õlivahetus
õlivahetus
Õli tuleks ära vahetada kuna see on seal ei tea mis ajast ja väheks ka jäänud,millist õli soovitate ning kus on selleks parem koht(firma).Tegemist on 85a. 325e-ga ja kas mootor tuleb läbi pesta või mitte.
[quote][i]Algselt postitas bmw325e[/i]
Õli tuleks ära vahetada kuna see on seal ei tea mis ajast ja väheks ka jäänud,millist õli soovitate ning kus on selleks parem koht(firma).Tegemist on 85a. 325e-ga ja kas mootor tuleb läbi pesta või mitte. [/quote]
Õli arvelt vist kokku hoida ei maksa. Minu
kogemuste põhjal on bmw mootor allergiline
igasugu odava solgi suhtes. Püsivalt hea
kogemus Valvoline-ga. BP poolsünt (Visco
2000 ???) tegi mul kahes autos sellist nalja,
et tekkis tunne nagu oleks tosool õli sees
(vahutas nii mis kole) - abiks oli firma
vahetus. Paar näpunäidet:
1. Käivitades ei kustu õlirõhu tuli kohe
ära (eriti kulunud M30) - tasuks panna
15W-40 (on külmalt paksem).
2. Muidu asjad korras - 10W-40 poolsünt
3. Käiakse ringrajal vms kohas, kus aetakse
väga kuumaks - 10W-50 sünt (müüb Q8). Viimane
on küll ette nähtud turbomootoriga ralliautodele
aga väänamisel on ehk abiks.
Läbipesusid ei soovitata
Õli tuleks ära vahetada kuna see on seal ei tea mis ajast ja väheks ka jäänud,millist õli soovitate ning kus on selleks parem koht(firma).Tegemist on 85a. 325e-ga ja kas mootor tuleb läbi pesta või mitte. [/quote]
Õli arvelt vist kokku hoida ei maksa. Minu
kogemuste põhjal on bmw mootor allergiline
igasugu odava solgi suhtes. Püsivalt hea
kogemus Valvoline-ga. BP poolsünt (Visco
2000 ???) tegi mul kahes autos sellist nalja,
et tekkis tunne nagu oleks tosool õli sees
(vahutas nii mis kole) - abiks oli firma
vahetus. Paar näpunäidet:
1. Käivitades ei kustu õlirõhu tuli kohe
ära (eriti kulunud M30) - tasuks panna
15W-40 (on külmalt paksem).
2. Muidu asjad korras - 10W-40 poolsünt
3. Käiakse ringrajal vms kohas, kus aetakse
väga kuumaks - 10W-50 sünt (müüb Q8). Viimane
on küll ette nähtud turbomootoriga ralliautodele
aga väänamisel on ehk abiks.
Läbipesusid ei soovitata
mina soovitax küll läbipesu ja kui pole enne teinud siis lausa 2 x. olen ise ikka ka oma mootorit mõned korrad lahti lapand ja näind mis jubedus seal valitseb. See jutt mida külamehed räägivad et peale läbipesu jooxeb mootor kokku siis jummala õige kui enne on mingi zigulli õliga 5 a. sõidetud ja siis puhastama hakataxe ). Kui oled rahulik mees siis ikka poolsünt ja kui vaja peenex ajada täissünt.
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
mina soovitax küll läbipesu ja kui pole enne teinud siis lausa 2 x. olen ise ikka ka oma mootorit mõned korrad lahti lapand ja näind mis jubedus seal valitseb. See jutt mida külamehed räägivad et peale läbipesu jooxeb mootor kokku siis jummala õige kui enne on mingi zigulli õliga 5 a. sõidetud ja siis puhastama hakataxe ). Kui oled rahulik mees siis ikka poolsünt ja kui vaja peenex ajada täissünt. [/quote]
kunagi ammu võtsin laiali 160 000 km läbinud
mosse mootori (kap remondi norm oli 125 000),
mis eluaeg sõitis tavalise Valvoline mineralaalõliga.
Pesta seal sees polnud kahjuks midagi;)
mina soovitax küll läbipesu ja kui pole enne teinud siis lausa 2 x. olen ise ikka ka oma mootorit mõned korrad lahti lapand ja näind mis jubedus seal valitseb. See jutt mida külamehed räägivad et peale läbipesu jooxeb mootor kokku siis jummala õige kui enne on mingi zigulli õliga 5 a. sõidetud ja siis puhastama hakataxe ). Kui oled rahulik mees siis ikka poolsünt ja kui vaja peenex ajada täissünt. [/quote]
kunagi ammu võtsin laiali 160 000 km läbinud
mosse mootori (kap remondi norm oli 125 000),
mis eluaeg sõitis tavalise Valvoline mineralaalõliga.
Pesta seal sees polnud kahjuks midagi;)
[quote][i]Algselt postitas bmw325e[/i]
Kummat rohkem soovitate kas ADDINOL või BP.Ja mitu liitrit tuleks osta ,mootoriks on 85a 325e. [/quote]
No ei taha "teadja mees" olla, aga BP kasutamisega
kaasnesid anomaaliad üheaegselt kahes autos-ropp
vahutamine ning talvel kinni jäädes hakkas see õlirõhutuli
põlema. Ostetud sai kanistris Järve autotarbe poest.
Peale selle seikluse tulin valvoline juurde tagasi
ja jäin. Ju siis mingi solk sattus.
Kummat rohkem soovitate kas ADDINOL või BP.Ja mitu liitrit tuleks osta ,mootoriks on 85a 325e. [/quote]
No ei taha "teadja mees" olla, aga BP kasutamisega
kaasnesid anomaaliad üheaegselt kahes autos-ropp
vahutamine ning talvel kinni jäädes hakkas see õlirõhutuli
põlema. Ostetud sai kanistris Järve autotarbe poest.
Peale selle seikluse tulin valvoline juurde tagasi
ja jäin. Ju siis mingi solk sattus.
Olen ise kasutanud BP kaht sorti õli ja ei ole märganud probleeme ei vahutamise ega ka hüdrotõukurite ega õlisurvega ning kümalt käivitamisega.
Visco 7000 0W-40 SAE 0W-40; API SJ/CF; ACEA A3/B3-98; BMW Longlife Oil List; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00 č 505.00 (01/97); Porsche; Daimler-Benz 229.1
Visco 5000 5W-40 SAE 5W-40; API SJ/CF/CE; ACEA A3/B3-98; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00/505.00 (01/97); BMW Longlife Oil List; Porsche; Daimler-Benz 229.1
Visco 7000 0W-40 SAE 0W-40; API SJ/CF; ACEA A3/B3-98; BMW Longlife Oil List; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00 č 505.00 (01/97); Porsche; Daimler-Benz 229.1
Visco 5000 5W-40 SAE 5W-40; API SJ/CF/CE; ACEA A3/B3-98; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00/505.00 (01/97); BMW Longlife Oil List; Porsche; Daimler-Benz 229.1
[quote]
No ei taha "teadja mees" olla, aga BP kasutamisega
kaasnesid anomaaliad üheaegselt kahes autos-ropp
vahutamine ning talvel kinni jäädes hakkas see õlirõhutuli
põlema. Ostetud sai kanistris Järve autotarbe poest.
Peale selle seikluse tulin valvoline juurde tagasi
ja jäin. Ju siis mingi solk sattus. [/quote]
Ei sattunud solk, ise kasutan hetkel BP Visco 2000 mineraali olude sunnil. Ja on tõepoolest selline vahutav ollus õlivardal Mootori töös samas pole 10000 km läbimisel mingeid tõrkeid olnud ... 15w40 õliga käivitus ka -25C juures veel. Mine sa võta kinni, äkki peabki selline mullitav olema. Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
AR
No ei taha "teadja mees" olla, aga BP kasutamisega
kaasnesid anomaaliad üheaegselt kahes autos-ropp
vahutamine ning talvel kinni jäädes hakkas see õlirõhutuli
põlema. Ostetud sai kanistris Järve autotarbe poest.
Peale selle seikluse tulin valvoline juurde tagasi
ja jäin. Ju siis mingi solk sattus. [/quote]
Ei sattunud solk, ise kasutan hetkel BP Visco 2000 mineraali olude sunnil. Ja on tõepoolest selline vahutav ollus õlivardal Mootori töös samas pole 10000 km läbimisel mingeid tõrkeid olnud ... 15w40 õliga käivitus ka -25C juures veel. Mine sa võta kinni, äkki peabki selline mullitav olema. Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
AR
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
Ei sattunud solk, ise kasutan hetkel BP Visco 2000 mineraali olude sunnil. Ja on tõepoolest selline vahutav ollus õlivardal Mootori töös samas pole 10000 km läbimisel mingeid tõrkeid olnud ... 15w40 õliga käivitus ka -25C juures veel. Mine sa võta kinni, äkki peabki selline mullitav olema. Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
AR [/quote]
Meil läks asi nii radikaalseks, et kord nädalas võtsin
maha klapikambrikaane ning karterituulutuse
voolikud ning pesin puhtaks, kuna see jama
külma ilmaga ummistas külmudes torusid ning
tühikäik hakkas jamama. Seda paska oli terve
sisselase kuni õhukulumõõtjani täis. Pärast
kahte pesu otsustasin, et vahetan Valvoline
Durablendi vastu ning tilka vahtu pole hiljem
näinud. Siin keegi kirjutas pika rea normidest,
millele see õli vastab, well, aga need nõuded
on praegu peal suvalisel vene õlil ka-ega ta
sellepärast veel hea õli pole. Sellist vahujama
pole isegi vene autodel ja vene õliga enne
kunagi kohanud.
Ei sattunud solk, ise kasutan hetkel BP Visco 2000 mineraali olude sunnil. Ja on tõepoolest selline vahutav ollus õlivardal Mootori töös samas pole 10000 km läbimisel mingeid tõrkeid olnud ... 15w40 õliga käivitus ka -25C juures veel. Mine sa võta kinni, äkki peabki selline mullitav olema. Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
AR [/quote]
Meil läks asi nii radikaalseks, et kord nädalas võtsin
maha klapikambrikaane ning karterituulutuse
voolikud ning pesin puhtaks, kuna see jama
külma ilmaga ummistas külmudes torusid ning
tühikäik hakkas jamama. Seda paska oli terve
sisselase kuni õhukulumõõtjani täis. Pärast
kahte pesu otsustasin, et vahetan Valvoline
Durablendi vastu ning tilka vahtu pole hiljem
näinud. Siin keegi kirjutas pika rea normidest,
millele see õli vastab, well, aga need nõuded
on praegu peal suvalisel vene õlil ka-ega ta
sellepärast veel hea õli pole. Sellist vahujama
pole isegi vene autodel ja vene õliga enne
kunagi kohanud.
[quote][i]Algselt postitas Vootele[/i]
Olen ise kasutanud BP kaht sorti õli ja ei ole märganud probleeme ei vahutamise ega ka hüdrotõukurite ega õlisurvega ning kümalt käivitamisega.
Visco 7000 0W-40 SAE 0W-40; API SJ/CF; ACEA A3/B3-98; BMW Longlife Oil List; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00 č 505.00 (01/97); Porsche; Daimler-Benz 229.1
Visco 5000 5W-40 SAE 5W-40; API SJ/CF/CE; ACEA A3/B3-98; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00/505.00 (01/97); BMW Longlife Oil List; Porsche; Daimler-Benz 229.1
[/quote]
No me räägime piisavalt erineva hinna- ja muu
klassiga õlidest;) Sinu kogemus on indeksi järgi
otsustades täissüntidega. Vahtu alas mingi
Visco 3000 nimeline 10W-40 poolsünt
Olen ise kasutanud BP kaht sorti õli ja ei ole märganud probleeme ei vahutamise ega ka hüdrotõukurite ega õlisurvega ning kümalt käivitamisega.
Visco 7000 0W-40 SAE 0W-40; API SJ/CF; ACEA A3/B3-98; BMW Longlife Oil List; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00 č 505.00 (01/97); Porsche; Daimler-Benz 229.1
Visco 5000 5W-40 SAE 5W-40; API SJ/CF/CE; ACEA A3/B3-98; Audi/VW 500.00 (11/92), 502.00/505.00 (01/97); BMW Longlife Oil List; Porsche; Daimler-Benz 229.1
[/quote]
No me räägime piisavalt erineva hinna- ja muu
klassiga õlidest;) Sinu kogemus on indeksi järgi
otsustades täissüntidega. Vahtu alas mingi
Visco 3000 nimeline 10W-40 poolsünt
[quote][i]Algselt postitas bmw325e[/i]
Kummat rohkem soovitate kas ADDINOL või BP(mõleMadis K10w-40,poolsünt).Ja mitu liitrit tuleks osta ,mootoriks on 85a 325e. [/quote]
nii palju kui mina lugenud ja kuulnud olen siis Addinol on igal pool negatiivse vastukaja osaks langenud...BP kohta ei oska kahjuks midagi kommenteerida.
Kummat rohkem soovitate kas ADDINOL või BP(mõleMadis K10w-40,poolsünt).Ja mitu liitrit tuleks osta ,mootoriks on 85a 325e. [/quote]
nii palju kui mina lugenud ja kuulnud olen siis Addinol on igal pool negatiivse vastukaja osaks langenud...BP kohta ei oska kahjuks midagi kommenteerida.
erinevad õlid
kui juba läks siin jutt õlide peale, siis...
ma ei tea, ma olen kasutanud kõiki, nii addinoli, BP, hydro texaco omi, valvoline'i - ning mingit probleeme pole olnud.
mingit vahtu pole välja ajanud, ega mootor pole kah sisse küpsenud.
alati olen loomulikult täissünti kasutanud.
ma ei tea, ma olen kasutanud kõiki, nii addinoli, BP, hydro texaco omi, valvoline'i - ning mingit probleeme pole olnud.
mingit vahtu pole välja ajanud, ega mootor pole kah sisse küpsenud.
alati olen loomulikult täissünti kasutanud.
