1. leht 1-st

Tshainiku nupunurk vol 1

Postitatud: 13.03.2003 17:05 34
Postitas Aare
Za Ruljomi tshainiku tehnomõistatuste eeskujul
elu muutmiseks huvitavaks järgmine mõistatus:

Autoks on 95 kw M20 2.0 mootoriga 320i, mis
hiljuti osteti. Auto töötab igati normaalselt,
kuid hommikul käivitades läheb "täis" ning 2-3
min tuleb tühikäiku gaasiga hoida. Siis edasi
töötab kenasti.

Autole tehti esinduses diagnostika, kõik elektrer
korras, ainuke kommentaar oli, et süüde oli ettenähtust
ca 7 kraadi varasem (L-jetronic). Tühikäigu termostaat-
klapp on uus, küünald uued, aju ja pihustid vahetatud,
sama jama. Tühikäigu reguleerimisel CO sisaldus eriti ei
muutunud.

Õige vastuse eest 1 pudel õlut:)

Postitatud: 13.03.2003 17:38 10
Postitas Kristjan
küünla juhtmed äkki???

Postitatud: 13.03.2003 17:44 43
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Kristjan[/i]
küünla juhtmed äkki??? [/quote]

Vale vastus:( Proovi uuesti

Postitatud: 13.03.2003 18:36 29
Postitas Cardo
Nuh Aare sõber räägime siis asjast. Minul oli kunagi probleem tühikäigu termostaadiga mis peaks nagu külma mootori puhul nagu pöördeid juurde andma. Sai lastud see vahetada Speedsteri kuttidel ja asi toimis. Nii kui mootorit külmastpeast käivitada ajas kohe pöörded 1100 peale ja hiljem langetas soojenedes 800 peale. Kõik nagu toimis. Möödus aastat pool kui tekkis mootoriga veidike askeldamist ja lasin ühel vanal tegijal süüdet kontrollida- stroboga see ei õnnestunud kuna pöördeid andes süüde jäi hilisex ja 3500 - 4500 pealt hing kinni. Jäändgi muud üle kui käega ja peesetundega süüde paika panna nii et sõidax. Naasdes Speedsteri sai asi selgex et jagaja hoobade vedrud on purux , asjad sai vahetatud doonorjagajapealt ja kõik oli nagu korras aga mõne hommikuperast oli sama probleem et ei tahtnud mitte enam pöördeid külmastpeast ülesse ajada vaid jäi halvimal juhul 600 peale. Ei kurda mitte et 600 aga minuarust külm mootor tahaks õlitust ka ja vanad mehed ammuaegu tagasi nigu rääkisid et ikka alla 800 ei tahaks ästi õlitada. Kohati käivitades hakkas isegi akutuli põlema. Kas tõesti külmaklapp jamab või viga oopis vaakumiotsad mis peaks tühikäiku hoidma- mul need voolikud poogiti maha sest väidetavalt pidi mootor niigi ühtlaselt käima ja pöördesseminekux pidi parem olema kui neid polegi. Küljes on vaid toru millekaudu süüte varasemax tõmbab. Ex selles ahelas miski nihu ongi. Kas siis ikkagi klapp või vaakumimäng , või oopis süütenurk !

Postitatud: 13.03.2003 19:54 40
Postitas Timmu
esialgu pakuks sellise sõna nagu-andur
?

Postitatud: 13.03.2003 21:07 22
Postitas Muhv
Huupi vastamine amatöörilt - kas kuskilt lisa õhku sisse ei immitse?

Postitatud: 14.03.2003 08:25 09
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Nuh Aare sõber räägime siis [/quote]

Küsimus 1 -mis pööretel pandi süüde paika:)
M20 mootoril mälu järge 23 kraadi@4000 p/min,
mitte tühikäigul nagu tavaliselt pannakse:)

Tühikäigu vaakumvoolikute mahavõtmine parandab
tühikäiku:D??????? Kes see idioot nii ütles? Krtt, ega
see lada mootor pole. Seal näiteks selline asi nagu
pneumaatiline balansseerimine eksisteerib-näiteks
torupõlved peavad olema ka teatud nurga all. Kunagi
asendasin endal sellise 180 kraadise põlve 90-sega
ning tööle ei saanud enne kui uue vooliku ostsin.
Kõigepealt alustuseks voolikud tagasi, kahtlase
asemele uued ning siis uus katse.

Postitatud: 14.03.2003 10:19 31
Postitas pets1
nu räägi ära mis värk on siis.
ma saan omal ka korda äkki.

Postitatud: 14.03.2003 10:20 24
Postitas pets1
et siis teine pudel õlut tuleb minu poolt :)

Postitatud: 14.03.2003 12:14 17
Postitas Cardo
Aare sa lisad ika omapoolt ka portsu pas..a (k). Kas sa mõistlikult ka rääkida oskad või ainult läbi ilkumise. Loe text hoolikalt uuesti läbi ja see jutt et vaakum mingi 90 kraadi perast lollix läheb no aitähh :). Vaakum eksisteerib ruumis mitte ei voola mööda voolikut. 2 varianti kas vaakum on või ei ole. äkki oli lihtsalt toru läbimööt väiksem. Mix sai need voolikud maha sest et need vaakumklapid või siis ühtlustajad jukerdasid ja enamuses. 50-st korrast üks kord tõmbas hinge kinni. Hetkel probleeme ei ole. Ainuke asi vaid tõesti see et nagu veidike vähe pöördeid ja lihtsalt neid peale keerata poe ka mõtet. Ehk suvel siis kui soojem hakkan uurima kui sa just oma varianti välja ei käi.

