Autolehe artikkel XENON tuledest :S

Üldised arutelud ning näpunäited
Ergo750
Huviline
Postitusi: 1103
Liitunud: 04.09.2005 16:14 50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Autolehe artikkel XENON tuledest :S

Postitus Postitas Ergo750 »

Viimasest autolehte lugedes, sain üllatuse osaliseks ,kui seal teatatakse,et
xenon tulesid võib kasutada-paigaldada vaid nendele autodele, millel on
automaatne tulekõrguse reguleerimine :shock:
Minu teada topitakse neid ette ja taha igasugu masinatele,mis ehitati tunduvalt varem,kui selline tehnoloogia kasutusele võeti :roll:
Kas kellelgi on tulnud ülevaatusel või politseiga kohtumisel probleeme nendega?
Mind hirmutas jutt ära ja ilmselt loobun nende külge panemisest :?

Terv.
Ergo730
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

See ju ammu teada, et xenoni puhul peaks olema tegelikult seesama tulekõrguse regull ja tulepesurid, kuid ei usu mina, et kõigil xenonitega pillidel need ajsad on...
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: Autolehe artikkel XENON tuledest :S

Postitus Postitas TiitR »

Ergo730 kirjutas:Viimasest autolehte lugedes, sain üllatuse osaliseks ,kui seal teatatakse,et
xenon tulesid võib kasutada-paigaldada vaid nendele autodele, millel on
automaatne tulekõrguse reguleerimine :shock:
Minu teada topitakse neid ette ja taha igasugu masinatele,mis ehitati tunduvalt varem,kui selline tehnoloogia kasutusele võeti :roll:
Kas kellelgi on tulnud ülevaatusel või politseiga kohtumisel probleeme nendega?
Mind hirmutas jutt ära ja ilmselt loobun nende külge panemisest :?

Terv.
Ergo730
Lugesin samuti seda artiklit. Samas läheb sealne jutt tiba vastuollu mõne nüansiga, nimelt on C4 kerega S6 (eks neid variante ole teisigi) juba tehase poolt peale pandud xenon lähituled, kuid tulede reguleerimine käib ikkagi MANUAALSELT salongist ja seda kõike juba tehase seades. Võta nüüd kinni ja aja näpuga seadust taga.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
guardvv
Huviline
Postitusi: 185
Liitunud: 10.06.2005 22:12 31
Asukoht: Emajõe city

Postitus Postitas guardvv »

vot kuidas nüüd aru saada kas autol see aut reg. olemas? kas nii et kui käivitad auto käivad tuled korraks ülesse ja siis lähevad paika? salongis ka muidu see keeratav nupp olemas, aga pean silmas just seda esimest üles alla käiku kas see ongi see auto reg? aga luupe mul pole kas xenoniga ei pea mitte ka luup tule sees olema?
Diesel see on power mis liigub ka antarktikas!
Ergo750
Huviline
Postitusi: 1103
Liitunud: 04.09.2005 16:14 50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Ergo750 »

Uuemate autode puhul on asi ehk vaieldav veel aga mind (ja paljud teised) saadetaks ilmselt otseteed korsuvülevaatusele, kuna puuduvad
nii tuledepesurid-kojamehed, rääkimata autom.regullist.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8488
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Ei pea.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4149
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

eks see ole nagu toonklaasiga,kes paneb see paneb ja savi see,kas on lubatud või ei ole...
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ka E32-l ei olnud 1992 aastal autom. kõrgusregulli, kui ksenoonid peale tulid. 750i nivooamort btw käib selle asemel sama hästi.
Ja see tuledepesu ja autom. regulli nõue on minuteada ainult teatud aastast hiljem toodetud autodele. Parandage, kui ma eksin. Aastaarvu kahjuks nimetada ei oska.

PS automaatse kõrgusregulaatori korral ei olegi salongis seda nuppu! Üles-alla testjooksu teevad kõik uuemad samm-mootoriga regulaatorid.
Viimati muutis priitv8, 23.02.2007 15:18 35, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4149
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

priitv8 kirjutas: Ja see tuledepesu ja autom. regulli nõue on minuteada ainult teatud aastast hiljem toodetud autodele. Parandage, kui ma eksin. Aastaarvu kahjuks nimetada ei oska.
ok,sellisel juhul võiks see olla 97+ :cool:
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad

Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
2) vasakpoolse liikluse asendist parempoolse liikluse asendisse ümberlülitusmehhanismiga laternate korral peab see mehhanism välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitamise võimaluse;
3) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Paraku ei ole seal aastaarvudest sõnagi.
525 TDS´a EXECUTIVE
hansu
Huviline
Postitusi: 1389
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Kas seda kõrguse regulaatorit ise intstallida ei saa. Et siis selle salongi nupu asemel kuhugi õõtsa külge panna see andur. Kas see andur on sama põhimõttega mis salongis ehk reostaat. (või ei olegi reostaat üldse selle juhtimiseks :oops: )
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 407
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

M.P kirjutas:«Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad

Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
2) vasakpoolse liikluse asendist parempoolse liikluse asendisse ümberlülitusmehhanismiga laternate korral peab see mehhanism välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitamise võimaluse;
3) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Paraku ei ole seal aastaarvudest sõnagi.
Alates 1997 mudeliaastast. Enne seda toodetud autodele on valmistajatehaste poolt ette nähtud ksenoontuled nö. direktiivivabad. Paljudel ksenooni tehasest saanud enne '97 autodel on tuleklaaside ja reflektorite/ellipsoidide erinevused võrreldes halogeenpirnidega kasutatavatel. Märked tuleklaasidel viitavad ksenoonidele tehasest. Kui autole POLE mõeldud ksenooni tehasest, siis on paigaldamise seaduslikkus küsitav.
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

hansu kirjutas:Kas seda kõrguse regulaatorit ise intstallida ei saa. Et siis selle salongi nupu asemel kuhugi õõtsa külge panna see andur. Kas see andur on sama põhimõttega mis salongis ehk reostaat. (või ei olegi reostaat üldse selle juhtimiseks :oops: )
Hellal on täiesti olemas selline asi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Veljo_V
Huviline
Postitusi: 2638
Liitunud: 27.04.2006 21:57 54

Postitus Postitas Veljo_V »

priitv8 kirjutas:
hansu kirjutas:Kas seda kõrguse regulaatorit ise intstallida ei saa. Et siis selle salongi nupu asemel kuhugi õõtsa külge panna see andur. Kas see andur on sama põhimõttega mis salongis ehk reostaat. (või ei olegi reostaat üldse selle juhtimiseks :oops: )
Hellal on täiesti olemas selline asi.
Ehk mõni link või viide Priitv8 :roll:
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

veekaheksa kirjutas:Alates 1997 mudeliaastast. Enne seda toodetud autodele on valmistajatehaste poolt ette nähtud ksenoontuled nö. direktiivivabad. Paljudel ksenooni tehasest saanud enne '97 autodel on tuleklaaside ja reflektorite/ellipsoidide erinevused võrreldes halogeenpirnidega kasutatavatel. Märked tuleklaasidel viitavad ksenoonidele tehasest. Kui autole POLE mõeldud ksenooni tehasest, siis on paigaldamise seaduslikkus küsitav.
On sul selle kohta mõni seaduse link vms ka pakkuda?
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 407
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

Ei ole. Aga inimesena, kes omab autot, mille mudeliaasta on 97(toodeti 3.96 - *.97), on mul olnud saksa päritolu sama auto omajatega niipalju juttu, et enne ja 97 aasta mudeliaasta autodele, millele on tootjatehas külge pannud ksenoontulesid, EI PEA olema ei autom. reg., ega kah pesudüüse. Peale seda 97 mudeliaastat toodetud autodel, on ksenoontuledega sõiduautodel kohustuslik omada nii aut. kõrguse reg. kui ka pesu. Nii ma olen kuulnud, ja vaieldav selles on vaid Eestis kehtivus ja mudeliaasta(nats uuemast alates vbolla siin kohustuslik).

PS! Minu poolt omatud jutualune auto on saksa toodang, ning on tehasest väljunud ksenoonidega. Ei ole aut. kõrguse reg, ega ka pesu(aga on 97 mudeliaasta). Itaalia pakett on lihtsalt selline. Ja see ei ole BMW.

PPS!Uurisin veidi veel, ja saksmannid väidavad, et KOHUSTUSLIKUKS muutusid neil need vaidlusalused detailid seaduse järgi autodele alates 01.01.1998.
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ärge nüüd pudrutage oma pesudüüside ja asjadega, ksenoontulede laternatel on reflektor sootuks teise kujuga ja toppides halogeenlaternasse sisse 4000 eest tjuuningksenoonid, on ülevaatusel valgustugevusega toimetulek välistatud. Pidi andma sama efekti valgustugevuses kui 100W pirnid - tugevus way üle.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
daavy
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 29.10.2006 12:05 52
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas daavy »

PIDI andma? Aga kas tegelikult kahh annab sama effekti?? Sihuke naiste sauna jutt tundub
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 407
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

Seda, et ksenoonidega tules tuleklaas/ellipsoid/peegel erinev on, see on juba ammu selge. See valgustugevuse erinevus jääb nagunii. Osaliselt selle valgustustugevuse ja osaliselt valgustemperatuuri pärast näitabki ksenoontuli paremini. Tules on erinevused sellepärast, et vihk oleks paremini joonistatud, kuna valgusvoog on tugevam, ja pimestab täna oma valgustemperatuurile rohkem. Tehase ksenoontuli on koostatud nii, et selle valgusvihk võimalikult vähe vastutulijat pimestaks.

