Ehk on kellelgi sellest midagi ka abi

Lisan ka umbkaudsed hinnad.
Algab kõik ikka lammutamisega.
1. Eemalda autolt summutid (Vaja eemaldada ainult keskmised osad, kus katid küljes on)
1.1 Ühenda lahti nii kattide kui ka kasti pistikud.
2. keera lahti kardaan (kasti otsas olevad leevendi poldid, kõik 6)
3. keera lahti käigukasti tala (2-e poldiga peaks olema)
4. keera lahti kõik käigukasti poldid (neid saad keerata mitme pikenduse abil.)
4.1 Samal ajal peab sul olema kast toestatud (ise panin selleks lauad üle kanali ja kast toetas nende peale)
4.2 Enne maha tõstmist tasub lasta õli kastist välja, et kergem tõsta oleks. ( http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
4.3 Enne maha tõstmist ühenda lahti kõik voolikud ja kasti tross (vaata, et juhtmed tõstmise ajal kasti ja kere vahele ei jää)
4.4 Enne maha tõstmist peab ka lahti keerama turbiini poldid. (Neid saab keerata kasti alt sealt avast, kust näed hooratast, mingi kummist kate peaks ka seal ees olema) (poltide eemaldamiseks pead mingi heebli või kruvikaga turbiini keerutama hoorattast)
5. Nüüd on sul vaja tugevaid poisse, kes selle maha aitavad tõsta, või hüdro tõstukit (Ilma hüdro tõstukita väga raske.)
6. Nüüd on sul siis kast käes ja pilt umbes selline : http://2.bp.blogspot.com/_lqwcRSgj8LY/S" onclick="window.open(this.href);return false; ... 303U_4.JPG
Kasti tuleks vahetada koos turbiiniga!
Ja kui nüüd uus kast olemas, siis täpselt samamoodi külge.
Ise panin alla uuema kasti e38 730i pealt, ja sellel oli vist mingi võimsam turbiin vms. Igatahes kinnitus see turbiin nelja poldiga, kuid minu e34-l kolmega. Pidin vahetama ka hooratta.
1. Keerasin lahti hooratta kõik poldid. (eemaldasin hooratta)
2. Ostsin 300.- uue hooratta, mis oli 740i pealt (keerasin tagasi paika, lisasin keermeliimi)
Vana hooratas:
http://static.bmwfans.info/images/epc/NzEzX3A=.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Uus hooratas:
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODYxX3A=.png" onclick="window.open(this.href);return false;
(Kõik detailid, mis pildil on on tegelikult koos ja ei käi juppideks)
Nüüd hakkame uut kasti alla panema.
Õli peab olema Esso LT71141 (ei pea olema Esso toodang) ja seda kulub sinna u. 8-10L. Liitri hind on u. 200-250.- (vb. müüb veel temagi seda õli 55585965)
Vanemates kastides käib odavam õli.
1. Kontrolli, et uus turbiin oleks õli täis (ei pea täiesti täis olema, kuid mida rohkem seda parem)
1.1 Võid turbiini enne tühjaks kallata ja uue õli sisse panna (Mingi hulk jääb ikka vana õli kasti)
1.2 Lase uus kast õlist tühjaks, sest muidu on raske tõsta.
1.3 Ära veel kasti karteri kaant eemalda.
1.4 Turbiin peab olema kasti küljes
2. Tõsta kast koos turbiiniga alla ja kinnita paari poldiga.
2.1 Pane jälle need toestus lauad üle kanali või areta kuidagi teisiti.
2.2 keera kast kinni.
2.3 ühenda kõik voolikud ja trossid mis saad enne kast täita õigesse pesasse surumist
2.4 Kinnita kardaan (arvatavasti pead ka selle leevendi ära vahetama) (u. 500.- mina ei vahetanud)
2.5 Kinnita käigukasti tala (arvatavasti pead ka need puksid ära vahetama) (100-200.- puks)
2.6 nüüd keera kinni turbiini poldid.
3. Vaata üle, et kõik peale sumpside oleks küljes ja paigas. (Kinnita kasti pistik, kui kasutad e38 kasti, siis jääb 1 pistik üle)
4. Pane sumpsid tagasi (ühendus kohtade vahele sumpsi pastat : 50-75.-)
4.1 Kinnita lamdade pistikud.
Nüüd on kast korralikult all ja vajab täitmist.
(Tegutse selle õpetuse järgi http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
1. Eemaldad kasti karteri kaane.
2. Kallad tühjaks selle kaane.
3. Puhastad magnetid ära ja asetad tagasi.
4. keerad küljest filtri ja paned uue. (200-500.-)
5. Keerad kaane tagasi
5.1 Enne paigaldad uue karteri tihendi (100-200.-)
6. Lased sinna niipalju õli sisse, et hakkab välja tulema.
7. Seejärel käivitad auto (nüüd vaja sõpra, kes kogu aja hoiaks all pidurit ja liigutaks kangi ette-taha. igal käigul peatub mõneks hetkeks)
7.1 Samal ajal lisad auto all aina õli juurde, kuni hakkab jälle august välja tulema.
7.2 Kui õli hakkab august välja tulema, siis sulged selle korgi (uue tihendi pead panema. kuni 50.-)(hinda ei mäleta)
7.3 Kui suretad auto välja enne, kui kork ees, siis voolab kõik õli välja sealt august. (Kui õli ka liiga vähe sai, siis keera kork kinni ja alles siis sureta välja)
(7.4 kui õli väheks jäi.) Paned auto tööle, logistad käike nagu ennegi, keerad korgi lahti ja hakkad juurde lisama. (käigukangi peab liigutama kogu täitmis aja)
Kui miskit ära ei lõhkunud ega kinnitamata ei jätnud, siis peaks nüüd kõik toimima.
Vb. on vaja vahetada aju, kuid minu autol ei pidanud (730i ajuga ei töötanud kast korralikult.)
Siin midagi veel vb. minu probleemist http://www.e34club.ee/foorum/viewtopic.php?f=3&t=578" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasti sain ma 2500.- (koos turbiiniga)
Õli läks mul 8.5L ehk 1800.-
Kuna ise kõike teha ei osanud, siis pidin maksma ka tuttavale töömehele, kes mind aitas (Jätan summa enda teada)
Õli lisasin analoogse pumbaga nagu selles ingliskeelses õpetuses.
Loodan, et kellelgi on kasu sellest õpetusest. :1:
Kui kellelgi küsimusi on, siis arvan, et targem siia foorumisse kirjutada, sest siis ei pea ma vb samadele küsimustele mitu korda vastama.