Postitatud: 14.03.2003 12:36 01
Postitas Martti
to:Aare ja Cardo - no on **** lasteaed, minge ja poksige kuskil nurga taga õhtul aga ärge tähenäritsege kogu aeg üksteise kallal.
P.S. Aare ürita palun positiivsemalt suhtuda teiste postitustesse mitte ära aja taga lõplikku tõde kogu aeg. no offence;)

Postitatud: 14.03.2003 19:09 12
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Martti[/i]
to:Aare ja Cardo - no on **** lasteaed, minge ja poksige kuskil nurga taga õhtul aga ärge tähenäritsege kogu aeg üksteise kallal.
P.S. Aare ürita palun positiivsemalt suhtuda teiste postitustesse mitte ära aja taga lõplikku tõde kogu aeg. no offence;) [/quote]

srry, pingutasin üle:( Püüan parandada.

Postitatud: 14.03.2003 19:15 34
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Aare sa lisad ika omapoolt ka portsu pas..a (k). Kas sa mõistlikult ka rääkida oskad või ainult läbi ilkumise. Loe text hoolikalt uuesti läbi ja see jutt et vaakum mingi 90 kraadi perast lollix läheb no aitähh :). Vaakum eksisteerib ruumis mitte ei voola mööda voolikut. 2 varianti kas vaakum on või ei ole. äkki oli lihtsalt toru läbimööt väiksem. Mix sai need voolikud maha sest et need vaakumklapid või siis ühtlustajad jukerdasid ja enamuses. 50-st korrast üks kord tõmbas hinge kinni. Hetkel probleeme ei ole. Ainuke asi vaid tõesti see et nagu veidike vähe pöördeid ja lihtsalt neid peale keerata poe ka mõtet. Ehk suvel siis kui soojem hakkan uurima kui sa just oma varianti välja ei käi. [/quote]

L-jetronicul pole minuteada seal migeid erilisi klappe peale
tühikäigu termoklapi. Voolikud peavad terved olema, kõik oma
kohas ning asi töötab. Kõik uued kummijunnid
tühikäiguosas maksid kokku mõnisada krooni.

Postitatud: 14.03.2003 21:33 23
Postitas Timmu
suures sõjas jäi vist minu mõttetera kuhugi alla-seega mina pakun midagi andurite valdkonnast.

Postitatud: 14.03.2003 22:13 07
Postitas pets1
krt öelge ära.
ma pargin oma autot muidu öösiti nestes. Siis hommikul on vooliku ots paagis kui käivitan, sest tagant meeletu bensiinipilv tuleb sumpast

Postitatud: 14.03.2003 22:18 36
Postitas Cardo
Ok otsisin pool päeva kuid seda õiget pilti ei leidnud. Ok tühikäigu termoklapp on üks asi kui pead silmas seda 4 otsaga klappi millest dosool läbi vuhab. Vaakum omab pistmist selle väikese klapiga mis asub kuskil õhufiltri korpuse küljes ja perutab otsaga jagajasse ja peaks tühikäiku ühtlasena hoidma. Jagajaküljes ju suur membraan. Vot see väike sai ää poogitud sest ei tahtnud aegajalt taastuda ja jäi peale. Kusjuures see juba minu masinal neljas klapp oli ja rohkem ma seda nähagi ei taha.

Postitatud: 18.03.2003 08:18 45
Postitas seapeet
Njah, Cardo mainitud klappide teema jätkuks. Ka mina pookisin selle õhufiltri korpuse küljes asuva väikse klapi vahelt ära, suurt asi ei mõjutanud, Boschis öeldi, et jah, mingi "mägisõidus" vajalik tühikäigu surveklapp (United Motorsi vennad samas ei osanud klapi otstarve kohta midagi öelda). Tühikäigu termoklapist (külmkäivitusklapp) sai minul aga päris korralik siiber, kui ma 5-t erinevat kasutatud klappi proovisin. Nimelt peaks saama nende töökorda kontrollida nii, et ajad kusagil potis vee keema ja pistad klapi sisse ning vaatad, kas läheb kinni või mitte. Nii ma ka tegin ja klapid sulgusid, kuid samas peale pannes käis tühikäik ikka üles-alla. Sai nagu 1 siiber asjast ja ei midagi, lükkasin ziguli küünla (kusjuures sobis kõige paremini) sinna õhuvoolikule pimedaks vahele ja peale seda pean lihtsalt külma mootori korral ise gaasi peal hoidma miski 5 min, seejärel asi broo ja mootor töötab ühtlaselt.

Postitatud: 21.03.2003 09:10 06
Postitas Timmu
nädalavahetus käes:)-võiks nupunurgale siis vastuse ka saada

Postitatud: 21.03.2003 14:27 21
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Timmu[/i]
nädalavahetus käes:)-võiks nupunurgale siis vastuse ka saada [/quote]

:)hammasrihm valesti peal:( Muu on kõik "külatuunerite"
jõupingutused auto tööleajamiseks - süüte varasemaks
keeramine ning tühikäigu kruttimine. Seal on selline
väike nipp, et külma ilmaga, kui suvel CO oli
"paras", siis külmaga läheb "täis"

Edit: kui autol on süüde normaalsemast varasemaks
keeratud, siis viitab see tavaliselt sellisele veale,
mis toob kaasa mineku kadumise-selle hädapärasemaks
kõrvaldamiseks ja erksuse lisamiseks keeratakse süüdet
varasemaks - näit viletsa bensiinipumba varjamiseks,
samuti vales asendis rihma vms puhul

Aga kohe tuleb vol 2:)