E30 M3
E30 M3
Tere!
Mind on juba ammu huvitanud see, kui palju Eestis tõelisi M3sid üldse on (E30 nimelt). Ma usun, et selliseid leidub meil piisavalt, kel M3 märk niisama küljes on või näiteks M3 rool või käigukanginupp (mul ka ). Hea meelega vaataksin ka pilte!
Tänud
Mind on juba ammu huvitanud see, kui palju Eestis tõelisi M3sid üldse on (E30 nimelt). Ma usun, et selliseid leidub meil piisavalt, kel M3 märk niisama küljes on või näiteks M3 rool või käigukanginupp (mul ka ). Hea meelega vaataksin ka pilte!
Tänud
Viimati muutis Tanel_P, 31.05.2006 18:13 38, muudetud 2 korda kokku.
Re: E30 M3
M3 märk näeb välja analoogne: ///M3, need ///M märgid mida sina mõtled autodel ja erinevatel autode osadel tähendavad vaid M-Tech paketti kuuluvust.tanelp kirjutas:Tere!
Mind on juba ammu huvitanud see, kui palju Eestis tõelisi M3sid üldse on (E30 nimelt). Ma usun, et selliseid leidub meil piisavalt, kel M3 märk niisama küljes on või näiteks M3 rool või käigukanginupp (mul ka ). Hea meelega vaataksin ka pilte!
Tänud
Vanasti vähemalt oli üks musta värvi E30 M3 Tallinnas mis seisis Meriväljal kui ma ei eksi aga selle edasisest saatusest ei ta ma midagi.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Aga palun, kõige odavam päris M3 maksab tiba alla 6000 eur: http://www.mobile.de/
Viimati muutis Silwer, 25.08.2005 20:32 02, muudetud 1 kord kokku.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Ma Autoscoutis neid imetlenud küll ja küll, just Eesti huvitab.Silwer kirjutas:Aga palun, kõige odavam päris M3 maksab tiba alla 6000 eur: blablablablabla
Ja ma teen M3 ja M-Technic paketi märkidel vahet. Tänud siiski meeldetuletamise eest.
Viimati muutis Tanel_P, 26.08.2005 00:02 44, muudetud 1 kord kokku.
ot...aga ikkagi, miks küll ei võind teha M3iX-iSilwer kirjutas:Umbes nii jah. Kui ta lõpuks meie kätte sattus oli ta juba nii ront et selle parandamine oli mõttetu. Paremad jupid koos laienditega sai mahakeeratud ja ülejäänud läks romulasse...
see masin oleks ka soosimist leidnud... kahju
aga tänapäeval, need e30 m3-ed on iganenud, kuid jah samas kaheldakse tänini, kas saab veel paremat sõidu dünaamikat pakkuvat kupeed teha...
ilma autota
Mis mõttes iganenud? Hea auto ei igane iialgi. Kas need kaasaegsed kometähelisi lühendeid sisaldavad autod on siis jube head? Kogu sõidumõnu kadunud. Klassika on ikka hinnas, vaata mis hinnas praegi on Lancia Delta Integrale Evo II, ei usu et tänased Mitsud ja Subarud kunagi sellist hindamist leiavad.Siim_K kirjutas:ot...aga ikkagi, miks küll ei võind teha M3iX-iSilwer kirjutas:Umbes nii jah. Kui ta lõpuks meie kätte sattus oli ta juba nii ront et selle parandamine oli mõttetu. Paremad jupid koos laienditega sai mahakeeratud ja ülejäänud läks romulasse...
see masin oleks ka soosimist leidnud... kahju
aga tänapäeval, need e30 m3-ed on iganenud, kuid jah samas kaheldakse tänini, kas saab veel paremat sõidu dünaamikat pakkuvat kupeed teha...
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Absoluutselt nõus, olen juba ka varem tähelepanu juhtinud, et pikki linke saab ka normaalselt lisada!Cardo kirjutas:KAS SELLISED MITME EKRAANI LAIUSED TEEMAD VÕIKS KINNI PANNA VÕI ÄRA MUUTA !!!!
Näiteks nii
Üks tuttav autotooja mõni aeg tagasi tsekkas neid kättesaadava hinnaga M3 pakkumisi....no 3000 euro eest on täiesti rääbakad (mootor lagiseb kuuldavalt, puuse sõidetud vms. Ühesõnaga arvesta 50 000 remondiks juurde.
