Kuidas autot pesta?
Kuidas autot pesta?
kärcheri spetsialist räägib kuidas autot õigesti pesta. nõustute või lükkate ümber?
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kuidas autot pesta?
Mina pesen oma autot survepesuriga vaid äärmisel juhul kui tõesti voolikust abi pole. Seda on juhtunud 10 aasta jooksul 5 korda. Svammiga sa pead ta nagunii üle pesema ja seal pole minu jaoks vahet, kas enne seda hoiad käes survepesuri püstolit või voolikut. Võibolla minu väärarusaam ja vale kiiks aga ma ei taha küll oma autot pesta millegiga, mis suudab asfaldi sisse augu puuristada. Tean juhuseid kus vennad on autol laki või värvi maha lasnud, liiste ja embleeme lahti lasknud ja radikaid ära rikkunud.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Re: Kuidas autot pesta?
Proovi Kärcheriga omale 5cm kauguselt vastu näppe lasta nagu ta seal videos auto pihta tulistab... Auto lakikiht saab küll pikemas perspektiivis nii kahjustada. Samuti tundub, et autot kuivatada ei ole vaja... ega jah üheski normaalses käsipesulas ju ometi autot ei kuivatata. Kui tahad sama tulemust mis seal videos siis mine parem mündipesulasse ja lase veega üle - hoiad Kärcheri ostupealt kõvasti raha kokku. Reaalset mustust sa nii ikka auto pealt kätte ei saa.
Survepesurit enam ammu ei kasuta - piisab tavalisest aiavoolikust (reguleeritava otsaga).
Ise kasutan järgnevaid asju:
- Pigileotusaine* (Kemetyl T-Grön)
- Šhampoon (Meguiars Ultimate Wash&Wax)
- Vaha* (Meguiars Ultimate Liqud Wax)
- Kiirvaha (Meguiars Ultimate Quik Wax)
- Rehviläige (Meguiars Gold Class Endurance High Gloss)
* - mitte igal pesukorral
Kindlasti ei tohiks autot pesta otsese päikese käes ja kohas kus tolmu/liiva palju lendleb. Soovitan kasutada n.ö. "kahe ämbri meetodit",et oleks võimalikult väike võimalus igasugu liivateradel pesukäsna/kinda pinnale sattuda. Kuivamisest tingitud veeplekkide vältimiseks üritan autot kuni kuivatamiseni pidevalt märjana hoida.
Väike timelapse video ka autopesust. (klikka pildile)
Survepesurit enam ammu ei kasuta - piisab tavalisest aiavoolikust (reguleeritava otsaga).
Ise kasutan järgnevaid asju:
- Pigileotusaine* (Kemetyl T-Grön)
- Šhampoon (Meguiars Ultimate Wash&Wax)
- Vaha* (Meguiars Ultimate Liqud Wax)
- Kiirvaha (Meguiars Ultimate Quik Wax)
- Rehviläige (Meguiars Gold Class Endurance High Gloss)
* - mitte igal pesukorral
Kindlasti ei tohiks autot pesta otsese päikese käes ja kohas kus tolmu/liiva palju lendleb. Soovitan kasutada n.ö. "kahe ämbri meetodit",et oleks võimalikult väike võimalus igasugu liivateradel pesukäsna/kinda pinnale sattuda. Kuivamisest tingitud veeplekkide vältimiseks üritan autot kuni kuivatamiseni pidevalt märjana hoida.
Väike timelapse video ka autopesust. (klikka pildile)
Re: Kuidas autot pesta?
Iseenesest vooliku pesu pole paha variant, kuid kui auto on mustem kui lihtsalt tolmune, siis kas voolikuga saad värvi külge kleepunud pori ja muu mustuse piisavalt hästi eemaldatud, et hiljem svammiga pesta?
Re: Kuidas autot pesta?
Selleks tulebki leotusainet kasutada. Statoilist saadav Kemetyl T-Grön on pikkade katsetuste järgi üks parimaid vähemalt minu jaoks. Kallis küll võrreldes mõne muuga aga samas saab sellega reaalselt pigi ja putukad kätte ka.
Re: Kuidas autot pesta?
Saab igal juhul, küsimus jääb selles kui puhtaks svamm pärast jääb. Isegi loputamata pigipesu saab svammiga pestes ära lõpetada aga siis järgmine kord on uut svammi vajalembu kirjutas:Iseenesest vooliku pesu pole paha variant, kuid kui auto on mustem kui lihtsalt tolmune, siis kas voolikuga saad värvi külge kleepunud pori ja muu mustuse piisavalt hästi eemaldatud, et hiljem svammiga pesta?
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kui survepesuriga lasta mõistlijult kaugusekt ei juhtu teil selle lakiga midagi. 5cm pole muidugi mõistlik kaugus.
Aiavoolikuga jäävad isegi leptusainet kasutades terad peale ja see on fakt. Mustus koguneb ka erinevatesse pragudesse kust siis selle rõõmsalt svammiga pärast vastu kere nühid. Seda pole algul isegi märgata ja tuleb ilmselt välja alles väga pika aja peale. Fakt on see et tugevam veejuga pressib selle jura igalt poolt välja ja maha. Aiavoolikuga ei saa sa ever nii hästi. Oleneb muidugi kui mustaks lased autol minna.
Ideaalne oleks leotus, siis survega maha (normaalselt kauguselt), siis uuesti leotus, jälle survega maha, sampoon, svamm, nö kuivatusvaha vms, survega kogu krempel maha ja lapiga kuivaks.
Kui teed pigieemaldust tuleks peale esimese leotuse mahapesemist kasutada veel pigieemaldusainet ja lasta nagu leotuselgi seista (pigiainet võib ka tavaleotuse asemel kasutada) ning siis selleks spetsiaalselt mõeldud lapiga lahti sulanud pigi kerelt eemaldada.
Aiavoolikuga jäävad isegi leptusainet kasutades terad peale ja see on fakt. Mustus koguneb ka erinevatesse pragudesse kust siis selle rõõmsalt svammiga pärast vastu kere nühid. Seda pole algul isegi märgata ja tuleb ilmselt välja alles väga pika aja peale. Fakt on see et tugevam veejuga pressib selle jura igalt poolt välja ja maha. Aiavoolikuga ei saa sa ever nii hästi. Oleneb muidugi kui mustaks lased autol minna.
Ideaalne oleks leotus, siis survega maha (normaalselt kauguselt), siis uuesti leotus, jälle survega maha, sampoon, svamm, nö kuivatusvaha vms, survega kogu krempel maha ja lapiga kuivaks.
Kui teed pigieemaldust tuleks peale esimese leotuse mahapesemist kasutada veel pigieemaldusainet ja lasta nagu leotuselgi seista (pigiainet võib ka tavaleotuse asemel kasutada) ning siis selleks spetsiaalselt mõeldud lapiga lahti sulanud pigi kerelt eemaldada.
-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: Kuidas autot pesta?
kui sa just tööstusliku pesuriga cnc lõikepinki ei ürita imiteerida, siis ega ei saa küll. survekaga saad sa lihtsalt edukamalt lahti kogu abrasiivsest sodist, mis värvipinnal ja vahedes peitub. just mida vängem keemia, seda paremini saad oma lakipinna matiks.coley kirjutas:Proovi Kärcheriga omale 5cm kauguselt vastu näppe lasta nagu ta seal videos auto pihta tulistab... Auto lakikiht saab küll pikemas perspektiivis nii kahjustada
Re: Kuidas autot pesta?
Survekaga pesed lihtsalt kõik vaha maha mis värvi peal võiks olla. Mina kasutan survekat, aga üsna kaugelt (meeter) ja ainult poole võimsusega. Ehk siis pm ainult selle jaoks, et rohkem vett korraga kätte saada torust (mul on üsna nigel veesurve).
Põssadipõssadipõssadipõssadi-põsspõss
-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: Kuidas autot pesta?
et lase see **** jääb, peaasi, et vaha maha ei pese
kui sa regulaarselt ei vahata, pole seda vaha seal nagunii peal olla.
kui sa regulaarselt ei vahata, pole seda vaha seal nagunii peal olla.
Re: Kuidas autot pesta?
No seda ma räägingi, et vaha mis seal peaks olema. Mina vahatan oma autot iga kolmanda-neljanda pesu järgi. Pärast iga pesu kasutan Meguiarsi Quick Detailerit või muud "kiirvaha"
Põssadipõssadipõssadipõssadi-põsspõss
Re: Kuidas autot pesta?
millist rehvivaha/läiget kasutate ? Mul juba 2 pudeliga ei joppa kuidagi...
Re: Kuidas autot pesta?
Meguiars Gold Class Endurance High Gloss siiamaani proovitutest parima tulemuse andnudRagnarV kirjutas:millist rehvivaha/läiget kasutate?
Re: Kuidas autot pesta?
http://www.noortehnik.ee/meguiars-endur ... aike-geel/" onclick="window.open(this.href);return false;
see jah ? peab järgmiseks selle võtma, ehk on parem kui teised proovitud
see jah ? peab järgmiseks selle võtma, ehk on parem kui teised proovitud
Re: Kuidas autot pesta?
Just see sama! Just Noorest Tehnikust ma oma Meguiarsi kraami ostsingi!
Re: Kuidas autot pesta?
selge, tänud
Re: Kuidas autot pesta?
Imo seda geeli on eriti tüütu peale kanda nii et ühtlane jääks.. Ma kasutan Motipi aerosooli varianti ja olen rahul. Odav ka
Põssadipõssadipõssadipõssadi-põsspõss
- Innovative
- Huviline
- Postitusi: 183
- Liitunud: 11.08.2011 15:06 52
Re: Kuidas autot pesta?
Kuidas nende värvivahadega on tasub kasutada
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/va ... nane-500ml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/va ... nane-500ml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Kuidas autot pesta?
Näiteks kergelt pleekinud punase tegi küll ilusti punaseks tagasi, aga iga 3-4 pesu tagant pidi uuesti üle tegema, s.t. kulus kergelt maha ja kui veel musta värvi plastile sattus.. Igatahes, liiga palju jebimist, et mitte eelistada tavalist (värvitut) kvaliteettootja vaha.
Re: Kuidas autot pesta?
endal kasutasin musta värvivaha mustal autol. Tegi kriime ja kivitäkkeid vähe paremaks aga jah, 3 4 pesu ja maas.
Re: Kuidas autot pesta?
Olen pesemise poolelt asja üsna käppa saanud viimase paari aastaga.
Ütlen kohe, et ilma survega väljuva veejoata ei saa autot puhtaks nii,
et lakk haiget ei saaks. See, kas survepesur võimas on, annab üldjuhul
juurde ainult töö kiirust. Üsna lahja masinaga saab asjad ajatud lõpuks.
Kuidas autot pesta oleneb sellest, kui räpane auto on.
Ütleme, et mudavanni läbinud ja päikese käes kõrbenud pigiga autot on
vaja pesta ikka mitu mitu ringi ja korraga seda ei saa puhtaks.
Esimene ring on survepesuriga loputus, eesmärgiga kilode kaupa pori
eemaldada. Peale mudaravi on tavaliselt rattakoopad, velje siseservad,
pidurivooliku ümbrus (ja muud jubinad koobastes), tagaluugi pilud,
porilapakad ja veelgi mõned pudinad kogunud endale vahest lausa 5cm
paska peale. See samm on kindla peale vaja kontaktivabalt teostada. Igasugune
kruusaga auto hõõrumine lõpeb katastroofiga.
Linnatänavatel sõitmisel (isegi kuu aega pesemata) ei ole seda sammu vaja teostada.
Seda sammu saab teostada igasuguse ilmaga igasuguses kohas.
Teine samm on pigist lahti saamine. Olenevalt teeoludest, teeremondist ja aastaajast
ei ole ka seda sammu tarvis iga kuu teostada. Ja kui isegi teostatakse, siis alati pole
mõtet teha tervet autot (olenevalt teeoludest ja sõidustiilist klaasid (v.a. tagumine),
katus, kapott võivad puhta nahaga pääseda). Kindlasti tuleks pigieemaldust peale kanda
velgede siseservale ja tiiva-koopa servale. Parimaks tulemuseks ei kanta pigieemaldust
ei märjale ega kuumale autole. Tuleks autol lasta nõrguda ja parkida varju/siseruumi,
äärmisel juhul saab pesta poole auto kaupa, keerates päikese eest külge.
Olenevalt teeoludest võib näiteks velgede puhul sõrmedega pigitükkide eemaldamist aidata.
Värvitud pindadel seda ei ole soovitatav teha, kriimustamise oht.
Peale lühemat ooteperioodi pestakse pigi maha veega. Mina kasutan sooja vett. See aitab
pesule kaasa.
Kolmas samm on eelleotus. On ekslik arvata, et eelleotus on vajalik ainult väga musta
auto puhul. Eelleotus on esimene samm vähemäärdunud auto pesemisel. Eelleotuse
eesmärk on eemaldada mustus, mida on võimalik kontaktivabalt eemaldada. Laias pildis
eemaldub suur enamik mustust just eelleotuse kemikaali tõttu. Seda kantakse jällegi võimalikult
kuivale pinnale. Eesmärk on mitte lahustada kemikaali veega, ega lasta tal lihtsalt maha joosta.
Eelleotusvedelik on veidi õline/seebine, seetõttu on sel ka rohkem aega mõjumiseks.
Ka eelleotuse puhul ei ole hea kemikaali kuivamine, kuid võrreldes pigieemaldusega pole
midagi hullu karta. Eelleotust on soovitatav peale kanda ka "lahtiste uste servadele", ehk nii
lävepakud, kui ka ukse enda servad ja tihendid. Tagaluugile kehtib ka. Peale mõneminutilist
ootamist on võimalik mustus survega maha pesta. Veidi harjutanud pesija saab kergelt pesta
ka "lahtise uksega". Uks lahti ja juga läbimõeldult lävepakkudele, piilaritele, uste siseservadele.
Kui autol on vähesel määral pigi, mis ei ole ka kuu aega kõrbenud, siis nii mõnigi eelleotusvahend
suudab pigi maha tõrjuda. Soe pesuvesi aitab räigelt sellele kaasa.
Neljas samm on šampoonipesu. See on esimene kord kui võib julgemalt autot puudutada.
Lihtsaim ja kiireim meetod on auto katmine vahuga survepesuri abil. Ooteaega ei ole. Võib
hakata švammiga hõõruma. Soovitatav on kasutada näiteks lambavillaga kaetud švammi.
See püüab hästi abrasiivseid osakesi enda sisse. Tunde järgi tuleks käsna vahepeal loputada
puhta veega. Pestakse ülevalt alla. Kõige viimaseks karbid, veljed ja kvaliteetselt pestes ka
tiiva siseservad. Võiks käega üle käia ka kõik "lahtised uksed". Kõik servad.
Autot hõõrutakse alati sirgete liigutustega (v.a. veljed). Mina otsustasin horisontaalse suuna kasuks.
Peale seda šampoon maha pesta. Suurt survet pole enam tarvis, pigem rohkem vett. Loputus
algab velgedega ja porikoobastega. Kui vahtu enam pole, on samm lõpetatud.
Ideaalseks tulemuseks (vahatamiseks/poleerimiseks kohustuslik) on viies samm savitamine.
Seda teostatakse spetsiaalse saviplokiga. Eelnevalt võib auto järjekordselt šampooniseks ajada,
et asjad libedalt liiguksid. See samm eemaldab praktiliselt 100% jäänud mustusest, sh kõrbenud pigi.
Peale üle käimist ei jää näppude alla mitte kusagilt mitte midagi, auto on praktiliselt "salongisiledusega".
Peale savitamist loputatakse šampoon või spets libesti maha. Ajaliselt on see kõige pikem samm.
Vähemalt 15 minutit käsitööd, "lahtiste uste pesul" veel 5 minutit otsa.
Nüüd kui auto on PÄRISELT puhas, saab kanda keemiat, mis kaitsevad LAKKI (mitte värvi).
Värviliste kaitsevahendite kasutamine on naljanumber. Olen korduvalt kandnud musta vaha
numbrimärkidele, tuledele, klaasidele. Pigment ei jää alles, see on marketing. Mikrokriimudesse
jääb antud vaha, mis vähendab või täielikult kaotab visuaalselt kriimustused.
Lahendus on ajutine; kestab seni kuni keemia laki kriimustustest välja pestakse.
Lakki saab paremaks teha ka amatöör odava põristajaga (spetsiaalselt amatööridele tehtud ohutuks)
ja lahja poleerimispastaga. Vaja on läbida eelnevalt kõik 5 sammu ja ilm peab hea, kuiv, õues valge.
Peale lahjat poleerimist on kindlalt sobilik auto veel ka üle vahatada.
Kui vahatamist ei tule, oleks mõistlik kasutada klaaside kuivatamiseks ettenähtud pehmest silikoonist
kojameest, kuivatamaks klaasid ja põhjaliku pesu puhul ka kere.
Olen täpselt aasta kasutanud võimalikult puutevabat pesustiili. Tutika sõiduauto lakk on veel nii
heas seisundis, et päikese käes sillerdavaid kriimustusi ikka veel ei ole. Kokku vast 15 korda
kontaktiga pesu. Mündipesula kerget pesu koos kuuma vahaga on saanud juba küll 40-50 korda.
Ja pesukordi (talvel tihti ainult loputust) kokku vast sadakond
Kõik, kellel raha on arvel, soovitan teha nii nagu mina.
Ostke poest kemikaale ainult 5-20 liitri kaupa. Mul on kuuris:
5L pigieemaldust, 12-14€ - jätkub 4-6 pigipesu
10L eelleotust, 10-14€, jätkub 7-10 leotuseks (tuleks kohe varuda 2 kankut)
10L šampooni, 10-13€, jätkub rohkemaks kui 50'ks pesuks
üks ülespumbatav pritsipudel mahutavusega 1,5-2L, 8-15€, jätkub 100-150 korraks
Keemiat läheb vaja küll 0,7-1,4L kuid natuke on vaja õhuruumi.
1 villane pesukäsn ja 2-3 mikrofiiberkinnast (põhiliselt klaaside puhastamine seest).
Käsnad lähevad ALATI pesumasinasse peale kasutamist.
Ärge laske ennast heidutada "kõige parematest" pesuainetest. Mina saan odavate Polari ja Erimell
vahenditega auto nii puhtaks, et 100% tulemuse saamiseks on vaja ainult 1/3 tervest saviplokist
Ja mitte ükski kemikaal ei tee savipuhastamisele ära, seega polegi mõtet rohkem maksta.
Teiseks, kui just edasiseks töötluseks ei lähe, siis 98%-ne tulemus on piisavalt hea, sest
2-5x kallim keemia, mis peseb 1% paremini ja 5 minutit kiiremini,
ei tasu ennast kuidagi ära, sest 1% mustust tuleb tagasi esimesel päeval.
Kõigil, kellel puudub isiklik survekavõimalus, ei soovita kasutada ämbreid, vaid korralikku
mündipesulat. Üleeile pesin Laagri pesulas sõbra autot umbes tunnikene. Münte läks
10€ eest, sh 2€ lahtiste uste pesemiseks. 1L pigieemaldit, 1,5L eeleotust ja mündipesula
šampoon ning kuumvaha. Tulemus oli 99%-ne, sest jätsin saviploki kogemata koju
NB! Veljed on ainsad, mis võivad vajada eraldi töötlust, kuna ei pigivahend, eelleotus ega
šampoon ei võta katastroofiliselt põlenud piduritahma/metalliosakesi veljelt maha.
Antud olukorras võib saviga töötlus raskeks minna (keerulisemad kodarad).
Kasutan Comma komplekti. Jätkub vähemalt 6-ks korraks. Kantakse peale pintsliga
peale pigi ja leotuspesu. Peale veljekeemiaga töötlust tuleb šampooniga maha loputada.
Kaasas on küll kinnas, kuid soovitan tõsiselt suhtuda ka kaitseprillidesse ja hoida hinge kinni
piserdamise momendil. Keemia on üsna kange ja üks mikrogramm silmas on pool tundi peavalu.
Ütlen kohe, et ilma survega väljuva veejoata ei saa autot puhtaks nii,
et lakk haiget ei saaks. See, kas survepesur võimas on, annab üldjuhul
juurde ainult töö kiirust. Üsna lahja masinaga saab asjad ajatud lõpuks.
Kuidas autot pesta oleneb sellest, kui räpane auto on.
Ütleme, et mudavanni läbinud ja päikese käes kõrbenud pigiga autot on
vaja pesta ikka mitu mitu ringi ja korraga seda ei saa puhtaks.
Esimene ring on survepesuriga loputus, eesmärgiga kilode kaupa pori
eemaldada. Peale mudaravi on tavaliselt rattakoopad, velje siseservad,
pidurivooliku ümbrus (ja muud jubinad koobastes), tagaluugi pilud,
porilapakad ja veelgi mõned pudinad kogunud endale vahest lausa 5cm
paska peale. See samm on kindla peale vaja kontaktivabalt teostada. Igasugune
kruusaga auto hõõrumine lõpeb katastroofiga.
Linnatänavatel sõitmisel (isegi kuu aega pesemata) ei ole seda sammu vaja teostada.
Seda sammu saab teostada igasuguse ilmaga igasuguses kohas.
Teine samm on pigist lahti saamine. Olenevalt teeoludest, teeremondist ja aastaajast
ei ole ka seda sammu tarvis iga kuu teostada. Ja kui isegi teostatakse, siis alati pole
mõtet teha tervet autot (olenevalt teeoludest ja sõidustiilist klaasid (v.a. tagumine),
katus, kapott võivad puhta nahaga pääseda). Kindlasti tuleks pigieemaldust peale kanda
velgede siseservale ja tiiva-koopa servale. Parimaks tulemuseks ei kanta pigieemaldust
ei märjale ega kuumale autole. Tuleks autol lasta nõrguda ja parkida varju/siseruumi,
äärmisel juhul saab pesta poole auto kaupa, keerates päikese eest külge.
Olenevalt teeoludest võib näiteks velgede puhul sõrmedega pigitükkide eemaldamist aidata.
Värvitud pindadel seda ei ole soovitatav teha, kriimustamise oht.
Peale lühemat ooteperioodi pestakse pigi maha veega. Mina kasutan sooja vett. See aitab
pesule kaasa.
Kolmas samm on eelleotus. On ekslik arvata, et eelleotus on vajalik ainult väga musta
auto puhul. Eelleotus on esimene samm vähemäärdunud auto pesemisel. Eelleotuse
eesmärk on eemaldada mustus, mida on võimalik kontaktivabalt eemaldada. Laias pildis
eemaldub suur enamik mustust just eelleotuse kemikaali tõttu. Seda kantakse jällegi võimalikult
kuivale pinnale. Eesmärk on mitte lahustada kemikaali veega, ega lasta tal lihtsalt maha joosta.
Eelleotusvedelik on veidi õline/seebine, seetõttu on sel ka rohkem aega mõjumiseks.
Ka eelleotuse puhul ei ole hea kemikaali kuivamine, kuid võrreldes pigieemaldusega pole
midagi hullu karta. Eelleotust on soovitatav peale kanda ka "lahtiste uste servadele", ehk nii
lävepakud, kui ka ukse enda servad ja tihendid. Tagaluugile kehtib ka. Peale mõneminutilist
ootamist on võimalik mustus survega maha pesta. Veidi harjutanud pesija saab kergelt pesta
ka "lahtise uksega". Uks lahti ja juga läbimõeldult lävepakkudele, piilaritele, uste siseservadele.
Kui autol on vähesel määral pigi, mis ei ole ka kuu aega kõrbenud, siis nii mõnigi eelleotusvahend
suudab pigi maha tõrjuda. Soe pesuvesi aitab räigelt sellele kaasa.
Neljas samm on šampoonipesu. See on esimene kord kui võib julgemalt autot puudutada.
Lihtsaim ja kiireim meetod on auto katmine vahuga survepesuri abil. Ooteaega ei ole. Võib
hakata švammiga hõõruma. Soovitatav on kasutada näiteks lambavillaga kaetud švammi.
See püüab hästi abrasiivseid osakesi enda sisse. Tunde järgi tuleks käsna vahepeal loputada
puhta veega. Pestakse ülevalt alla. Kõige viimaseks karbid, veljed ja kvaliteetselt pestes ka
tiiva siseservad. Võiks käega üle käia ka kõik "lahtised uksed". Kõik servad.
Autot hõõrutakse alati sirgete liigutustega (v.a. veljed). Mina otsustasin horisontaalse suuna kasuks.
Peale seda šampoon maha pesta. Suurt survet pole enam tarvis, pigem rohkem vett. Loputus
algab velgedega ja porikoobastega. Kui vahtu enam pole, on samm lõpetatud.
Ideaalseks tulemuseks (vahatamiseks/poleerimiseks kohustuslik) on viies samm savitamine.
Seda teostatakse spetsiaalse saviplokiga. Eelnevalt võib auto järjekordselt šampooniseks ajada,
et asjad libedalt liiguksid. See samm eemaldab praktiliselt 100% jäänud mustusest, sh kõrbenud pigi.
Peale üle käimist ei jää näppude alla mitte kusagilt mitte midagi, auto on praktiliselt "salongisiledusega".
Peale savitamist loputatakse šampoon või spets libesti maha. Ajaliselt on see kõige pikem samm.
Vähemalt 15 minutit käsitööd, "lahtiste uste pesul" veel 5 minutit otsa.
Nüüd kui auto on PÄRISELT puhas, saab kanda keemiat, mis kaitsevad LAKKI (mitte värvi).
Värviliste kaitsevahendite kasutamine on naljanumber. Olen korduvalt kandnud musta vaha
numbrimärkidele, tuledele, klaasidele. Pigment ei jää alles, see on marketing. Mikrokriimudesse
jääb antud vaha, mis vähendab või täielikult kaotab visuaalselt kriimustused.
Lahendus on ajutine; kestab seni kuni keemia laki kriimustustest välja pestakse.
Lakki saab paremaks teha ka amatöör odava põristajaga (spetsiaalselt amatööridele tehtud ohutuks)
ja lahja poleerimispastaga. Vaja on läbida eelnevalt kõik 5 sammu ja ilm peab hea, kuiv, õues valge.
Peale lahjat poleerimist on kindlalt sobilik auto veel ka üle vahatada.
Kui vahatamist ei tule, oleks mõistlik kasutada klaaside kuivatamiseks ettenähtud pehmest silikoonist
kojameest, kuivatamaks klaasid ja põhjaliku pesu puhul ka kere.
Olen täpselt aasta kasutanud võimalikult puutevabat pesustiili. Tutika sõiduauto lakk on veel nii
heas seisundis, et päikese käes sillerdavaid kriimustusi ikka veel ei ole. Kokku vast 15 korda
kontaktiga pesu. Mündipesula kerget pesu koos kuuma vahaga on saanud juba küll 40-50 korda.
Ja pesukordi (talvel tihti ainult loputust) kokku vast sadakond
Kõik, kellel raha on arvel, soovitan teha nii nagu mina.
Ostke poest kemikaale ainult 5-20 liitri kaupa. Mul on kuuris:
5L pigieemaldust, 12-14€ - jätkub 4-6 pigipesu
10L eelleotust, 10-14€, jätkub 7-10 leotuseks (tuleks kohe varuda 2 kankut)
10L šampooni, 10-13€, jätkub rohkemaks kui 50'ks pesuks
üks ülespumbatav pritsipudel mahutavusega 1,5-2L, 8-15€, jätkub 100-150 korraks
Keemiat läheb vaja küll 0,7-1,4L kuid natuke on vaja õhuruumi.
1 villane pesukäsn ja 2-3 mikrofiiberkinnast (põhiliselt klaaside puhastamine seest).
Käsnad lähevad ALATI pesumasinasse peale kasutamist.
Ärge laske ennast heidutada "kõige parematest" pesuainetest. Mina saan odavate Polari ja Erimell
vahenditega auto nii puhtaks, et 100% tulemuse saamiseks on vaja ainult 1/3 tervest saviplokist
Ja mitte ükski kemikaal ei tee savipuhastamisele ära, seega polegi mõtet rohkem maksta.
Teiseks, kui just edasiseks töötluseks ei lähe, siis 98%-ne tulemus on piisavalt hea, sest
2-5x kallim keemia, mis peseb 1% paremini ja 5 minutit kiiremini,
ei tasu ennast kuidagi ära, sest 1% mustust tuleb tagasi esimesel päeval.
Kõigil, kellel puudub isiklik survekavõimalus, ei soovita kasutada ämbreid, vaid korralikku
mündipesulat. Üleeile pesin Laagri pesulas sõbra autot umbes tunnikene. Münte läks
10€ eest, sh 2€ lahtiste uste pesemiseks. 1L pigieemaldit, 1,5L eeleotust ja mündipesula
šampoon ning kuumvaha. Tulemus oli 99%-ne, sest jätsin saviploki kogemata koju
NB! Veljed on ainsad, mis võivad vajada eraldi töötlust, kuna ei pigivahend, eelleotus ega
šampoon ei võta katastroofiliselt põlenud piduritahma/metalliosakesi veljelt maha.
Antud olukorras võib saviga töötlus raskeks minna (keerulisemad kodarad).
Kasutan Comma komplekti. Jätkub vähemalt 6-ks korraks. Kantakse peale pintsliga
peale pigi ja leotuspesu. Peale veljekeemiaga töötlust tuleb šampooniga maha loputada.
Kaasas on küll kinnas, kuid soovitan tõsiselt suhtuda ka kaitseprillidesse ja hoida hinge kinni
piserdamise momendil. Keemia on üsna kange ja üks mikrogramm silmas on pool tundi peavalu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Kuidas autot pesta?
Ahoi,
Üks väheke vastuoluline küsimuska siia teemasse...
Soovitage pesuvahendit, mida julgeks ka oma koduhoovis kasutada. Et ei peaks paanitsema, kui koer pärast sama koha peal maas lamab vms. Ehk siis kas autode pesuks on ka miskit looduslikumat kraami välja mõeldud?
jJanno
Üks väheke vastuoluline küsimuska siia teemasse...
Soovitage pesuvahendit, mida julgeks ka oma koduhoovis kasutada. Et ei peaks paanitsema, kui koer pärast sama koha peal maas lamab vms. Ehk siis kas autode pesuks on ka miskit looduslikumat kraami välja mõeldud?
jJanno
exTouring
Re: Kuidas autot pesta?
See on marketingi teema järjekordselt.
Pesuvahendid ei kasva puu otsas, neid ei saa mahepõllunduses kasvatada.
Vahend on vahend. Ma võin öelda, et 1l pigieemaldust, 1l leotust ja 200ml
lahustada 150L veega on üsna ohutu. Pealegi viimasena on alati 200ml
šampooni. See on üsna ohutu kemikaal. Ja lisaks veel loputus.
Olenevalt pinnasest, kus autot pestakse, kogu see mört jookseb väga
edukalt maasse, mitte midagi ei jää alles ja mis huvitav, siis mul isegi
muru pole ära kõrbenud, samas iga nädal 2-3 autot saab pestud.
Need laiatarve Polari ja Erimelli vedelikud ei ole kantserogeensed.
Kui just koer loigust seda jooma ei hakka, on kõik okei.
PS! Orgaaniline keemia ≠ looduslik keemia.
Gümnaasiumis käinud kodanik peaks seda teadma.
Pesuvahendid ei kasva puu otsas, neid ei saa mahepõllunduses kasvatada.
Vahend on vahend. Ma võin öelda, et 1l pigieemaldust, 1l leotust ja 200ml
lahustada 150L veega on üsna ohutu. Pealegi viimasena on alati 200ml
šampooni. See on üsna ohutu kemikaal. Ja lisaks veel loputus.
Olenevalt pinnasest, kus autot pestakse, kogu see mört jookseb väga
edukalt maasse, mitte midagi ei jää alles ja mis huvitav, siis mul isegi
muru pole ära kõrbenud, samas iga nädal 2-3 autot saab pestud.
Need laiatarve Polari ja Erimelli vedelikud ei ole kantserogeensed.
Kui just koer loigust seda jooma ei hakka, on kõik okei.
PS! Orgaaniline keemia ≠ looduslik keemia.
Gümnaasiumis käinud kodanik peaks seda teadma.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- Heigu
- Huviline
- Postitusi: 791
- Liitunud: 19.07.2010 19:55 30
- Peamine sõiduk: BMW 320
- Asukoht: Saaremaa
Re: Kuidas autot pesta?
Natuke teemast mööda aga millega seest puhastate? Nagu armatuuris ja muud plastikud?
Re: Kuidas autot pesta?
Würthi puhastusvaht, kuid seda ei saa ilma trikitamiseta osta.
Ka käsimüügis on jama, mis ideaalselt puhastab ja EI jäta
mõttetut läikivat pinda ega lõhna.
Kõik tooted, mille pakendil sõnad: shiny, glossy - tuleks välja praakida
Würthi vaht puhastab hästi isegi vaipkatet/riideistmeid, kuid ka paljud teised
vahud teevad seda hästi.
Ka käsimüügis on jama, mis ideaalselt puhastab ja EI jäta
mõttetut läikivat pinda ega lõhna.
Kõik tooted, mille pakendil sõnad: shiny, glossy - tuleks välja praakida
Würthi vaht puhastab hästi isegi vaipkatet/riideistmeid, kuid ka paljud teised
vahud teevad seda hästi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
- Heigu
- Huviline
- Postitusi: 791
- Liitunud: 19.07.2010 19:55 30
- Peamine sõiduk: BMW 320
- Asukoht: Saaremaa
Re: Kuidas autot pesta?
Mõnda pilti tootest ka? Teen ettepaneku et selline teema võiks jäädagi. Kui keegi midagi muud head ainet teab võib siia veel lisada.
Re: Kuidas autot pesta?
Vana pudel oli veidi teise pildiga, kuid sisu sama.
Haiseb suht mõttetult, aga õige keemia peabki haisema mõttetult.
EDIT: Kellel klotsi on, siis UM-ist saab naha jaoks väga head kraami, 14+28€ umbes.
Aasta (või isegi kahe) peale on üsna odav investeering.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: Kuidas autot pesta?
Salongi puhul kasutan praegu peamiselt KochChemie keemiat. MultiInteriorCleaner plastpindade puhastamiseks ja hiljem töötlemiseks RefreshCockpitCare. Lõpptulemus jääb väga viisakas, ei tekita mingit häirivat läikekihti ja lisaks jääb mõneks ajaks hea lõhn autosse.
Igasugused tekstiili puhastusvahud minuarust ennast ei õigusta, sest ma ei näe mõtet mustust laiali hõõruda mööda istet. Isiklikult tekstiilpindade jaoks soovitaks "Concept H.D fabric cleaner" nimelist ainet ja seda koostöös vett imeva tolmuimejaga.
Igasugused tekstiili puhastusvahud minuarust ennast ei õigusta, sest ma ei näe mõtet mustust laiali hõõruda mööda istet. Isiklikult tekstiilpindade jaoks soovitaks "Concept H.D fabric cleaner" nimelist ainet ja seda koostöös vett imeva tolmuimejaga.
- Heigu
- Huviline
- Postitusi: 791
- Liitunud: 19.07.2010 19:55 30
- Peamine sõiduk: BMW 320
- Asukoht: Saaremaa
Re: Kuidas autot pesta?
keegi oskab öelda kas mõni kärcheri tolmuimejaga on võimalik teha keemilist ka kodus ?
Siim_L millisest kohast ise neid soetad ja kaua saad nendega ?
Siim_L millisest kohast ise neid soetad ja kaua saad nendega ?
Re: Kuidas autot pesta?
Tõsiselt hästi töötab aurutamine salongis.
Sellest oli isegi juba teema, proovi üles leida.
Plaan endalgi rentida aurupesuri üheks päevaks suvel, et enda
ja sõprade võrride põrandad ja kaltsud läikima lüüa.
Sellest oli isegi juba teema, proovi üles leida.
Plaan endalgi rentida aurupesuri üheks päevaks suvel, et enda
ja sõprade võrride põrandad ja kaltsud läikima lüüa.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!