Loodame, et oli piisavalt ammendav vastus.
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Mul on kuuesajasel sama moodi nivooamordid all - seega on tulede automaatse kõrguse reguleerimise probleem lahendatud. Jääb vaid tulede pesurid paigaldada... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
sallu
Huviline
Postitusi: 253
Liitunud: 15.04.2003 16:38 31
Peamine sõiduk: BMW e65 730d 2004
Kontakt:

Postitus Postitas sallu »

kussjuure 70% autodest mis minujuures käivad on seest tulede regull, neist automaatne on ainult 40% ja pesuritega pol hullu, kui piisavalt tihti puhastada...

Mis mina teen on see, et ma keeran ise tuled paika, nii et oleks hea.. et tulede regull on mul paigalduse hinna sees...
BADASSSallu get connected 5289380
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

ja ülevaatuse probleemide pärast pole keegi kaebama tulnud?
Kasutaja avatar
Morten
Huviline
Postitusi: 107
Liitunud: 16.09.2006 22:04 00

Postitus Postitas Morten »

http://www.mechaless.com/images/pdf/cleaning.pdf, siin on veidi lahti seletatud miks kõrguse ja pesusüsteemi vaja on.
Kasutaja avatar
sallu
Huviline
Postitusi: 253
Liitunud: 15.04.2003 16:38 31
Peamine sõiduk: BMW e65 730d 2004
Kontakt:

Postitus Postitas sallu »

jeesh täiesti õige ja sellepärast peabki puhastama tulesid, olgu ka öeldud see, et eesti teedel olevat saasta ei pese mittekui üks pritse süsteem vaid peab olema kojamees... seega pesuri nõue ei ole pähjendatud piisavalt...
automaatne kõrguse regull aga on abix...
BADASSSallu get connected 5289380
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Silwer kirjutas:Mul on kuuesajasel sama moodi nivooamordid all - seega on tulede automaatse kõrguse reguleerimise probleem lahendatud. Jääb vaid tulede pesurid paigaldada... :)
Minu autol samuti taga nivooamordid.
Seega probleemi ei ole.

üllatuv oli aga see et salongis on ka manuaalne regull olemas.
Arvasin et need 2 välistavad teineteist.

Sul ka nii?
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5631
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Silver_S kirjutas:Minu autol samuti taga nivooamordid.
üllatuv oli aga see et salongis on ka manuaalne regull olemas.
Aga mul on nii nivooamordid kui automaatne kõrguse kontroll.
Kellel on nii automaatne kui manuaalne kõrguseregull? :) Siis oleksid kõik kombinatsioonid esindatud.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Silwer kirjutas:Mul on kuuesajasel sama moodi nivooamordid all - seega on tulede automaatse kõrguse reguleerimise probleem lahendatud. Jääb vaid tulede pesurid paigaldada... :)
siis saab E30 ka legaalselt xenonid paigaldada :) :cool:
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4149
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

aga oskab keegi öelda,kas udutuled võivad xenon olla? :roll: ma linnas päris palju näinud juba...

või kust saab neid xenoni moodi udutulepirne? sellest siin foorumis juttu olnud aga ei leia...
On the 8th day, God created boost.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6405
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

h82lose kirjutas:aga oskab keegi öelda,kas udutuled võivad xenon olla? :roll: ma linnas päris palju näinud juba...

või kust saab neid xenoni moodi udutulepirne? sellest siin foorumis juttu olnud aga ei leia...
kas need xenoni moodi udutule pirnid mitte philips blue vision'id pole, vähemalt eile Janeku auto udutulesid vaadates, paistsid need tuled küll xenonite moodi välja :?
Kasutaja avatar
sallu
Huviline
Postitusi: 253
Liitunud: 15.04.2003 16:38 31
Peamine sõiduk: BMW e65 730d 2004
Kontakt:

Postitus Postitas sallu »

No mina isiklikult olen üle 10le autole pannud xenonid udutuledesse, näiteks HOnda civic 2006, Bmw 730td 2004, 740td 1999, e34 530, 850i jne jne
BADASSSallu get connected 5289380
Vasta