1. leht 1-st

Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 01:15 30
Postitas gaiuspahk
Tere!

Mure siis järgmine. Auto käis kuskil 2 nädalat tagasi United Motorsis hoolduses. Seal täheldati, et lisaks muudele asjadele, oli ka jahutusvedeliku tase alla miinimumi ning nagu ma hooldusest saadud paberilt välja loen, lisati 0,7 l. Enne UM-i viimist autol jahutusvedeliku tuli ei põlenud. Eile õhtul aga süttis kollane tuli ning enamuse ajast nüüd sõites põleb, vahel harva kustub mingiks ajaks ära.

Esimese asjana oletasin muidugi, et kuskilt lekib. Samas ühtegi jälge sellest täheldanud pole. Muidugi see võib kust iganes tulla. Lugesin ka kuskilt, et teinekord võib asi olla jahutussüsteemi sattunud õhus vist. Sain aru, et õhu tõttu tekib kuumenedes liiga suur rõhk ja hakkab korgi vahelt või kuskilt jahutusvedelikku välja viskama. Kas võib asi olla selles? Olen täheldanud, et peale sõitmist teeb auto vahepeal selliseid aevastamise hääli, midagi ligilähedast turbole. Kas võib see sellega seotud olla?

Igatahes, esimese hooga kohe autot kuhugi parandusse ei viiks. Mõtlesin, et esimene asjana prooviks lihtsalt kogu jahutussüsteemi flush-ida. Pole nüüd päris kindel, mis see eestikeelne termin siinkohal oleks. Ning siis vaataks kaua asi seal sees püsib.

Küsimus on nüüd selles, et kas ma peaks algul jahutussüsteemi veega läbi laskma? Ja kui siis mis veega? Või peaks kohe peale vana jahutusvedeliku välja laskmist uue sisse kallama? Ja nüüd siis kõige tähtsama küsimuse juurde - mida ma üldse sinna panema asemele peaks? Neid jahutusvedeliku variante tundub lugematul hulgal olevat. Mida ma jälgima peaks? Kas on mingi kindel variant, mida eelistama peaks? Leidsin ka siit foorumist ühe teema jahutusvedeliku valimise kohta, kuid ühest vastust sealt ei leidnud. Kas tanklatest võiks midagi sellist leida, mis asja ära ajaks? Muud kohad vist pühapäeval reeglina lahti ei ole. Muul ajal pole jälle endal võimalik asjaga tegeleda.

Tegemist siis M43 (1,9 87kw) mootoriga 99. aasta 318 Touringuga.

Igasugune nõu on teretulnud :)

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 01:56 13
Postitas ttsys
Mootoril on ilmne lekkekoht ja süsteemi läbipesemine ja vedeliku vahetus seda probleemi ei lahenda. M43 on neid potentsiaalseid lekkekohti päris palju, mida lühikese pealelendava inspektsiooniga ei tuvasta. Levinud on lekked pumba juurest, radika paisupaagi osa, erinevad lõdvikud, sh ka automaadi juurest jne.
Kui endal oskusi/kogemusi napib või võimalused piiratud siis lase pädevas kohas asi üle vaadata, sest sellise asjaga on teepeale jäämise risk 100% lähedane.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 08:24 23
Postitas gaiuspahk
Ma ei tea kui pädevaks enam ühtegi kohta pidada, sest auto käis kontrollis nii United Motorsis kui Amservi mehaanikute juures ja lekke kohta ei mainitud kuskil sõnagi. Eks võib-olla on lugu teine kui kohe selle probleemiga minnagi ..

Kas seniks kuni mul tekib võimalus ta kuhugi viia (olen nüüd nädal aega kodust eemal) võin lihtsalt mingit jahutusvedelikku sinna jooksvalt lisada? Või läheb asi liiga kirjuks, kui UM-is lisati vanale jahutusvedelikule mingit teist ja mina lisan veel omalt poolt kolmandat? Ja endiselt, mis vedelikku tasuks sinna panna?

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 11:42 19
Postitas Chris_P
jälgi taset ka. kork maha keerates peaks üks "pulk" välja hüppama.. see näitab taset.
kui kylmaga on jahutusvedeliku tase normis, siis võib näiteks tasemeandur läbi olla..
lekekohad sulle mainiti ära..

