abi vaja 520i mootor kuumeneb üle
abi vaja 520i mootor kuumeneb üle
Et oleks vaja venda kes teeb korda mul selle risu päris vihane kohe. Et veidi seletust kah, Bmw 520i E34 1990.a. Termostaat sai pool aastat tagasi vahetatud, milles viga on ei tea , ise oletan et kas veepump või siis ventika sidur
Käitub nii et mingi ca 20km sõidab normaalselt linnas, siis hakkab kebetama, temperatuur paneb lakke. Tähtis ei olegi diagnoosi määramine ja mind huvitab pigem mees kes korda teeb ja mis summa eest . Igaks juhuks ka telefon - helista 5185670 Oliver
Käitub nii et mingi ca 20km sõidab normaalselt linnas, siis hakkab kebetama, temperatuur paneb lakke. Tähtis ei olegi diagnoosi määramine ja mind huvitab pigem mees kes korda teeb ja mis summa eest . Igaks juhuks ka telefon - helista 5185670 Oliver
joviaat .
Aga õhk ikka sai välja jahutussüsteemist? Salongi soe jõuab? Kui ei, on kindlasti õhk sees. Ja sel mootoril ei ole veel automaatset õhutust, vaid kruvi termostaadi korpusel.
edit: ignoreeri seda viimast, M20 on kruviga, M50 peaks juba ilma olema.
edit: ignoreeri seda viimast, M20 on kruviga, M50 peaks juba ilma olema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
vahest veepump?mul kunagi oli sama jama...sõidad miski 10 km...ja siis osuti küttis punase poole...hiljem kui asja lahkama hakkasin siis selgus,et pumba labad nii kavalalt pragunenud, et mingi aeg haakusid ikka võllile ja mingi aeg ei haakunud...sellest see jama siis oligi, et vahel oli ok ja siis kohe vastupidi...mõistlik oleks asi kohe ära vahetada,muidu ei saa plokk jahutust ning varsti kõver...mina panin metalllabadega pumba, et ei peaks seda pudi siis sealt jälle taga ajama...hinda enam ei mäleta...oli vist 700 ligi...ja vahetus pole kah keeruline...
ikka tasa ja targu...
Üks võimalus termosidurit parandada on alltoodud lingis
http://www.belbmw.agava.ru/techfls/t-mufta.htm#f-muft
Tõlgin põhilise asja mis parandamisel on abiks.
Termosiduri peal on BI-Metall mille all keskel on ca 5mm tift mis on vaikimis olekus sisse surutuna, kuumenedes BI-Metaal paindub väljapoole kaarde ehk tift tuleb keskel väljapoole. See peab olema mingisugune õlitaoline ollus mis tsentrifugaal jõul läheb mingisuguste sees olevate ketaste vahele vms, õieti ei saanud tööpõhimõttest aru ja tänu sellele muutub siduurdus jõud. Põhiliseks probleemiks loetakse siduri mustus (Bi-Metaal paksu mustuse kihi alla) ja sees selle ÕLI olluse kuivamine/kadumine.
Et parandada vaja puhastada ilusti sidur ära siis BI-Metall maksimaalselt vigastamattaja painutamatta kätte saada, võtta tift välja ja suruda õli sisse läbi selle väikse ava milles asetes tift. Mees kasutas seal Silikoonõli (Mina kasutasin peenmehaanika õli) Ja süstla abil selle sinna sisse suruda mees surus ca 3 5ml'st süstalt sisse ehk umbes 12-13ml kuna kõik sisse ei läinud. (Ise piirdusin 2 süstlaga). Panda asi kokku uuesti, tift sisse bi metall peale ja nii et see ikka külmas olekus tift oleks sisse surutuna ja seda surumis jõudu saab reguleerida väikse kruvi alla mis on BI-Metalli keskel ja keerates sissepoole lükkab ka tifti sissepoole. Kui asi koos, soovitav kuumafööniga asi üle kontrollida et BI-Metall ilusti paindub väljaspoole ja tift tuleb välja. Asetada mootoril ja lasta tühikäigul mootoril tuksuda ja jälgida Temp näidikut kui temp näidik kaldub mõni Millimeeter üle 12 kella 13'ne suunas peaks juba termosidur tööle hakkama. Gaasi andes tekib kuuldav ventilaatori mühin ja esineerudest käega tundav õhu imemine.
PS! Autor rääkis et peaks ka sobiv olema mootori õli ja transmisiooni õli.
Teksti kirjutades lisasin juttu ka enda poolt, seega pole otsetõlge...
http://www.belbmw.agava.ru/techfls/t-mufta.htm#f-muft
Tõlgin põhilise asja mis parandamisel on abiks.
