Kütusepaagi tühjakssõitmine kahjustab katalüsaatorit = miks?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
AndresS
Huviline
Postitusi: 776
Liitunud: 21.03.2003 11:52 37
Asukoht: Tallinn

Kütusepaagi tühjakssõitmine kahjustab katalüsaatorit = miks?

Postitus Postitas AndresS »

BMW kasutusjuhend kirjutab:
Please refuel early, since driving to the last drop of fuel can result in damage to the engine and/or catalytic converter.
ehk et kütusepaagist viimase tilga pigistamine võib kahjustada mootorit ja/või katalüsaatorit.

Küsimus: kuidas saab see kahjustada katalüsaatorit? Siiani olen püüdnud seda kõike vältida eelkõige kütusepumba tervise huvides. Nüüd aga oli tarvidus sõita paak võimalikult tühjaks kehvast bensust - mis aga selle Katiga siis teoreetiliselt juhtuda saab?
truumu

Postitus Postitas truumu »

Kui segu läheb liiga lahjaks, muutub kati temp liiga kõrgeks
Olen näinud katte mis on nagu käkid kokku sulanud
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Mina kardan rohkem selle pärast, et see mis paagi põhjas ujub (ja seal ujub alati midagi) võidakse pumpa/filtrisse/mootorisse tõmmata. Seepärast ei osalegi suht mõttetutel võistlustel "mitu km paagist välja väänasid " ;)

Kui halb kütus sees peaks minu loogika järgi võimalikult tihedalt korralikku kütust peale laskma, mitte mootorit kehva kütusega piinata.
Kasutaja avatar
AndresS
Huviline
Postitusi: 776
Liitunud: 21.03.2003 11:52 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AndresS »

Tõsi ta on. Päris kuivaks ei tihanud ka mina teda sõita. Uurisin ka võimalust paak tühjaks lasta, kuid tänapäevastel autodel eeldab see paagi mahavõtmist, mis omakorda on omajagu tööd ja tegemist. Samas peaks paagi põhjas oleva suure saasta ikka filter kinni püüdma. Lihtsalt peale katse lõppu tuleb see kohe uus panna.

Ja kõige lõpuks polnud ma üldsegi mitte kindel ka, et mure on 100% seotud kehva bensuga ("Check engine soon" tule viskas vahelduva eduga põlema ning diagnostika näitas ainukese veana seda, et tagumine lambda tahtis küttesegu rohkem paika keerata, kui ta suutis). Nüüdseks on põletatud palju paagitäisi läbi ja tuli ikka süttib, kui tema tahab.

Ilmselt panen uuel aastal dr. Truumu juurde uue aja kirja.
XTR
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 09.07.2006 12:45 12

Postitus Postitas XTR »

[quote="AndresS"]Tõsi ta on. Päris kuivaks ei tihanud ka mina teda sõita. Uurisin ka võimalust paak tühjaks lasta, kuid tänapäevastel autodel eeldab see paagi mahavõtmist, mis omakorda on omajagu tööd ja tegemist.

kunagi toimisin oma vana autoga nii,et alt punn maha,ülevalt suruõhk sisse-ja mis siin salata-ämbrit küll otsesele vaja ei läinud aga seda jama mis sealt välja tuli andis kokku pühkida :D
Kasutaja avatar
leho57
Huviline
Postitusi: 262
Liitunud: 10.02.2007 21:00 12

Postitus Postitas leho57 »

mul on e34, mõtlesin siin ka, et peaks paagi põhjast selle jama kõik välja saama aga paagi mahavõtmine on ju ilge jebimine. kindlasti leidub ka mõni lihtsam protseduur :P
Vasta