Tuvastatud reklaamiblokeerija: Meie veebis on võimalik kuvada külastajatele veebireklaamid. Palun kaaluge oma reklaamide blokeerija keelamist meie veebisaidil.
Tauri, kas oli ikka mõttega öeldud või virisetakse lihtsalt niisama Eesti üle?
Eesti oli esimene riik, kus ChaDeMo võrkustik, mis on tänaseks ajalukku jäämas, täielikult kattis riigi.
Esimene. Midagi pole siin viriseda, algus oli hea.
45km-se teelõigu hinnast pole veel keegi pliiatsit tõstnud.
Ärge lobisege, ei Eesti ega Saksa või Jaapani kohta, kui reaalsustaju on kaugel.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ei vingu Eesti üle. Kiirlaadimisvõrk on väga hästi lahendatud. Induktiivlaadimine ja selle süsteemi ülesehitamine, aga täiesti teisest puust asi.
Kui juba Tallinn-Tartu maantee ehitamine neljarealiseks võtab sellise aja siis lisarea rajamine induktiivlaadimise jaoks kuuluks praegu täielikult ulmevaldkonda.
Elektriautode hulk peaks olema tohutult suurem kui praegusel hetkel. Muideks mõned nädalad tagasi lugesin, et elektriautode müük on nulli kukkunud, kuna toetusi enam ei pakuta.
Läheb ilmselt pikalt aega ennem kui eestlane hakkab diiselautole elektrikat eelistama. Siis võime hakata rääkima induktiivlaadimisest.
Kui kusagil "ülearenenud" riigis oleks kasvõi 45km induktiivset laadimist kõigile sõitjatele,
siis võiksin ma kaaluda, et tegemist on majanduslikult idiootse sammuga. Antud olukorras
on tegemist ideega, mis ei saa läbi lüüa, kuna on põhimõtteliselt absurd.
Odavam on ehitada süsteem, mis tangib sõidu ajal bensiini autosse - esiteks pole seda vaja,
teiseks keegi ei taha seda ja kolmandaks teeb see ökoloogiale rohkem haiget kui kõige
räpasem akutööstus.
Kujutagem ette aastat 2070, kus teedel sõidavad 99% elektriautod ja 99% neist laevad
induktiivselt (laevad akusid, mida autodel ei ole üldse peal). 40% "globaalsest soojenemisest"
tuleneb ainult autode laadimise madalast efektiivsusest. "Miks?" küsib lapselaps vanaisalt.
Vanaisa vastab: "sest keegi aktivist "pushis" ideed, mida ta korralikult läbi ei mõelnud.
Kunagi ammu ammu isik, iroonilise "kokkusattumusega", nimega Nikola Tesla, juba mõtles
sellisele toredale ideele nagu juhtmevaba elekter.
Nii et ajalugu tahab ennast korrata.... kohe meeldib ämbrisse veel ja veel astuda.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Innovatsioonis realiseerunud asju, mida kunagi võimatuks või idiotismiks peeti on tohutult palju ehk näiteid on arvukalt.
Ja veel; milleks nii suurt akut, kui auto on induktiivses särgis ehk sisuliselt juhtmevaba trollauto.
Induktsioonil põhinev praepann köögis kuulub minu lemmikute hulka üle 10 aasta ehk see on täna elementaarne igas köögis. Materjaliteadus natuke nihkub ja selle vanaisa-lapse-lapse küsimused annavad hoopis ideid ja tõukeid uutele lahendustele. Uuema generatsiooni inimene on alati mainstream-le idioodina tundunud.
Kujutagem ette, et maamunal on täpselt 1 miljard autot.
Igal autol on 500kg akut. Nüüd kujutame ette, et ühele
meetrile teelõigule kulub 1kg elektrijuhti. Mitu meetrit
teid me saame katta kui me kõik maailma autode akud
üles sulatame ja teeme nendest maantee elektrijuhi
(vahet pole, et vahepeal elemendid muutuvad).
Me saame 0,5km per auto, ehk 500 miljonit kilomeetrit.
65 miljonit kilomeetrit on vaja. Uskumatu, aga jätkub.
Kahjuks peab autodesse jääma minimaalselt 300kg akusid
(ilma 20kWh-ta pole võimalik autodega midagi mõistlikku teha)
ja kahjuks kulub ühe meetri peale märgatavalt rohkem kui 1kg.
Mida teeb maailm sel ajal kui neid märjaunenägumaanteesid on
vahemikus 1-50 miljonit kilomeetrit? Loomulikult, 500kg akusid.
Kus me siis innovatsiooni siin näeme.
Küsime, misjaoks suur hulk akut, kui meil on lennukid olemas?
Aastal 2015 läheb vaja 500kg, aastal 2020 läheb vaja 350kg ja
aastal 2025 läheb vaja 250kg. Arvate, et induktsioonil läheb paremini?
Olge mõistusega, induktsioonil on nõuded ja neid mugavdada ei anna.
Vastasel juhul oleks progressi pliitide puhul 45 aastaga näha olnud
või seesama Nikola plaan oleks juba tont teab kuhu arenenud.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Miks 500kg akut? Aku tehnoloogia evolutsioonis muutub. Võimalik, et see on tulevikus 1 lihtne elektrokeemiline reaktsioon, mida tänapäeval veel ei tunta. See võib olla kujult väga väike reaktor, mis ei kaalu üle 4-5kg. Need insenerid ei ole veel sündinud, kes kõik selle tänapäevase pea peale pööravad. Uued materjalid ja inimeste nõudlus on driverid ja viga tulebki sellest, kui tänapäevase tehnoloogia najalt otsida vahetuid paralleele ja alusandmeid. Katsetada tuleb kõike ja igal alal ning valdkonnas on pioneerid. Kindlasti õpitakse palju head ja vajalikku ka sellest rohelisest teeliinist.
Jättes kõik muu kõrvale ja võrrelda ainult kiirusomadusi, siis Tesla trump ongi ainult 0-100km/h kiirendus(mis on siiski suht muljetavaldav).
Kiiruselt 50-60 Jääb see isegi M3/M4-st maha: " onclick="window.open(this.href);return false;
M5/M6 võrrelses saaks pika puuga. Maantteel möödasõidukiirendus on tõenäoliselt isegi 335 diislil parem.
Kiirendus 0-90 on males kui kuningas, kiirendus 70-80 on kui üks väike ettur
suures "kiirenduse mõõtmises". Ja ma ütleks, et enamik "mõõtjaid" on ühe
asja ära unustanud. Tesla* hakkab kiirendama kiiremini. Ehk see moment mil
vajutad siis ka läheb. Sisepõlemismootorid (eriti diisel) vajavad mõne
kümnendiksekundi näiteks käiguvahetuseks (jätame ära selle, et sõidad
terve päev teise käiguga). Ja tegelikult saavad seetõttu ka 50-60 osas lutti.
Kahekohalised megahüper seadmeid ma sõiduautodeks ei nimeta, neid ei
saa võrrelda Model S-ga.
Ja kui tõesti väga "kaitsvaks" minna, siis just hiljuti väike modifikatsioon
võimaldab 1200A asemel imeda akust 1500A. Selle tulemusena kiirendus
ei vaju peale 60-te ära, vajub kusagil 100-120 kandis. Ja ärme sellest 200+km/h
rääkima hakka, liiga lapsik diskussioon, isegi kahekohaliste superautode klassis.
*Kõik elektriautod alustavad kiirendamist märgatavalt kiiremini kui nende
segmendi konkurendid tavaliste mootoritega.
Ja muideks, selle video näitamisega panid sa ikka täiega ämbrisse
0,53 algab kiirendus ja 0,59 jõuab BMW esimese meetri edumaad saavutatud.
Algkiirus on 60-80 vahel, 6 sekundiga kasvab see kiirus kusagile 165 kanti.
Viiekümnelt kuuekümne peale kulub Teslal vähem kui 0,2 sekundit "pika puuga"
" onclick="window.open(this.href);return false;
Istu nüüd maha ja mõtle hoolikalt, mida sa tegelikult öelda tahtsid 335d kohta.
Samas ärme võrdle kõige kangemat Model S-i veidi üle keskmise diisliga, hind on ka erinev.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Said valesti aru, ei mõelnud 50 kuni 60 kilomeetrini tunnis vaid videos olev algkiirus on 50-60 km/h ehk siis sekund-kaks on nad kõrvuti ja ca natuke üle 100km/h hakkab M4 selgelt eest liikuma. Pika puuga mõtlesin näiteks M5/M6-ga võrreldes, kuna need liiguvad M4-st tunduvalt paremini edasi.
335d kohta mõtlesin pigem seda, et neid saab väga lihtsalt kiiremaks modifitseerida ja 100+ kiirustel võib Tesla hätta jääda. Näiteks see liigub sama kiiresti 0-200, kui sinu antud videos: " onclick="window.open(this.href);return false;
Aina hullemaks läheb. Ma konkreetselt ütlesin 6 sekundit. Ära ümarda "sekund-kahe peale".
Ja selgelt ütlesin, et meeter tuleb kusagil 165 juures.
neid saab väga lihtsalt kiiremaks modifitseerida
Kahekordne ämber: esiteks, mitte lihtsalt. Teiseks pole tegemist enam BMW-ga.
Samahästi võiks Teslast välja visata kõik istmed ja muud "mittevajalikku".
100+ kiirustel võib Tesla hätta jääda. Näiteks see liigub sama kiiresti 0-200
Kolmekordne ämber. Alguses ütled, et Tesla jääb hätta. Siis ütled, et see ära p*dereeritud sõiduk
saab peaaegu sama hea tulemuse ja kolmandaks unustasid sa selle, et Tesla on tänaseks võimsam
kui see mis videos on.
Kui sa "mõtled pika puuga M5/M6-te" siis näita "pika puuga M5-te M6-te". Ja kui näidata ei suuda,
siis mille põhjal sa ise asju arvestad. Tuimalt üle õla? Saan aru jah, et raske on leida idioote, kes
võrdlevad autosid 140-230 kiirenduses, sest tõsiselt, kedagi ei huvita etturid, aga too kasvõi tabeleid.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Arnisega täiesti mõttetu vaielda. Loed küll teksti aga kisud selle omale sobilikku konteksti Minu antud videos on M4 kiirustel 60-200+ selgelt kiirem masin. M5/M6 on viimasest veel tunduvalt kiirem ehk siis tesla samades tingimustes saabki pika puuga.
Täpselt ei mäleta enam numbreid, aga miili lõppkiirusvõistlusel näitas Tesla sellist E36 328i taset lõppkiiruse osas. Ehk keegi kes viitsib otsib tulemusi
Kahekordne ämber: esiteks, mitte lihtsalt. Teiseks pole tegemist enam BMW-ga.
Samahästi võiks Teslast välja visata kõik istmed ja muud "mittevajalikku".
Miks ei saa, lööd jalaga mõne tuuningufirma ukse lahti, viskad väikse raharulli lauale ja ongi palju kiirem masin käes. Teslaga aga seda tuuninguvarianti lihtsalt ei ole. Miks ta siis enam BMW ei ole? Kas siis on tegu sportauto Ferrariga või on lihtsalt suitsev peldik liikluses?
Teslast võid ju istmed ja kasvõi selle suure ekraani välja visata aga ega ta suurt kiiremaks seetõttu ei muutu, kuna ta kaalub juba niigi samapalju kui maja.
Kas 2.8 sekundit 100-200 kiirendusel kvalifitseerub "pika puuga" alla või mitte, jääb igaühe enda otsustada.
Aa, sõber mul sai suvel Poolas mingist elektriautode maratonist osa (tuttav tal sõitis "0"-autot).
Ta pole mingi hull petrolhead ega midagi. Ütles lihtsalt, et Tesla insane mode on mõistusevastane esimese hooga, aga nägu naerule kuidagi ei tõmmanud. Pärast sai 0-autoga ka tiiru teha, selleks oli AMG SL63.. Oli tema elu kõige parem elamus seoses autodega olnud.
Kui puht füüsikaliselt läheneda, siis ei ole võimsust võimalik ohutult tõsta, kui olemasolev mootor töötab juba effektiivsuse piiril. See kasutegur on elektrimootorite lipiku peal ka kirjas ehk siis näiteks 3 faasiline mootor pinge juures 380V on vot nii suure kasuteguriga. Tesla mootorite juures jäi ju pinge samaks, lihtsalt läbitavat voolutugevust muudeti, ma ei usu, et ka nüüdse 1500A juures on mootorid saavutanud max effektiivsuse -ikka piiratakse.
Antud juhul Tesla mootorite võimsust tõstetigi paremate voolutrahvodega (olemasolevad olid vist 1250A voolutugevust läbilaskvad, uue akupakiga tulid vist 1500A trahvod) ehk siis muudeti mootorid võimsamaks küll nii tarkvaralist (ludacrious mode) piirangut muutes, kui ka P90D akuga füüsiliselt mootorile rohkem voolu läbi laskvaks.
Hea kalkulaator selleks: http://www.ohmslawcalculator.com/ohms-law-calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Tesla annab välja 375V, läbitav voolutugevus (A) on 1500A siis näed, et võimsus tõusis 562.5KW peale, versus 1250A juures 468.7 kw per mootor
Roland325 kirjutas:Kas on ka mootori võimsust võimalik tarkvara kaudu tõsta?
Kas 2.8 sekundit 100-200 kiirendusel kvalifitseerub "pika puuga" alla või mitte, jääb igaühe enda otsustada.
Aa, sõber mul sai suvel Poolas mingist elektriautode maratonist osa (tuttav tal sõitis "0"-autot).
Ta pole mingi hull petrolhead ega midagi. Ütles lihtsalt, et Tesla insane mode on mõistusevastane esimese hooga, aga nägu naerule kuidagi ei tõmmanud. Pärast sai 0-autoga ka tiiru teha, selleks oli AMG SL63.. Oli tema elu kõige parem elamus seoses autodega olnud.
E39 M5 100-200km/h ajad jäävad 10-11 sek. kanti ehk siis sellistel kiirustel on Tesla võrreldav E39 M5-ga.
Jaakk kirjutas:Kui puht füüsikaliselt läheneda, siis ei ole võimsust võimalik ohutult tõsta, kui olemasolev mootor töötab juba effektiivsuse piiril. See kasutegur on elektrimootorite lipiku peal ka kirjas ehk siis näiteks 3 faasiline mootor pinge juures 380V on vot nii suure kasuteguriga. Tesla mootorite juures jäi ju pinge samaks, lihtsalt läbitavat voolutugevust muudeti, ma ei usu, et ka nüüdse 1500A juures on mootorid saavutanud max effektiivsuse -ikka piiratakse.
Antud juhul Tesla mootorite võimsust tõstetigi paremate voolutrahvodega (olemasolevad olid vist 1250A voolutugevust läbilaskvad, uue akupakiga tulid vist 1500A trahvod) ehk siis muudeti mootorid võimsamaks küll nii tarkvaralist (ludacrious mode) piirangut muutes, kui ka P90D akuga füüsiliselt mootorile rohkem voolu läbi laskvaks.
Hea kalkulaator selleks: http://www.ohmslawcalculator.com/ohms-law-calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Tesla annab välja 375V, läbitav voolutugevus (A) on 1500A siis näed, et võimsus tõusis 562.5KW peale, versus 1250A juures 468.7 kw per mootor
Roland325 kirjutas:Kas on ka mootori võimsust võimalik tarkvara kaudu tõsta?
efektiivsus ei ole õige sõna.
Ja ainukene muudatus mis 300A juurde andis oli akupaki kaitse. See vahetatatakse välja parema vastu.
Pakk ise suutis juba vana P85D puhul 1500A välja anda ja mootor/inverter suutsid ka seda ohjata.
Suht tüdinenud sünteetilistest ideaaltingimuste numbritest. Vahepeal nagu prooviti kasutada õigeid sõnu: "möödasõidu teostamine". Aga möödasõit vajus kuidagi 100-200 peale, mis omakorda vajus miili sõidu peale. Tegelikult traditsioonilist möödasõitu kiiremini kui 110km/h (või on 100 või 120, pole kindel) teha ei saagi, vähemalt mitte Euroopa tsoonis. Möödumine teisel rajal ei ole traditsiooniline möödasõit.
Milline auto on kiirem ühe miili läbimises? Aeg algab siis kui avatakse juhiuks, aeg tiksub siis kui sõiduk lendab piirkiirusega mööda Tallinna tänavaid täpselt ühe miili jagu ja aeg lõpeb siis kui juht on sõidukist väljunud. Seda võib nimetada sõiduauto "miili katseks". Õues sajab lund, libe on, kõigil osalejatel on samasugused rehvimustrid. Autosid eelnevalt soojaks ei lasta, ei rehve, salonge ega mootorit.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin kirjutas:
Kes oled üldse sina, et dikteerida pidevalt erinevates teemades tervele foorumile, mis on õige, mis vale?
Ma ei dikteeri, ma tsiteerin. Kuigi otseselt ei tsiteeri, lihtsustan
"oma sõnadega" keerulist bürokraatlikku juttu.
Kui oli oodata just sellist vastust, siis see on tõestus sellele,
et jutul on mingisugune loogika, mitte ei ole juhuslik (ingl. k random) sõnade kogumik.
Eriti lihtne on ennustada vastust küsimusele, mida on juba küsitud ja millele on juba vastatud.
Igaüks kes teab ühte ja teist, oskab vastata või seletada, mis on õige ja mis on vale.
Ma arvan, et laps oskaks ka öelda, et punasega minna ei tohi, selleks ei pea "mina" olema.
Seoses "õige miiliga", umbes nii jah . See on reaalsem kui lennurajal kihutamine ja sellest
"kiirendusomaduste" järeldamine ja edetabeli koostamine. Muideks, vahepeal (lehekülgi tagasi)
oli vist isegi jutuks, et "nii mõnigi auto" lendab kurvides paremini kui S. See on õige lähenemine.
Samas sedasama Elonilt küsiti ja tema vastus oli umbes selline: "miks võrreldakse sportautot
21" sportrehvidel ja S-i alla jäetakse see, millega see tehasest välja tuleb, ehk küttesäästlikud 19".
Elon mainis, et nad on sportliku rehviseguga 21" velgedel saanud väga ilusaid G-jõudude numbreid.
Meeldetuletus, mitte minna ringrajale, vaid linnatänavatele.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Paari nädala pärast on Model X-i avalikkusele ette toomine. Saab olema põnev.
Mitte väga põnev, kuna tegelikult raam on peaaegu üks-ühele Model S-iga.
Lisad on ka üsna sarnased. Ja tegelikult ka hind on oodatust lähedasem S-ga.
Kuna teema pealkiri on ammu juba muutunud, siis on mõistlik rääkida ka teistest
elektrifitseerijatest. Nissanilt oli juba kaua oodata uue põlvkonna Leafi. Euroopasse
jõuab see tulevase aasta alguses. Suuri muudatusi tegelikult palju ei ole. Põhiline,
mis vajaks märkimist on aku. Saab Leafi nüüd 24kWh aku asemel ka 30kWh-se akuga.
Seega kui praegusega saab sõita maanteel kuni 120km, uuega saab 150km. Linnas saab
vanaga 150km, uuega 190km. Ja garantii* on uuel akul mitte 100 000km, vaid
160 000km ja 8 aastat (kilomeetrid on olulisem number). See on pisike evolutsioon.
Nissanilt midagi rohkemat oodata ei olegi
*Maht ei lange alla 70%.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
arnis kirjutas:
Nissanilt midagi rohkemat oodata ei olegi
Sellest piisab: "The higher-capacity battery gives the 2016 Leaf the longest range of any electric car on the market except for those from Tesla, which start at $70,000 and can total as much as $130,000 for the highest-end versions."
Minu arvates peab olema elektriauto odav osta/sõita, muidu kaotab ta oma eelise sisepõlemismootori ees.
Ja nii ongi.
Üldiselt (90-95% juhtudel) ongi nii. On erandeid. näiteks igapevased Tallinn-Tartu sõitjad
(iga päev, mitte iga nädalavahetus). Nende rahaline kulutus kütte peale on NII suur, et suur
aku (ei pea olema high-end auto) tasub ennast ikkagi ära (kuna väike ei ole sobilik).Iga päev
400km, nädalas 2000km, kuus 8000km. Sõiduauto küttekuluks võtame väga optimistlikud
5l/100km. Hind olgu püsivalt väga optimistlik 1€/ liiter. Seega kuus 400€ kütust, minimaalselt.
Tegelikkuses sõidetakse mitte 100 000 aastas, vaid 20 000 - 40 000km. Ja majanduslikult
ideaalselt istuvad põhiliselt 100-150km sõitvad pillid. On veel ka kontingent kes ei sõida kuus
isegi tuhandet kilomeetrit ära. Nendel pole üldse erilist vahet, kas tegu on elektriga või
säästliku sisepõlemismootoriga, tähtsam on sõiduki soetushind.
Mina sõidan 33 000km aastas. Vana Leaf sobib nagu rusikas silmaauku. Ja reservi on ka veel 30%
(ehk siis 98% sõitudest ei vaja laadimise majandamist). Kui maht langeb 70%-st alla, siis pean
kõige külmemal kuul 2-3 korda nädalas tiksuma tanklas 5 minutit. Suurem aku garanteerib
selle, et esimesest akupakist jätkub pea kümneks aastaks muretuks eluks. Minul ei jätku,
seetõttu 5a pärast teise auto asendan samuti elektrikaga. Praegu on mõlemad autod aktiivselt
kasutuses, vahe ainult selles, et üks teeb päevas 15-20km tööd. Sellises taktis edasi liikudes
jätkub Leafist 20-ks aastaks, kuniks see on otsast lõpuni ära roostetatun.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
arnis kirjutas:
On veel ka kontingent kes ei sõida kuus
isegi tuhandet kilomeetrit ära. Nendel pole üldse erilist vahet, kas tegu on elektriga või
säästliku sisepõlemismootoriga, tähtsam on sõiduki soetushind.
Mul on nüüd kogemus II gen Priusega ca 3 kuud (naine sõidab). Küüniliselt võikski küsida et milleks üldse osta 20K+ Leaf kui sarnase sõidukogemuse saab ka 3x vähem maksva Toyoootaga
Ok ok, Leaf on aastaarvult uuem ja värskem ning garantiiga aga samas ikkagi veits tüütu kohustusega aeg-ajalt juhtmejupi otsas rippuda.
Suvel saab hübriid hakkama ca 4,2-4,7 keskmise kuluna, põhim on nii et iga 2 kuu tagant pead tankima (paaki mahub ca 40-43L korraga) ja sõidad nagu mishka
Julgen väita et muud ülalpidamise kulud on Nissanil ja Toyotal sarnased.