e21 (1,6 M10 mootor) termostaadi probleem

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
pr117
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21.09.2003 23:48 53
Asukoht: Harjumaa

e21 (1,6 M10 mootor) termostaadi probleem

Postitus Postitas pr117 »

Niisiis oleks tarvis teie abi..
Eelmise suveni polnud jahutusega probleeme, siis mingi hetk aga ütles üles termostaat. Jäi teine (arvatavasti, kui pole mingit kala) kinnisesse asendisse niiet jahutusvedelik aint väikest ringi käis ja keema läks. Siis sai ostetud B varuosana Ben'ist uus. Nädala oli küljes ja jälle sama jama (aint väike ring ja keema). Sel hetkel sai lahendatud siis nii probleem, et üks neist tühjaks puuritud ning jahutusvedelik mõlemat ringi käib pidevalt.
Talvel oli ikka päris nadi autot soendada hommikuti kuid nii ta jäi.
Nüüd sain veidi korralikuma termostaadi kui need B'd on ja mõtlesin et paneks vahele.. väheneks ehk benakulu ja saaks masina kiiremini soojaks.
Keevas vees sai proovitud, et avaneb see täpselt 80 C juures.
Sai ta siis autole külge poogitud kuid jälle sama jama.. termostaat ise teoreetiliselt täiesti töökorras kuid suurt ringi lahti ei tee, nii kuni keema minemiseni. Mingil hetkel nagu korraks lõi lahti, temp langes, kuid siis nagu oleks kinni tagasi läinud. Või ei avanenud piisavalt? (kui selline asi võimalik)
Omaarust sai süsteemist õhk ka välja lastud (kõrgeima punkti ehk siis salongiradika vooliku vahelt)
Nüüd on taas see seesttühi vahele pandud kuid oleks soov ikkagi sellest jamast jagu saada. Ehk on kellelgi ideid, kogemusi. Mida ma valesti teen?
http://www.e21.ee
e21 316 1.8i '80 Baur TC1
e21 3xx '81/'82
e32 730iA '91 (müüa: 32 000.-)
Kait666
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 12.02.2004 23:53 53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kait666 »

Üsna pull lugu jah!Mul omal sama mootor ja termostaat suri ää ja ma ostsin paar kuud tagasi Lada oma,siiamaani pole probleeme!Aga ma mõtlen et kas salongi radikas ple ju kõige kõrgem punkt!Kui sul seal mingeid voolikuid valesti ühendatud ple siis peaks ikka kõik ok olema aga see minu poolprof. arvamus.
Kasutaja avatar
pr117
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21.09.2003 23:48 53
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas pr117 »

voolikud jumala õigesti.. pole neid lahtigi kiskunud. salongi radika juurest, rääkisid targad mehed, et tulebki välja lasta. eks teda sealt tõesti oamjagu tuli ka.
aga lugu on jah päris naljakas juba. pole enam aimugi kust viga otsida :?
kuidas sa õhu välja said süsteemist?
http://www.e21.ee
e21 316 1.8i '80 Baur TC1
e21 3xx '81/'82
e32 730iA '91 (müüa: 32 000.-)
Kait666
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 12.02.2004 23:53 53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kait666 »

Kle kui ma nüüd päris aus olen siis ma polegi mingi õhuga jamanud,on nagu on ja on OK.Aga minu arust peaks kõige kõrgem koht olema ju sisselaskekollektor,sealt käib ju jahutusvedelik läbi.Igatahes jah pull lugu.Ma küsin ka mõne targema käest et mis pull sul on.Räägib veel siis.
Jallo
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 08.08.2003 12:49 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jallo »

ma nüüd bemmi kohta ei tea ga ükskord oli selline lugu et üks vw passat 1,6 mootoriga. tehti talle siis plokikaaneremont, kõik ilusti pandi kokku aga käis natuke ja läks keema. õhutasime siis nii et silm hall peas. ikka sama lugu. sai termostaat ära vahetatud - ikka sama lugu suur ring külm!



lõpuks peale tundidepikkust jamamist tegin sellise avastuse - paisupaagi korgi tihend oli vales soones, toppisin ta siis nati teise kohta ja oligi asi korras!

idee oli selles et termostaat tahtis avanemiseks natuke survet, mis aga ei tekkinud kui korgi vahelt välja ajas.

olen kuskilt kuulnud ka mingit halba sõna bemmi paisupaagikorgi kohta!


muud ei oska midagi soovitada kui et toppige süsteem kinni kõvasti ja vaadake kas siis toimib! ja ka termostaat õigetpidi on!
Kasutaja avatar
pr117
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21.09.2003 23:48 53
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas pr117 »

õigetpidi on ta kindlasti :D
aga.. paisupaaki sellisel masinal njetu.. ehk siis radika korgis võiks asi olla? kuivõrd õhutihe see üldse olla saab?
igaljuhul teen proovi, kusagilt uus ja kindlam kork peale siis..
http://www.e21.ee
e21 316 1.8i '80 Baur TC1
e21 3xx '81/'82
e32 730iA '91 (müüa: 32 000.-)
Kasutaja avatar
pr117
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21.09.2003 23:48 53
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas pr117 »

probleem igaljuhul hetkel lahenes..
seda siis kolmanda termostaadi proovimisega mis sai ühe seisva mootori pealt maha kruvitud.
õhk niisiis sai samast kohast välja lastud nagu eelnevatel kordadel ning nagu "user's manualis" kirjas teatud tempil korralikult ja pikalt tuuure antud.
ehk ei jäta masin nüüd teepeale.. :oops:
http://www.e21.ee
e21 316 1.8i '80 Baur TC1
e21 3xx '81/'82
e32 730iA '91 (müüa: 32 000.-)
Kasutaja avatar
pr117
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21.09.2003 23:48 53
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas pr117 »

nii.. täna said mured taas alguse.. mootor jälle ebaloomulikult kuum.
termostaat avaneb.. maanteel püsis kõik normides, aeglasemal liiklemisel aga kisub temperatuuri vägisi üles. nagu läheks see asjandus seal poolkinni tagasi :?
igaljuhul.. kas saab mure hoopis kusagil benapumbas olla.. või ehk selles et jahutamas pole teda enam just väga puhas tosool- vett on seal juba omajagu juures :oops:
http://www.e21.ee
e21 316 1.8i '80 Baur TC1
e21 3xx '81/'82
e32 730iA '91 (müüa: 32 000.-)
Kasutaja avatar
Priit Peljo
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 30.05.2003 16:36 32
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit

Postitus Postitas Priit Peljo »

Aga kuidas ventikas toimib?
Kasutaja avatar
pr117
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 21.09.2003 23:48 53
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas pr117 »

Priit Peljo kirjutas:Aga kuidas ventikas toimib?
täpselt nii nagu peab :?
http://www.e21.ee
e21 316 1.8i '80 Baur TC1
e21 3xx '81/'82
e32 730iA '91 (müüa: 32 000.-)
Vasta