K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Jutt siis tagaveolistest, esiveolistega pilt selge.
Lugedes siin erinevaid teemasid ei saanudki konkreetset vastust.Ühed jauravad ühte pidi, teised teistpidi ja kui nüüd mõelda mõlemi selgituste peale, siis tunduvad mõlemad loogilised
Tean et eks kõik on juhist ja oskustest kinni, aga...
Lugedes siin erinevaid teemasid ei saanudki konkreetset vastust.Ühed jauravad ühte pidi, teised teistpidi ja kui nüüd mõelda mõlemi selgituste peale, siis tunduvad mõlemad loogilised
Tean et eks kõik on juhist ja oskustest kinni, aga...
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Kui tunned ennast kindlalt ja suudad autot ka külgees teepeal hoida, siis kindlasti paremad ette. Kui niikõva vend ei ole pane paremad taha. Paremad taha
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
vedavale sillale paneks ikka paremad rehvid.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Pidurdad esimestega,keerad esimestega.Veavad tagumised.Kumb oluline on kas kiirus või rool.Saba liputab nagunii.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Mäletan ühe mersuga ei saanud üldse sõita.Nagu kurvi läksid gaasi andmatagi tõmbas külje ette.Loogiliselt võttes, siis seal olid taga sitemad.
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Tegelikult on soovitatav olenemata veoskeemist paremad taha..Kui maanteel lauges kurvis pe*se ära kaob ei ole eriti mugav võrreldes otse minemisega.
-
- Huviline
- Postitusi: 924
- Liitunud: 18.03.2007 21:16 12
- Peamine sõiduk: BMW 530d '03
- Asukoht: Tartumaa
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Alati paremad taga. Otse on puusse ohutum sõita kui külg ees.
I don't need anger management. I need people to stop pissing me off!
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Mina olen oma vitsad saanud kui paremad taga. Auto läheb otse.. tahad risti lasta et keeraks.. annad peale läheb veel rohkem otse ja seisma ei saa. Need 20 km olid viimased sõitmised nii et sitemad rehvid ees
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
-
- Huviline
- Postitusi: 1440
- Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
- Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
- Asukoht: Tallinn
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
No sita rehviga polegi mõtet sõita.
Normaalne on iga aasta paremad taha panna ja hoida rehvide kulumist võimalikult ühtlasena mitte toppida taha tutikaid ja ette utiile.
Kui esiveolisega sõitsin siis eirasin näiteks taha paremate panemist ja hoidsin ees paremaid kuna ees kulusid kiiremini ja sai hoida rehvide kulumist enam-vähem ühtlasena....
Utiilidega pole vahet kas paned paremad ette-taha...Võid sülle ka võtta ikka on sit* sõita.
Normaalne on iga aasta paremad taha panna ja hoida rehvide kulumist võimalikult ühtlasena mitte toppida taha tutikaid ja ette utiile.
Kui esiveolisega sõitsin siis eirasin näiteks taha paremate panemist ja hoidsin ees paremaid kuna ees kulusid kiiremini ja sai hoida rehvide kulumist enam-vähem ühtlasena....
Utiilidega pole vahet kas paned paremad ette-taha...Võid sülle ka võtta ikka on sit* sõita.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Utiilitega ja suure mustri vahega on loomulikult mõistlik kehvemad välja vahetada.
Mõtlen just, et mustri vahe nii paar mm ja ühtedel siis naaste tunduvalt vähem, kui teistel.Sõidud linna piires.
Mõtlen just, et mustri vahe nii paar mm ja ühtedel siis naaste tunduvalt vähem, kui teistel.Sõidud linna piires.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Autospordiga tegelevad isikud räägivad et ikka paremad taha, eeldusel siis et võrdluses ei kasutata utiili ja uut rehvi. Kui endale aru anda mis on ülejuhitavus ja alajuhitavus, siis on selge et paremad taha. Muidugi mingid driftiässad ja muidukõvatajad võivad ju teistmoodi teha, kuid füüsika reeglid kehtivad ka siis
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Täpselt. Kumba on kergem kontrollida kas esiotsa libisemist või tagaotsa libisemist, lisame veel olukorda maantee ja vastutulevad autod.ooDDoo kirjutas:Mina olen oma vitsad saanud kui paremad taga. Auto läheb otse.. tahad risti lasta et keeraks.. annad peale läheb veel rohkem otse ja seisma ei saa. Need 20 km olid viimased sõitmised nii et sitemad rehvid ees
Loomulikult peab olema ees parem rehv, kuid selline küsimus paneb mind alati hämmastama. Kui on rehvivahetus ja küsimus, millisele sillale panna parem rehv!!! Kõige õigem on osta korralikud rehvid sinna või siis leida samaväärsed kasutatud.
Täpsustuseks võiks ka kirjutada, palju neil rehvidel siis mustrit on alles jäänud. Teaks kas hoida kahe käega peast kinni või mitte.
Lisaks siia juurde, et oluline ei ole kas on esi-, või tagavedu. Läbivus on ka oluline. Esirehvid sõidavad tagumistele jäljed ette ja see kompenseerib kehvemaid rehve tagasillal.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Ühtedel siis naelu rohkem ja 6,5mm ja teistel naelu vähem ja 5mm
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Kui ei suuda otsustada siis saab ka diagonaalis panna.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
No see ei ole nii suur erinevus ja rehvil ikka jääki on, et päris naljamees ikka ei ole.
Ühtlase kulumise eesmärgil pane vastupidi sellele, mis eelmine aasta oli.
