2.5eta / 2.7i'ks. (Conversion).

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
air
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 26.09.2006 21:27 01

2.5eta / 2.7i'ks. (Conversion).

Postitus Postitas air »

Tervist, lugesin netist et kui teha 2.5e - 2.7iks on vaja sihukesi komponente:

Terviklikku 2.5 plokikaant (nukkvõlli,klappide jm-ga).
2.5 sisselaske kollektor koos 2.5 (throttlebodyga eestikeelset nimetust ei tea, segusiiber vist??) ja pihustid.
Kolvid, väntvõll (peab vahetama ??)..

Pilt


Kuid lõplik küsimus selline et ostsin just 2.0 plokikaane koos sinna kuuluvaga ja 2.0 sisselaskekollektori kõige kuuluvaga, on mul võimalik sama muudatus teha läbi 2.0 juppidega? mis pihustid peaks minema? mis aju ? mis õhulugeja? ühesõnaga tahaksin et asi tehakse täiesti selgeks.

ettetänades. :P

http://foorum.e30club.org/viewtopic.php?t=5769

(sooviks targematel vastata :) siia teemasse, e30clubis on vähe inimesi kes oskaks vastata..)
E30 325e 2.7
air
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 26.09.2006 21:27 01

Postitus Postitas air »

(INDREK)
Kui tahad et asi pole nii võimas kui 2.5i peaga(koos kollega) võid 2.0 (ning ka kollet kasutada juba siis) kasutada küll ,ülejäänud tehnika nagu juhtmestik ,aju ,õhukululugeja võivad vabalt 2.0 omad olla.

Kui eta alumisele otsale ehitad siis jäta kõik samaks (kolvid eta või i omad ,kuigi enamus on i omasid kasutanud).Muide see pilt on super ,jäta pildilt väntvõll ja kolvid(oma valik) välja.

Kasuta ka otsingut siin foorumis kui ka bmw klubis(näed veel lahedamaid kompotte)
Nojah olen otsind küll neid Conversione kohta infot, kuid pole eriti leidnud midagi tarka, paar teemat olen küll läbi lugend ja nii aga jäid osad asjad teadmata. Aga põhimõtteliselt on kõige mõttekam mul hetkel nii teha:

2.0 kaas (kõige juurde kuuluvaga). (KAS MINGI VAHE 95KW 2.0 Mootori kaanel kah on ??)

2.0 sisselaskekollektor + segusiiber.
2.0 Aju + Õhulugeja + Juhtmestik.

Pihustid 2.0i omad??

kolbe,kepse ja väntvõlli ei hakka puutuma siis???

Palju umbes jõudu juurde tuleb tavalise ETA mootoriga võrreldes? 2.0'il ju samapalju kW'si.

Hetkel tegelik plaan on need jupid ära vahetada ja autole turbokit peale osta (KKK26 jms. nagu foorumis ühel 325'il oli).

Mis mootori kubatuuriks siis jääb kui jupid mis peale lähevad on 2.0i omad.

Kui keegi äkki viskaks siia mõned lingid kusagilt oleks ma suhteliselt tänulik Smile.
E30 325e 2.7
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Kui tahad hiljem turbokaks ehitada, siis pead valima sellise komplekti, et surveaste oleks võimalikult madal. Samas ka 2.0 pihustid jäävad siis väga lahjaks(isegi ilma turbota eta mootoril), paremad oleks 2,5 või veel parem 535 pihustid.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See e30.ee foorumi ajupotentsiaal on kõva :lol:

2.0 kaanega puudub sellel ümberehitusel mõte, sest 2.0 kaan ongi samasugune kui eta enda oma. Ja mismoodi pannakse 2.0 kollektor ja 2.5 kaan kokku (kaane kanalid on suuremad kui kollektori omad)???

Selleks, et suurenenud töömahust saada võimsust tuleb parandada hingamist, mis on võimalik 2.5 kaanega, millel on suuremad klapid ja suuremad pea kanalid. Sinna juurde käib iseenesestmõistetavalt ka vastav kollektor ja TB.

Eta väntvõll öeldakse usaldusväärsete allikate andmetel ohutu kuni 6000 pöördeni pruukimiseks. Turbomootorite ja muidu tõsisemate mootorite jaoks tarvitatakse 2.4 diisli väntvõlli.

Kõige odavam on ilmselt 2,7 järgiaidatud alumine pool ja 2.5 kaan, kollektor+muu jama, aju ja muu.

Kasulik on teada, et eta kasutab low-tension kolvirõngaid, mis ei ole mõeldud suurte pööretega töötamiseks. Samuti pehmeid klapivedrusid.

