TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Antud õpetus kehtib põhimõtteliselt kõigi E39 bensiinimootoritega masinate kohta. Suurema kubatuuriga (530, 535 ja 540) mootoritel võib filtri kuju olla teistsugune: 2 sisend ja 2 väljund otsa.
Järgnev õpetus on konstrueeritud 523 baasil.
Kütuse filtri vahetamise käigus on soovitav ära vahetada ka kaks kummivoolikut ja 4 kinnitusklambrit. Kummivoolikud on umbes 6 - 7 cm pikad siseläbimõõduga 7,5 mm ja rõhutaluvusega vähemalt 5 baari, pumba tekitatud surve jääb BMW TIS andmetel 3-5 baari vahele.
Mina soetasin meetrise vooliku (siseläbimõõt 7,5 mm ja rõhutaluvus 10 baari) ja sobivad klambrid Hydroscandiast.
Uus filter ja kummivoolik
E39 asub bensiinifilter umbes täpselt juhi istumise all.
Filtri kättesaamiseks tuleb eemaldada plastikkate, mis on auto kere külge kinnitatud kruvide ja plastiktüüblitega. Auto tungaruaga ülesse tõstes ei jää tungraua koht ette plastikatte eemaldamisele. Katte saab selle tagant kätte küll, vähemalt mina küll sain.
Bensiini filtrit kattev plastikkate
Viis plastiktüüblit asuvad välimise serva ääres ja nende kättesaamiseks kasutasin kruvikeerajat, peenikeste otstega näpitsaid ja näpuosavust. Kolm kruvi asuvad rattakopa poolses servas, kaks neist logardi allservas ja üks kardaani tunnneli servas. Kaks kruvi asuvad kardaani tunneli poolses servas. Kruvide lahti keeramiseks on vaja 8 mm leht või padrun võtit.
Lisaks on kaks plekist mutrit auto tagumiku pool, milledest üks asub kardaanitunneli poolses servas ja teine umbes tagaserva keskel, lahti keeramises läheb vaja 10 leht või padrunvõtit.
Kui plastikate eemaldatud avaneb selline vaatepilt
Enne vana kütusefiltri lahti ühendamist, tuleb süsteem rõhualt vabastada. Selleks käivitage mootor ja tõmmake välja kindalaekas asuv bensiinipumba kaitse (17 ja/või 31 kaitse) või pagansikus asuv kütusepumba relee.
Kütusepumba relee (2) asukoht pagasnikus
Kui mootor sesma jääb, siis see tähendab et torudes olev kütus on ära kasutatud ja kuna pump uut juurde ei löö, siis on ka rõhk maha võetud.
Vana filter äravõtmisel, hoida läheduses mingi anum, kuhu torudes olev bensiin püüda, seda ei tule palju, umbes pool liitrit.
See kui kergesti saab lahti voolikute otstes olevad klambrid sõltub, kas alles on veel tehase klambrid (nõuab natuke näpuosavust) või järelturu klambrid.
Tehase klambrid vs järelturu klambrid
Lisaks voolikutele, hoiab filtrit paigal ka üks M6 poldike, mille lahtikeeramiseks on vaja 5 mm kuuskanti. Kui poldike on autokere küljest lahti keeratud, siis kohe veel filtrit paigal hoidvat klambrit kätte ei saa, tehases on ette pandud üks õhukeses plekist fiksaatorseib, mille saab kruvikeerajaga kangutades kätte.
Suure tõenäosusega seibike kangutamist tervena üle ei ela, aga pole hullu, poldi saab ka ilma selleta tagasi panna, lihtsalt see on natuke raskem.
M6 poldikest paigal hoidev seibike on det. nr.4
Uue filtri paigaldamisel jälgida et filtri suund saaks õige, bensiini voolu suund on filtrile tähistatud noolega või on filtri ühele otsale löödud OUT ehk siis välja tuleku suund. Uute kummivoolikute lõikamisel veenduda, et pikkused saaksid õiged, umbes 6-7 cm pikkused.
Uus filter paigaldatud (nool näitab bensiini kulgemise suunda)
Kui uus filter on ühendatud, kontrollida et kõik klambrid on korralikult kinni.
Siis panna välja tõmmatud kaitse/relee tagasi, keerata süüde II asendisse, aga mitte veel käima, oodata natuke aega (umbes 10 sekundit), et pump filtrisse kütust pumpaks ja siis mootor käivitada, algus võib olla natuke vaevaline, aga kui kõik sai õigesti tehtud, siis peab masin ellu ärkama.
Lasta mootoril natuke töötada ja siis ronida veelkord masina kõhualla ja kontrollida kummivoolikute ühendusi, veendumaks et kusagilt bensiini ei leki.
Kui kõik korras saab asuda plastikkatet tagasi panema, vastupidislet äravõtmisele. Seekord tuleb ka tungraua koht eemaldada, kuna osaliselt jääb kate selle alla.