GS
- Erkki_V
- Huviline
- Postitusi: 278
- Liitunud: 26.10.2002 14:28 39
- Asukoht: Raplamaa Kohila v. Aespa ja Soomes Helsinki
Õlivahetus
Õli tuleks ära vahetada kuna see on seal ei tea mis ajast ja väheks ka jäänud,millist õli soovitate ning kus on selleks parem koht(firma).Tegemist on 85a. 325e-ga ja kas mootor tuleb läbi pesta või mitte.
Ise kasutan poolsünti ja Pennsoil firma oma(kiidavad ja kasutavad kõik USA automehed) , maksis minu mäletamist mööda laos alla 400 soti viiene kanku, siiamaani on ideaalne nii sooja kui ka külma ilmaga, isegi -36 kraadi juures ))
Ise kasutan poolsünti ja Pennsoil firma oma(kiidavad ja kasutavad kõik USA automehed) , maksis minu mäletamist mööda laos alla 400 soti viiene kanku, siiamaani on ideaalne nii sooja kui ka külma ilmaga, isegi -36 kraadi juures ))
[quote][i]Algselt postitas Erkki_V[/i]
Õli tuleks ära vahetada kuna see on seal ei tea mis ajast ja väheks ka jäänud,millist õli soovitate ning kus on selleks parem koht(firma).Tegemist on 85a. 325e-ga ja kas mootor tuleb läbi pesta või mitte.
Ise kasutan poolsünti ja Pennsoil firma oma(kiidavad ja kasutavad kõik USA automehed) , maksis minu mäletamist mööda laos alla 400 soti viiene kanku, siiamaani on ideaalne nii sooja kui ka külma ilmaga, isegi -36 kraadi juures ))
[/quote]
mõtle natuke selle peale, miks on selle
firma täissünt teistest üle kahe korra odavam?
Nagu Teboil. Ja Kamoil:D Allamäge 30hj/l andvasse
mootorisse võib päevalilleõli ka kallata;)
Õli tuleks ära vahetada kuna see on seal ei tea mis ajast ja väheks ka jäänud,millist õli soovitate ning kus on selleks parem koht(firma).Tegemist on 85a. 325e-ga ja kas mootor tuleb läbi pesta või mitte.
Ise kasutan poolsünti ja Pennsoil firma oma(kiidavad ja kasutavad kõik USA automehed) , maksis minu mäletamist mööda laos alla 400 soti viiene kanku, siiamaani on ideaalne nii sooja kui ka külma ilmaga, isegi -36 kraadi juures ))
[/quote]
mõtle natuke selle peale, miks on selle
firma täissünt teistest üle kahe korra odavam?
Nagu Teboil. Ja Kamoil:D Allamäge 30hj/l andvasse
mootorisse võib päevalilleõli ka kallata;)
-
- Klubiliige
- Postitusi: 679
- Liitunud: 08.12.2002 10:55 42
- Peamine sõiduk: 325TDSA
- Asukoht: Tartu lähiümbrus
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
[quote]
Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
vot ei teagi,meil sõpruskonnas viiel autol Addinol poolsünteesõli sees ja toimib.õli kah ei võta.mine võta kinni mis see parim on . . .
[quote]
Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
vot ei teagi,meil sõpruskonnas viiel autol Addinol poolsünteesõli sees ja toimib.õli kah ei võta.mine võta kinni mis see parim on . . .
[quote][i]Algselt postitas Lauri[/i]
vot ei teagi,meil sõpruskonnas viiel autol Addinol poolsünteesõli sees ja toimib.õli kah ei võta.mine võta kinni mis see parim on . . . [/quote]
Võta või jäta, aga õli ja auto vahel mingi seos on....
OT, aga olen pidanud kahte uuemat VW Passatit ning
need võtsid Revalis pandavalt Shelli nagu vanad mehed
(100 000 ls-ga auto) kuskil 2 liitrit õlivahetuse vahel.