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 11:59 53
Postitas arnis
Jälgi hoolikalt taset, kui see jälle langeb, siis on ilmne, et jahutusvedelik kaob.
Põhimõtteliselt võid liiter destileeritud vett osta ja seda lisada. Kui jälle
vedelik kaob, siis vaja tegeleda lekkega. Kui leke on peatatud, siis vaja
kogu vedelik välja vahetada. Lase vahetada või kui tahad, loe TSI foorumist
analoogne õpetus ja vaheta ise.
Kui käisid veermikku tegemas, siis jahutusvedeliku lekkega keegi ei viitsigi
tegeleda.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 16:37 09
Postitas gaiuspahk
Ei käinud veermikku remontimas, auto käis peale ostmist üldises kontrollis. Üldine tähendab minu jaoks kogu autot, sealhulgas jahutussüsteemi.

Hommikul enne tööle sõitmist keerasin korgi maha, pulga ots vaevu paistis ning vedelikku ei paistnud kuskilt. Sai siis suure kiiruga teel tööle Statoilist läbi käidud ja 2 liitrit mingit nende enda sinist jahutusvedelikku ostetud. Natuke üle liitri olin sisse kallanud kui pulk välja hüppas. Siis lasin õhu välja ja sain veidi veel valada. Kokku 1,2 liitrit. Paari nädala peale on see päris üüratu kadu minu arust. Jahutusvedeliku tuli on nüüd kustus, eks näeb kaua see nii püsib. Ehk niikaua kannatab sõita kuni auto remonti saan viia.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 16:57 25
Postitas ttsys
See on suur ohumärk, mis tähendab, et iga hetk võib matakas käia ja mahlad on asfaldil, mootor aurupilve all. Selline asi vajab asap tähelepanu ehk ennetavat reageerimist.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 20:33 49
Postitas teet82
Päris nii see ikka pole, et üldise kontrolli käigus peaks töökoda kõik laiali lammutama ja üle kontrollima. Ega nemad seal ju ei tea, et kas see vedelik on lekkinud sealt või on kunagi peale mingit remonti liiga vähe tagasi valatud. Kui näiteks lekib mootorisse sisse, siis polegi ju näha midagi. Ja üldiselt sellises vanuses autodel pole mootor kunagi täiesti kuiv altpoolt, remondimees on sellise pildiga harjunud ja ei hakka paanikat tekitama kohe.
Oleks siis võinud ostueelse mitte ostujärgse kontrolli teha, oleksid kohe teada saanud, et vedelik kadunud ja võibolla oleks ostmata jäänud see auto. Mitte halva pärast, aga remondin ka ise autosid ja osade klientide suhtumine on natuke imelik.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 30.03.2014 21:30 25
Postitas gaiuspahk
teet82 kirjutas: Oleks siis võinud ostueelse mitte ostujärgse kontrolli teha, oleksid kohe teada saanud, et vedelik kadunud ja võibolla oleks ostmata jäänud see auto.
Olin arvestanud sellega, et igal kasutatud autol on omad vead. Ükski ilmnenud vigadest pole seni ostu kahetsema pannud, seega vaevalt kontrolli läbiviimine enne ostu midagi muutnud oleks. Kui nüüd õigesti mäletan, sai ka enne ostu korgi alla piilutud ning vedelikust puudust ei olnud. Võimalik, et seda oli äsja lisatud. Eks näeb, mis tunded siis valdavad, kui töökojast arve saan ...
ttsys kirjutas:Selline asi vajab asap tähelepanu ehk ennetavat reageerimist.
Homme saan vist auto enne ära sõitmist töökotta viia, kuid enne neljapäeva neil arvatavasti sellega aega tegeleda pole.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 00:02 53
Postitas gaiuspahk
Kuno_T kirjutas:Minu teada müüakse statoilis kontsentraati, mida tuleb 1:1-le veega lahjendada. Enne kallamist viitsi lugeda, mida pakend sisaldab!
Statoili valik päris ühe variandiga ei piirdu, antud juhul oli tegemist 50:50 seguga.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 00:13 53
Postitas toivoku
gaiuspahk kirjutas:
Kuno_T kirjutas:Minu teada müüakse statoilis kontsentraati, mida tuleb 1:1-le veega lahjendada. Enne kallamist viitsi lugeda, mida pakend sisaldab!
Statoili valik päris ühe variandiga ei piirdu, antud juhul oli tegemist 50:50 seguga.
kas mitte 50:50 segu ei ole sama mis 1:1, ehk siis 1:1= 1 liiter vett ja 1 liiter kontsentraati ja 50:50 tähendab 50 liitrit vett ja 50 liitrit kontsentraati :D

