E46 M3 differ ja selle parandamine
E46 M3 differ ja selle parandamine
Kuna endal autol E46 M3-l SMG-e kastiga hakkas kiirendades esimeselt teisele käiguvahetusel kolksu kuulma, siis sai uurima hakatud mis seda põhjustab. Kolks tuleb ainult siis kui käigukasti režiim panna kõige kiirema peale ja käiguvahetus toimub alates 6000RPM-i. Differ peaks olema originaal, 3.62 ülekandega ning originaal lukuga LSD, millel mingisugune visko ja ketasluku vahepealne süsteem (Variable M Differential Lock).
Küsimus, kui suur peaks olema normaalne vabakäik/lõtk diffris, ehk kui ratast õhus ringi liigutada enne kui kardaan liikuma hakkab, oletame et poolteljed on korras?
Sai natuke uuritud teistelt M3-de omanikelt, kuidas käituvad nende autod. Üllatuseks sain teada, et ei ole oma murega ainuke. Käiguvahetus kolks esimeselt teisele esineb teistelgi.
Teine küsimus on aeglase tagasipöörde sööritamise kohta, kas korras LSD-ga tohiks kuulda kergelt kraapimist või sisemise ratta poomise häält, justkui oleks väga tugeva lukuga LSD all?
Panen ühe netist leitud lause ka- The M3's M Variable locking differential is genius when it's working properly. Unfortunately, as many M3 owners have come to find, the system only has a service life of 80,000 miles (sometimes less) and then the viscous unit inside starts to fail (is your's clunking?)
Küsimus, kui suur peaks olema normaalne vabakäik/lõtk diffris, ehk kui ratast õhus ringi liigutada enne kui kardaan liikuma hakkab, oletame et poolteljed on korras?
Sai natuke uuritud teistelt M3-de omanikelt, kuidas käituvad nende autod. Üllatuseks sain teada, et ei ole oma murega ainuke. Käiguvahetus kolks esimeselt teisele esineb teistelgi.
Teine küsimus on aeglase tagasipöörde sööritamise kohta, kas korras LSD-ga tohiks kuulda kergelt kraapimist või sisemise ratta poomise häält, justkui oleks väga tugeva lukuga LSD all?
Panen ühe netist leitud lause ka- The M3's M Variable locking differential is genius when it's working properly. Unfortunately, as many M3 owners have come to find, the system only has a service life of 80,000 miles (sometimes less) and then the viscous unit inside starts to fail (is your's clunking?)
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Tänase seisuga on differ alt ära ning sai käidud seda ka Lille juures näitamas. Differ on väikse lõtkuga, kuid mitte midagi hullu. Kuna E46 M3-le tehas sisse uusi osasi ei paku, ning kasutatud heas korras diffrit leiab väga harva, siis kõige mõistlikum on osta typ210 differ ning selle sisule korralikud jupid panna ning see omakorda E46 diffri sisse laduda, mis endal plaanis teha igaksjuhuks.
Teine põhjus mis kolksu võib põhjustada on pehmed ehk OEM sillatalapuksid, mis tuleb vahetada Powerflexide vastu, ning vaadata et mõrasid poleks kerepoolsetel kinnitustel.
Teine põhjus mis kolksu võib põhjustada on pehmed ehk OEM sillatalapuksid, mis tuleb vahetada Powerflexide vastu, ning vaadata et mõrasid poleks kerepoolsetel kinnitustel.
E60 M5
-
- Huviline
- Postitusi: 247
- Liitunud: 18.03.2003 13:08 45
- Peamine sõiduk: E46 M3 kompressor
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Ei usu, et tagadiffer nii kergelt minemas on, see on päris tugev. Kui juba alt ära ja juppideks võetud siis võib ju oma südamerahuks ta ära renoveerida. Mul endal on 4a juba pooltelje diffripoolne kinnitus loksunud diffris ülesse-alla ja hetkel tundub, et pole nagu hullemaks läinud. Pooltelgede lõtkud on aga suurenenud. Igaks juhuks muidugi on teine differ varuks olemas. Hetkel on 4 labaline sidur ja kõik need pooltelje lõtkud hästi tunda. Ja koormust on see differ saanud üksjagu. Pigem peaks vaatama üle diffri enda puksid ja tagasillatala puksid. Kui need ära väsivad siis on tagasilla kere kinnituskohdadesse mõrad kerged tulema. Kuna M'il on need puksid tugevamast kummisegust siis tavaülevaatusel ei pruugigi aru saada, et hakkavad otsa saama kui mõrasid näha pole.
