Automaatkasti (steptronic) üldkontroll ??

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Marquss
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 05.11.2004 12:05 50

Automaatkasti (steptronic) üldkontroll ??

Postitus Postitas Marquss »

Tere!
Plaan soetada 523 aastast 1999-2000, kuna aga üsna suur osa müüdavatest isenditest on automaatkastiga (steptronic) tekkis küsimus:
nimelt ei ole ma kunagi omanud automaatkastiga autot ja seetõttu teema mulle võõras - kas on mingid lihtsad "nipid", kuidas veenduda kasti korralikus toimimises (et kui autoga väike proovisõit teha, siis kuidas katsetada, et kast korralikult töötab) ???
Samuti ei saa hästi aru sellest käsitsivalimise reziimist - millal seda nagu kasutatakse ja kuidas see toimib (kas siis saab käiku ainult manuaalselt valida või ikka teatud pööretest alates toimib jälle automaat)?

Kõik kasulikud nõuanded teretulnud. Samuti oodatud kogemused vastavate kastide rikete kohta.

Tänan tähelepanu eest! :D
Erik_G
Huviline
Postitusi: 434
Liitunud: 21.12.2002 15:57 00
Asukoht: Merivälja
Kontakt:

Postitus Postitas Erik_G »

arvan et kui vahetab sujuvalt k'iku ja mingeid lollusi ei tee siis vast ok. aga tasuks ka mingi diagnost teha, peaks vist saama. ja steptronic toimib nii et saad ise k'ikku vahetada siis kui tahad... Patricu modic vist võtab su kasti jutule ka...
E39 540 & E46 344t & e46 330ci
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Erik_G kirjutas:steptronic toimib nii et saad ise k'ikku vahetada siis kui tahad...
Päris nii ju ka ikka ei ole. Steptronic oli on ja jääb automaatkastiks. Kui hetke kiiruse ja soovitud käigu kombinatsioon ikka mootori töödiapasooni ei sobi, siis seda ka ei lülitata. Ja piirajas vahetatakse ka alati kõrgemale käigule.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Marquss
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 05.11.2004 12:05 50

Postitus Postitas Marquss »

Tänud vastajatele - see manuaalreziim sai nüüd enamvähem selgeks :)

Kas keegi oskab pisut selgitada "kick-down" teemat ? Kuidas see peaks toimima?

Milliste pöörete juures tavareziimis sõites käiguvahetus üldjuhul toimub (kõrgemale käigule lülitamine)?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Marquss kirjutas:Kas keegi oskab pisut selgitada "kick-down" teemat ? Kuidas see peaks toimima?
Gaasipedaali all oli vanasti lüliti (nüüd kui el. gaasipedaalid, siis eraldi lülitit enam vaja pole). Kui pedaali nii põhja vajutad, et Kick-Down lüliti kokku läheb, vahetab kast lihtsalt 1 üi 2 astet madalama käigu, sest on arvata, et juht soovib kiirendada.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

lisaks veel, et kui sõidad automaatreziimis ja lähed nö manuaalreziimile siis selle liigutuse tulemusena (kang vasakule) läheb kast kõigepealt sport reziimi- pöörded peavad tõusma automaatselt 500 võrra!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Marquss
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 05.11.2004 12:05 50

Postitus Postitas Marquss »

Tauri kirjutas:lisaks veel, et kui sõidad automaatreziimis ja lähed nö manuaalreziimile siis selle liigutuse tulemusena (kang vasakule) läheb kast kõigepealt sport reziimi- pöörded peavad tõusma automaatselt 500 võrra!
Et siis vahetab kohe käigu võrra madalamale ? Või ei tähenda see seda, et käik vahetuks ?
Igaljuhul hea info .. midagi sellist lootsingi siit kuulda .. ehk on veel mingeid "nõkse" mida tasuks kontrollida / proovida ?
HannoK
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 29.07.2005 13:20 24
Asukoht: Tln

Postitus Postitas HannoK »

minu arusaamise järgi ta justnimelt vahetabki lihtsalt käigu madalamale.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

ei vaheta käiku allapoole- aju annab vastava käsu!

kõrgematel pööretel mootor erksam!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
HannoK
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 29.07.2005 13:20 24
Asukoht: Tln

Postitus Postitas HannoK »

ei ole ju eriti võimalik, et sama kiirusega ja sama käiguga on pöörded kõrgemad. Pole küll täpselt kursis selle kasti hingeeluga, aga esmapilgul tundub, et siis peab mingi asi kordi rohkem libisema.
Markii7
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 05.08.2003 16:01 24
Asukoht: Reval

Postitus Postitas Markii7 »

Tauri kirjutas:ei vaheta käiku allapoole- aju annab vastava käsu!

kõrgematel pööretel mootor erksam!
Käik on ikka see millega pöördeid tõstetakse ja allapoole kast neid vahetab!
Vasta