2. leht 2-st

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 09:17 11
Postitas kurikristjan
Sa ajasid vist lisaveepumba ja soojaklappide pistikud sassi. Pump töötab vaid kahel juhtmel. Kolmene pistik reguleerib klappe.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 09:50 49
Postitas Siim740
kurikristjan kirjutas: 12.04.2024 09:17 11 Sa ajasid vist lisaveepumba ja soojaklappide pistikud sassi. Pump töötab vaid kahel juhtmel. Kolmene pistik reguleerib klappe.
Sul on täiesti õigus, proovin kuidag pumba juhtmetele ka ligi pääseda.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 10:48 13
Postitas priitv8
Edit - pikk jutt sai. vist ka s*tt jutt. Sest see, millest ma heietan, käib salongiradika soojakraanide kohta, mitte lisatsirkulatsioonipumba. Toda viimast vist juhitakse lihtsalt 12V püsipingega (st. kas on v off) ja siis on 8 v 9V natuke vähe.
Siim740 kirjutas: 11.04.2024 11:34 29 Täna jõuab siis uus originaal kork, teise viskan prügikasti nagu soovitati :D . Kontrollisin juhtmeid mis lisa pumpa tulevad, peaks olema 2- ja 1+? Igaljuhul tester näitas pidevalt, vahet polnud kas süüde sees või mitte 8 v ja autot käivitades tuli umbes 9,2 v. Eks peab neid foorumeid edasi uurima siin.
Seal testriga mõõtmine on selline so-so mõte, sest juhtimine käib ju PWM signaaliga.
Teine asi on see, et klappe hoitakse vedrudega lahti ja elektriga tõmmatakse kinni. See tagab selle, et ka elektrilise vea korral on klapid alati lahti ja salongis on soe, mitte külm.
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 13:46 58
Postitas Siim740
priitv8 kirjutas: 12.04.2024 10:48 13
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).
Näitab tõesti nii,kui temp miinimumi keerata siis oli 12V, aga soe põhja siis oli ainult 7,7V. Mootor oli muidugi külm ka, ei tea kas mõjutab midagi. Stetoskoobiga kuulates mootor ka surises kenasti. Ehk siis peaks järgmisena proovima salongiradikat loputada.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 15:33 55
Postitas Allu666
Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne :)

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 17:09 52
Postitas Oliver.L
Ära karda karta.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 19:34 14
Postitas LEDBeam
Elektriskeemid, et rohkem midagi sassi ei ajaks https://bmwteka.com

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 12.04.2024 21:23 14
Postitas kurikristjan
Allu666 kirjutas: 12.04.2024 15:33 55 Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne :)
Selle elabki üle, aga õige ta ei ole. 2 bari kork peaks hakkama mulksuma, kui temperatuur on üle 130 kraadi, 1,4 kannatab peast pannes u. 125. Kui kork on töökorras, siis see erinevus korras auto kasutust otseselt ei sega, sest 120 kraadil peaks niikuinii ventikad juba täiest jõust jahvatama ja termostaat pärani lahti olema.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 13.04.2024 11:57 22
Postitas Siim740
kurikristjan kirjutas: 12.04.2024 21:23 14
Allu666 kirjutas: 12.04.2024 15:33 55 Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne :)
Selle elabki üle, aga õige ta ei ole. 2 bari kork peaks hakkama mulksuma, kui temperatuur on üle 130 kraadi, 1,4 kannatab peast pannes u. 125. Kui kork on töökorras, siis see erinevus korras auto kasutust otseselt ei sega, sest 120 kraadil peaks niikuinii ventikad juba täiest jõust jahvatama ja termostaat pärani lahti olema.
Poleks uskunud, et niimoodi kuuma kannatab, ma mõtlesin,et 100°C lagi ja plokikaas kõver :D

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 13.04.2024 12:52 43
Postitas darkie
107-111 kraadi peaks ok olema sellel. 114 kraadi, siis hakkab temp seier ka liikuma keskelt ára.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 14.04.2024 14:58 36
Postitas kurikristjan
Kui mul oleks selline auto, siis ise teeksin külmema termostaadi peale ringi, aga jah, 21. sajandil on 100+ kraadi töötemperatuur osadel mootoritel normaalsus ja selle esimene põhjendus on keskkonnasaaste.
Paraku ei ole see "tavalisest" kõrgem temperatuur hea ühegi plast- ega kummidetaili elueale ning seab kõrged nõuded ka mootoriõlile ja jahutussüsteemi korrasolekule.

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 14.04.2024 18:55 43
Postitas darkie
Auto juba 20+ aastat vana. Kui jahutussüsteem originaal osadega üle käia, ja kui tegemist veel näiteks hobiautoga, mis palju sõitu ei saa. Mina ei näe väga mõtet sellel nö külmal termostaadil. Mootor ju ei saavutagi siis enda õiget töötemperatuuri :roll:

Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem

Postitatud: 14.04.2024 19:23 57
Postitas priitv8
90-95 on ka normaalne töötemperatuur.
Aga kui Patricku juttu uskuda (mina usungi), siis on selle hinnaks
20l/100 kütusekulu.
Minu oma võttis peale ketiliini remonti linnas ainult 13,5. Tehasetermostaadiga.