Kas BEMM peabki niipalju õli võtma???
Kas BEMM peabki niipalju õli võtma???
Nimelt probleem selles et peale õlivahetust näitas õlivarras MAX aga kui sõitnud u 4000 km näitas varras MIN......Kas see on siis normaalne või mitte. Kasutan VALVOLINE täissünti!Olen kuulnud et bemmid võtavadki natuke õli-kas see on õige ja kui palju on natuke?Oleks väga tänulik kui keegi oskab öelda või annab mingi vihje kust saaksin selle kohta täpsemalt lugeda! Autoks on E36 1991a 318.
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
kulla mees filter pannaxe ikka õli täis vahetuse ajal
samas siis ju võiks panna kuiva filtri kylge ja valada miinimum sisse ....et oli nääd esimese käivitusega juba liiter läinud...
sellest moraal...kui ise ei oska siis lase seda teha meestel kes seda oskavad
mina kasutan viimas kuigi ega ise ka päris loll ei ole aga kindluse mõttes
samas siis ju võiks panna kuiva filtri kylge ja valada miinimum sisse ....et oli nääd esimese käivitusega juba liiter läinud...
sellest moraal...kui ise ei oska siis lase seda teha meestel kes seda oskavad
mina kasutan viimas kuigi ega ise ka päris loll ei ole aga kindluse mõttes
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Minu kogemus vanemate mootoritega on selline, et ei maksa valada kaelani õli täis-maksimumi lähedane õlitase tingib märksa suurema õlikulu. Vaadata tasuks mitte seda filtrivärki, vaid mootori õlimahtu, mis raamatutes on. Kui M20 õlimaht on 4.3 liitrit, siis kallad neljase kanistri sisse ja kõik. Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Aga mina siiski kuulnud vastupidist!
Et Mootor mis töötab kõrgendatud pööretel õlitase peaks olema keskel või miinimumi lähedal, et mitte tekitada liigset õlisurvet ja vältida simmerite jms leket.
Võta nüüd näpust, samas kuulnud seda üsna kogenud mehe käest.
---------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Kahtluse uss poes sisse ja otsustasin siis kaevata netis õlitaseme kohta, Cardo jutul tõsi taga ja Minu jutul ka seega jääb kuldne keskpaik
Oil Level - Never more than a sixteenth of an inch over the full mark.
Over-filling brings the oil level above the windage tray where it is picked up and splattered by the crankshaft. The drag on the crank will cause a 4 to 5 H.P. loss and the crank will drive the oil through the rear main seal (onto the clutch). High oil levels will also be atomized and sucked into the intake manifold in sufficient quantity to dampen combustion (power loss) and in extreme cases, oil foul the spark plugs. Never allow the oil level to go more than a half quart below the fill mark. Even with the extended oil baffle, the low level can permit pick-up of air into the oil pump and immediately damage the rod bearings. Always watch for a flickering oil pressure light as you exit long right hand corners. Known "M3 bearing eating tracks" include Sebring, Road Atlanta, Riverside (turn 9) and the carousel at Road America. I’m sure there are others.
http://www.kormanfastbmw.com/E30M3racingtips.htm
Et Mootor mis töötab kõrgendatud pööretel õlitase peaks olema keskel või miinimumi lähedal, et mitte tekitada liigset õlisurvet ja vältida simmerite jms leket.
Võta nüüd näpust, samas kuulnud seda üsna kogenud mehe käest.
---------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Kahtluse uss poes sisse ja otsustasin siis kaevata netis õlitaseme kohta, Cardo jutul tõsi taga ja Minu jutul ka seega jääb kuldne keskpaik
Oil Level - Never more than a sixteenth of an inch over the full mark.
Over-filling brings the oil level above the windage tray where it is picked up and splattered by the crankshaft. The drag on the crank will cause a 4 to 5 H.P. loss and the crank will drive the oil through the rear main seal (onto the clutch). High oil levels will also be atomized and sucked into the intake manifold in sufficient quantity to dampen combustion (power loss) and in extreme cases, oil foul the spark plugs. Never allow the oil level to go more than a half quart below the fill mark. Even with the extended oil baffle, the low level can permit pick-up of air into the oil pump and immediately damage the rod bearings. Always watch for a flickering oil pressure light as you exit long right hand corners. Known "M3 bearing eating tracks" include Sebring, Road Atlanta, Riverside (turn 9) and the carousel at Road America. I’m sure there are others.
http://www.kormanfastbmw.com/E30M3racingtips.htm
Panin siis nüüd mootorisse Valvoline poolsünti(max life) aga probleem ikka sama võtab õli nii mis kole??? Kui auto võtab ikka 3000-4000 km. peale liiter õli siis peaks ju tagant sinist suitsu ka tulema või mis teie arvate???Auto liigub täiesti normaalselt edasi aga näe õli sööb!!!
Huvipärast küsiks veel et äkki on keegi teinud sellisel autol mootori remonti(kolvirõngaste vahetus,saaled,tihendid jne.)ja mis see asi maksma võiks minna?Autoks siis E36 318 1991.Tänud vastajatele!!!
Huvipärast küsiks veel et äkki on keegi teinud sellisel autol mootori remonti(kolvirõngaste vahetus,saaled,tihendid jne.)ja mis see asi maksma võiks minna?Autoks siis E36 318 1991.Tänud vastajatele!!!