Termosiduri peal on BI-Metall mille all keskel on ca 5mm tift mis on vaikimis olekus sisse surutuna, kuumenedes BI-Metaal paindub väljapoole kaarde ehk tift tuleb keskel väljapoole. See peab olema mingisugune õlitaoline ollus mis tsentrifugaal jõul läheb mingisuguste sees olevate ketaste vahele vms, õieti ei saanud tööpõhimõttest aru ja tänu sellele muutub siduurdus jõud. Põhiliseks probleemiks loetakse siduri mustus (Bi-Metaal paksu mustuse kihi alla) ja sees selle ÕLI olluse kuivamine/kadumine.
Et parandada vaja puhastada ilusti sidur ära siis BI-Metall maksimaalselt vigastamattaja painutamatta kätte saada, võtta tift välja ja suruda õli sisse läbi selle väikse ava milles asetes tift. Mees kasutas seal Silikoonõli (Mina kasutasin peenmehaanika õli) Ja süstla abil selle sinna sisse suruda mees surus ca 3 5ml'st süstalt sisse ehk umbes 12-13ml kuna kõik sisse ei läinud. (Ise piirdusin 2 süstlaga). Panda asi kokku uuesti, tift sisse bi metall peale ja nii et see ikka külmas olekus tift oleks sisse surutuna ja seda surumis jõudu saab reguleerida väikse kruvi alla mis on BI-Metalli keskel ja keerates sissepoole lükkab ka tifti sissepoole. Kui asi koos, soovitav kuumafööniga asi üle kontrollida et BI-Metall ilusti paindub väljaspoole ja tift tuleb välja. Asetada mootoril ja lasta tühikäigul mootoril tuksuda ja jälgida Temp näidikut kui temp näidik kaldub mõni Millimeeter üle 12 kella 13'ne suunas peaks juba termosidur tööle hakkama. Gaasi andes tekib kuuldav ventilaatori mühin ja esineerudest käega tundav õhu imemine.
PS! Autor rääkis et peaks ka sobiv olema mootori õli ja transmisiooni õli.
Teksti kirjutades lisasin juttu ka enda poolt, seega pole otsetõlge...
Teema lõppend : kokkuvõteks sai vahetatud termosidur (selle osakaal auto kuumenemisest oli pool veerandist anduri peal ) Põhikamm oli selles et süsteemis oli õhk sees Nii et seltsimehed ennem ostke korralikult tosooli ja õhutage läbi radiaator. Mina seda ka lõpuks tegin, tulemus on vägagi hea
joviaat .
Mul analoogne probleem aga sümptomid on natuke täpsemad :
tühjalt töötades kuumeneb masin üle. Sõites stabiilselt 70-80'ga (pöörded 2500) muutub jälle temp. normaalseks ning nii kui seisma jääd (valgusfoor, anna-teed-märk, jalakäija, radar, avarii vms) tõuseb temperatuur jälle mõnusalt punasesse.
Jällegi termosidur või mõni teine sajajalgne mootoris ?
tühjalt töötades kuumeneb masin üle. Sõites stabiilselt 70-80'ga (pöörded 2500) muutub jälle temp. normaalseks ning nii kui seisma jääd (valgusfoor, anna-teed-märk, jalakäija, radar, avarii vms) tõuseb temperatuur jälle mõnusalt punasesse.
Jällegi termosidur või mõni teine sajajalgne mootoris ?
I had a life once. Then I bought a BMW
isegi ei leidnud vastust... keemise-kuumenemise muresid oli küll paras käputäis, aga pigem on olukord olnud vastupidine tegelastel - seistes on OK ja kui mootori käima paned/natuke sõidad siis kuumeneb üle..
mul aga vastupidi - sõites on OK.. seistes on hambad.
et sõites tuul jahutab maha ?
mul aga vastupidi - sõites on OK.. seistes on hambad.
et sõites tuul jahutab maha ?
I had a life once. Then I bought a BMW
paned käima, siis hakkab ventikas kohe tööle. see käsitsi siduri testimine oli kaa umbes selline, et panin näpu ventilaatori vahele - jäi seisma.. natuke punnis vastu.. lükkasid vastupidises suunas siis liikus tagasi 1/4 ringi ja siis võttis vaikselt hoo üles omas suunas..Tauri kirjutas:kuidagi väga termostaadi või siis ventika jama tundub olema! Kui seisad, kas siis ventikas tööle hakkab?