Ja ongi kõik
Bensiini filter juppideks võetuna
Järgnev õpetus on konstrueeritud 523 baasil.
Kütuse filtri vahetamise käigus on soovitav ära vahetada ka kaks kummivoolikut ja 4 kinnitusklambrit. Kummivoolikud on umbes 6 - 7 cm pikad siseläbimõõduga 7,5 mm ja rõhutaluvusega vähemalt 5 baari, pumba tekitatud surve jääb BMW TIS andmetel 3-5 baari vahele.
Mina soetasin meetrise vooliku (siseläbimõõt 7,5 mm ja rõhutaluvus 10 baari) ja sobivad klambrid Hydroscandiast.
Uus filter ja kummivoolik
E39 asub bensiinifilter umbes täpselt juhi istumise all.
Filtri kättesaamiseks tuleb eemaldada plastikkate, mis on auto kere külge kinnitatud kruvide ja plastiktüüblitega. Auto tungaruaga ülesse tõstes ei jää tungraua koht ette plastikatte eemaldamisele. Katte saab selle tagant kätte küll, vähemalt mina küll sain.
Bensiini filtrit kattev plastikkate
Viis plastiktüüblit asuvad välimise serva ääres ja nende kättesaamiseks kasutasin kruvikeerajat, peenikeste otstega näpitsaid ja näpuosavust. Kolm kruvi asuvad rattakopa poolses servas, kaks neist logardi allservas ja üks kardaani tunnneli servas. Kaks kruvi asuvad kardaani tunneli poolses servas. Kruvide lahti keeramiseks on vaja 8 mm leht või padrun võtit.
Lisaks on kaks plekist mutrit auto tagumiku pool, milledest üks asub kardaanitunneli poolses servas ja teine umbes tagaserva keskel, lahti keeramises läheb vaja 10 leht või padrunvõtit.
Kui plastikate eemaldatud avaneb selline vaatepilt
Enne vana kütusefiltri lahti ühendamist, tuleb süsteem rõhualt vabastada. Selleks käivitage mootor ja tõmmake välja kindalaekas asuv bensiinipumba kaitse (17 ja/või 31 kaitse) või pagansikus asuv kütusepumba relee.
Kütusepumba relee (2) asukoht pagasnikus
Kui mootor sesma jääb, siis see tähendab et torudes olev kütus on ära kasutatud ja kuna pump uut juurde ei löö, siis on ka rõhk maha võetud.
Vana filter äravõtmisel, hoida läheduses mingi anum, kuhu torudes olev bensiin püüda, seda ei tule palju, umbes pool liitrit.
See kui kergesti saab lahti voolikute otstes olevad klambrid sõltub, kas alles on veel tehase klambrid (nõuab natuke näpuosavust) või järelturu klambrid.
Tehase klambrid vs järelturu klambrid
Lisaks voolikutele, hoiab filtrit paigal ka üks M6 poldike, mille lahtikeeramiseks on vaja 5 mm kuuskanti. Kui poldike on autokere küljest lahti keeratud, siis kohe veel filtrit paigal hoidvat klambrit kätte ei saa, tehases on ette pandud üks õhukeses plekist fiksaatorseib, mille saab kruvikeerajaga kangutades kätte.
Suure tõenäosusega seibike kangutamist tervena üle ei ela, aga pole hullu, poldi saab ka ilma selleta tagasi panna, lihtsalt see on natuke raskem.
M6 poldikest paigal hoidev seibike on det. nr.4
Uue filtri paigaldamisel jälgida et filtri suund saaks õige, bensiini voolu suund on filtrile tähistatud noolega või on filtri ühele otsale löödud OUT ehk siis välja tuleku suund. Uute kummivoolikute lõikamisel veenduda, et pikkused saaksid õiged, umbes 6-7 cm pikkused.
Uus filter paigaldatud (nool näitab bensiini kulgemise suunda)
Kui uus filter on ühendatud, kontrollida et kõik klambrid on korralikult kinni.
Siis panna välja tõmmatud kaitse/relee tagasi, keerata süüde II asendisse, aga mitte veel käima, oodata natuke aega (umbes 10 sekundit), et pump filtrisse kütust pumpaks ja siis mootor käivitada, algus võib olla natuke vaevaline, aga kui kõik sai õigesti tehtud, siis peab masin ellu ärkama.
Lasta mootoril natuke töötada ja siis ronida veelkord masina kõhualla ja kontrollida kummivoolikute ühendusi, veendumaks et kusagilt bensiini ei leki.
Kui kõik korras saab asuda plastikkatet tagasi panema, vastupidislet äravõtmisele. Seekord tuleb ka tungraua koht eemaldada, kuna osaliselt jääb kate selle alla.
