Kuna endal olid mootori- ja käigukastipadjad läbi, siis otsustasin need ära vahetada. Leidsin internetist õpetuse, mille tõlgin siia eesti keelde.
Originaal:http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=748523
Esmalt eemalda põhja alt mootori- ja käigukastikatted ning plastikud mis kaitsevad roolilatti muda ja sopa eest.
Ise tegin töö ära tõstuki peal, aga saab teha ka garaažis(ei soovita) või kanalis.
kapoti alt keera lahti esimest vasakut patja kinni hoidev mutter(16mm), mis asub kütuse jahuti all.
Auto alt on näha alumist mutrit(16mm), mis asub kolmnurkse kujulise kronsteini keskel
Eemalda vaakumvoolik padja küljest(samas soovitan ka kõik vaakumvoolikud uute vastu välja vahetada)
Tõsta mootor natuke tungiga üles, et eemaldada raskus padjalt ja keera lahti kolm polti mis hoiavad kolmnurkse kujulist kronsteini kinni.(16mm) Siis vaikselt tõsta mootor üles kuni kolmnurke kujulise kronsteini saab kõrvale lükata ja padja vahelt välja tõmmata.
Tagasi panek on täpselt vastupidine ära võtmisele. Pane padi kindlasti õigesti alla ja pane vaakumvoolik padja külge tagasi. Kronsteini poldid käivad kinni 47 nm-ga.
Parem pool:
Kapoti alt eemalda õhuvõtu toru ja alumiiniumist turbo toru(osa mis läheb turbost vahejahutini.)
igaks juhuks pane kalts turbo toru sisse, et sodi turbosse ei läheks. Praegu on paras aeg ka turbo vaakumvoolikud välja vahetada sest kõik on juba lahti kistud.
eemalda 13mm polt mis hoiab vaakumi reservuaari kinni. Nüüd peaks piisavalt ruumi olema et eemaldada 16mm polt mis hoiab patja kinni. Võib olla juhus et padi on mootori käpa küljes kinni, kui peaks nii olema siis tõsta mootorit natuke üles kuni padi käpa küljest lahti tuleb.
originaal õpetuses on kirjas, et tuleb eemaldada mootori massi juhe, aga mina seda lahti ei võtnud sest mulle ta ette ei jäänud.
Nüüd eemalda kolm polti mis hoiavad kolmnurkse kujulist kronsteini kinni. Tõsta mootor üles poole, et pääseda ligi patja kinni hoidvale mutrile ja vaakumvoolikule.
Tõsta taaskord mootorit nii palju üles, et saaks kronsteini kõrvale lükata ja padja vahelt välja tõmmata.(ise jamasin sellega väga kaua, just tagasipanek)
Tagasi panek on taaskord vastupidine ära võtmisele.
Edasi käigukasti juurde.
originaal õpetuses on kirjas, et peab eemaldama osa summutist ja kronsteini mis summutit kinni hoiab. Mina ei päästnud lahti ei summutit ega kronsteini sest ette need selle töö juures ei jää. Eemaldada tuleb ainult plekist kaitse(kinni nelja 13mm poldiga), see mis on kardaani all, kohe pärast käigukasti. Lisaks tuleb lahti lasta ka neli 13mm polti mis hoiab kägukasti kandurit kere küljes(täiesti ära ei pea võtma, kuigi originaal õpetuses peab. Lahti peab laskma selle pärast, et muidu ei mahu padjad välja).eemalda 13mm mutrid mis hoiavad patju kinni ning pane tung kasti alla ja tõsta kast üles kuni padjad kätte saab.
Tagasi panek on samuti vastupidine ära võtmisele.
Töö saab tehtud kuskil 3-4 tunniga. Endal läks natuke alla 3 tunni.
Loodan et kellelegi on kasu sellest tõlgitud versioonist.
TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
- Silver88
- Huviline
- Postitusi: 1699
- Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
- Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
- Telefon: 56642342
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus
Vana teema küll juba, ent eile jamasin samamoodi nende mootoripatjade vahetusega. Juhipool sain padja ilusti vahetatud, kuid kõrvalistuja pool, sai mootorit veel rohkem püütud tõsta, kuid uut patja vahele ei saa, kuna ei teki piisavat vahet. Eelkõige jääb ette turbo õli äravoolu toru ja turbogeomeetria klapp. Milles võib jama olla.. Tundus korra, et lihtsam oleks vast isegi äkki sillatalagi lahti lasta
- crime
- Huviline
- Postitusi: 849
- Liitunud: 24.08.2009 11:30 16
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn
Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus
Endal mul mahtus küll, paras piix oli aga kuidagi ma ta sinn vahele sain. Mootori tõstsin nii palju üles, et hakkas juba kogu autot tõstma.
Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus
Ma pole küll proovinud, kuid tundub, et kui vabastada ka vastaspoole padi,
saab mootorit rohkem nihutada. Võibolla see aitab, proovige keegi järgi.
saab mootorit rohkem nihutada. Võibolla see aitab, proovige keegi järgi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus
Korraga vahetades jah lihtsam ja usun,et ka mõttekam,sest väliselt korralik padi oli ka katkine. Nüüd töötab nagu elektriauto
Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus
Väga hea õpetus kiirendas töökäiku tunduvalt kuid lisaks tuleks salongi vent.torud tulemüüri küljest eemaldada.
56 99 7null07