Isegi Jussikasse tulek tekitas sellise seikluse, et
viimsi vahel lõi äkki kannuke põlema (polnud paar
kuud õli vaadanud) ning Statoilis lisasin 2,5
liitrit:D
Nüüd panin Valvoloine SynPoweri ning vaatame, kuda
see ka kaob. BMW-de sisse on siiani läinud valvoline,
viimane kord sai Q8, kuna 10w-50 sünti teised
ei pakkunud. Õlikulu on vahetuse peale heal juhul
(suvel) mingi 0,5l, aga enamasti kulub 10 000
km-ga maxi märgist min märgini.
vot ei teagi,meil sõpruskonnas viiel autol Addinol poolsünteesõli sees ja toimib.õli kah ei võta.mine võta kinni mis see parim on . . . [/quote]
Võta või jäta, aga õli ja auto vahel mingi seos on....
OT, aga olen pidanud kahte uuemat VW Passatit ning
need võtsid Revalis pandavalt Shelli nagu vanad mehed
(100 000 ls-ga auto) kuskil 2 liitrit õlivahetuse vahel.
Isegi Jussikasse tulek tekitas sellise seikluse, et
viimsi vahel lõi äkki kannuke põlema (polnud paar
kuud õli vaadanud) ning Statoilis lisasin 2,5
liitrit:D
Nüüd panin Valvoloine SynPoweri ning vaatame, kuda
see ka kaob. BMW-de sisse on siiani läinud valvoline,
viimane kord sai Q8, kuna 10w-50 sünti teised
ei pakkunud. Õlikulu on vahetuse peale heal juhul
(suvel) mingi 0,5l, aga enamasti kulub 10 000
km-ga maxi märgist min märgini.
yks vend siin eespool soovitas, et "ära mineraali küll pane"
mina ytlex selle kohta sihukest asja. Kui hakkasin enda autol esimest korda õli vahetama, otsisin yles oma endise õppejõu prof. Mihkel Naamsi, kes nagu müned ehk teavad on määrdeainete alal eesti yks tugevamaid spetsialiste. Ning tema soovitusel valisin kasutuseks õli Esso uniflo 10W-40. Autuks mulle 320. '85 aastast. Vat, ma nüüd ei oskagi öelda, kuidas mootor tunduks kui kasutaksin pool-synti. A noh, see selleks.
mina ytlex selle kohta sihukest asja. Kui hakkasin enda autol esimest korda õli vahetama, otsisin yles oma endise õppejõu prof. Mihkel Naamsi, kes nagu müned ehk teavad on määrdeainete alal eesti yks tugevamaid spetsialiste. Ning tema soovitusel valisin kasutuseks õli Esso uniflo 10W-40. Autuks mulle 320. '85 aastast. Vat, ma nüüd ei oskagi öelda, kuidas mootor tunduks kui kasutaksin pool-synti. A noh, see selleks.
[quote][i]Algselt postitas Mart_R[/i]....otsisin yles oma endise õppejõu prof. Mihkel Naamsi, kes nagu müned ehk teavad on määrdeainete alal eesti yks tugevamaid spetsialiste.[/quote]
nii et ta soovitas sulle mineraali siis?
hmm...
Naams teeb ju Addinolile ka reklaami soovitades: "Vali usaldusväärne saksa kvaliteet"
nii et ta soovitas sulle mineraali siis?
hmm...
Naams teeb ju Addinolile ka reklaami soovitades: "Vali usaldusväärne saksa kvaliteet"
[quote]
Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
AR [/quote]
tartu maanteel kukkus õlikork alt ära (120 km/h ) sai mootor kohe seisatud ja õli jooksis enamus teeserva siiski, lasin vedada "hollywoody" ja sealt ainuke mis käepärane oli addinol, nüüd topi seda saasta nati aja tagant juurde , järgmise õlivahetusega läheb valvoline tagasi sisse
P.S. puu punnist kork pidas 20 kilti all vastu, kuni miske maahärra käest sai abi palutud ja yks polt ette keeratud
Ja va Addinoli jätaks kohe kõrvale, mootor hakkab õli sööma sellise si*a peale. Testitud 85a BMW 318i peal, pärast õlivahetust Valvoline 10w40 peale polnud ühe välba jooksul õli lisaks juurde kallata. (Addinoli läks 10000 km jooksul 2-3l lisaks)
AR [/quote]
tartu maanteel kukkus õlikork alt ära (120 km/h ) sai mootor kohe seisatud ja õli jooksis enamus teeserva siiski, lasin vedada "hollywoody" ja sealt ainuke mis käepärane oli addinol, nüüd topi seda saasta nati aja tagant juurde , järgmise õlivahetusega läheb valvoline tagasi sisse
P.S. puu punnist kork pidas 20 kilti all vastu, kuni miske maahärra käest sai abi palutud ja yks polt ette keeratud
no pierdo nada