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 00:16 23
Postitas gaiuspahk
toivoku kirjutas:
gaiuspahk kirjutas:
Kuno_T kirjutas:Minu teada müüakse statoilis kontsentraati, mida tuleb 1:1-le veega lahjendada. Enne kallamist viitsi lugeda, mida pakend sisaldab!
Statoili valik päris ühe variandiga ei piirdu, antud juhul oli tegemist 50:50 seguga.
kas mitte 50:50 segu ei ole sama mis 1:1, ehk siis 1:1= 1 liiter vett ja 1 liiter kontsentraati ja 50:50 tähendab 50 liitrit vett ja 50 liitrit kontsentraati :D
50:50 tähendab, et 1 liitris tootes on juba 50% jahutusvedelikku (kontsentraati) ja 50% vett.

Pilt

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 09:48 54
Postitas Sokrates
Terv

Millal sa selle auto ostsid? Mulle nagu kummastub mõte, et eelmine omanik märkas jahutusvedeliku kadu ja pani masina müüki? Kui vedelik vaikselt õliga seguneb siis pikka pidu pole, ehk plokk kuuma saanud ja kõver? Seda testi teevad töökohad ja kontrollivad, et heitgaasides pole jahutusvedeliku märke. Ehk jahutusvedelik ei leki põlemiskambrisse (silindrisse) :) Statoil on muidugi "soodsaim" koht jahutusvedelikju osta ;) Vala lihtsalt sama värvi sisse mis sul seal paagis juba loksub, tavaliselt roheline. Seda müüb iga endast lugupidav autovaruosade kauplus.
Lihtsalt üks mõte paljudest, pole põhjust paanikaks. Edu :)

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 10:10 06
Postitas gaiuspahk
Sokrates kirjutas:Terv

Millal sa selle auto ostsid? Mulle nagu kummastub mõte, et eelmine omanik märkas jahutusvedeliku kadu ja pani masina müüki? Kui vedelik vaikselt õliga seguneb siis pikka pidu pole, ehk plokk kuuma saanud ja kõver? Seda testi teevad töökohad ja kontrollivad, et heitgaasides pole jahutusvedeliku märke. Ehk jahutusvedelik ei leki põlemiskambrisse (silindrisse) :) Statoil on muidugi "soodsaim" koht jahutusvedelikju osta ;) Vala lihtsalt sama värvi sisse mis sul seal paagis juba loksub, tavaliselt roheline. Seda müüb iga endast lugupidav autovaruosade kauplus.
Lihtsalt üks mõte paljudest, pole põhjust paanikaks. Edu :)
Auto sai soetatud 3 nädalat tagasi. Eelmisest omanikust siinkohal rääkida ei saa, kuna auto sai ostetud platsilt. Statoilist sai ostetud see vedelik seepärast, et juba tekkis kerge paanika ja see oli pm ainuke koht, mis pühapäeva hommikul lahti oli. Ülemise korgi alt vedelikku ei paistnud ja, jällegi, kuna oli kiire, ei hakanud radika alt ühtegi punni maha keerama, et vaadata, mis värvi ollus sealt välja voolab. Millegipärast eeldasin, et United Motorsis pandi sinna seda BMW enda jahutusvedelikku. Sellele pidi see tavaline sinine vist kõige ligilähedasem olema. Tagantjärele mõeldes oleks kindlasti olnud targem esmalt kontrollida, mis seal juba sees on ..

Isegi kui on jahutussüsteemis nüüd mingi vikerkaar, siis juba täna läheb auto töökotta ning lasen siis ka kogu vedeliku välja vahetada, seega ehk ei ole hullu.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 11:26 37
Postitas Sokrates
Sry, pean sind veel kurvastama. Kui ikka vedelik kaob ja kuskilt mootori/voolikute juurest märg pole. Siis palja jahutusvedeliku vahetusega ei muutu mitte midagi. Sellistel puhkudel läheb lõpuks ikka suuremaks remondiks ära. St kaan maha ja lihvi, siis juba lasta klapid ka üle vaadata. Esimene valik oleks Mäepealse tn-l. Siis järgmisena Teearu (Madara tn-l). AGA, hoia meid kursis, ehk sinul veab ja viga on kuskil mujal. Oleks huvitav lugeda. Muide, mis "platsi" pealt ostsid?