Sellest paguga käiguvahetusest on välismaa foorumites ka juttu päris palju, M-il ongi vist üleüldiselt häälekam see ülekande värk.
Powerflexiga oli mul see jama, et sain ostes mingi laojäägi (vanema, vigase disainiga, ilma met. rõngasteta), kus puksi hülss oli ca 1mm pikem ja puks andis liikuma. Tulemuseks oli 2 nädala pärast kolks tagasi kuna ta sai just niipalju liikuma, et sillatala kael loksutas puksi tugirandi lõhki. Teine asi see, et Powerflexi kollane on pehme, 70 Shore A, käega saab põhimõtteliselt sisse pressida. Mina panin Strongflexi 80ShA puksid, on tugevamad ja kestavad tänaseni.
Sellest paguga käiguvahetusest on välismaa foorumites ka juttu päris palju, M-il ongi vist üleüldiselt häälekam see ülekande värk.
Powerflexiga oli mul see jama, et sain ostes mingi laojäägi (vanema, vigase disainiga, ilma met. rõngasteta), kus puksi hülss oli ca 1mm pikem ja puks andis liikuma. Tulemuseks oli 2 nädala pärast kolks tagasi kuna ta sai just niipalju liikuma, et sillatala kael loksutas puksi tugirandi lõhki. Teine asi see, et Powerflexi kollane on pehme, 70 Shore A, käega saab põhimõtteliselt sisse pressida. Mina panin Strongflexi 80ShA puksid, on tugevamad ja kestavad tänaseni.
One km 264km/h, one mile 287 km/h.
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Tänud asjaliku vastuse eest. Küsiksin veel, mis õli diffris kasutate?
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Kui powerflexe ei soovi, siis võid ka siit ühtteist omale tellida. Meie E46 M3-e tagasild sai oma jupid kõik antud kohast. Antud auto on muidugi ainult raja jaoks ja tavaliiklusesse ei satu.
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Difri õli vahetati CarMastersis ja sisse läks OEM (täpsemalt arvel kirjas pole)
E46 M3
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Minu auto difris on Castrol SAF-XJ 75w140 lsd õli. Usun, et Carmasters kasutab ka seda. BMW Castrolit soovitab, ma arvan, et võiks sobida küll.
Nüüd paistab selle nimi olevat Castrol Syntrax Limited Slip 75W 140 (Formerly SAF-XJ 75w-140).
Nüüd paistab selle nimi olevat Castrol Syntrax Limited Slip 75W 140 (Formerly SAF-XJ 75w-140).
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Vahepeal kirjutaksin LSD-st ja selle õlivahetusest, kes oskab sõna võtta andku tulla. Kuna endal peale LSD diffri õlivahetust hakkas aeglastel parkla pööretel differ pooma/undama ühesõnaga vinguvat häält tegema. Tegin õlivahetuse lihtsalt igaksjuhuks, eelnevalt ei olnud mingit häält. Sisse panin Castroli Syntrax Limited Slip 75w140-ne, eelnevalt siis SAF XJ.
Nüüd olen natuke uurinud nii interneti avarustest kui tuttavate käest selle LSD- õlivahetuse ja õli kasutamise kohta. Palju on erinevaid arvamusi, kes kirjutab et Kasutada tuleb OEM õli, kes kirjutab et Redline oma ning paljud kiitnud Motul Gear Competition FF gearbox & LSD õli. Siin sellest palju juttu (http://www.m3forum.net/m3forum/archive/ ... 59877.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Tundub et maailmas paljudel see LSD häält teinud ning igaüks on erineval kombel abi saanud, aga igalpool mainitakse sellist asja nagu Redline Limites Slip Friction Modifier (http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=41&pcid=4" onclick="window.open(this.href);return false;) Kas keegi seda viskoosuse tuunijat on kasutanud ning mis sellest arvata. Saan aru et seda natuke lisades peaks nagu õli vedelamaks muutuma ning määrib viskot paremini ning hääl kaob ära, kui aga liiga palju paned, siis hakkab läbi libisema rohkem?