Turbo puhul pole isegi 535 pihustitega midagi teha, rääkimata 325 omadest
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
air
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 26.09.2006 21:27 01

Postitus Postitas air »

Aare kirjutas:See e30.ee foorumi ajupotentsiaal on kõva :lol:

2.0 kaanega puudub sellel ümberehitusel mõte, sest 2.0 kaan ongi samasugune kui eta enda oma. Ja mismoodi pannakse 2.0 kollektor ja 2.5 kaan kokku (kaane kanalid on suuremad kui kollektori omad)???

Selleks, et suurenenud töömahust saada võimsust tuleb parandada hingamist, mis on võimalik 2.5 kaanega, millel on suuremad klapid ja suuremad pea kanalid. Sinna juurde käib iseenesestmõistetavalt ka vastav kollektor ja TB.

Eta väntvõll öeldakse usaldusväärsete allikate andmetel ohutu kuni 6000 pöördeni pruukimiseks. Turbomootorite ja muidu tõsisemate mootorite jaoks tarvitatakse 2.4 diisli väntvõlli.

Kõige odavam on ilmselt 2,7 järgiaidatud alumine pool ja 2.5 kaan, kollektor+muu jama, aju ja muu.

Kasulik on teada, et eta kasutab low-tension kolvirõngaid, mis ei ole mõeldud suurte pööretega töötamiseks. Samuti pehmeid klapivedrusid.

Turbo puhul pole isegi 535 pihustitega midagi teha, rääkimata 325 omadest
Ahaa.. ma teen juppide nimekirja ning siis öelge kas sobib-sobivad need, kuna mul on täpset nimekirja vaja.


2.4TD väntvõll (kas koos kepsudega? ja lihtsalt tõstad sisse plokki selle?)
kolvid?
2.5 komplektne pea
2.5 sisselaske kollektor + TB
2.5 juhtmestik + aju + õhulugeja
3.5 pihustid (alustuseks).
kolvirõngad ( millised?)
E30 325e 2.7
air
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 26.09.2006 21:27 01

Postitus Postitas air »

:idea:
E30 325e 2.7
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Over the years we've heard a rumor that the cast iron ETA crankshaft was somehow inferior to the Forged Steel 524 Turbo
Diesel Crank. BMW used cast iron cranks in the following engines.
320/6 - 71mm stroke
323i - 76mm stroke
325e - 81mm stroke
325i/E30 - 75mm stroke
325i/E36/E46 - 75mm stroke

In our experience, the cast iron cranks used in Baby Six Engines are very reliable punctuated by the fact that we have never seen one break.
However, we have seen 4 Diesel cranks break. Two that we found in salvage yard engines, were broken in the middle. The other two were fatigued from hard racing 81mm Stroke Crankshafts
- 275 HP engines revving to 7500 rpms. After 65-75 hours running
vigorously, they cracked at the back of the 6th rod throw.
Diesels rattle and vibrate throughout their lives and the crankshafts
take a beating. Naturally, before we install a 524 Turbo
Diesel crank in an engine, we would check it for cracks. This
can be done by lifting the crank off the ground and striking
each one of the 12 counter weights with a large wrench (19 mm
or larger). It should ring like a bell. If it doesn't - check the rod
journal nearest the dead counter weight and look for a crack. A
dead ring indicates a junk crankshaft.
Although we do use the Diesel Crank, it is rare. Out of every
100 2900 engines we build, 99 have "e" cast cranks and 1 a
Diesel Crank, typically per the customer's request. Nice advantages
are that the "e" cast crank is readily available, far more
economical, and it is 3.5 lbs. lighter - 50.5 lbs "e" vs. 54 lbs. for
the Diesel.
By using our lightweight pistons and limiting the engine output
to 225 HP and 6750 rpm, I see no reason why anyone would
see an "e" crank break.

http://www.metricmechanic.com/
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M20_ ... ochure.pdf
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

Roland325 kirjutas:või veel parem 535 pihustid.
pihustid saad minu käest kui tahad :D
2000 a. 320d, e46
Kevvu
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 27.06.2011 14:32 23

Re: 2.5eta / 2.7i'ks. (Conversion).

Postitus Postitas Kevvu »

Korjan küll vana teema üles, kuid küsimus selline. Minu eta mootoril on 885 lõpuga plokikaan, mis on seal originaalist, kas see tähendab et tegu super eta mootoriga, olen kuulnud ja lugenud sellisest kompotist. Mis seal veel teistsugust võrreldes tavalise eta mootoriga?
Mis selle mootoriga teha annaks lisajõu saamiseks?
Vasta