel
Kui seda viimast senti seal taga ajad siis parem sõida bussiga :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.12.2010 23:15 22
Postitas HeavyCuda
Raas kirjutas:Kas ja kui palju mõjutab auto kütusekulu autol olev lumi/jää (krobeline pind)?
Teada on ka, et lisaküttekulu suurus on pöördvõrdeline mootori võimsusega.
Seega, kas hoida auto puhtana või las jääda, eriti kui maanteel on enamus sõitudest?
Lumi ja jää mõjutavad aerodünaamikat põhiliselt, mingit pidi märgatavlt vb siis kui seda suures koguses on, mingit lisa raskust annab ka, a see ni väike, et ei ole vast oluline. Kui palju see mõjutab ei oska täpselt öelda, linnas suht ebaoluline, maanteel arvatavasti mingil määral ikka. Isiklikult hoiaks auto lumest ja jääst puhtaks kas või põhimõtte pärast :mrgreen:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.12.2010 23:27 19
Postitas Raas
Esiteks aerodünaamikat ja teiseks, kuna lumine pind on krobeline, siis tekib mingil määral hõõrdumine. Hetkel lumega (esimene lumi mis lörtsiga maha tuli ja kohe ära külmus) koos kapott, katus ja pagasiruumi luuk. Mujal ka, kokkuvõttes on täitsa omajagu takistust.
Ekstreemne näide: Ega nad siis ilmaasjata vormeleid poleeri.

Näiteks e36 r4 bensukal annab halval juhul maanteel kuni pool liitrit juurde?