Nüüd olen natuke uurinud nii interneti avarustest kui tuttavate käest selle LSD- õlivahetuse ja õli kasutamise kohta. Palju on erinevaid arvamusi, kes kirjutab et Kasutada tuleb OEM õli, kes kirjutab et Redline oma ning paljud kiitnud Motul Gear Competition FF gearbox & LSD õli. Siin sellest palju juttu (http://www.m3forum.net/m3forum/archive/ ... 59877.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Tundub et maailmas paljudel see LSD häält teinud ning igaüks on erineval kombel abi saanud, aga igalpool mainitakse sellist asja nagu Redline Limites Slip Friction Modifier (http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=41&pcid=4" onclick="window.open(this.href);return false;) Kas keegi seda viskoosuse tuunijat on kasutanud ning mis sellest arvata. Saan aru et seda natuke lisades peaks nagu õli vedelamaks muutuma ning määrib viskot paremini ning hääl kaob ära, kui aga liiga palju paned, siis hakkab läbi libisema rohkem?
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Keda see diffri õli vahetus huvitab, siis siin ka pikk jutt koos erinevate kommentaaridega, kus SAF ehk praegune Syntrax on hakanud koheselt häält tegema peale õlivahetust diffris. Aina rohkem tundub, et see Castrol Syntrax Lim Slip 75w140 kasutatud diffritesse nii hästi ei sobi, miks muidu paljud probleemid sellest alguse on saanud.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=155103" onclick="window.open(this.href);return false;
Siit leiab ka juttu FM Boosteri kohta ja OEM tootekoodi mille järgi seda UM-st saada.
The FM is a Friction Modifier :
http://i414.photobucket.com/albums/pp22 ... /023-4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
We put this into my mates e46 M3 that was groaning very badly indeed. Within 5 miles of driving the diff felt like brand new.
I have been thinking about putting this stuff in my Diff, but as its not groaning, I think I will hold off.
I believe BMW advise their Techs to put this into customer cars if they complain of groaning. Some argue that you should put it in before it starts groaning....
You can get it at your local BMW dealer.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=155103" onclick="window.open(this.href);return false;
Siit leiab ka juttu FM Boosteri kohta ja OEM tootekoodi mille järgi seda UM-st saada.
The FM is a Friction Modifier :
http://i414.photobucket.com/albums/pp22 ... /023-4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
We put this into my mates e46 M3 that was groaning very badly indeed. Within 5 miles of driving the diff felt like brand new.
I have been thinking about putting this stuff in my Diff, but as its not groaning, I think I will hold off.
I believe BMW advise their Techs to put this into customer cars if they complain of groaning. Some argue that you should put it in before it starts groaning....
You can get it at your local BMW dealer.
Viimati muutis magma, 07.04.2014 09:54 46, muudetud 1 kord kokku.
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Ma saan praegu aru, et undama on hakanud viskolukud, mitte ketaslukud. Äkki tasub siis viskoluku jaoks mingit muud õli vaadata. Huvitav mida Audid kasutavad?
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Undavad jah viskolukud, ehk siis E39, E46 ja sealt uuemad M-seeriad. Paljud kasutavad alternatiivõlisid, kus tõenäoliselt on seda FM-Boosterit vms juba lisandina sees. Samas pakub ka UM vist is FM lisandit, vähemalt olen nii välja lugenud.Madis. kirjutas:Ma saan praegu aru, et undama on hakanud viskolukud, mitte ketaslukud. Äkki tasub siis viskoluku jaoks mingit muud õli vaadata. Huvitav mida Audid kasutavad?
Täna helistasin UM-i ja küsisin selle kohta, koheselt ei osatud vastata vaid lubati asja uurida ja tagasi helistada.
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Vahetasin täna ka difris õli ja sisse läks Castrol Syntrax 75W140 Lim Slip ning Redline FM Booster.
Differ korras ei mingit poomist enam.
Differ korras ei mingit poomist enam.
E46 M3
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Väga hea, et asja korda said.
Kuid arusaamatuks jääb, miks UM-originaalis Syntraxi paneb, mitte seda FM lisandiga õli.
