1. leht 1-st

Mootor külm

Postitatud: 09.01.2004 08:57 41
Postitas jjanno
Tere

Vaatasin arhiivist, et siin on palju kurdetud mootori liigse kuumenemise üle, kuid minul on hoopis vastupidine probleem. Nimelt kahtlustan, et mootor jääb liigselt külmaks. On olemas üks udune pilt seierite asetuse kohta (klikk pildil avab suurema):
Pilt
See pilt on tehtud pärast u 40 minutilist sõitu südaöises linnas. Kui sellelt pildilt midagi mõistatada, siis on näha, et temperatuuri seier on jõudnud vaevu üle sinise ala.
Kas selline temperatuur annab põhjust muretsemiseks? Kui jah, siis oskab keegi ehk öelda, mis vahetust vajaks.

jJanno
PS: jah ma olen tähele pannud, et ka kütusekulu mõõtur näitab aiateibaid...

Postitatud: 09.01.2004 09:56 16
Postitas rajko
mees sa ületad kiirust :P

kui talvel soojaks ei lähe siis pakuks termostaati. Rohkem variante ei tohiks ju olla.

Postitatud: 09.01.2004 10:03 50
Postitas jjanno
Tere
OT:
rajko kirjutas:mees sa ületad kiirust :P
Ühes minu varasemas postis on teema, kus kurdan spidoka valetamise üle :) (aga eks sihuke +10 ikka juhtub...)
raijko kirjutas:kui talvel soojaks ei lähe siis pakuks termostaati. Rohkem variante ei tohiks ju olla.
Aga see selleks. Eks ma siis asun termostaadi kallale. Ega keegi oska soovitada, kus saaks seda täna vahetada Tallinnas Hipodroomi/Tulika kandis? Homme seisab ees teekond külma Ida-Eestisse :(

jJanno

Postitatud: 09.01.2004 10:05 05
Postitas JL
Pakuks termostaati. Kas salong läheb soojaks?

OT:

Miks on pilt tehtud sõitmise ajal :roll: Seisvas autos oleks klaarima pildi ju saanud :)

Postitatud: 09.01.2004 10:20 48
Postitas jjanno
Tere
JL kirjutas:Pakuks termostaati. Kas salong läheb soojaks?
Kui aus olla, siis soojaks ta läheb, aga puhutav õhk pole just nii kuum, nagu ta oli seda vanas 316's. Seega ilmselt ei toimu ka salongi soojendus just maksimaalse kiirusega. Samas 40 minuti jooksul suutsid isegi Touringu kõige tagumised külgklaasid -3 kraadise ilmaga jäälilledest puhtaks saada.
OT: Miks on pilt tehtud sõitmise ajal :roll: Seisvas autos oleks klaarima pildi ju saanud :)
Pilt on tehtud hoopis teisel põhjusel ning näidikute peale jäämine on juhuslik :) Mul on tradistsioon käia 1. jaanuaril fotokaga katsetamas :)

jJanno

Postitatud: 09.01.2004 10:39 42
Postitas Tarvo
veits teemast mööda aga:

vahetasin jahutusvedeliku ära, peale seda ei puhu enam nii kuuma õhku kui varem. Süsteem õhutatud, jahutusvedeliku tase on max, samas mootori temp on täpselt keskel või gramm alla ehk nagu varemgi.
Milles viga võiks olla? Termostaati ei kahtlusta, enne läks väga kiiresti soojaks ja täitsa tulist õhku tuli, kuigi ilmad on veidi külmemad nüüd..
Äkki on siiski õhk sees?

Postitatud: 09.01.2004 10:48 22
Postitas JL
sorts kirjutas:veits teemast mööda aga:

vahetasin jahutusvedeliku ära, peale seda ei puhu enam nii kuuma õhku kui varem. Süsteem õhutatud, jahutusvedeliku tase on max, samas mootori temp on täpselt keskel või gramm alla ehk nagu varemgi.
Milles viga võiks olla? Termostaati ei kahtlusta, enne läks väga kiiresti soojaks ja täitsa tulist õhku tuli, kuigi ilmad on veidi külmemad nüüd..
Äkki on siiski õhk sees?
Tegelikult on mul sama probleem :( Ei ole mõtet uut teemat teha

Autoks siis E34

Postitatud: 09.01.2004 12:47 22
Postitas jjanno
Tere
jjanno kirjutas:Ega keegi oska soovitada, kus saaks seda täna vahetada Tallinnas Hipodroomi/Tulika kandis? Homme seisab ees teekond külma Ida-Eestisse :(
Kuna nagu olen aru saanud, et jahutussüsteemi õhutus on kogemusi nõudev töö, siis laseks kogu selle töö kellelgi teha. Vahest kohtab siin foorumis ka remonditöökodade mehi. Kui keegi teab kohta, kus saaks selle töö täna ära teha, siis oleks väga õnnelik.

jJanno
jjanno @ yahoo.com

Postitatud: 09.01.2004 13:30 00
Postitas Cardo
Kunagi kuulsin sellist jutu et igax juhux oleks hea ku auto oleks kaldu tagaots allapoole ja nina püsti siis tulevat salongiradikast paremini õhk välja. Mina pole seda kasutanud kuna alati on õhk kohe kätte saadud.

