chip tuning..??
chip tuning..??
nu ma veidike selles suhtes nagu suht võhik...
aaga oskab keegi ää seletada mis see chip tuning un...
tänud...
aaga oskab keegi ää seletada mis see chip tuning un...
tänud...
Re:
Põhjendust selle kohta kotti jooksutamise kohta?meph kirjutas:Kütuse ja õhu suhte map'e muudetakse. Neid siis hoitakse jah antud kivi peal, mis ära vahetatakse. Vahest eemaldatakse ka piiraja... üldiselt hea lihtne moodus mootor kotti jooksutada
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: chip tuning..??
Kus nüüd alles vana teema üles kaevatud
Mu lause võis olla halvasti arusaadav tõesti. Pidasin silmas "tuunijaid", kes koos mappide muutmisega ka piirajat eemaldavad. Üldiselt nii sitta mappi vast tõesti keegi sulle ajusse ei kirjuta, et sellega mootori maha kannaks. Piiraja eemaldamisega aga reaalne võimalus olemas.
Mu lause võis olla halvasti arusaadav tõesti. Pidasin silmas "tuunijaid", kes koos mappide muutmisega ka piirajat eemaldavad. Üldiselt nii sitta mappi vast tõesti keegi sulle ajusse ei kirjuta, et sellega mootori maha kannaks. Piiraja eemaldamisega aga reaalne võimalus olemas.
Re: chip tuning..??
Näiteks selline chip:
http://cgi.ebay.com/EURO-Racing-Chip-91 ... 5adf0d51c6
Puht huvipärast peaks ostma ja düno peal mõõtma.
Sest jutud väga erinevad, üks ütleb, et kasu pole ja on ka vastupidist juttu.
Arvatavasti jah mõjub mootorile rohkem koormavalt(lühem eluiga).
Samas peaks siiski tunda olema vahet.
Eks peab ise testima siis saab sotti.
http://cgi.ebay.com/EURO-Racing-Chip-91 ... 5adf0d51c6
Puht huvipärast peaks ostma ja düno peal mõõtma.
Sest jutud väga erinevad, üks ütleb, et kasu pole ja on ka vastupidist juttu.
Arvatavasti jah mõjub mootorile rohkem koormavalt(lühem eluiga).
Samas peaks siiski tunda olema vahet.
Eks peab ise testima siis saab sotti.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: chip tuning..??
Kunagi sai testitud düno peal sarnaseid asju. 2-4hj ja 4-5nm väänet tehaseseades mootori puhul, kui m50b25 mootorist rääkida... Ehk siis raharaiskamine. Ebayst ostes veel kahtlasem, kuna antud mootoritel on olnud kasutusel n+1 ajutüüpi, seega ei pruugi üldse toimida.
edit: okei, kuulutuses kirjas, et ecu tootekood vaja neile saata, seega võibolla seda häda pole, et chip üldse ei pädeks. aga "persedünoga" tuntavat vahet sa sealt kindlasti ei saa
edit: okei, kuulutuses kirjas, et ecu tootekood vaja neile saata, seega võibolla seda häda pole, et chip üldse ei pädeks. aga "persedünoga" tuntavat vahet sa sealt kindlasti ei saa
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: chip tuning..??
Ehk siis siit võid näha kahte dünograafikut m50b25 mootoriga... katkendlik joon stockaju ja pidev joon "chipitud" aju.
Siinkohal tasub mainimist, et antud mootoril oli hingamist parandatud pea portimise, torukollektori, vabama väljalaskesüsteemi (de-cat ja vihmaveetorust väljalasketoru :p ) ja korraliku koonusfiltri-installiga (mootoriruumist eraldatud kastis filter, et külma õhku saaks, mitte mootori poolt soojendatud kapotialust kuuma).
Ehk siis mida õelda tahan on see, et stockmootori puhul võimsuskasv tõenäoliselt veel marginaalsem, kui antud graafik näitab.
Samuti tasub tähele panna, et reaalset võimsusekasvu, olgugi, et marginaalset, on märgata vaid 5000rpm ja ülespoole, ehk siis väga väikeses pööretevahemikus. Linnavahel seega tolku pole, võibolla vaid ringrajal või kiirendusvõistlusel... pakun, et ajaparandus 400 meetri peal võib olla umbes 0,01 sekundit
Antud dünograafiku puhul tasub veel mainimist, et tegemist on just kapitaalremondi ning sissesõidu läbinud mootoriga. Ehk siis kui nüüd hakata dünoma masinat, mis 16-20 aastat vatti saanud ja kes teab **** palju kilomeetreid läbinud, on tulemused märksa nutusemad
Sai nüüd vast piisavalt põhjalik vastus
Polnudki ammu siia foorumisse sattunud
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: chip tuning..??
Ma nüüd ootaks, mida kasutaja truumu selle peale ütleb
Re: chip tuning..??
chippimisest:
http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Chip.htm
tuleks mõista, et mitte ühegi chipiga, mitte kunagi ei saavuta mingit konstantset ja üleüldist suurt võimsuse kasvu terves pööretevahemikus. samas arvestatav võimsuskasv mingis väiksemas pööretevahemikus on täiesti reaalne ja minumeelest ka üsna loogiline kui osata teha ja vaeva näha. ja ma ei usu, et need dsilvad ja conforti'd nii palju tuntust üldse kunagi kogunud oleksid kui nende re-tuned soft tõesti AINULT puhas pseudo oleks.
meph, ka sinu enda graafikult on tegelikult ju hästi näha, et power just 6k ja üles on tõusnud päris jõudsalt. mõne koha pealt lugesin mina seal välja näiteks ~25-30hp suurema võimsuse, correct me if i'm wrong.
anyway, see on m50 moto, m30 mootori chippimine näiteks annab juurde oluliselt rohkem ja ka allpool graafiku osas. selle kohta olen päris palju graafikuid sirvinud netis...muidugi võiks siin ka veel väita, et need kõik on mingid äraostetud mehed olnud
http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Chip.htm
tuleks mõista, et mitte ühegi chipiga, mitte kunagi ei saavuta mingit konstantset ja üleüldist suurt võimsuse kasvu terves pööretevahemikus. samas arvestatav võimsuskasv mingis väiksemas pööretevahemikus on täiesti reaalne ja minumeelest ka üsna loogiline kui osata teha ja vaeva näha. ja ma ei usu, et need dsilvad ja conforti'd nii palju tuntust üldse kunagi kogunud oleksid kui nende re-tuned soft tõesti AINULT puhas pseudo oleks.
meph, ka sinu enda graafikult on tegelikult ju hästi näha, et power just 6k ja üles on tõusnud päris jõudsalt. mõne koha pealt lugesin mina seal välja näiteks ~25-30hp suurema võimsuse, correct me if i'm wrong.
anyway, see on m50 moto, m30 mootori chippimine näiteks annab juurde oluliselt rohkem ja ka allpool graafiku osas. selle kohta olen päris palju graafikuid sirvinud netis...muidugi võiks siin ka veel väita, et need kõik on mingid äraostetud mehed olnud
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: chip tuning..??
Minu graafiku pealt kusagilt üle 10hp välja lugeda küll pole võimalik. Päris kõõrdi peab ikka vaatama, et midagi muud sealt välja lugeda
Ja kõik mis seal enam kui 5hp tõusu näitab, võib stendiveaks lugeda. Pole just kõige siledam graafik.
Isiklikult ma "internetis nähtut" chippimise koha pealt ei usu, vaid seda mida reaalselt ja tõestatult keegi teinud on.
Nagu ma ka mainisin, siis minu graafik on pigem kõige positiivsem variant, mida annab saavutada, mitte vastupidi. Stockseisus mootori puhul sellist graafikut ei teki
Samuti jutt, et m30 mootori puhul tulemused nüüd drastiliselt erinevad oleksid, tundub vägagi kaheldav.
Ja kommentaariks üle 6k rpm võimsusekasvu kohta... Mis tolku sul on 500rpm pööretevahemikus jõukasvust... Mootor antud pööretel on väga marginaalse aja ning seal jõukasvu eriti ära ei kasuta.
Ja kõik mis seal enam kui 5hp tõusu näitab, võib stendiveaks lugeda. Pole just kõige siledam graafik.
Isiklikult ma "internetis nähtut" chippimise koha pealt ei usu, vaid seda mida reaalselt ja tõestatult keegi teinud on.
Nagu ma ka mainisin, siis minu graafik on pigem kõige positiivsem variant, mida annab saavutada, mitte vastupidi. Stockseisus mootori puhul sellist graafikut ei teki
Samuti jutt, et m30 mootori puhul tulemused nüüd drastiliselt erinevad oleksid, tundub vägagi kaheldav.
Ja kommentaariks üle 6k rpm võimsusekasvu kohta... Mis tolku sul on 500rpm pööretevahemikus jõukasvust... Mootor antud pööretel on väga marginaalse aja ning seal jõukasvu eriti ära ei kasuta.
Re: chip tuning..??
nojah, kui kõik, mis üle 5hp tõusu näitab stendiveaks loetakse, siis ei ole tõepoolest kasu mitte ühestki modifikatsioonist, selle koha peal on võimatu vastu vaielda
saan aru, et sa ei usu siis mitte midagi, mida keegi, keda sa otseselt ei tunne, on kuskil teises maailma otsas reaalselt teinud ja tõestanud. mõnes mõttes muidugi õige, aga eks päris raske võib olla elada nii, kui kõike peab pidevalt ise tõestama või usuksid sa mõnda tulemust rohkem kui mees kuskilt inglismaalt või usast sulle oma dünograafiku tulemuse faxiga saadaks, netti riputamise asemel? nojah...see selleks, vaba voli uskuda või mitte uskuda muidugi mida iganes.
m30 on vanem mootor, ja minuteada on aju tehasest confitud nii, et "safe" oleks sõita madala oktaanarvuga küttega. kuna aga aeg on KÕVASTi edasi läinud ja tänapäeval on igaühel võimalus kasutada 98't siis minumeelest seal avaneb suht hea võimalus see tehase conf ümber kirjutada, saades mootorist omakorda rohkem kätte. midagi drastilist seal ilmselt ei ole, kuid mingis vahemikus paarkümmend heppa lisaks ei oleks küll midagi liiga üllatavat. kujutan ette, et seal 80ndate lõpul ei viitsitud võibolla neid 3.5liitriste motode ajusid tõesti ka nii viimase karvani välja tuunida, et sealt maksimum kätte saada.
tolku on niipalju, et viid käiguvahetuse selle 500rpm võrra kõrgemale, näiteks rajal sõites...või kiirendades. olen üsna kindel, et sellest juba piisab rebimaks täpselt vajalikul määral ette kõrval sõitvat stock autost.
saan aru, et sa ei usu siis mitte midagi, mida keegi, keda sa otseselt ei tunne, on kuskil teises maailma otsas reaalselt teinud ja tõestanud. mõnes mõttes muidugi õige, aga eks päris raske võib olla elada nii, kui kõike peab pidevalt ise tõestama või usuksid sa mõnda tulemust rohkem kui mees kuskilt inglismaalt või usast sulle oma dünograafiku tulemuse faxiga saadaks, netti riputamise asemel? nojah...see selleks, vaba voli uskuda või mitte uskuda muidugi mida iganes.
m30 on vanem mootor, ja minuteada on aju tehasest confitud nii, et "safe" oleks sõita madala oktaanarvuga küttega. kuna aga aeg on KÕVASTi edasi läinud ja tänapäeval on igaühel võimalus kasutada 98't siis minumeelest seal avaneb suht hea võimalus see tehase conf ümber kirjutada, saades mootorist omakorda rohkem kätte. midagi drastilist seal ilmselt ei ole, kuid mingis vahemikus paarkümmend heppa lisaks ei oleks küll midagi liiga üllatavat. kujutan ette, et seal 80ndate lõpul ei viitsitud võibolla neid 3.5liitriste motode ajusid tõesti ka nii viimase karvani välja tuunida, et sealt maksimum kätte saada.
tolku on niipalju, et viid käiguvahetuse selle 500rpm võrra kõrgemale, näiteks rajal sõites...või kiirendades. olen üsna kindel, et sellest juba piisab rebimaks täpselt vajalikul määral ette kõrval sõitvat stock autost.
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Re: chip tuning..??
Antud graafikut kommenteerides paraku tõesti on nii. Täpselt samamoodi graafiku ülessealla spike'mise erinevustest välja lugeda 20-30hp on imelik. Antud mootor andis juba ilma chipita rohkem jõudu stendil välja kui tehasenumbrid näitavad.. ehk siis 194hp... sellest sai peale chippimist maksimumis 202hp. Seda praktiliselt piirajas.fiziks kirjutas:nojah, kui kõik, mis üle 5hp tõusu näitab stendiveaks loetakse, siis ei ole tõepoolest kasu mitte ühestki modifikatsioonist, selle koha peal on võimatu vastu vaielda
Ega väga ei usu jah internetti postitatut. Eriti veel tootjate poolt postitatut. Kuidagi on vaja oma produkti ju promoda. Ning mis puutub "tavakasutajatesse" siis võrdlemisi lahtiseks jääb nende puhul see, kas oli tehaseseades mootor või juba küüneviha sisse lastud. Minu argument hetkel käeb tehaseseades mootori kohta.fiziks kirjutas: saan aru, et sa ei usu siis mitte midagi, mida keegi, keda sa otseselt ei tunne, on kuskil teises maailma otsas reaalselt teinud ja tõestanud. mõnes mõttes muidugi õige, aga eks päris raske võib olla elada nii, kui kõike peab pidevalt ise tõestama või usuksid sa mõnda tulemust rohkem kui mees kuskilt inglismaalt või usast sulle oma dünograafiku tulemuse faxiga saadaks, netti riputamise asemel? nojah...see selleks, vaba voli uskuda või mitte uskuda muidugi mida iganes.
Mootor kus juba siit-sealt järele aidatud on, loomulikult vajab aju ümberprogrammeerimist, et antud "järeleaitamisi" ka võimalikult efektiivselt ära kasutada.
Võimalik... usun, et antud mootorist võib chippimisega saada rohkem hobujõukasvu küll kui M50B25 mootorist. Seda siis suurenenud töömahu tõttu juba... eks tõenäoliselt ka sinu jutul on mingil määral tõsi taga. Kuid reklaamitud 30-40 hobujõulisa on minu silmis absurd... üle 15... maksimaalselt 20 hp lisasse ei usu enne kui ise näinud olen.fiziks kirjutas: m30 on vanem mootor, ja minuteada on aju tehasest confitud nii, et "safe" oleks sõita madala oktaanarvuga küttega. kuna aga aeg on KÕVASTi edasi läinud ja tänapäeval on igaühel võimalus kasutada 98't siis minumeelest seal avaneb suht hea võimalus see tehase conf ümber kirjutada, saades mootorist omakorda rohkem kätte. midagi drastilist seal ilmselt ei ole, kuid mingis vahemikus paarkümmend heppa lisaks ei oleks küll midagi liiga üllatavat. kujutan ette, et seal 80ndate lõpul ei viitsitud võibolla neid 3.5liitriste motode ajusid tõesti ka nii viimase karvani välja tuunida, et sealt maksimum kätte saada.
Peale seda 500 rpm'i tuleb piiraja Ehk siis käiguvahetust eriti kusagile ei vii Samuti pole tolku ka piiraja tõstmisest, kuna sai ise järele proovitud, et peale 6500 pööret mootoril stocknukkadega kaob võhm lihtsalt ära. Seda on graafiku pealt ka näha, et lõpus hakkab kukkuma. Kui mõistusega asjale läheneda, siis sellest pööretetõstmisest võib veidi kasu olla vaid ringrajasõidul, et poole kurvi peal käiku ei peaks vahetama hakkama, kui shiftpoint stockpööretel peaks kurvis imelikku kohta jääma.fiziks kirjutas: tolku on niipalju, et viid käiguvahetuse selle 500rpm võrra kõrgemale, näiteks rajal sõites...või kiirendades. olen üsna kindel, et sellest juba piisab rebimaks täpselt vajalikul määral ette kõrval sõitvat stock autost.
Kiirendades käiguvahetus toimub niikuinii täisgaasiga ja korraks siduriga lahutades, praktiliselt piirajas. Ehk siis seal kusagil käiguvahetust mingis suunas liigutada pole.