Kuid arusaamatuks jääb, miks UM-originaalis Syntraxi paneb, mitte seda FM lisandiga õli.
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Käisin hommikul UM´is seibe ostmas ja sai arutatud seda teemat. See FM lisandiga õli vist oli 50+ euri 0,5 liitrit. Lasin omal BM Autos vahetada õli ja ei olnud täna ainuke e46 m3 seal selle probleemiga.
E46 M3
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Kohtasid vist kasutaja Leedut, pidi ka oma difriõli BM-is vahetama, ning oli sama mure difriga.tna kirjutas:Käisin hommikul UM´is seibe ostmas ja sai arutatud seda teemat. See FM lisandiga õli vist oli 50+ euri 0,5 liitrit. Lasin omal BM Autos vahetada õli ja ei olnud täna ainuke e46 m3 seal selle probleemiga.
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Mina käisin täna ka jah seal vahetamas aga tundub et mul suurt midagi ei muutunud Kohe pärast õlivahetust proovisin kohapeal aeglaselt ringe teha ja ikka nagu poos kuigi tundub et pisut vähem.
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Alguses poobki, peaksid veits sõitma veel ja just neid pöördeid ja kaheksaid tegema. Kui siis ka ära ei kao, ei oska aidata.Leedu kirjutas:Mina käisin täna ka jah seal vahetamas aga tundub et mul suurt midagi ei muutunud Kohe pärast õlivahetust proovisin kohapeal aeglaselt ringe teha ja ikka nagu poos kuigi tundub et pisut vähem.
E60 M5
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Pole enam manööverdades seda häält täheldanud, seega tundub et sain ka mina oma mure lahendatud. Tänud nõuande ja õlide eest Magmale!
-
- Huviline
- Postitusi: 1474
- Liitunud: 16.11.2010 22:44 59
- Peamine sõiduk: E39 528 touring ja katuseta 328
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Ehk siis mehed te lahendasite oma poomise selle õlivahetusega?
Mul ei poo, käib kenasti, ei unda, ainult kolks on kuulda ja mitte sillast vaid vedavast osast nagu minu meelest. Ja seda siis jah pm ainult 1-lt teisele käigule vahetades, ka madalatel pööretel. Muudel juhtudel nagu vaikus, suudan ise ka 1-2 ilma selle kolksuta vahetada (harjutamise asi).
Selle vastu pole rohtu leitud, keegi lahti pole võtnud diffrit selliste sümptomitega?
Ega ta mind suurt sega, aga see on viimane asi mille kallal hetkel nurisda saab...
Jõudu oma M-idega
Mul ei poo, käib kenasti, ei unda, ainult kolks on kuulda ja mitte sillast vaid vedavast osast nagu minu meelest. Ja seda siis jah pm ainult 1-lt teisele käigule vahetades, ka madalatel pööretel. Muudel juhtudel nagu vaikus, suudan ise ka 1-2 ilma selle kolksuta vahetada (harjutamise asi).
Selle vastu pole rohtu leitud, keegi lahti pole võtnud diffrit selliste sümptomitega?
Ega ta mind suurt sega, aga see on viimane asi mille kallal hetkel nurisda saab...
Jõudu oma M-idega
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
Probleem lahenes minul kuuks ajaks õlivahtusega, hetkel on aeg-ajalt poomist kuulda.
Kasutaja magmal oli kolksuga sama probleem, vahetas vist mingid puksid ära.
Kasutaja magmal oli kolksuga sama probleem, vahetas vist mingid puksid ära.
E46 M3
-
- Huviline
- Postitusi: 27
- Liitunud: 29.03.2007 17:31 01
- Asukoht: Jyri alevik
Re: E46 M3 differ ja selle parandamine
tere. enne ostmist kontrollitud m3 olid diffris lõtkud. omanik olevat lasknud korda teha. hiljem üles tõstes avastasin, et juhipoolne pooltelg ok, kuid paremal pool endiselt mehine lõtk. uurisin eelmiselt omanikult ja talle väideti, et asi ok. no ca 1cm lõtku ei tohiks ju olla ok, pealegi teeb see laagri häält sõites. on kusagil pädevaid mehi asja ülevaatamiseks ja arvamuse andmiseks?
jälle mingi bmw...