1. leht 1-st

vibratsioon

Postitatud: 09.09.2006 14:28 25
Postitas erx37
Autoks E36 325tds.
Suurematel kiirustel pidurdades kuni u 70km/h-ni on vibratsioon sees.
Samuti tekib see ka teatud kiirusel lihtsalt sõites (150km/h+)
Kui viga oleks piduriketastes, siis peaks see olema terve pidurdamistee jooksul?
Kettad sai kunagi kevadel ära vahetatud(Brembo kettad said alla).
Ligikaudu samal ajal sai ka veljed&rehvid ära vahetatud. Samas sai tasakaalustus neile tehtud, niiet nendes vast viga olla ei tohiks.
Oskab keegi midagi välja pakkuda?

Postitatud: 09.09.2006 14:37 53
Postitas Veljo_V
veljed võivad olla tasakaalus aga kui velje kõverad viskab ikkagi

Postitatud: 09.09.2006 14:42 52
Postitas Tom
Samas võib viga ka silla/rooliosas olla, pidurdades tuleb esisillale arvestatav lisakoormus.

Postitatud: 09.09.2006 14:46 26
Postitas erx37
Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?

Postitatud: 09.09.2006 14:52 24
Postitas Veljo_V
erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
lase maha võtta ja pinki panna seal kohe näha et kõverad ;)

Postitatud: 09.09.2006 14:59 23
Postitas erx37
Veljo_V kirjutas:
erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
lase maha võtta ja pinki panna seal kohe näha et kõverad ;)
Ehk siis sõnastan küsimuse ümber:
Kus seda kontrollida saab?
Kas enamus rehvitöökodades on need pingid olemas (tollesama tasakaalustamispingiga saab järgi vaadata?)?

Postitatud: 09.09.2006 15:00 14
Postitas Tom
Võtad rehvid ja tasakaalud maha ja paned pinki?
Teine variant selline, et võtad lehe pappi paned velje sinna peale ja pliiatsiga tõmbad mööda veljeranti joone, siis võtad jupi nööri ja teist värvi pliiatsi ja tõmbad sama raadiusega ringi velje keskpunktist (velje pead muidugi ennem eemaldama :lol: ). Need jooned peaksid kattuma kogu ringi ulatuses juhul kui velg on sirge. Seda eksperimenti peaksid tegema iga veljega mõlemat pidi st. 8 korda.
Kaheksas olemist saab nii kontrollida, et paned velje siledale pinnale ja vaatad, kas kusagilt on pragu vahel.

Postitatud: 09.09.2006 15:23 53
Postitas Veljo_V
Võtad rehvid ja tasakaalud maha ja paned pinki?
Ei pea maha võtma see on kohe näha kui oskad vaadata! Ja papiga on ju tülikas ;)

Postitatud: 09.09.2006 18:40 40
Postitas Joel_H
erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
Samasuguste sümptomite puhul aitas e34-l ülemiste õõtshoovade vahetus ;) :idea:

Postitatud: 09.09.2006 19:34 22
Postitas Veljo_V
Joel_H kirjutas:
erx37 kirjutas:Kuidas kontrollida, kas veljed on kõverad?

Ja kevadel sai ka roolivardaotsad ära vahetatud ning stendis käidud. Samuti stabika kondid ära vahetatud. Mis seal veel võib olla siis?
Samasuguste sümptomite puhul aitas e34-l ülemiste õõtshoovade vahetus ;) :idea:
Kui veermik kontrollitud siis ju ei ole. Aga muidu on ka olnud endal selline variant :lol:

Re: vibratsioon

Postitatud: 09.09.2006 20:39 49
Postitas Svenp
erx37 kirjutas:Autoks E36 325tds.
Suurematel kiirustel pidurdades kuni u 70km/h-ni on vibratsioon sees.
Samuti tekib see ka teatud kiirusel lihtsalt sõites (150km/h+)
Kui viga oleks piduriketastes, siis peaks see olema terve pidurdamistee jooksul?
Kettad sai kunagi kevadel ära vahetatud(Brembo kettad said alla).
Ligikaudu samal ajal sai ka veljed&rehvid ära vahetatud. Samas sai tasakaalustus neile tehtud, niiet nendes vast viga olla ei tohiks.
Oskab keegi midagi välja pakkuda?
Kõik asjad esisillas võivad vibratsiooni põhjustada! Kui armatuur värisema hakkab 150 peal, siis rattad viskavad üles-alla. Vibra tugeval pidurdusel võib olla pehmetest õõtsa puksidest. Kulunud amordid võivad vibrat põhjustada. Pidurikettad. Rooliotsad...

Kas veljed on täpselt õigete mõõtudega? Kas veljed on veatud? S.t vastu äärekivi ei ole aetud? Keevitatud ei ole? Kas rehvid on uued, protitud või vanad juustud? Kas velje ja piduriketta vaheline pind on puhas? Sinna ei tohi määret panna.

Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.

