Diiselmootori hooldus.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
bismarck
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 02.04.2006 14:32 43
Asukoht: tartu

Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas bismarck »

Sai esimest korda elus ostetud diisel mootoriga BMW.Kuna eelmised sõiduvahendid on olnud kõik bensiinimootoritega siis sooviks natukene kasulike nõuandeid diiselmootori hooldamise kohta.Kuidas peaks diisliga käituma et mootor kestaks?
Peeter_S
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 29.04.2010 00:01 43

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas Peeter_S »

Jälgima kasutusjuhendit.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas Mirko »

Kõige tähtsam on muidugi regulaarne õlivahetus, muu sõltub juba sellest mis seisus mootor üldiselt on. Samuti on diisel tundlik solkkütuse osas.
Ott0505
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 26.04.2010 12:39 06

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas Ott0505 »

mul turbo diisel. kui turboga mootor siis tasuks enne mootori seisma jätmist veidi kohapeal tiksuda see tagab turbo õlituse. samas vanemad dislamehed kasutavad kütuses kahetakti õli, määrib pumpa ja turbot. olen isegi pannud kuid erilist tagamaad sellel tegelikult ei tea. diiselmootor vibreerib veidi rohkem ja vahest tasuks mootori alla vaadata et midagi lekkima ei kipu. enda autol keeran mõned õlivooliku poldid vahest üle. samas kui tõesti õli õigeaegselt vahetatud ja muu korraline hooldus tehtud siis ülejäänud suht sarnane bentsukaga. kütuse kohapealt tasub vahest mõelda kondensist tekkiva vee eemaldamisele.
aga jõudu!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas TiitR »

Ott0505 kirjutas:mul turbo diisel. kui turboga mootor siis tasuks enne mootori seisma jätmist veidi kohapeal tiksuda see tagab turbo õlituse. samas vanemad dislamehed kasutavad kütuses kahetakti õli, määrib pumpa ja turbot. olen isegi pannud kuid erilist tagamaad sellel tegelikult ei tea. diiselmootor vibreerib veidi rohkem ja vahest tasuks mootori alla vaadata et midagi lekkima ei kipu. enda autol keeran mõned õlivooliku poldid vahest üle. samas kui tõesti õli õigeaegselt vahetatud ja muu korraline hooldus tehtud siis ülejäänud suht sarnane bentsukaga. kütuse kohapealt tasub vahest mõelda kondensist tekkiva vee eemaldamisele.
aga jõudu!
Ma ei mäletagi millal BMW ilma turbota dislasi tegi?...ja kuna teemaalgataja mainis diisel BMW-d, siis... :roll:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas redline »

e28 524d ja e30 324d on täitsa vabalt hingavad :D
56792145
Kasutaja avatar
bismarck
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 02.04.2006 14:32 43
Asukoht: tartu

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas bismarck »

Tegu 3,0 turbo diisel mootoriga.Mootor ise väga korralik.Lihtsalt suht tihti kuulnud et turbod ei pea vastu jne.
Kasutaja avatar
M4rt
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 09.03.2004 16:13 21
Asukoht: tallinn

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas M4rt »

üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
tel. 58149448
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas TiitR »

redline kirjutas:e28 524d ja e30 324d on täitsa vabalt hingavad :D
Õige. Endalgi kunagi olnud `86a. 324d...kuid neid mudeleid ikka vähe, mis ilma turbota ja needki jäid sinna `80-ndate keskpaiku :lol:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kristo_K
Huviline
Postitusi: 252
Liitunud: 30.03.2005 19:24 05
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas Kristo_K »

M4rt kirjutas:üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
Turbod lendavad tänu sellele, et kuumaks aetud turbot ei jahutata tühikäigul enne välja suretamist.
Kasutaja avatar
ändi
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 03.11.2006 21:16 26
Peamine sõiduk: X3
Asukoht: Autodoonor
Kontakt:

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas ändi »

kas see lause on tõene või pigem linnalegend?näiteks kui ma sõidan maanteel 90 km-h,nagu lubatud,siis keeran asulasse ja sõidan seal paar km 50km-h ja seejärel sõidan hoovi ja suretan auto kohe välja.nii maanteel kui ka asulas turbo rakendub vb olla paar korda mööda sõites või siis teeotsast kiirendades.kas ta läheb üldse nii palavaks,et vajab kohapeal tühikäigul töötamist?ise arvaks,et tõeliselt kuumaks läheb ta näiteks kiirteel sõites,kui pöörded ka kõrgemal.keegi asjatundja võiks seda kommenteerida.
Kristo_K kirjutas:
M4rt kirjutas:üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
Turbod lendavad tänu sellele, et kuumaks aetud turbot ei jahutata tühikäigul enne välja suretamist.
tel 529 0267
730d ex,728 ex, E39ex, E53 ex
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitus Postitas yllar21 »

Kõrgemate pööretega läheb muidugi kuumemaks, aga tavalise sõidu puhul ei ole vajalik tühipööretel tööle jätta. Diiselmootori väljalaskegaasid on tunduvalt madalama temperatuuriga, kui on seda bensiinimootorite puhul, see tühikäigul turbo jooksutamine on mõistlik küll bensiinimootoritel peale raskemat sõitu. Muidugi, kuidas keegi arvestab tavalist sõitu, vääne diiselmootoril päris madalal ja ei pea kasutama kogu aeg üle 2500~3000rmp.

Diiselmootori turbosid säästab õigeaegne õlivahetus, muud ei oska soovitada. Kui ei taha just uurida, miks on nende lagunemisprotsent nii kõrge ja midagi selleks ümber teha (liigkõrge õlitemperatuur, vale survega õlitus, nõrk äravool jne). Või laguneb neil turbodel VGT (labade juhtimise) süsteem, ei ole uurinud.

Turbo on "rakendatud" kogu aeg, lihtsalt märgatav mõju avaldub teatud pööretevahemikus.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Vasta