Kuidas teie kogemused normaalsete amortidega? Rääkisin oma töökojaga kust sain head infot vastupidavuse osas, kaevasin netis ja siin, aga täit selgust peas pole. Uue amordi ost on nagu põrsas kotis, sest kui juba all ja ei meeldi, on seda üsna keeruline poodi tagasi visata
Ilmselt järgmine kevad plaan oma F10 M Sport amorte värskendada. Praegustel pole otseselt suurt viga, aga tahaks autot natuke rohkem maa külge kinni saada.
1. OEM M-Sport on lihtne soovitus, aga natuke liiga pehmed ja hind pole sugugi mõistlik (ees pea 500€ tk, taga 350€ tk.)
2. Sachsiga on head kogemused ja vastupidavuselt on igati OK, pikalt bemmi OEM ka olnud. Problem selles, et Sachs soovitab ühte ja sama amorti nii tavalisele kui M vedrustusele ja see ei ole üldse mõistlik. Olen sõitnud tavalise vedrustusega F10-ga ja M Spordiga võrreldes on ta igast otsast ikka väga pehme. Sellist amorti M Sport vedrustusele ei pane mingil juhul külge.
3. Bilstein B8 sobib iseenesest M Sport alusele, aga Bilsu osas on internet natuke hala täis, et hakkab krigisema ja kolisema ning mu töökoda ka hoiatas, et Bilsu kvaliteet pole enam see, mis vanasti.
4. Koni, KYB, midagi muud? Igasugu ideed on teretulnud v.a. osta kõige odavam/kallim.
Tahaks mingit normaalset ja vastupidavat tootjat. Praegused OEM M-Sport amordid on 200kkm täiesti probleemivabalt kestnud.
Sachs ja Bilstein on head, olen näinud et näiteks uued KYBid on juba suht väikse ajaga õli välja visanud, küll mitte BMWl, aga siiski. Võin eksida, aga Fi OEM amordid peaks üldse Monroe toodang olema.
Tänud, Martin! Ma kardan ka, et peale Bilstein B8 midagi muud sobivamat ei jää sõelale. Hind on ca 2x odavam kui OEM ja samas päris paljud välismaa BMW tuuningukojad kasutavad Bilsteini EDC ja non-EDC amorte. Tuleb loota, et kui 2 aastaga midagi katki ei lähe siis ei lähegi.
Ma sõidan suviti sellist teed kus oleks vaja oluliselt rohkem rebound ja veidi rohkem bump summutust. OEM M-Sport amort jääb üsna tihti päris lahjaks.
Nagu ikka kasutatakse Bilsteini garantiilubaduses porgandit ja piitsa samas lauses koos ehk "Limited Lifetime Warranty" Ja peetakse täiesti normaalseks, et amort on veidi õline. Huvitav, kes defineerib kuipalju õlileket on OK?
Monroe on midagi ära defineerinud ehk kui õli on esimesest alumisest vedrukannust madalamal võib uut nõuda. Weepage vs leakage, jõuame semiootikasse nagu alati garantii puhul...
Olen tähele pannud ka seda, et kui ülevalt veidi niiske, siis suht lühikese ajaga viskab korralikult õli välja, niiet nende tootjate jutt on üldiselt BS. Nt. ülevaatusel on mistahes lekkiv amort ohtlik viga, kahjuks või õnneks.
No täpselt. Mul on all 200 000km sõitnud M sport originaalamordid, mis töötavad täiesti ilusti, isegi hoolimata sellest, et saavad juba 7 aastat üsna korralikult vatti (treppis kruusateed, muhklikku asfalti maanteekiirusel vms.)
Pole kusagilt õlist niisked, lekkest rääkimata. Ühel on isegi juba amordivarras imelikul kombel pinnarooste tekitanud. Ilmselt meie tore keemia, mida siin talvel laotatakse.
Juulis ÜV-l käies oli seal väga hea tehnik, kes kiitis amorte ja ütles, et kui leke on siis läbi ei lähe. Seega huvitav olukord kus tootja ütleb, et "pane edasi", aga seaduse mõttes sõita ei tohi. Aga garantii alla ei lähe. WTF?
Toivo, oled sa ise B6/B8 aparaadiga sõitnud? Niipalju kui ma kasutajate kogemusi olen lugenud siis keegi ei kurda liigse jäikuse üle. Muidugi on ta võrreldes OEM M sport alusega jäigem, aga seda ma tahangi.
Siin üks briti poiss testib M140 all neid ja ütleb, et B8 on oluliselt mugavam muhkude otsas. Täiesti mitteteaduslikult tema hüplemist võrreldes vana vedrustusega on vahe isegi silmaga näha. Eks M140 muidugi on tehasest ilmselt sigakõvaks aetud ka.
Ainus bemm, mis tõsiselt vastiku vedrustusega oli M2 ja M2 Competition, mida proovida sain. Eriti totter oli see, et rajal kasutamiseks oli vedrustus liiga pehme ja linnas kasutamiseks liiga jäik
Küsimus - kas kellelgi on Harjumaa piirkonnas BMW-d, mis oleks Bilsu B6/B8 amortidega? Äkki on võimalik korraks kokku saada ja proovisõitu teha? Kompenseerin omanikule meelepärase märjukesega näiteks.
Äkki pead ka vedrusid vaatama mis töötaks amortidega koos . Mul e36 oli B8 ja Eibachi vedrud ja 0 muret. Ei olnud paat aga samas oli ka sõidumugavus alles. Hetkel e91 mil ees mingid Sachsi omad ja taga bilsu b6. Vedrud tume maa aga vist M paketi originaalid. Korralikul teel ja Rootsi kiirteedel vägev lasta aga sattudes kehvemale teele on tunne,et see küna laguneb kohe laiali. Nii lollakalt puupakk, et näiteks üle lamava politsei veeredes käib selline pauk nagu oleks hüppesse lastud..
Jah, vedrude sobivus on kindlasti oluline. Bilsu enda lehel oli info, et B8 sobib M Sport vedrustusele, eeldatavasti on nad siis oma torud nende vedrudega ära testinud. Eibach on hea, aga ma kindlasti ei taha autot madalamaks lasta. Niipalju kui lugenud siis Eibachi jäikus peaks olema sama kui M vedrul.
Mul oli F30 originaal M-Sport vedru ja B8 amordiga. Väga okei oli sõita. Aga siis lõi mingi sajopp pähe ja oli vaja auto madalamaks teha Eibachi madaldusega, mis rikkus kapitaalselt sõidumugavuse. Eibachi vedru koode muidugi oli must miljon ka, kas sai sama kit mis on B12 kompletis ei teagi. Igatahes tuuninguga keerasin pekki
mina kunagi vaidlesin kolisevate amortide pärast. suht tulutult kuna kõik suhteline ju jne. ühekaupa taheti vahetada.. kuni siiber sai ja õlikannuga amordi märjaks kastsin...
Ilves kirjutas: ↑18.09.2023 17:52 49
Ja BC coilidega võrreldes oli B8 jäik?
oluliselt jäigem ja ebamugavam, rattad ei seisa maas jne. aga eks sõltub vedrudest ka, ise ei eelistaks b8t kuskilt otsast, arvestades,et nende tki hind on väga krõbe.
Bc coilidel on 32 jäikusastet amortidel+ saad alati osta endale sobiva jäikusega vedrud juurde.