Kas BEMM peabki niipalju õli võtma???

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
raiz
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 28.12.2003 11:01 52

Kas BEMM peabki niipalju õli võtma???

Postitus Postitas raiz »

Nimelt probleem selles et peale õlivahetust näitas õlivarras MAX aga kui sõitnud u 4000 km näitas varras MIN......Kas see on siis normaalne või mitte. Kasutan VALVOLINE täissünti!Olen kuulnud et bemmid võtavadki natuke õli-kas see on õige ja kui palju on natuke?Oleks väga tänulik kui keegi oskab öelda või annab mingi vihje kust saaksin selle kohta täpsemalt lugeda! Autoks on E36 1991a 318.
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 600
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

seda on küll natuke palju :)

norm oleks õlivahetusest õlivahetusse kuni liiter -ehk siis max min vahe
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
sysi
Klubiliige EKBK
Postitusi: 367
Liitunud: 25.12.2003 12:15 08
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sysi »

no aga kui paned mitte päris maksimumini täis ja ei käivita, st. õlifiltrisse õli ei lähe, siis peale käivitamist ongi osa läinud ja 4000km kah natuke kulutanud... :o
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 600
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

kulla mees filter pannaxe ikka õli täis vahetuse ajal :lol:

samas siis ju võiks panna kuiva filtri kylge ja valada miinimum sisse ....et oli nääd esimese käivitusega juba liiter läinud...

sellest moraal...kui ise ei oska siis lase seda teha meestel kes seda oskavad :D

mina kasutan viimas kuigi ega ise ka päris loll ei ole aga kindluse mõttes :)
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Postitus Postitas Martti »

Üldiselt ma ei tea kuidas selle '91 318-ga on aga mul M5-l ja ka 528-l on õlifilter üleval mootori juures ja vahetatakse ainult element st. seda täis ei valata vaid pannakse auto käima ning lisatakse peale esimest käivitust hiljem liitrijagu õli, mis filtrisse umbes läheb.
Kasutaja avatar
sysi
Klubiliige EKBK
Postitusi: 367
Liitunud: 25.12.2003 12:15 08
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sysi »

norida on siin kombeks, tean. minu kirjeldatud olukord on siiski täiesti reaalne.
tänan, raiki, tabava nõuande eest, aga siiski mina (kahjuks) ei pea end lolliks ja saamatuks ning vahetan õli ise. ;)
ja hea meelega ei vaidleks enam ;)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Minu kogemus vanemate mootoritega on selline, et ei maksa valada kaelani õli täis-maksimumi lähedane õlitase tingib märksa suurema õlikulu. Vaadata tasuks mitte seda filtrivärki, vaid mootori õlimahtu, mis raamatutes on. Kui M20 õlimaht on 4.3 liitrit, siis kallad neljase kanistri sisse ja kõik. Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Õlitase ei pea jah tänavasõidul koguaeg max olema vaid vabalt seal keskel. Probleemid pidavat tekkima vaid ringrajal kus soovitavalt siis peaks pisut ikka üle max olema et mitte kurvides kuivale vjääda ..... talvel vist nii ägedaid kurve võtta ei saa :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Ain
Huviline
Postitusi: 3229
Liitunud: 13.10.2003 22:19 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ain »

Endal on E36 325 ja peale õli vahetust on peaaegu 4000km täis, ning õli tasse ikka MAX. Õli peaks kestma ikka vahetusest vahetuseni ja enne vahetust võib ta sul seal MIN juures olla.

Ise kasutan Pennzoil õli :cool:
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Aga mina siiski kuulnud vastupidist!
Et Mootor mis töötab kõrgendatud pööretel õlitase peaks olema keskel või miinimumi lähedal, et mitte tekitada liigset õlisurvet ja vältida simmerite jms leket.
Võta nüüd näpust, samas kuulnud seda üsna kogenud mehe käest.
---------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Kahtluse uss poes sisse ja otsustasin siis kaevata netis õlitaseme kohta, Cardo jutul tõsi taga ja Minu jutul ka seega jääb kuldne keskpaik :)

Oil Level - Never more than a sixteenth of an inch over the full mark.
Over-filling brings the oil level above the windage tray where it is picked up and splattered by the crankshaft. The drag on the crank will cause a 4 to 5 H.P. loss and the crank will drive the oil through the rear main seal (onto the clutch). High oil levels will also be atomized and sucked into the intake manifold in sufficient quantity to dampen combustion (power loss) and in extreme cases, oil foul the spark plugs. Never allow the oil level to go more than a half quart below the fill mark. Even with the extended oil baffle, the low level can permit pick-up of air into the oil pump and immediately damage the rod bearings. Always watch for a flickering oil pressure light as you exit long right hand corners. Known "M3 bearing eating tracks" include Sebring, Road Atlanta, Riverside (turn 9) and the carousel at Road America. I’m sure there are others.

http://www.kormanfastbmw.com/E30M3racingtips.htm
raiz
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 28.12.2003 11:01 52

Postitus Postitas raiz »

Panin siis nüüd mootorisse Valvoline poolsünti(max life) aga probleem ikka sama võtab õli nii mis kole??? Kui auto võtab ikka 3000-4000 km. peale liiter õli siis peaks ju tagant sinist suitsu ka tulema või mis teie arvate???Auto liigub täiesti normaalselt edasi aga näe õli sööb!!!
Huvipärast küsiks veel et äkki on keegi teinud sellisel autol mootori remonti(kolvirõngaste vahetus,saaled,tihendid jne.)ja mis see asi maksma võiks minna?Autoks siis E36 318 1991.Tänud vastajatele!!!
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Vaata oma mootori plokki, kas kusagil on õli rajad? Kui sellel autol on õliradikas siis vaata, et selle juurest õli välja ei ajaks jne.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
See on ikka eeldusel, et mootor on igalt poolt tihe.
Sel uuemal autol on juba ka Motronic selline, mis varjab klapisääretihendite lekked - kui sa sõidad sundtühikäigul, siis ta avab tühikäigumootori õhuklapi, et vähendada sisselaskes alarõhku. Vähemalt minu 92. aasta Motronic M3.3 juures on see erilise voorusena esile toodud.
PS ise poleks ka uskunud, kui palju võib õlikulu väheneda lihtsalt paremat (ja paksemat) õli kasutades :roll:!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
raiz
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 28.12.2003 11:01 52