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 12:13 56
Postitas gaiuspahk
Sokrates kirjutas:Sry, pean sind veel kurvastama. Kui ikka vedelik kaob ja kuskilt mootori/voolikute juurest märg pole. Siis palja jahutusvedeliku vahetusega ei muutu mitte midagi.
Vedeliku vahetus ongi plaanis teha/lasta teha ikkagi peale seda kui leke on parandatud. Vabandan, kui end piisavalt selgelt ei väljendanud. :)
Sokrates kirjutas:Muide, mis "platsi" pealt ostsid?
http://www.e-autopood.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 14:01 09
Postitas MuiduMees
Sinist ja rohelist võib segamini panna. Punast teistega ei tohi segada

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 14:30 19
Postitas arnis
Kui väga täpne olla, siis sinist ja sinist ei tohi omavahelgi segamini ajada.
Värv ei tähista konkreetset lisandite komplekti.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 14:44 04
Postitas ttsys
Üks näide kahest absoluutselt erinevast sinisest, millega ei ole hea mõte kokteile teha.
Pilt

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 14:58 00
Postitas gaiuspahk
Jätaks nüüd selle kõrvale, et mis seal hetkel sees on ja pöörduks tagasi küsimuse juurde, millest tegelt alustasin - kas on mingi kindel jahutusvedelik, mida peaksin eelistama?

Tean, et BMW-l on ka mingi oma jahutusvedelik, mida ma eeldan, et saaks esindusest ning mis on teistest kindlasti kordades kallim. On sellel tegelikkuses ka mingeid eeliseid võrreldes kõigile sõiduautodele mõeldud variantidega, nagu näiteks kasvõi see sama Statoili oma.


Edit: Sain vist juba oma küsimusele vastuse ja läheb siiski sisse BMW oma.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 31.03.2014 15:03 46
Postitas ttsys
Iga jahutusvedelik on mõeldud kahasse mootori veesärgi materjaliga. Teatavasti on mootorite plokid erinevast materjalist. BMW märgiga tooted muidugi kallimad aga antud juhul kindlasti mitte kordades. Pead järgima jahutusvedeliku tootja speksi, milles peab olema tüübikinnitus BMW osas. Värv ei ole selles mõttes oluline aga peamiselt on BMW-le allokeeritud kemikaalid sinist värvi, mis aga ei tähenda seda, et kõik sinised on OK.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 14.04.2014 16:24 13
Postitas puumer7
Kui on lekkeohtlik mootor siis tasub panna originaalmahlad sisse, aga seniks kui vea leiad proovi odavamalt läbi ajada mingi sinise või rohelise kraamigia. Igaks juhuks võiks ka lekkepigmendi sisse panna, leiab välise lekke kergemalt. Kuuma mootori juurest aurab vedelik ruttu minema. Aga antud juhul võivad ka kasutaja Sokratese targad sõnad õigeks osutuda, eriti kui ostsid kuskilt platsilt kahtlase nimega ja kongus ninaga tegelase käest.

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 14.04.2014 20:26 10
Postitas gaiuspahk
Nüüdseks auto juba töökojast tagasi, vahetamist vajas jahutusvedeliku flants. Õige asi on nüüd sees ja siiani tundub püsivat. :)

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 18.04.2014 18:43 33
Postitas priitb
Lihtsalt lisan lingi silmaringi silumiseks
http://www.falleroon.ee/files/Polar_-_e ... adused.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jahutusvedeliku vahetamine

Postitatud: 19.04.2014 03:36 04
Postitas arnis
BMW sõnul Polar ei sobi BMW-sse, Polari sõnul on alati sobinud :lol:

Majandussurve all heal juhul vanasse masuudipressi või muusse kuni 98a
BMW-sse julgeks veel seda Polarit kallata, kuid reaalset vajadust kallata
odavamat värki kvaliteetsesse mootorisse ei ole. Ja kui see ei ole odav
värk, siis seda enam pole mõtet UM-ist mitte osta.

Ühes võib kindel olla, et Polar ei ole parem kui orignaalvedelik BMW puhul.