Postitatud: 09.01.2004 19:10 51
Postitas maanusj
vahetasin sügisel jvedeliku ära,hetkel väga hea,mul kottis paar aastat tagasi ka termostaat,proovisin kolme ja neljas töötab tänaseni.võid proovida papitükki bemmi märgi taga kui ei siis on muu kala. :

Postitatud: 11.01.2004 17:25 11
Postitas Viljar
Cardo kirjutas:Kunagi kuulsin sellist jutu et igax juhux oleks hea ku auto oleks kaldu tagaots allapoole ja nina püsti siis tulevat salongiradikast paremini õhk välja. Mina pole seda kasutanud kuna alati on õhk kohe kätte saadud.
just just nii olen minagi õhu välja saanud nina püsti termostaadi pealt õhutus kruvi lahti, auto käima mulistad lõdvikuid,, valad vedelat peale ja peaks välja tulema.

Postitatud: 11.01.2004 17:31 02
Postitas alar
mul sama lugu, tõuseb vaevu esimese valge kriipsuni aga selles ei saa olla süüdi õhk, jahutusvedelik, ega ka termostaat... kõik eelpoolnimetatud asjad vahetatud ja jahutussüsteemist õhk välja lastud...... soojendus töötab fantastiliselt ja isegi suvel ei ole mul seda jahutusventilaatorit vaja....

Soojendus

Postitatud: 11.01.2004 22:37 33
Postitas Erkki_V
Puutusin ise sama probleemiga kokku paar päeva tagasi, et enam nagu ei saanud salongi sooja, puhus aga mitte nii nagu vanasti ja ka temp. näitaja oli ennem kella 12 peal aga nüüd jeelijeeli sealt algusest üle, sai siis tehtud järgmist: termostaat maha (mis oli avatud asendis kinni) see prügikasti, uus asemele, kogu kupatus uuesti kinni ja mootor tööle, 4 korda õhutust ja oligi probleem lahendatud, asi toimib, kogu protsess võttis aega 20 minutit ja igal mehel oma kätega teostatav, kui vähegi nisanäpp ei ole, niiet äkki sellest abi :)

Re: Soojendus

Postitatud: 12.01.2004 01:55 58
Postitas toivoku
oi jah pole küll juttu bemarist aga meil angu firma autol opel astral sama asi, sõidame sakust tallinna mingi umbes noh pool tundi vbla vähem ja kuuma ei hakka ikka tulema ka siis kui juba viiamsed paar m on läbida, selle eest käisin sõitmast yks päev vbla sõitsin 2-3 kilomeetrit ja masin oli ilusto soe ja kuuam tuli nii mis myhises, ei saa mina enam asjast aru :D

Postitatud: 12.01.2004 08:08 03
Postitas jjanno
Tere

Probleem enamvähem lahendatud. Aga ühe väikese hoiatuse annaks kõigile. Kui poest miskit varuosa osta, siis tuleb hoolega uurida-puurida, kas karbis on ikka kõik vajalik olemas.
Nimelt: Ostsin automaailmast QH termostaadi. Mõtlesin, et ostan sealt, et siis on töökoda kohe kõrval. Kahjuks aga puudus sellest karbist üks vajalik tihend. :( Poevennad muidugi väitsid, et seda tihendit seal olema ei peagi... Kuidagi moodi see termostaat sinna vana tihendi abil paika lõpuks sai ning mootori temperatuur püsib ideaalilähedane, kuid igal hommikul on auto all imetilluke loiguke :(
Loo moraal. Oleks pidanud ostma Aavest korraliku Wahleri termostaadi, millel pidavat see tihend kaasas olema. Kahjuks selgus see kurb tõsiasi alles kell 18:15, mil Aave oli juba kinni pandud...
Nüüd on olukord selline, et peab ikka selle tihendi ka eraldi ära vahetama. Sellise olukorraga ma ei lepi, kus öösega auto alla loiguke tekib!

jJanno

Postitatud: 12.01.2004 08:08 52
Postitas truumu
Tahaks lisada teemale: kui hakkate termastaati ostma, valige Wahler.
Võib arvata, et FAI jms. on odavamad, kuid nagu praktika näitab, hakkab ainult 1- 10 st tööle ja kaua ta kestab ei tea vanajumal isegi... :(

Postitatud: 18.01.2004 23:52 14
Postitas Tarvo
Teema jätkuks:

Praegu tundub ka et kord tuleb kuuma õhku ja kord jälle kergelt leiget, mhh, nii et siis ikkagi termostaat arvate? läheb siis jälle vahetama..

to jjanno: palju Wahleri termostaat maksis Aaves?

Postitatud: 19.01.2004 00:07 07
Postitas jjanno
Tere
sorts kirjutas:to jjanno: palju Wahleri termostaat maksis Aaves?
Kuna mul lõpuks jäi sinna ikka see QH peale, siis ei oska Sulle Wahleri oma hinda öelda. Küsi otse poest. Nad vastavad meilile alati päeva jooksul :)

jJanno@kuiv.autoalune

Postitatud: 19.01.2004 01:28 04
Postitas Joel_H
Päris täpset hinda ei mäleta, aga endale sai hiljuti E34-le Aavest ostetud ja midagi alla 250 eegu see hind oli.
UM küsis üle 400 :)

Postitatud: 19.01.2004 21:55 24
Postitas Tarvo
Sain Aavest Wahleri oma 165 eeguga, tihend oli kah kaasas.
Huvitav, kataloogi järgi näitas 80 kraadist, nõudsin siiski neilt suurema temperatuuriga termostaati, lõpuks sain 85-se, samas tean, et sõber vahetas omal 92 kraadise vastu (141 kw).

Postitatud: 19.01.2004 23:05 29
Postitas nakke
Viga võib olla ka kinni kiilunud ventika siduris või siis valesti töötavas ventika siduris.