Postitus Postitas raiz »

äkki annad mulle ka teada milline on paksem ja parem õli siis äkki hakkam mu suksu ka vähem õli võtma. :)
Kasutaja avatar
Tzoots
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 21.12.2003 21:57 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tzoots »

Enda kogemustest Valvoline õli kipub kaduma (ära küsi miks!) , proovi PENZOIL-i või CASTROLIT näiteks 15w-40. Tegelt ükskõik mis kasutad kas poolsünti või täissünti! Aga ise eelistan CASTROLIT.
BMW TURBO
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aga palun!
raiz kirjutas:äkki annad mulle ka teada milline on paksem ja parem õli siis äkki hakkam mu suksu ka vähem õli võtma. :)
Ma olen juba mitu korda oma õlieelistusest kirjutanud, viimati näiteks siin:
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... =220#25542
Ja kui juhtudki seda õli ostma minema, siis uuri nt. Carmuse meestelt, miks nad castroliga ei sõida.
NB! pildil võid klikata ka!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Seletad ehk lähemalt?
Kasutaja avatar
peeter
Huviline
Postitusi: 180
Liitunud: 05.09.2003 08:58 05
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas peeter »

Mul endal sõidetud 8000 km ja mitte tilkagi õli pole läinud , märk sellest et, õlirõngad kulunud sinu autol kui niipalju õli võtab.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

sorts kirjutas:Seletad ehk lähemalt?
Kes? Mina? Mida?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Värske Ingo's Ölratgeber
Kes seda keelt ei loe, võib proovida masintõlget.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
sessa
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 10.08.2004 13:01 25
Asukoht: Tartu ja Põlvamaa

Postitus Postitas sessa »

:D heh ma vahetan asstas kaks korda õil ainult peale pole vaja valada kunagi olnud :P masin on mul e21 316 82a :D
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

priitv8 kirjutas:
Aare kirjutas:Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
See on ikka eeldusel, et mootor on igalt poolt tihe.
Sel uuemal autol on juba ka Motronic selline, mis varjab klapisääretihendite lekked - kui sa sõidad sundtühikäigul, siis ta avab tühikäigumootori õhuklapi, et vähendada sisselaskes alarõhku. Vähemalt minu 92. aasta Motronic M3.3 juures on see erilise voorusena esile toodud.
PS ise poleks ka uskunud, kui palju võib õlikulu väheneda lihtsalt paremat (ja paksemat) õli kasutades :roll:!

Ehh, priit, selline süsteem on muideks peal igal L-jetronicuga M20-l 85. aastast muideks :) Kõige vanem, millel taolist featuuri näinud olen, on 73. aasta 3.0 karpamootor. Tõsi seal on mehhaaniline vaakumiga süsteem, mis ei lase segusiibrit kiiresti sulguda. Tegelikult on selle eesmärk mootori töö sujuvamaks muutmine. Esimestel Motronicutel seda jah pole. Aga asjas pole midagi uuenduslikku, see coastdown süsteem võeti kasutusele juba 1969. aastal :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

hmm...aga mulle väitis united motors ja mitmed tuttavad, et näiteks V12 tuleb liiter-kaks 15tkm peale suht kindlalt juurde valada?
Ja samas täpselt nii ka on...liiter kindlalt ja kui olen raskema jalaga selle aja vältel olnud, siis ka rohkem. Uurige unitedi FAQ-st seal kusagil oli öeldud ka kui palju mis mootor võtab ja mida suurem mootor seda rohkem kulub...
või olen ma millegist valesti aru saanud?
BMW M5 V10
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Aare kirjutas:Ehh, priit, selline süsteem on muideks peal igal L-jetronicuga M20-l 85. aastast muideks :) Kõige vanem, millel taolist featuuri näinud olen, on 73. aasta 3.0 karpamootor. Tõsi seal on mehhaaniline vaakumiga süsteem, mis ei lase segusiibrit kiiresti sulguda. Tegelikult on selle eesmärk mootori töö sujuvamaks muutmine. Esimestel Motronicutel seda jah pole. Aga asjas pole midagi uuenduslikku, see coastdown süsteem võeti kasutusele juba 1969. aastal :cool:
Thx! Pean vist uuesti Jetronicuga tutvuma.
Aga no seda enam. Seega peaksid siis need pritsega bemmid, mis tagant juba suitsevad, ikka totaalselt hõredad olema?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui katt on vahepeal ja siis suitseb, on täitsa tüma. Katile on õliudu nagu tavaline põlemata süsivesinik ehk ta püüab selle kinni. Külmana muidugi see ei tööta, aga kuumana küll.

Puu-motronicul, mis peal M30 mootoritel sellist featuuri minuteada pole ja see peksab õli kiire sõiduga üles ka korras mootoriga. Loomulikult satub neid karterituuli ka sisselaskesse mis muutub siniseks suitsuks.

Kui ikka vine lendab kogu aeg, siis on tüma. Kui kiirendamisel natuke tuleb, pole hullu - kui tähele paned, siis igal dragracel lendab enamikel autodel summutist natuke sinist - ometi pole need kohvid...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta