Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Tere,
Juba pikemat aega olen foorumis jälginud tublide mootoriehitajate tööd ja näinud nende vilju.
Kõike on tore ja hea lugeda, aga arusaamatuks jääb, et kuidas saadakse strokeritest (enamasti m50 baasil) nii palju väänet.
Mõningad näited: phyl, 3.1 L umbes 390 nm
Einar, 3.2 L umbes 390 nm
redline, 3.0 L umbes 365 nm
Tehasest tulevad tavalised mootorid väändega, mis on vastavuses mootori töömahuga a la 2 L 200 nm, 2.5 L 250nm, 2.8 L 280 nm jne. M mootoritel on mõnikümmend väänet rohkem, aga reegel siiski kehtib.
Paraku ma ise mootoritest nii palju ei jaga, aga ehk oskab keegi lihtsalt selgeks teha, et milles iva peitub.
Juba pikemat aega olen foorumis jälginud tublide mootoriehitajate tööd ja näinud nende vilju.
Kõike on tore ja hea lugeda, aga arusaamatuks jääb, et kuidas saadakse strokeritest (enamasti m50 baasil) nii palju väänet.
Mõningad näited: phyl, 3.1 L umbes 390 nm
Einar, 3.2 L umbes 390 nm
redline, 3.0 L umbes 365 nm
Tehasest tulevad tavalised mootorid väändega, mis on vastavuses mootori töömahuga a la 2 L 200 nm, 2.5 L 250nm, 2.8 L 280 nm jne. M mootoritel on mõnikümmend väänet rohkem, aga reegel siiski kehtib.
Paraku ma ise mootoritest nii palju ei jaga, aga ehk oskab keegi lihtsalt selgeks teha, et milles iva peitub.
2014a. 1/4 miili 14.91s @ 149.3kmh, 60FT 2.30s; 174whp (130kw)
-
- Huviline
- Postitusi: 3634
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Kusjuures olen sama asja mõelnud.
If everything seems under control, you're just not going fast enough
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
mul on tavaline 328. 2,8l ja väänet peaaegu 350nm
Aga üldjuhul peab see liitrite ja väände reegel paika küll.
Peaks olema surveastmega seotud.Tavamootoritel(vabalthingavatel) on reeglina surveaste kõigil ühte auku!
Strokeri puhul aetakse see üles ja nii sealt edasi minema hakkabki.
Aga üldjuhul peab see liitrite ja väände reegel paika küll.
Peaks olema surveastmega seotud.Tavamootoritel(vabalthingavatel) on reeglina surveaste kõigil ühte auku!
Strokeri puhul aetakse see üles ja nii sealt edasi minema hakkabki.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Siinkohal oleks sobilik vaadata, mida ALPINA sama baasmootorit kasutades on saavutanud:
B3 3,2 (E36). 3152 195kW (265Hj)/5800 330nm/4400
B3 3,2 (E36). 3152 195kW (265Hj)/5800 330nm/4400
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
328i:
2,793 cc (2.793 L; 170.4 cu in) 6cyl DOHC 24V Petrol 193 PS (142 kW; 190 hp) @5300 rpm 280 N·m (210 lb·ft) @3950 rpm
M3:
321 PS (236 kW; 317 hp) @7400 rpm 350 N·m (260 lb·ft) @3250 rpm
Kuna omal on mõlemad olemas ja 2.8 pole päris stock, siis tegelikult 2.8 0-60 aeg per.. järgi ka päris hea.Trassil m3 igast asenist tunduvalt kiirem
2,793 cc (2.793 L; 170.4 cu in) 6cyl DOHC 24V Petrol 193 PS (142 kW; 190 hp) @5300 rpm 280 N·m (210 lb·ft) @3950 rpm
M3:
321 PS (236 kW; 317 hp) @7400 rpm 350 N·m (260 lb·ft) @3250 rpm
Kuna omal on mõlemad olemas ja 2.8 pole päris stock, siis tegelikult 2.8 0-60 aeg per.. järgi ka päris hea.Trassil m3 igast asenist tunduvalt kiirem
320 '94
328 '95
M3 '96
335d '07
328 '95
M3 '96
335d '07
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Muhv kirjutas:Siinkohal oleks sobilik vaadata, mida ALPINA sama baasmootorit kasutades on saavutanud:
B3 3,2 (E36). 3152 195kW (265Hj)/5800 330nm/4400
Mõte on ju sama.taunod kirjutas:328i:
2,793 cc (2.793 L; 170.4 cu in) 6cyl DOHC 24V Petrol 193 PS (142 kW; 190 hp) @5300 rpm 280 N·m (210 lb·ft) @3950 rpm
M3:
321 PS (236 kW; 317 hp) @7400 rpm 350 N·m (260 lb·ft) @3250 rpm
Kuna omal on mõlemad olemas ja 2.8 pole päris stock, siis tegelikult 2.8 0-60 aeg per.. järgi ka päris hea.Trassil m3 igast asenist tunduvalt kiirem
Litraas on mingis suhtes ikkagi n.m-tega
B3 3,2l ja 330nm 3% nm suurenemine
M3 3,2l ja 350nm 9% nm suurenemine
328 2,8l ja 280nm nm võrdeline kubatuuriga
Aga kuidas strokeritel nm nii üles on saadud?
3.1 L umbes 390 nm 25% nm suurenemine
3.2 L umbes 390 nm 21% nm suurenemine
3.0 L umbes 365 nm 21% nm suurenemine
arvatavasti on siin ikkagi loogiline seletus!
-
- Huviline
- Postitusi: 3634
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Saaks nüüd kõigi surveastmed ka siia kõrvale. Surveaste on kindlasti üks põhjustest. Tehases neid hoitakse suht madalal, ja kuskilt nagu meeles ka,et väga kõrge pole ka hea. Aga täpne põhjus ei meenu.
Kunagi väga noorena lihvisin mosse kõvera plokikaane kapi ukse peal,(kätte juhtuv sirge pind)peale liimitud liivapaberiga sirgeks ja oi kus andis juurde.
Kunagi väga noorena lihvisin mosse kõvera plokikaane kapi ukse peal,(kätte juhtuv sirge pind)peale liimitud liivapaberiga sirgeks ja oi kus andis juurde.
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Vabalthingavate autode puhul on igal juhul nii, et mootori surveastme tõstega kaasneb ka hp/nm kasvamine. Samas mida suurem surveaste, seda kõrgema oktaanarvuga bensiini on vaja, et vältida mootori detoneerimist. Näiteks VP Motorsport 109't kannatab panna kuni 15:1 surveastmega mootoritesse. Stockis on surveaste autodel madal, et kannataks sõita näiteks 95 vms madala oktaanarvuga bensiiniga.unis kirjutas:Saaks nüüd kõigi surveastmed ka siia kõrvale. Surveaste on kindlasti üks põhjustest. Tehases neid hoitakse suht madalal, ja kuskilt nagu meeles ka,et väga kõrge pole ka hea. Aga täpne põhjus ei meenu.
Kunagi väga noorena lihvisin mosse kõvera plokikaane kapi ukse peal,(kätte juhtuv sirge pind)peale liimitud liivapaberiga sirgeks ja oi kus andis juurde.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Mu 1.8 mootor lubab jah isegi 91 oktaaniarvuga kütust kasutada passi jägi
Aga kas suurest surveastest ongi tingitud siis ka nende lühike eluliga? Foorumis palju silma jäänud, kuidas paljudel need suht kiiresti ära lõppevad.
Aga kas suurest surveastest ongi tingitud siis ka nende lühike eluliga? Foorumis palju silma jäänud, kuidas paljudel need suht kiiresti ära lõppevad.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Ja need, kellel stroker kotti läheb, on millegipärast kidakeelsed ja ei taha põhjustest rääkida.agoy kirjutas:Foorumis palju silma jäänud, kuidas paljudel need suht kiiresti ära lõppevad.
Mina olen täheldanud, et saaled kipuvad ära lõppema. Samas vist enamikul õlirõhu ja -temperatuuri kellasid autos ei ole ja keegi ei räägi, mis õliga ta sõidab.
Ühel strokeril lasti progeajuga kolb tükkideks. Aga enne seda oli päris ilusaid numberid näidanud.
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 462
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: E39 525d Touring
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Surveaste ei lühenda otseselt mootori eluiga, küll aga võib seda teha halb seade (mis põhjustab nt detonatsiooni) või odav ehituskvaliteet. Igasuguste x vända, y kepsu ja z nukkade kombodega tuleks näiteks veenduda, et klappidel piisavalt tööruumi jne.
Kotti võib käia kasvõi sellest, et sõidetakse lühikesi otsi ja antakse koheselt pähe.
Kotti võib käia kasvõi sellest, et sõidetakse lühikesi otsi ja antakse koheselt pähe.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
See vast saatuslikuks saabki. Ehitad umbes +- 200 kw mootori ja naudid seda kohekurikristjan kirjutas:...ja antakse koheselt pähe.
320 '94
328 '95
M3 '96
335d '07
328 '95
M3 '96
335d '07
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
viewtopic.php?f=56&t=240905" onclick="window.open(this.href);return false;
Järgmine nukkerRubiksr kirjutas:Praegu mootor on maas ja vajab tegemist(hakkas suitsema)..keema ei lähe..
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Mul ka sama teema, et hakkas marudalt õli põletama.
- Chris_P
- Huviline
- Postitusi: 2088
- Liitunud: 14.11.2010 11:56 20
- Peamine sõiduk: BMW E46 328iT
- Asukoht: Estland, Tallinn
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
ma pole mingi mootori teadlane aga äkki on probleem selles?
" onclick="window.open(this.href);return false; alates 8:45
" onclick="window.open(this.href);return false; alates 8:45
My car looks happy. Used to look happier.
E36 316i Compact - E46 328i Touring Aerodynamics Package
E36 316i Compact - E46 328i Touring Aerodynamics Package
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Mis sellest mootorist sai siis? Sa ei lasknud Einarilt teda lahti võtta vist?agoy kirjutas:Mul ka sama teema, et hakkas marudalt õli põletama.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Rahalises mõttes ei tasunud lasta seda einaril lahti võtta. Hind oleks pmst sama tulnud kui oleksin lasknud teise uue teha.Madis. kirjutas:Mis sellest mootorist sai siis? Sa ei lasknud Einarilt teda lahti võtta vist?agoy kirjutas:Mul ka sama teema, et hakkas marudalt õli põletama.
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1775
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Tundub, et pikemas perspektiivis on vist ikka odavam S-seeria mootor soetada
-
- Huviline
- Postitusi: 3634
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Mõtlesin just sama. Endal (s50b30) 7a jooksul 0 probleemi kui hooldada.Roland325 kirjutas:Tundub, et pikemas perspektiivis on vist ikka odavam S-seeria mootor soetada
If everything seems under control, you're just not going fast enough
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Ja kui lihtsalt 2,8-t natuke näppida(litraasi suurendamata),saab ka selle kiireks. Ja asi jääb ka vastupidavaks!
-
- Huviline
- Postitusi: 3634
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Jargo sa jätad summadest rääkimata,mis selleks kulub!jargo kirjutas:Ja kui lihtsalt 2,8-t natuke näppida(litraasi suurendamata),saab ka selle kiireks. Ja asi jääb ka vastupidavaks!
PS! Praegu vaatasin su allkirjas olevaid numbreid ja jäi arusaamatuks et ET sul 13,1s aga 1km 209 ja miil 233.
Ja kui mu m3 veel stock oli sain ET 13,8(eks siin pidamise taga) 1km 213 ja miil 237.
Et kuhu ma jõuda tahtsin on see et veerandmiili aeg küll väga hea aga kui vaadata edasi siis see tuleb kaalu eelisest vist? Aga kokkuvõttes sul asi toimib ja kestab. Tubli töö!
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Mina ei kiirustaks küll nende strokerite vastupidavust laitma. Millegipärast ei taha keegi välja selgitada, miks mootor ära lagunes. Kui mootor komplekteeriti vanade rõngaste, saaledega, sõidetakse mingi suvalise õliga, siis ei saagi selline asi kesta. Ehitatakse need ju sihtotstarbeliseks kasutamiseks.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Öelde, mis autode kyljes need strokerid on olnud? Kas pole mitte nii, et m66tmised tehakse yldjuhul otsekäiguga aga kas v6ib olla v6imalus, et on m66tmisel automaatselt löödud 4. käik silma, kuigi Bemari kastil on 5. käik 1:1 ylekandega. Hj number jääb samaks, kuna tehtud töö ei muutu aga tagarattaid ja seeläbi rulle veetakse aeglasemalt kuid suurema j6uga.
Ise olen ka tähele pannud, et 4klappi per silinder puhul naljalt eriti yle 100Nm töömahuliitri kohta ei tule, erandiks BMW M-mootorid.
Kes on lähiajal minemas, testige nii neljanda kui viienda käiguga ja v6rrelge numbreid.
Ise olen ka tähele pannud, et 4klappi per silinder puhul naljalt eriti yle 100Nm töömahuliitri kohta ei tule, erandiks BMW M-mootorid.
Kes on lähiajal minemas, testige nii neljanda kui viienda käiguga ja v6rrelge numbreid.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Taytzi vana mootor on lihtsalt umbes 5-6korda laiali käinud, seal alumine ots kehv. Esimene omanik ei tahtnud uusi rõngaid jne ka panna, madal eelarve.
Mina mõõtsin enda autoga kunagi 5 käiguga, ehk siis 1:1 ülekandega.
Minu tehtud mootoritest on probleem olnud siiani ühel, kus saale jooksis ära, aga sealne viga teadmata(õlitus, mõõdust väljas keps, vändakael). Sõidab neid ca 25, kõigil uued rõngad, saaled, tihendid jne.
Ühega oli probleem seades, aga see nüüdseks sõidab proge ajuga juba.
m50 orig aju tegelikult ei suudagi seda kompotti normaalselt juhtida, orig pihustid on 100% lahti.
Mina mõõtsin enda autoga kunagi 5 käiguga, ehk siis 1:1 ülekandega.
Minu tehtud mootoritest on probleem olnud siiani ühel, kus saale jooksis ära, aga sealne viga teadmata(õlitus, mõõdust väljas keps, vändakael). Sõidab neid ca 25, kõigil uued rõngad, saaled, tihendid jne.
Ühega oli probleem seades, aga see nüüdseks sõidab proge ajuga juba.
m50 orig aju tegelikult ei suudagi seda kompotti normaalselt juhtida, orig pihustid on 100% lahti.
56792145
- oo7
- Huviline
- Postitusi: 4507
- Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
- Peamine sõiduk: BMW 330Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Pöördemomendi suur tõus tuleneb sellest et suurendatakse väntvõlli tõusu. Silindriläbimõõtu suurendades see nii palju ei kasva.
M20 2,8L strokeri probleemiks mis ehitasime sai plokikaane mõranemine, seda juhtub väga tihti ka tavalise M20 puhul. Samas kellelgi teisel seda probleemi esinenud pole otseselt, kes selle mootori ehitanud on. Vähemalt kuskil kirjas pole Mootor oli väga korralikult tehtud ja kokku ei jooksnud, hoolimata 7000 rpm piirajast.
Ise-endast kange nuka ja seadistatud ajuga + pihustid, torukolle jne käis e30 5,xx sekundit sajani. Dünosse ei jõudnud, M30 mootoriga e30-st tuli see auto igatahes kiirem.
M20 2,8L strokeri probleemiks mis ehitasime sai plokikaane mõranemine, seda juhtub väga tihti ka tavalise M20 puhul. Samas kellelgi teisel seda probleemi esinenud pole otseselt, kes selle mootori ehitanud on. Vähemalt kuskil kirjas pole Mootor oli väga korralikult tehtud ja kokku ei jooksnud, hoolimata 7000 rpm piirajast.
Ise-endast kange nuka ja seadistatud ajuga + pihustid, torukolle jne käis e30 5,xx sekundit sajani. Dünosse ei jõudnud, M30 mootoriga e30-st tuli see auto igatahes kiirem.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Üldjuhul need laiali käisimsed ilmselt jah kehva õli+ebasobiliku kütuse ja vale tarbimise tagajärg. Nagu ka m20 2.7 strokerid, ei tule sealt niipalju neid kW-sid, aga tänu jõhkramale surveastele ja kolvikäigule, kasvab vääne tublisti (ja see tegelt ju autot liigutabki)
Strokeriga võiks siiski 98-ga sõita, miinimumina Castrolit või muud kvaliteetsemat määret kasutada (mõõta ka õlisurvet erinevatel töötempidel, et vastav viskoossus leida) ja noh säästuprojektina sellist asja mõtet teha pole.
Redline mainitud aju probleem on ka veel muidugi, M50 ajud ei ole väga seadistamisesõbralikud ja pihustitel Duty Cycle WOT puhul ligi 100% juba originaalis.
Ning ühegile mootorile ei meeldi, kui külma mootoriga pähe antakse. See hetk, kui temp. kell keskele jõuab, ei pruugi veel tegelt õli piisavalt soe olla. Strokeritel ka piiraja üldjuhul kõrgem, ning pidev selle otsas elamine head ei tee, ega M Division niisama S seeria puhul vähe tummisemast materialist vänta ei kasutanud
Pilli lõhki ajades võiks strokeritel veel natuke külmemat küünlat kasutada kui originaal, M50 puhul vähemalt tehase upgrade BKR6EQUP-it BKR6EK asemel.
Strokeriga võiks siiski 98-ga sõita, miinimumina Castrolit või muud kvaliteetsemat määret kasutada (mõõta ka õlisurvet erinevatel töötempidel, et vastav viskoossus leida) ja noh säästuprojektina sellist asja mõtet teha pole.
Redline mainitud aju probleem on ka veel muidugi, M50 ajud ei ole väga seadistamisesõbralikud ja pihustitel Duty Cycle WOT puhul ligi 100% juba originaalis.
Ning ühegile mootorile ei meeldi, kui külma mootoriga pähe antakse. See hetk, kui temp. kell keskele jõuab, ei pruugi veel tegelt õli piisavalt soe olla. Strokeritel ka piiraja üldjuhul kõrgem, ning pidev selle otsas elamine head ei tee, ega M Division niisama S seeria puhul vähe tummisemast materialist vänta ei kasutanud
Pilli lõhki ajades võiks strokeritel veel natuke külmemat küünlat kasutada kui originaal, M50 puhul vähemalt tehase upgrade BKR6EQUP-it BKR6EK asemel.
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
Ka minul on dünos mõõdetud 5 käiguga, ja veel 2,93 ülekandega ja veel raskete 18'' velgedega. Spido 260km/h jookseb välja ja spido valetamine on umbes 2-3km/t.
Kui Korralikult komplekteerida ja mootori dünaamika paika ajada: surveaste, rod ratio, nukad, põlemiskamber, kollektorid, soft jne. Siis kestab see M50/M52 tüüpi mootor väga hästi.
Minul ei taha orginaal kaane tihend oma kohapeal püsida, kuna tihend ise on kahe silindri vahelt 4,5mm. Usas on meestel sama probleem, kui NOS-i panevad M3-ele peale ja kaane tihend ei püsi paigal. Küll aga cometicu tihend parandab selle probleemi.
Miks mootor nii hea väände välja annab madalalt, on kitsaste nukkade, orginaal sisselaske kollektori ja kõrge surveastme tõttu. Kui Euro M3 nukkade järgi M50 nukad peale panna, siis ei anna madalalt enam elus sellist väänet välja kui praegust, kuid mootori käiks ka 8000+ pööret effektiivselt välja.
Vaadake düno graafikuid. Ma MAXX-i teemas tõin välja 3 erineva mootori düno graafikut. Kõik on väga sarnased, lihtsalt jõu number on erinev. Nukad on samad ja sisselaske kolled on samad. Mootoritel on erinevusi, kuid käituvad sarnaselt, kuna nad ka on sarnased.
Ps
(kui dünos petta tahad, siis jah kerged väiksed veljed aitavad parema jõunumbri välja näidata. Käiguga petmine on kahe otsaga asi, vabalthingav võib parema numbri välja tõmmata, kuid turbokas ei tõmba, kuna koormust pole)
Õliks pange Motuli 15W50/20W60 300V seeria õli sisse ja sõidab isegi saalekolksuga ringi .
Kui Korralikult komplekteerida ja mootori dünaamika paika ajada: surveaste, rod ratio, nukad, põlemiskamber, kollektorid, soft jne. Siis kestab see M50/M52 tüüpi mootor väga hästi.
Minul ei taha orginaal kaane tihend oma kohapeal püsida, kuna tihend ise on kahe silindri vahelt 4,5mm. Usas on meestel sama probleem, kui NOS-i panevad M3-ele peale ja kaane tihend ei püsi paigal. Küll aga cometicu tihend parandab selle probleemi.
Miks mootor nii hea väände välja annab madalalt, on kitsaste nukkade, orginaal sisselaske kollektori ja kõrge surveastme tõttu. Kui Euro M3 nukkade järgi M50 nukad peale panna, siis ei anna madalalt enam elus sellist väänet välja kui praegust, kuid mootori käiks ka 8000+ pööret effektiivselt välja.
Vaadake düno graafikuid. Ma MAXX-i teemas tõin välja 3 erineva mootori düno graafikut. Kõik on väga sarnased, lihtsalt jõu number on erinev. Nukad on samad ja sisselaske kolled on samad. Mootoritel on erinevusi, kuid käituvad sarnaselt, kuna nad ka on sarnased.
Ps
(kui dünos petta tahad, siis jah kerged väiksed veljed aitavad parema jõunumbri välja näidata. Käiguga petmine on kahe otsaga asi, vabalthingav võib parema numbri välja tõmmata, kuid turbokas ei tõmba, kuna koormust pole)
Õliks pange Motuli 15W50/20W60 300V seeria õli sisse ja sõidab isegi saalekolksuga ringi .
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
BKR7E toimib väga hästi kõrge surveastmega mootoris. Maksab ka nii 3,x euri/tk.mall0c kirjutas:Üldjuhul need laiali käisimsed ilmselt jah kehva õli+ebasobiliku kütuse ja vale tarbimise tagajärg. Nagu ka m20 2.7 strokerid, ei tule sealt niipalju neid kW-sid, aga tänu jõhkramale surveastele ja kolvikäigule, kasvab vääne tublisti (ja see tegelt ju autot liigutabki)
Strokeriga võiks siiski 98-ga sõita, miinimumina Castrolit või muud kvaliteetsemat määret kasutada (mõõta ka õlisurvet erinevatel töötempidel, et vastav viskoossus leida) ja noh säästuprojektina sellist asja mõtet teha pole.
Redline mainitud aju probleem on ka veel muidugi, M50 ajud ei ole väga seadistamisesõbralikud ja pihustitel Duty Cycle WOT puhul ligi 100% juba originaalis.
Ning ühegile mootorile ei meeldi, kui külma mootoriga pähe antakse. See hetk, kui temp. kell keskele jõuab, ei pruugi veel tegelt õli piisavalt soe olla. Strokeritel ka piiraja üldjuhul kõrgem, ning pidev selle otsas elamine head ei tee, ega M Division niisama S seeria puhul vähe tummisemast materialist vänta ei kasutanud
Pilli lõhki ajades võiks strokeritel veel natuke külmemat küünlat kasutada kui originaal, M50 puhul vähemalt tehase upgrade BKR6EQUP-it BKR6EK asemel.
- oo7
- Huviline
- Postitusi: 4507
- Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
- Peamine sõiduk: BMW 330Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Kodukootud strokerid: arusaamatult palju väänet
mall0c kirjutas:Üldjuhul need laiali käisimsed ilmselt jah kehva õli+ebasobiliku kütuse ja vale tarbimise tagajärg. Nagu ka m20 2.7 strokerid, ei tule sealt niipalju neid kW-sid, aga tänu jõhkramale surveastele ja kolvikäigule, kasvab vääne tublisti (ja see tegelt ju autot liigutabki)
Strokeriga võiks siiski 98-ga sõita, miinimumina Castrolit või muud kvaliteetsemat määret kasutada (mõõta ka õlisurvet erinevatel töötempidel, et vastav viskoossus leida) ja noh säästuprojektina sellist asja mõtet teha pole.
Redline mainitud aju probleem on ka veel muidugi, M50 ajud ei ole väga seadistamisesõbralikud ja pihustitel Duty Cycle WOT puhul ligi 100% juba originaalis.
Ning ühegile mootorile ei meeldi, kui külma mootoriga pähe antakse. See hetk, kui temp. kell keskele jõuab, ei pruugi veel tegelt õli piisavalt soe olla. Strokeritel ka piiraja üldjuhul kõrgem, ning pidev selle otsas elamine head ei tee, ega M Division niisama S seeria puhul vähe tummisemast materialist vänta ei kasutanud
Pilli lõhki ajades võiks strokeritel veel natuke külmemat küünlat kasutada kui originaal, M50 puhul vähemalt tehase upgrade BKR6EQUP-it BKR6EK asemel.
2,7L M20 strokeri surveaste tuleb muide madalam just, kui 325i. Juhul, kui kasutada 325i kolbe ja ploki madalamaks pealt saada ~2mm tõuseb surveaste. Jõudu tuleb suuremast väntvõlli tõusust ja töömahust.
Endal on see 325e kolbidega mootor. Sõitnud olen 50 000km, piiraja on seatud 6800. See töötab hästi, aga pole tavalisest M20b25-st müstiliselt kiirem. Küll aga on oluliselt võimsam madalatel pööretel. 0-100 teeb ~7,5-7,7 sec. Igapäeva sõitudeks väga hea mootor, kui on klassikaline masin, kus originaalne kapotialune tähtis, muus osas on M20 muuseumi eksponaat ja selle ehitamine mõttetu. Venna auto peal oli kunagi 325i kolbidega variant ja tõmbas dünos 133kw ja 260nm kui õigesti mäletan. 325i on 126kw ja 222nm.
Võrdluseks, kange nuka, vabama sisse ja väljalaskega, 7000 piirajaga 2,5L M20 teeb 0-100 ~6,8s mu venna masina peal praegu. Samas alla 2000 pöörde on see nagu 316i. Oma 330Ci-ga joonele proovinud ja e30 tõmbab ära.
Auto kiiruse määrab võimsus Seda peaks igaüks, kes natuke koolis on käinud teadma