1. leht 1-st

Velje ET muutmine.

Postitatud: 12.06.2006 15:12 26
Postitas Arti
Võibolla natuke rumal küsimus, aga kas mingit moodi on võimalik velge rohkem sissepoole saada või on ainuke tee siis koopaid laiemaks teha. Küsin kuna ei tahaks praegustest velgedest loobuda, aga kui natuke rohkem rahvast peal siis kehvema tee peal käib rehv vastu koopaäärt.

Postitatud: 12.06.2006 15:39 09
Postitas ruut
Peaksid ikkagi veljed ära vahetama. Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma.

Postitatud: 12.06.2006 20:04 36
Postitas Serka
veerenni 56 on selline firma nagu vihur auto ja nemad peaks sellise asjaga hakkama saama,et treivad velgedel vähe maha.Aga oled siis kindel et nad ei hakka vastu käima peale treimist.

Postitatud: 13.06.2006 13:53 14
Postitas Arti
Ma hakkasin mõtlema et jätaks veljed rahule ja teeks hoopis koopaääred laiemaks. Kuskilt olen näinud et venitatakse lihtsalt kooped laiemaks ilma et hakkaks uusi koopaääri külge keevitama. Kas Eestis selline asi on üldse mõeldav? Laiemaks oleks vaja saada max. 5-10mm.

Postitatud: 16.06.2006 11:59 36
Postitas Arti
Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma
Mismoodi see küll võimalik on? Pigem peaks liiga lai rehv laagreid hävitama.

Postitatud: 16.06.2006 12:07 41
Postitas priitv8
Arti kirjutas:
Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma
Mismoodi see küll võimalik on? Pigem peaks liiga lai rehv laagreid hävitama.
Miks? Kui ratta toetuspunkt jääb samale kohale, kus ta planeeritud on, siis ei teki kangiefekti. Vale ET nihutab ratta toetuspunkti teise kohta.

Postitatud: 17.06.2006 17:24 03
Postitas laskarpoiss
priitv8 kirjutas:
Arti kirjutas:
Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma
Mismoodi see küll võimalik on? Pigem peaks liiga lai rehv laagreid hävitama.
Miks? Kui ratta toetuspunkt jääb samale kohale, kus ta planeeritud on, siis ei teki kangiefekti. Vale ET nihutab ratta toetuspunkti teise kohta.

Väga õige vastus, se kui lai rehv on see mõjutab laagreid väga minimaalselt aga vale ET on sildade surm.

Re: Velje ET muutmine.

Postitatud: 26.03.2018 21:20 56
Postitas Savukoll
Elustan vana teema ja küsiks uuesti et kas keegi on lasknud offsetti "juurde" treida? Oleks vaja u 5mm maha võtta, siis jääks veel koonuseni veidi ruumi

Re: Velje ET muutmine.

Postitatud: 29.03.2018 10:11 59
Postitas ooDDoo
Sellist asja ei treita maha. see on umbes sama nagu pidurivioolikud läbi lõigata.

Re: Velje ET muutmine.

Postitatud: 29.03.2018 10:59 57
Postitas toivoku
mõnusad hiromandid selle laagrite surmaga, 10aastat sõitnud 30mm flantsidega 3-4a sõitnud 40mm flantsidega ja pole häda miskit. Aga vbla on mul võluautod :D tean mitmeid veel kes sõidavad 20+mm flantsidega ja kellelgi pole need laagrid umbes ylehomme katki läinud.

Re: Velje ET muutmine.

Postitatud: 29.03.2018 11:06 54
Postitas jargo
Ise mõtlesin ka selle teema peale.
kuidas siis näiteks e34 all suurema ET-ga velg rattalaagreid ei lõhu,kui see sama ratas näiteks e36 all lõhkuma hakkaks?
ei usu,et e36 rattalaager oluliselt nõrgem on,kui e34-l? võibolla on ka? samas e34 kõvasti raskem.

Re: Velje ET muutmine.

Postitatud: 30.03.2018 20:28 38
Postitas m2x
Eks see sõltub natuke sellest ka, kuidas laager geomeetriliselt seespool toetatud on, vb on natuke laiem või istub rummu sees väljapool või midaiganes. Võibolla polegi mingit vahet.
Samas nõustun toivoku'ga, tavaliselt juhtub see, et juba väsinud laager saab lihtsalt juhuse tahtel peale flantsi lisamist otsa ja sellest need jutud tulevadki. Vahetage enne laagrid ära, pange siis flants otsa ja ilmselt poleks probleemi. A kesse ennetavat remonti ikka teeb onju...