Ka on tihti "ratsitud" vedrupüstakud tavaliste 4-poldiste vastu (vist osade hinna pärast (pidurikettad jne).
Vähemalt 5000 eurot on enam-vähem. Neid mobile kuulutusi ei maksa väga tõsiselt võtta, palju kõvatamist. Lähed kohale, tuleb välja, et loodetud Evo mootori asemel on M20B25 peal
Üllatavalt paljudel on peal tavalise tüübi mootor - kas M20 või M30, ametlikult passis sees ka, aga mitte originaal.
Üldiselt pidi S14 mootor tahtma juba 150 000 peal väikest lahtivõtmist. Teades, mismoodi Eestis keskmist E30 "hooldatatakse", siis pole ime, et need ära lagunenud on.
Need millega kannataks mõni aasta no problemo sõita, maksavad rohkem, kui samas korras E36 325i.
Ka on tihti "ratsitud" vedrupüstakud tavaliste 4-poldiste vastu (vist osade hinna pärast (pidurikettad jne).
Vähemalt 5000 eurot on enam-vähem. Neid mobile kuulutusi ei maksa väga tõsiselt võtta, palju kõvatamist. Lähed kohale, tuleb välja, et loodetud Evo mootori asemel on M20B25 peal
Üllatavalt paljudel on peal tavalise tüübi mootor - kas M20 või M30, ametlikult passis sees ka, aga mitte originaal.
Üldiselt pidi S14 mootor tahtma juba 150 000 peal väikest lahtivõtmist. Teades, mismoodi Eestis keskmist E30 "hooldatatakse", siis pole ime, et need ära lagunenud on.
Need millega kannataks mõni aasta no problemo sõita, maksavad rohkem, kui samas korras E36 325i.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
vastan...
iganenud: mõtlesin tehnilist täiustust ja materjale(kuigi pooldan ise ka igipõlist ja igihead, st. iga uus ei pruugi kohe parem olla)...
jätkates Aare teemat:
olen vestelnud baierimaa ühe tehnika vennaga, kust tuleb ka välja, et enamus! M'isid on kopi - pasted(ise ehitet tava E30-est) või siis juba vanarauaks aetud, kuid pealt näha nagu ok'eid!
Mootori suht. kõrge surveastme tõttu (10.5) on ka läbisõit tava m20b25'st (surveaste 8.8!-al.87/8) kordi väiksem, ja see 150 000 jutt mahub vahemikku, isegi 100 000'nde saabudes tekivad juba kulumise jäljed, rääkimata muude tarvikute vahetustest...
probleemiks kujuneb ka sellise M'i ost, mille ajalugu pole teada... mootoreid juba vaata et 2x kap.remmitud jms...kuid mis juppide või töö kultuuriga - ei tea!
reeglina alla 9-10 000 euri head masinat ei leia...
muidugi on erandeid;)
loodetavasti rikastub eesti varsti mõne taolisega, eks siis saab uuesti kommenteerida;)
elagu M'id
iganenud: mõtlesin tehnilist täiustust ja materjale(kuigi pooldan ise ka igipõlist ja igihead, st. iga uus ei pruugi kohe parem olla)...
jätkates Aare teemat:
olen vestelnud baierimaa ühe tehnika vennaga, kust tuleb ka välja, et enamus! M'isid on kopi - pasted(ise ehitet tava E30-est) või siis juba vanarauaks aetud, kuid pealt näha nagu ok'eid!
Mootori suht. kõrge surveastme tõttu (10.5) on ka läbisõit tava m20b25'st (surveaste 8.8!-al.87/8) kordi väiksem, ja see 150 000 jutt mahub vahemikku, isegi 100 000'nde saabudes tekivad juba kulumise jäljed, rääkimata muude tarvikute vahetustest...
probleemiks kujuneb ka sellise M'i ost, mille ajalugu pole teada... mootoreid juba vaata et 2x kap.remmitud jms...kuid mis juppide või töö kultuuriga - ei tea!
reeglina alla 9-10 000 euri head masinat ei leia...
muidugi on erandeid;)
loodetavasti rikastub eesti varsti mõne taolisega, eks siis saab uuesti kommenteerida;)
elagu M'id
ilma autota
2.3l ja 200hp, kat versioonil oli 195hp. Oli ka mitmeid special edition mudeleid.
Loe näiteks SIIT.
Loe näiteks SIIT.
MB 300CE turbo '88
M3 on hea auto ja väärtus omaette.
Need pehmed väärtused kõrvale jättes ja hoolega süvenedes, mis on tal tavamudeliga vahet, on täiesti võimalik ringrajal samakiire auto ehitada ja M3 hinnast jääb raha ülegi.
Ja nagu ühes eelmises teemas välja tuli, ei ole M3 eelis tavalise mudeli ees ideaalne kaalujaotus, kaalujaotus on kõikidel E30 mudelitel (vist diisel välja arvata) sama ideaalne kui M3-l.
Need pehmed väärtused kõrvale jättes ja hoolega süvenedes, mis on tal tavamudeliga vahet, on täiesti võimalik ringrajal samakiire auto ehitada ja M3 hinnast jääb raha ülegi.
Ja nagu ühes eelmises teemas välja tuli, ei ole M3 eelis tavalise mudeli ees ideaalne kaalujaotus, kaalujaotus on kõikidel E30 mudelitel (vist diisel välja arvata) sama ideaalne kui M3-l.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Täiesti nõus vahe on vaid selles, et see kiireks ehitatud tava E30 maksab pärast ikka nagu kõik ülejäänud E30 aga M3 oma väärtust õigesti hoituna ei kaota...Aare kirjutas:M3 on hea auto ja väärtus omaette.
Need pehmed väärtused kõrvale jättes ja hoolega süvenedes, mis on tal tavamudeliga vahet, on täiesti võimalik ringrajal samakiire auto ehitada ja M3 hinnast jääb raha ülegi.
Targem oleks vast ikka osta kohe M3 ja mitte raistata M3 raha tavalise E30 ümberehitusse.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
terv
...ot nats, aga emmil on siis see nn doppeldrossel süstem jah, mida juhib elektroonika igasse silkusse eraldi jah, aga see süsteem (tänapäeval need hestecid ja motecid jne) võiks ju olla vahetatud välja vanade ja heade webber (dellorto jt) karbussidega!? et r6-le siis 3 komplekti peale osta (so 3x10000=30000eeku + kolled ja lõdvikud ja
ühtne juhtimine=40 000, muidugi ei pea karpad tutikad olema!), saaks äkki lihtsamate vahenditega(ei peaks kuskil kaugel maal testides käima ja elektroonikuid palkama) need hobused kätte saama!? muidugi bena vist läheb rohkem aga see ei ole ju siis enam eesmärk... Noja kui surveastme ka üles poole tõstad, nii 10,5-le, siis nats äkilisem nukk ja peaks üsna hea juba olema!?
mõte nigu selles, et sellist aretust peaks ikka kodumail tehtud saama ja vast ikka vähem peavaluga ja soodsamalt...
ok, lihtsalt selline uitmõte, sest ladadel, tuleb välja, ei ole erilist vahet, kas on hestec või webber, nii näitasid ringraja ajad kui ka meil rallil
lisa-katsed...
Siim
...ot nats, aga emmil on siis see nn doppeldrossel süstem jah, mida juhib elektroonika igasse silkusse eraldi jah, aga see süsteem (tänapäeval need hestecid ja motecid jne) võiks ju olla vahetatud välja vanade ja heade webber (dellorto jt) karbussidega!? et r6-le siis 3 komplekti peale osta (so 3x10000=30000eeku + kolled ja lõdvikud ja
ühtne juhtimine=40 000, muidugi ei pea karpad tutikad olema!), saaks äkki lihtsamate vahenditega(ei peaks kuskil kaugel maal testides käima ja elektroonikuid palkama) need hobused kätte saama!? muidugi bena vist läheb rohkem aga see ei ole ju siis enam eesmärk... Noja kui surveastme ka üles poole tõstad, nii 10,5-le, siis nats äkilisem nukk ja peaks üsna hea juba olema!?
mõte nigu selles, et sellist aretust peaks ikka kodumail tehtud saama ja vast ikka vähem peavaluga ja soodsamalt...
ok, lihtsalt selline uitmõte, sest ladadel, tuleb välja, ei ole erilist vahet, kas on hestec või webber, nii näitasid ringraja ajad kui ka meil rallil
lisa-katsed...
Siim
Viimati muutis Siim_K, 07.09.2005 13:29 44, muudetud 1 kord kokku.
ilma autota
No selle vahega on ainult, et kui tänaval tahad sõita ja ülevaatusel noh sedasi enam-vähem käia, siis neid nõudeid (käivitamine, sujuv vedu) täidab aftermarketi EMS igatahes paremini kui suvalises setingus karpa.
Seal on veel see vahe, et Hestecil on ka süüte juhtimise kaasas, karpade puhul hakkad jagajast ise aretama. Rinkal punn põhjas pole vahet jah, auto on kerge ja pöördevahemik väike.
Tänavaautol on mass 1,5 korda suurem ja see mootor, mis rinkal veab OK, hakkab tänaval ilmselt kakkuma kohe kui pöörded alla lähevad.
Kui sa pead silmas kaheklapimootorite aretamist, siis siin on kodumaiste allajäämiste põhjusteks seeriapritse piiranguid ($$$), liiga pikkade runneritega seeriakollektorid ja muidugi ka algelised teadmised plokikaante ehituse teema.
Et tippvõimsusel pole vahet kas pritse või karpa - on ameeriklased kiirendustel ja NASCARis ammu näidanud.
Ainult see vahe on, et 215 hj andva M3ga lähed lihtsalt ülevaatusele ja sõidad mõõduka bensiinikuluga no problemo, kohapeal 215 hj arendav 2.5 käib tuta-tuta, ei täida ühtegi heitgaasinormi ja võtab poole rohkem bensiini. Selles ongi mootorite vahe.
Seal on veel see vahe, et Hestecil on ka süüte juhtimise kaasas, karpade puhul hakkad jagajast ise aretama. Rinkal punn põhjas pole vahet jah, auto on kerge ja pöördevahemik väike.
Tänavaautol on mass 1,5 korda suurem ja see mootor, mis rinkal veab OK, hakkab tänaval ilmselt kakkuma kohe kui pöörded alla lähevad.
Kui sa pead silmas kaheklapimootorite aretamist, siis siin on kodumaiste allajäämiste põhjusteks seeriapritse piiranguid ($$$), liiga pikkade runneritega seeriakollektorid ja muidugi ka algelised teadmised plokikaante ehituse teema.
Et tippvõimsusel pole vahet kas pritse või karpa - on ameeriklased kiirendustel ja NASCARis ammu näidanud.
Ainult see vahe on, et 215 hj andva M3ga lähed lihtsalt ülevaatusele ja sõidad mõõduka bensiinikuluga no problemo, kohapeal 215 hj arendav 2.5 käib tuta-tuta, ei täida ühtegi heitgaasinormi ja võtab poole rohkem bensiini. Selles ongi mootorite vahe.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Kui sa pead silmas kaheklapimootorite aretamist, siis siin on kodumaiste allajäämiste põhjusteks seeriapritse piiranguid ($$$), liiga pikkade runneritega seeriakollektorid ja muidugi ka algelised teadmised plokikaante ehituse teema.
Et tippvõimsusel pole vahet kas pritse või karpa - on ameeriklased kiirendustel ja NASCARis ammu näidanud.
Ainult see vahe on, et 215 hj andva M3ga lähed lihtsalt ülevaatusele ja sõidad mõõduka bensiinikuluga no problemo, kohapeal 215 hj arendav 2.5 käib tuta-tuta, ei täida ühtegi heitgaasinormi ja võtab poole rohkem bensiini. Selles ongi mootorite vahe.[/quote]
jah pidasin eeskätt silmas m20 motosid(muidugi ka m30, vahe ainult kubatuuris)... Ei loomulikult on kõige parem auto-korras tänava auto!
kuid kui siin suureks leiutamiseks läks, siis pakkusin oma variandi karpade näol, peaks olema lihtsam ja odavam forsseerida,
muidugi võiks E30-tel kepsukäik pikem olla=väänet rohkem, tehase poolt on nad aga nö pöörete mootoritena välja tulnud...nt. 2.5-l hakkab mootor tööle alles 4250rpm'il....seda on ka vist 325e asju kasutades parandada proovitud...
ei muidugi, parim mis saaks, oleks M3 osta!
Et tippvõimsusel pole vahet kas pritse või karpa - on ameeriklased kiirendustel ja NASCARis ammu näidanud.
Ainult see vahe on, et 215 hj andva M3ga lähed lihtsalt ülevaatusele ja sõidad mõõduka bensiinikuluga no problemo, kohapeal 215 hj arendav 2.5 käib tuta-tuta, ei täida ühtegi heitgaasinormi ja võtab poole rohkem bensiini. Selles ongi mootorite vahe.[/quote]
jah pidasin eeskätt silmas m20 motosid(muidugi ka m30, vahe ainult kubatuuris)... Ei loomulikult on kõige parem auto-korras tänava auto!
kuid kui siin suureks leiutamiseks läks, siis pakkusin oma variandi karpade näol, peaks olema lihtsam ja odavam forsseerida,
muidugi võiks E30-tel kepsukäik pikem olla=väänet rohkem, tehase poolt on nad aga nö pöörete mootoritena välja tulnud...nt. 2.5-l hakkab mootor tööle alles 4250rpm'il....seda on ka vist 325e asju kasutades parandada proovitud...
ei muidugi, parim mis saaks, oleks M3 osta!
Viimati muutis Siim_K, 07.09.2005 19:32 29, muudetud 1 kord kokku.
ilma autota
Karpad ei ole millegi poolest odavam ega lihtsam. Eestis saab selle aftermarket ajuga auto ka käima ja kindlasti mitte viletsamalt kui karbussidega.Siim_K kirjutas:jah pidasin eeskätt silmas m20 motosid(muidugi ka m30, vahe ainult kubatuuris)... Ei loomulikult on kõige parem auto-korras tänava auto!
kuid kui siin suureks leiutamiseks läks, siis pakkusin oma variandi karpade näol, peaks olema lihtsam ja odavam forsseerida,
muidugi võiks E30-tel kepsukäik pikem olla=väänet rohkem, tehase poolt on nad aga nö pöörete mootoritena välja tulnud...nt. 2.5-l hakkab mootor tööle alles 4250rpm'il....seda on ka vist 325e asju kasutades proovitud...
ei muidugi, parim mis saaks, oleks M3 osta!
Erinevalt karburaatorist saab progetava ajuga määrata veel järgmisi kompenseerimis tabeleid:
1) Jahutusvedeliku temperatuuri kompensatsioon
Külmrikastus vee temperatuuri järgi, seadeala -40..110 kraadi
32 seadeala e. seade iga 5 kraadi tagant
2) Sisselaske õhu temperatuuri kompensatsioon
Külmrikastus sisselaske õhu temperatuuri järgi, seadeala -40..110 kraadi
32 seadeala e. seade iga 5 kraadi tagant
3) Käivituse kütusekaart
Kasutatav kütusekogus käivitusel, kui pöörded on alla 500rpm:i
Muud kompensatsioonitabelid neid muutujaid ei mõjuta
4) Lisakütus
Külmrikastus käivitamise järgselt vastavalt temperatuurile
Seatud kütusekogus lisatakse tavakaardile kui mootor on käivitatud
Rikastus väheneb tasaselt 15 sekundi jooksul
5) Kiirenduspump - Kiirendusrikastus gaasisiibri asendi muutumise järgi
Kiirendusrikastus jagatud kolme erineva gaasisiibri asendi järgi
Rikastusaladele kehtivate gaasisiibri avamisprotsentide määramine
Kõigil kolmel rikastusalal omad, pöörete järgi reguleeritavad seaded
6) Külmkäivitusel süüte reguleerimine
7) Tühikäigu klapi juhtimine vastavalt temperatuurile
8) Akupinge kompensatsioon - pihustite lahtiolekuaega muudetakse akupinge langedes
Ja erinevalt karburaatorist on progetava ajuga seadistamine vaid arvutiga nuppude klõbistamine - igale pöördevahemikule seadistatakse veel ka erinevad koormuse seaded, määratakse igale koormusele ja pöördele oma pihusti aeg ja ka süüte nurk.
Mulle tundus ka see alguses "raketiteadus" kuid tegelikult on asi päris lihtne...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Mitte karpad pole kallid, aga nendel Weberitel ja Dellortodel puudub siin mõistlik esindaja ja varuosade valik. Töölesaamiseks on umbes sama summa eest igasugu "tuning bit'se" vaja.
Päris kahju, et jänkide firmad neid Weberi-moodi asju ei tee, oleks hinnad paremad ja juppe kui palju.
Need lisafeatuurid mis Silver luges on muidugi võidusõidus tarbetud. Seal loeb ainult see, mitu m3 13:1 segu 6000 ja 7000 vahel ajaühikus tuleb, kõik muu on teisejärguline. See seletab ka selle, miks Ladad sõidavad samakiiresti
Need lisafinessid on vajalikud siis, kui selle kõvasti järgiaidatud asjaga üritad tänaval sõita
Piisav kogus elektroonikat paneb 308 nukaga mootori 800 pöördega ka käima ilma et hambad suust kukuks.
Päris kahju, et jänkide firmad neid Weberi-moodi asju ei tee, oleks hinnad paremad ja juppe kui palju.
Need lisafeatuurid mis Silver luges on muidugi võidusõidus tarbetud. Seal loeb ainult see, mitu m3 13:1 segu 6000 ja 7000 vahel ajaühikus tuleb, kõik muu on teisejärguline. See seletab ka selle, miks Ladad sõidavad samakiiresti
Need lisafinessid on vajalikud siis, kui selle kõvasti järgiaidatud asjaga üritad tänaval sõita
Piisav kogus elektroonikat paneb 308 nukaga mootori 800 pöördega ka käima ilma et hambad suust kukuks.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Ei loomulikult, eks need pritsed ka lähevad odavamaks,
kuid sellega nõus et karpa detailid on küllaltki defkad, eriti siis erinevad düüsid jne kuid kui ajada võimsust taga, siis e30.de foorumis ka räägitakse, et karpadega nats lihtsam ehitada...
Pritse sobib muidu tänava kruiisiks rohkem...jupid ju palju iseenesest palju ei maksa, aga peab tõele näkku vaatama ja tõdema, et see install nõuab aega ja raha veelkord ning ka muud detailid(pumbad, jagajad jne) peavad olema tibi-tobi, et see kõik tervikuna tööle seada.
ok, teemast juba palju mööda, lõpetuseks soovitan ikkagi orig. M3 koos hoolduse ja ajalooga osta...see evoII pidi juba päris hea relv olema;)
kuid sellega nõus et karpa detailid on küllaltki defkad, eriti siis erinevad düüsid jne kuid kui ajada võimsust taga, siis e30.de foorumis ka räägitakse, et karpadega nats lihtsam ehitada...
Pritse sobib muidu tänava kruiisiks rohkem...jupid ju palju iseenesest palju ei maksa, aga peab tõele näkku vaatama ja tõdema, et see install nõuab aega ja raha veelkord ning ka muud detailid(pumbad, jagajad jne) peavad olema tibi-tobi, et see kõik tervikuna tööle seada.
ok, teemast juba palju mööda, lõpetuseks soovitan ikkagi orig. M3 koos hoolduse ja ajalooga osta...see evoII pidi juba päris hea relv olema;)
ilma autota
Veel - tasuta saadavaid või siis odavaid "päris" asju pole olemas - eile sai see järjekordselt tõestatud...
Ka siin teemas on läbi jooksnud üks Leedus pakutav E30 M3. Olen kaks viimast nädalat asjaga tegelenud ja öösiti und ei saanud. Korduvate telefonivestluste käigus saime teada järgmist: auto on 1990 aastast, kere on komplektne ja VÄGA HEAS KORRAS (RÕHUTAN VEELKORD). Kogu õige tehnika (miski võistlusauto tarvis?) on millegi huvides maha võetud ja asendatud 318iS-i tehnikaga. Auto on heas korras ja sõitev, käivitamiseks tuleb panna uus aku ja tuld. Viimane aasta on auto omaniku ajapuudusel seisnud.
Minule sobis see versioon ideaalselt - olen kõrvuni armunud esimese E30 M3 olemusse (ehk siis keresse, disaini jne), aga seda autot originaalina omada oleks liiga kulukas ja sellega väga kiirelt sõita ei julgeks - remont on rohkem kui äärmiselt kulukas. Pealegi pole tänaste mootorite ja ülejäänud tehnika valguses esimene M3 just eriti konkurentsivõimeline. Otsisin projekti auto jaoks keret ja läksin ka seda saama - plussiks oli veel see, et sellises lammutusastmes ei teki kiusatustki asja originaalina taastada - täiesti mõttetu tegevus.
Eile kell kaks olime siis kohal ja garaazi uksed avati - peale seda olen jälle murtud mees. Pakutav liikur oli karm - esi ja tagapaneel vahetatud, mõlemad lanzekad keevitatud ja üks neist veel praegugi "toas sees". Uksed ja esipaneel tavalise rullnoka omad (loe: ustel väga palju pahtlit), katuseluuk kinni liimitud ja katus ise meenutas muhklikku heinamaad. Tänu sellele, et ukseauk vajalikust väiksem, kõrvalistuja uks hästi ei käinud. Plastist tagaluuki oli EPO liimiga parandanud ilmselt silmini purjus PIME leedukas - luugi sisepind oli nagu kõrbenud õunakook, tänu meistrimehe oskustele paiknes ta ülejäänud paneelidest ca 1-2 cm kõrgemal. Kõigil tiibadel leidus palju pahtlit, mõnel pool kohe väga pälju (vasak tagumine näiteks), mis pragunes ja koorus. Kõik susserdajate toimetatud keevisliited olid ropud ja rängalt roostes. Kõigele lisaks oli sisu tavalise oma ja kaetud igalt poolt RÄMEDA rohelise hallitusega. Küljekarbid rippusid ja auto EI veerenud - põhjuseks kinni roostetanud kässar ja tagapidurid. Autot me veerema ei saanudki - lõime küll klotsid lahti ja vedasime autot ca 600 m lohinal asfaldil, kuid kogu aktsioon lõppes vaid ühe tagarehvi lõhkemisega. Pakkusime lõpuks leedukale tuhandet eurot, kuid mees hinnas suurt järgi ei andnud - ta müüd tõsimeeli M3-e...
Kokku veetsime moodsas garaazikooperatiivis ca 2.5 tundi - auto tõstsime boksi tagasi käsitsi, seejärel lasime jalga - ise silmini tolmused, kaetud hallituse ja õliplekkidega. Aktsiooni käigus tuli hästi välja ka Baltimaade soosaima autoparadiisi pidajate mentaliteet - kodaniku meelest oli auto praktiliselt originaaliga samaväärne, lisaks lubas ta anda meile meistrite kontakti, kes vähem kui 10 000.- eest asja sõitma panevad ja ehitavad pahtlit ja värvi kasutades neljast autost prillikivi.
Tasuta lõunaid pole olemas - inimene, kes otsib M3 komplektset keret või siis mootoririkkega/mootorita masinat...
Ka siin teemas on läbi jooksnud üks Leedus pakutav E30 M3. Olen kaks viimast nädalat asjaga tegelenud ja öösiti und ei saanud. Korduvate telefonivestluste käigus saime teada järgmist: auto on 1990 aastast, kere on komplektne ja VÄGA HEAS KORRAS (RÕHUTAN VEELKORD). Kogu õige tehnika (miski võistlusauto tarvis?) on millegi huvides maha võetud ja asendatud 318iS-i tehnikaga. Auto on heas korras ja sõitev, käivitamiseks tuleb panna uus aku ja tuld. Viimane aasta on auto omaniku ajapuudusel seisnud.
Minule sobis see versioon ideaalselt - olen kõrvuni armunud esimese E30 M3 olemusse (ehk siis keresse, disaini jne), aga seda autot originaalina omada oleks liiga kulukas ja sellega väga kiirelt sõita ei julgeks - remont on rohkem kui äärmiselt kulukas. Pealegi pole tänaste mootorite ja ülejäänud tehnika valguses esimene M3 just eriti konkurentsivõimeline. Otsisin projekti auto jaoks keret ja läksin ka seda saama - plussiks oli veel see, et sellises lammutusastmes ei teki kiusatustki asja originaalina taastada - täiesti mõttetu tegevus.
Eile kell kaks olime siis kohal ja garaazi uksed avati - peale seda olen jälle murtud mees. Pakutav liikur oli karm - esi ja tagapaneel vahetatud, mõlemad lanzekad keevitatud ja üks neist veel praegugi "toas sees". Uksed ja esipaneel tavalise rullnoka omad (loe: ustel väga palju pahtlit), katuseluuk kinni liimitud ja katus ise meenutas muhklikku heinamaad. Tänu sellele, et ukseauk vajalikust väiksem, kõrvalistuja uks hästi ei käinud. Plastist tagaluuki oli EPO liimiga parandanud ilmselt silmini purjus PIME leedukas - luugi sisepind oli nagu kõrbenud õunakook, tänu meistrimehe oskustele paiknes ta ülejäänud paneelidest ca 1-2 cm kõrgemal. Kõigil tiibadel leidus palju pahtlit, mõnel pool kohe väga pälju (vasak tagumine näiteks), mis pragunes ja koorus. Kõik susserdajate toimetatud keevisliited olid ropud ja rängalt roostes. Kõigele lisaks oli sisu tavalise oma ja kaetud igalt poolt RÄMEDA rohelise hallitusega. Küljekarbid rippusid ja auto EI veerenud - põhjuseks kinni roostetanud kässar ja tagapidurid. Autot me veerema ei saanudki - lõime küll klotsid lahti ja vedasime autot ca 600 m lohinal asfaldil, kuid kogu aktsioon lõppes vaid ühe tagarehvi lõhkemisega. Pakkusime lõpuks leedukale tuhandet eurot, kuid mees hinnas suurt järgi ei andnud - ta müüd tõsimeeli M3-e...
Kokku veetsime moodsas garaazikooperatiivis ca 2.5 tundi - auto tõstsime boksi tagasi käsitsi, seejärel lasime jalga - ise silmini tolmused, kaetud hallituse ja õliplekkidega. Aktsiooni käigus tuli hästi välja ka Baltimaade soosaima autoparadiisi pidajate mentaliteet - kodaniku meelest oli auto praktiliselt originaaliga samaväärne, lisaks lubas ta anda meile meistrite kontakti, kes vähem kui 10 000.- eest asja sõitma panevad ja ehitavad pahtlit ja värvi kasutades neljast autost prillikivi.
Tasuta lõunaid pole olemas - inimene, kes otsib M3 komplektset keret või siis mootoririkkega/mootorita masinat...
Ah et sina olidki see mees Eestist kes tal pidi autot ostma tulema...
Suhtlesin ka selle aferistiga telefoni teel aga kuna sa olid ette jõudnud ja juba autokäruga sinnapoole kihutamas siis minul jäi see sõit tegemata...
õnneks vist...
Suhtlesin ka selle aferistiga telefoni teel aga kuna sa olid ette jõudnud ja juba autokäruga sinnapoole kihutamas siis minul jäi see sõit tegemata...
õnneks vist...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
ise olen kavatsenud seda teha, look-a-like on võimalik küll, 100% vastav loomulikult mitte.
millal ja nii edasi...raha raha raha...
alpina B6 stiilis amordikannud juba olemas
loobuda pole kahjuks enam võimalik, risu olemas.....
samas kahtlen, kas sa suurte avariide vaba või profi taastatud M3 kere
ka 1500-2000 euroga ikka leiad
ja kui on, siis kõveraks sõidetud/amatöörremonditud koogid
sõitvad kered muu mudeli tehnikaga on ka ikka 3000 eurot ja üles, palju seal M3 tükke tegelikult on, saad ka pooltel juhtudel samasuguse seikluse läbi teada....
millal ja nii edasi...raha raha raha...
alpina B6 stiilis amordikannud juba olemas
loobuda pole kahjuks enam võimalik, risu olemas.....
samas kahtlen, kas sa suurte avariide vaba või profi taastatud M3 kere
ka 1500-2000 euroga ikka leiad
ja kui on, siis kõveraks sõidetud/amatöörremonditud koogid
sõitvad kered muu mudeli tehnikaga on ka ikka 3000 eurot ja üles, palju seal M3 tükke tegelikult on, saad ka pooltel juhtudel samasuguse seikluse läbi teada....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990