See on ikka eeldusel, et mootor on igalt poolt tihe.Aare kirjutas:Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
Sel uuemal autol on juba ka Motronic selline, mis varjab klapisääretihendite lekked - kui sa sõidad sundtühikäigul, siis ta avab tühikäigumootori õhuklapi, et vähendada sisselaskes alarõhku. Vähemalt minu 92. aasta Motronic M3.3 juures on see erilise voorusena esile toodud.
PS ise poleks ka uskunud, kui palju võib õlikulu väheneda lihtsalt paremat (ja paksemat) õli kasutades !
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Aga palun!
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... =220#25542
Ja kui juhtudki seda õli ostma minema, siis uuri nt. Carmuse meestelt, miks nad castroliga ei sõida.
NB! pildil võid klikata ka!
Ma olen juba mitu korda oma õlieelistusest kirjutanud, viimati näiteks siin:raiz kirjutas:äkki annad mulle ka teada milline on paksem ja parem õli siis äkki hakkam mu suksu ka vähem õli võtma.
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... =220#25542
Ja kui juhtudki seda õli ostma minema, siis uuri nt. Carmuse meestelt, miks nad castroliga ei sõida.
NB! pildil võid klikata ka!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
priitv8 kirjutas:See on ikka eeldusel, et mootor on igalt poolt tihe.Aare kirjutas:Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
Sel uuemal autol on juba ka Motronic selline, mis varjab klapisääretihendite lekked - kui sa sõidad sundtühikäigul, siis ta avab tühikäigumootori õhuklapi, et vähendada sisselaskes alarõhku. Vähemalt minu 92. aasta Motronic M3.3 juures on see erilise voorusena esile toodud.
PS ise poleks ka uskunud, kui palju võib õlikulu väheneda lihtsalt paremat (ja paksemat) õli kasutades !
Ehh, priit, selline süsteem on muideks peal igal L-jetronicuga M20-l 85. aastast muideks Kõige vanem, millel taolist featuuri näinud olen, on 73. aasta 3.0 karpamootor. Tõsi seal on mehhaaniline vaakumiga süsteem, mis ei lase segusiibrit kiiresti sulguda. Tegelikult on selle eesmärk mootori töö sujuvamaks muutmine. Esimestel Motronicutel seda jah pole. Aga asjas pole midagi uuenduslikku, see coastdown süsteem võeti kasutusele juba 1969. aastal
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
hmm...aga mulle väitis united motors ja mitmed tuttavad, et näiteks V12 tuleb liiter-kaks 15tkm peale suht kindlalt juurde valada?
Ja samas täpselt nii ka on...liiter kindlalt ja kui olen raskema jalaga selle aja vältel olnud, siis ka rohkem. Uurige unitedi FAQ-st seal kusagil oli öeldud ka kui palju mis mootor võtab ja mida suurem mootor seda rohkem kulub...
või olen ma millegist valesti aru saanud?
Ja samas täpselt nii ka on...liiter kindlalt ja kui olen raskema jalaga selle aja vältel olnud, siis ka rohkem. Uurige unitedi FAQ-st seal kusagil oli öeldud ka kui palju mis mootor võtab ja mida suurem mootor seda rohkem kulub...
või olen ma millegist valesti aru saanud?
BMW M5 V10
Thx! Pean vist uuesti Jetronicuga tutvuma.Aare kirjutas:Ehh, priit, selline süsteem on muideks peal igal L-jetronicuga M20-l 85. aastast muideks Kõige vanem, millel taolist featuuri näinud olen, on 73. aasta 3.0 karpamootor. Tõsi seal on mehhaaniline vaakumiga süsteem, mis ei lase segusiibrit kiiresti sulguda. Tegelikult on selle eesmärk mootori töö sujuvamaks muutmine. Esimestel Motronicutel seda jah pole. Aga asjas pole midagi uuenduslikku, see coastdown süsteem võeti kasutusele juba 1969. aastal
Aga no seda enam. Seega peaksid siis need pritsega bemmid, mis tagant juba suitsevad, ikka totaalselt hõredad olema?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kui katt on vahepeal ja siis suitseb, on täitsa tüma. Katile on õliudu nagu tavaline põlemata süsivesinik ehk ta püüab selle kinni. Külmana muidugi see ei tööta, aga kuumana küll.
Puu-motronicul, mis peal M30 mootoritel sellist featuuri minuteada pole ja see peksab õli kiire sõiduga üles ka korras mootoriga. Loomulikult satub neid karterituuli ka sisselaskesse mis muutub siniseks suitsuks.
Kui ikka vine lendab kogu aeg, siis on tüma. Kui kiirendamisel natuke tuleb, pole hullu - kui tähele paned, siis igal dragracel lendab enamikel autodel summutist natuke sinist - ometi pole need kohvid...
Puu-motronicul, mis peal M30 mootoritel sellist featuuri minuteada pole ja see peksab õli kiire sõiduga üles ka korras mootoriga. Loomulikult satub neid karterituuli ka sisselaskesse mis muutub siniseks suitsuks.
Kui ikka vine lendab kogu aeg, siis on tüma. Kui kiirendamisel natuke tuleb, pole hullu - kui tähele paned, siis igal dragracel lendab enamikel autodel summutist natuke sinist - ometi pole need kohvid...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990