I had a life once. Then I bought a BMW
Kusjuures tegin seda radika keetmist ja lasin õhu välja nii, et dosooli ikka joana tuli.. keerasin kruvi tagasi ja valasin dosooli kuni kriipsuni.. ning voila - enam ei kee. Seega sidurivahetusega võiks esialgu oodata kui keema kipub kurivaim.. võib proovida õhku välja lasta..
I had a life once. Then I bought a BMW
ja kauaks seda .. :Drzz kirjutas:Kusjuures tegin seda radika keetmist ja lasin õhu välja nii, et dosooli ikka joana tuli.. keerasin kruvi tagasi ja valasin dosooli kuni kriipsuni.. ning voila - enam ei kee. Seega sidurivahetusega võiks esialgu oodata kui keema kipub kurivaim.. võib proovida õhku välja lasta..
ajutine lahendus, mis keskis kuu .. pärast seda ei jõudnud dosooli enam juurde osta ja vahetasin veepumba ära. Nüüd ei ole päris tükk aega olukord kordunud..
I had a life once. Then I bought a BMW
Ei tea midagi insenerid....mõni asi on ikka väga mööda pandud.
Nt 318 nukkvõll, mis on vist sünnist saati haige koht( ühel tuttaval läks pooleks, oi seda rõõmu), mitmed on käinud taastamas. 34 lähituled on nagu praemunad. Mul mõlemal, nii 318 kui 520 on mingid elektrikalad sees, tundub, et meie kliima ei sobi bemari elektrisüsteemiga. No ja siis need kondid, neid peab vist turult kotiga ostma.
Teemast: Aga ikkagi , kusagilt lugesin kunagi, et soovitav oleks ajada autol nina püsti õhutamiseks ???
A muidu on hea auto, ainult roostetab raibe.
Nt 318 nukkvõll, mis on vist sünnist saati haige koht( ühel tuttaval läks pooleks, oi seda rõõmu), mitmed on käinud taastamas. 34 lähituled on nagu praemunad. Mul mõlemal, nii 318 kui 520 on mingid elektrikalad sees, tundub, et meie kliima ei sobi bemari elektrisüsteemiga. No ja siis need kondid, neid peab vist turult kotiga ostma.
Teemast: Aga ikkagi , kusagilt lugesin kunagi, et soovitav oleks ajada autol nina püsti õhutamiseks ???
A muidu on hea auto, ainult roostetab raibe.
M40 nukkvõll on jah mööda pandud, aga vigadest õpiti --> M43. Elektrikalad võivad niiskusest tulla, mitte projekteerimisvigadest. Kui kulibinid kallal on käinud ja juhtmetel isolatsiooni vigastanud, siis pole auto süüdi. Sildade kulumine sõltub suuresti sõidustiilist. Minu arvates jutt, et BMW sillad on nõrgad, on kadedate leiutatud müüt. Peres olevate BMWde põhjal ütlen, et veermik on väga töökindel.
Õhk on tuleb välja ilma nina püsti ajamata või muu trikitamiseta.
PS! Arvestades ka vigu, siis ega BMWst paremat autot ikka ei ole
Õhk on tuleb välja ilma nina püsti ajamata või muu trikitamiseta.
PS! Arvestades ka vigu, siis ega BMWst paremat autot ikka ei ole
Sõidurõõm
viimati kui mina dosooliga kokku puutusin oli ta veel natuke raskem kui õhk aga üldiselt soovitan selle punni maha keerata radika pealt (korgi kõrval kruvipeaga), pane mootor käima ja tuurita umbes 3000 pöörde peal.. samal ajal vala dosooli juurde koguaeg.. sellest punniaugust hakkab auru välja tulema ja nii kaua kuni dosooli august ei pritsi jätka rutiini.. kui hakkab dosooli pritsima siis vala vaikselt juurde ja keera punn peale tagasi.. ja siis vala kuni mõõdikuni ja keera radikale kork peale tagasi. Kallakut, estakaadi, kraanat ega traksipükse vaja ei ole.nokkel kirjutas: Teemast: Aga ikkagi , kusagilt lugesin kunagi, et soovitav oleks ajada autol nina püsti õhutamiseks ???
I had a life once. Then I bought a BMW
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
nokkel kirjutas: 34 lähituled on nagu praemunad.
rzz kirjutas:kraanat ega traksipükse vaja ei ole.
Sry et suts ot, aga kui sellliseid lõike loed, no ei saa mitte naeru pidama Ma ikka mõtlesin et igaks juhuks peaks kraana ja traksipüksid kaasas olema ja praemunalärakad esituledel olema Lõbus on lugeda selliseid asju lugeda