Re: vibratsioon

Postitatud: 09.09.2006 23:28 54
Postitas erx37
Svenp kirjutas:
erx37 kirjutas:Autoks E36 325tds.
Suurematel kiirustel pidurdades kuni u 70km/h-ni on vibratsioon sees.
Samuti tekib see ka teatud kiirusel lihtsalt sõites (150km/h+)
Kui viga oleks piduriketastes, siis peaks see olema terve pidurdamistee jooksul?
Kettad sai kunagi kevadel ära vahetatud(Brembo kettad said alla).
Ligikaudu samal ajal sai ka veljed&rehvid ära vahetatud. Samas sai tasakaalustus neile tehtud, niiet nendes vast viga olla ei tohiks.
Oskab keegi midagi välja pakkuda?
Kõik asjad esisillas võivad vibratsiooni põhjustada! Kui armatuur värisema hakkab 150 peal, siis rattad viskavad üles-alla. Vibra tugeval pidurdusel võib olla pehmetest õõtsa puksidest. Kulunud amordid võivad vibrat põhjustada. Pidurikettad. Rooliotsad...

Kas veljed on täpselt õigete mõõtudega? Kas veljed on veatud? S.t vastu äärekivi ei ole aetud? Keevitatud ei ole? Kas rehvid on uued, protitud või vanad juustud? Kas velje ja piduriketta vaheline pind on puhas? Sinna ei tohi määret panna.

Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.
Amordid vahetatud kevadel. samamoodi ka pidurikettad ja rooliotsad. Ning töö tehtud Valdeku poolt, seega peaks siiski ka kvaliteetne töö olema.
Ning esisilla õõtsa puksid võivad seda põhjustada või ka nood silikonpuksid, mis tagasillas on?
Mismõttes veljed õigete mõõtudega? 15" valuveljed, mis ostes kaasas olid. Ei paista küll, et kuskilt keevitatud oleks.
Rehvid iseenestest on küll vanad juustud, mis peale suve nüüd enam taaskasutust minu poolt ei leia.

Postitatud: 10.09.2006 01:29 28
Postitas Svenp
Esisilla õõtsapuksid. Kasutada E36 M3 sümmeetrilisi täiskummist pukse.

Veljed õiges mõõdus eelkõige keskava mõttes, aga ka nihe (offset) ja laius. Pagan teab, mis mõjutada võib.

Eeldusel, et amortides, rooliotstes ega pidurites viga ei ole, jäävad liiga pehmed õõtsapuksid ja/või rattad. Rehvidel "muna" ei ole? On ühtlaselt turvis kulunud?

Postitatud: 10.09.2006 09:11 05
Postitas teet3
mul oli samuti 80-nelt pidurdamisel üpris tugev vibra ja 100-110 kerge vibratsioon, viga peitus tagasilla puksides, tagasild vänderdas all. Sul arvatavasti sillas mingi kolks sees, kui ka ilma pidurdamata vibrab.

Postitatud: 10.09.2006 13:09 31
Postitas XTR
Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.


olgem ausad,mis siin salata aga üldjuhul on asi nii,et igasugu jupid ja vidinad tulevad suht ühest tehasest ainult pakend on teise kaubamärgiga.näiteks-bmw valib välja hea tootja firma pakib oma kauba enda karpi küsib 2x hinda ja samas kõrvalt teise liini pealt tuleb täpselt sama asi teises karbis ja 2x odavam-aga kvaliteet on üks(on see siis halb või hea)
nii toimub asi igas elu valdkonnas :)

Postitatud: 10.09.2006 21:47 01
Postitas Svenp
XTR kirjutas:olgem ausad,mis siin salata aga üldjuhul on asi nii,et igasugu jupid ja vidinad tulevad suht ühest tehasest ainult pakend on teise kaubamärgiga.näiteks-bmw valib välja hea tootja firma pakib oma kauba enda karpi küsib 2x hinda ja samas kõrvalt teise liini pealt tuleb täpselt sama asi teises karbis ja 2x odavam-aga kvaliteet on üks(on see siis halb või hea)
nii toimub asi igas elu valdkonnas :)
Tõesta.

Postitatud: 10.09.2006 22:47 02
Postitas Tanel k
võimaluse korral võid ju esimesed ja tagumised rattad ringi visata.kui siis vibra kaob on asi velgedes-rehvides.sinu poolt kirjeldatud vibrat suudab väga hästu teha ka kõver velg.minu autol see vähemalt nii oli.

Postitatud: 12.09.2006 20:38 51
Postitas ArgoV
XTR kirjutas:Ole süstemaatiline. Mitteoriginaaljuppide puhul ei ole garantiid, et nad veatud on.


olgem ausad,mis siin salata aga üldjuhul on asi nii,et igasugu jupid ja vidinad tulevad suht ühest tehasest ainult pakend on teise kaubamärgiga.näiteks-bmw valib välja hea tootja firma pakib oma kauba enda karpi küsib 2x hinda ja samas kõrvalt teise liini pealt tuleb täpselt sama asi teises karbis ja 2x odavam-aga kvaliteet on üks(on see siis halb või hea)
nii toimub asi igas elu valdkonnas :)
See jutt võib isegi suures osas paika pidada, ainult selle vahega, et näiteks BMW-le tarnitud osadel on lubatud hälbed ja kvaliteedi kõikumine oluliselt väiksem, kui nn. B-varuosadena müüki paisatavatel. Üldjuhul ei saa autotehased endale lubada kõikuva kvaliteediga tarnijaid kasutada.