Ja ongi kõik
Bensiini filter juppideks võetuna
Viimati muutis vahur_s, 25.10.2009 21:37 49, muudetud 3 korda kokku.
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Enda 530d-l valasin samuti uue filtri nefti täis ja keerasin otsa.3 korda selliselt filtrit vahetanud ja ei mingit muret.Veel
530d 135kw. touring 04.99a.
Selleks,et omletti teha,ei pea kana olema.
Selleks,et omletti teha,ei pea kana olema.
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
namistai kirjutas:Lisana niipalju, et M54 ja V8 (k.a. E38) mootoritega isenditel on kütusefiltril 3 kütuseotsa + rõhuregulaatori vaakumots. Regulaator tuleb uuele fitrile ringi tõsta (kui just originaalfiltrit ei kasuta, millel see juba kaasas/küljes on), muu tegevus on sama.
Interneti avarustes ringi kolades on jäänud silma et soovitatakse vahetada 40-50 tuhande km tagantValge kirjutas:Millise ajavahe tagant tuleks teda vahetada ja kui ei tea millal (või kas üldse) on vahetatud siis mis võiks viidata selle vahetuse vajadusele ?
Kütusefiltri vahetus on Inspection II ajal tehtavate tööde nimekirjas.
Mingit paagisetet ei tohiks filtrini jõuda, kuna E39 paak on plastikus mis ei mädane ja pumbal endal on ka väike filtrike, takistamaks tükkide jõudmist pumpa ja sealt edasi.
Mis võib viidata vahetuse vajadusele:
Nt kui auto käivitub pikalt, kiirendusel hing kinni, aga neid sümptomeid võivad ka põhjustada ka muud tegurid. Nii et ...
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Kui kellelgi voolikut vaja, siis võin tasuta jagada Tartus. Neid müüakse vähemalt FORSSis 1m kaupa, tegelikult on seda vaja ainult u.15cm
BMW E28 524td
-
- Huviline
- Postitusi: 152
- Liitunud: 23.11.2006 12:22 43
- Peamine sõiduk: X5 E70 4.0D
- Asukoht: Rakveres või soomes lapimaal
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Miks sul on vaja 530d filter naftat täis valada ??? Nii moodi võid valada sodi just pumba poole ja sellega pumba, pihustid piix keerata.olkapolka kirjutas:Enda 530d-l valasin samuti uue filtri nefti täis ja keerasin otsa.3 korda selliselt filtrit vahetanud ja ei mingit muret.Veel
Commonreil pihustid ja kõrgrõhu pumbas on tehtud tihedus ja augu osad mille läbimööt on 3 mikronit, muideks su juuksekarva läbimõõt on 10 mikronit, nii et küte võib sulle vabalt paista puhas aga tegelt pole... Palju ohutum on filter külge panna ja siis süüde sees oodata oma 5-10 sekundit ja siis käivitada (selle ajaga on elektrilised pumbad kütte ülesse juba pumbanud)....
530da
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
küsin ühe rumala küsimuse seoses filtri suunaga. Et nool tuleb siis jätta sõidusuunas? "in" on tagapool ja "out" jääb siis ette poole jah? Millegipärast olen näinud mitmel, kaasa arvatud enda bmw'l, et filter on just vastupidi all olnud, kiri "out" vaatab auto tahapoole. Vahetasin filtri ära ja panin uue teistpidi alla, ehk siis noolega sõidusuunas, et veenduda kust bensiin siiski filtrisse tagant suundub, panin süüte ka sisse et näha kas kütet tuleb iga tagantpoolt ette, mitte mingi imeliku ringlusega eest taha. Ja tuligi tagantpoolt. Oskab keegi täpsustada kuidas siis õigem on?
-
- Huviline
- Postitusi: 152
- Liitunud: 23.11.2006 12:22 43
- Peamine sõiduk: X5 E70 4.0D
- Asukoht: Rakveres või soomes lapimaal
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
õige on nii et kütus liigub noole suunas in-ist sisse ja out-ist välja, ise saad vaadata kummast vooliku otsast tuleb kütus...
530da
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Kas bmw 520 1997 2.0 110kw filtri vahetus on ka samamoodi?
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Jah, põhimõte sama.
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Täiendaks veel niipalju, et 5 tüüblit koosnevad igaüks kahest osast: sisemine toru ja välimine tüübel mis haakub kere külge. Tõmmata näpitsatega sisemine toruke lahti ning seejärel painutada välja haakuv tüübel. Samuti tuleb filtri äravõtmisel lõigata noaga pooleks üks kummivoolik, muidu ei saa filtrit kuidagi lahti. Kogu tööga läheb kuskil 4 tundi.
Re: TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Lisan omaltpoolt , et 4 tundi ei lähe antud tööga kohe kindlasti , ise sain hakkama 25 minutiga.