Ühtlase kulumise eesmärgil pane vastupidi sellele, mis eelmine aasta oli.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Auto näeb minu käes esimest talve ja rehvid/veljed said eraldi ostetud
Loogiliselt võttes peaks siis paremad taha panema, kuna kohalt minek kulutab rohkem rehvi?
Loogiliselt võttes peaks siis paremad taha panema, kuna kohalt minek kulutab rohkem rehvi?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Tagaveolisel see valik ehk erinevus marginaalne, kui muster norm mõõdus.
Esiveolisel on tark suurema mustriga rehvid tagasillale panna. Selle viimasega eksitakse kõige rohkem ning pannakse esisillale kõrgem muster, et seda kulumist "tasa teha". Eriti katastroof on esiveolisel tagasillas slikkid. Internetis on palju tõsiseltvõetavaid teste selle kohta.
Kuigi kõige olulisem kõige selle juures on ikkagi rehvi vanus mitte pelgalt mustri kõrgus! Vana rehv ei tööta sõltumata mustrist.
Esiveolisel on tark suurema mustriga rehvid tagasillale panna. Selle viimasega eksitakse kõige rohkem ning pannakse esisillale kõrgem muster, et seda kulumist "tasa teha". Eriti katastroof on esiveolisel tagasillas slikkid. Internetis on palju tõsiseltvõetavaid teste selle kohta.
Kuigi kõige olulisem kõige selle juures on ikkagi rehvi vanus mitte pelgalt mustri kõrgus! Vana rehv ei tööta sõltumata mustrist.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Vot nüüd ei tegi kuidas mõistlikum oleks...ei viitsi katsetama ka hakata ümber tõstmistega
Suvekatega siin neljap sõites kerge lumega sai ikka eriti vaevaliselt kohalt minema ja tee otsast mööda pidurdatud kuigi hoog suht väike sees.
Suvekatega siin neljap sõites kerge lumega sai ikka eriti vaevaliselt kohalt minema ja tee otsast mööda pidurdatud kuigi hoog suht väike sees.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Need kes siin soovitavad paremad rehvid taha alla panna,neil ei ole vist mingit aimu sellest kui jube kogemus on see kui auto roolile ei allu Krt mull tõusevad siiamaani karvad seljas püsti kui oma eelmist kogemust meenutan,õnneks väga nirult töötav käsipidur päästis päeva.
E 39
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Füüsikaseadused eelkõige.
See on nii nämmutatud teema. Otsige testid mitte ärge tulge rääkima oma mingeid läbielamisi.
See on nii nämmutatud teema. Otsige testid mitte ärge tulge rääkima oma mingeid läbielamisi.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Ja kui sa tahad ,et su bmw oleks ikka bmw siis esindusest saad alati uued rehvid osta (Originaalid ikka) ja teema ammendatud:D
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 462
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: E39 525d Touring
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Noorematel peaks ju libesasõidust meeles olema, et kui kõik rehvid on pastlad, siis rool nagu töötas, aga tagumik sõitis ikka iga kord ära. Kas mustal jääl ei võiks samad asjad juhtuda? Venemaa videosid pole keegi näinud? Kõik lendavad maanteel külg ees. Ka Corollade ja Audidega.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Uuemad rehvid tuvastad ehk DOT kohta selgitus:
Näiteks : DOT B94W HWNX 3903
B9 : Tehase kood, kus rehv valmistati.
4W : Tootjapoolne läbimõõdu kood.
HWNX : Tootjapoolne valikuline kood.
3903 : Rehvi tootmise kuupäev. Siin näites on rehv valmistatud 39. nädalal 2003. aastal
Näiteks : DOT B94W HWNX 3903
B9 : Tehase kood, kus rehv valmistati.
4W : Tootjapoolne läbimõõdu kood.
HWNX : Tootjapoolne valikuline kood.
3903 : Rehvi tootmise kuupäev. Siin näites on rehv valmistatud 39. nädalal 2003. aastal
- Alari.
- Huviline
- Postitusi: 3007
- Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
- Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
- Telefon: 5181397
- Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Oleneb kus sõita.Kui sa oled ikka 90% linna inimene siis korralikumad paneks mina ette.Kui aga maanteid hammustada siis kindlasti taha.Eks see igaühe enda otsustada.Vastavalt rehvidele tuleks ka valida sõidukiirus jne.Väga suur protsent inimesi sõidab niivõinaa korralikult kulunud rehvidega ja seal pole enam vahet mis on ees ja mis on taga Mustrit ju reaalselt pole
Ja nagu ttsys ütles siis aegund ja vana rehv on ka ohtlik olenemata mustrist.
Olgu,kuival saad hakkama aga niisepinnasega tekivad mured.
Ja nagu ttsys ütles siis aegund ja vana rehv on ka ohtlik olenemata mustrist.
Olgu,kuival saad hakkama aga niisepinnasega tekivad mured.
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Ees peavad olema korralikumad, eriti talvel sõites, see on puhas füüsika!
Mis juhtub kui ees on kulunud rehvid ja taga korralikud? Vett on võimalik veel juhtida rehvide alt ära, kuid samasuguses olukorras talvel on palju raskem, kui sinna padi alla tekib. Aru saab ka alles hiljem, kui vihmastes oludes
Kui esirehvil mustrit liiga vähe lumistes oludes, siis see rehv mitte ei sõida läbi lume, pigem lükatakse läbi lume. Ehk veeremine on takistatud ja tänu kergele tagaosale võib tagaots palju ootamatult libisema minna, seda siis tagaveo puhul.
Võtame nüüd täiesti tavalise olukorra talvistes oludes, tagaveolise autoga. Miks kohalt minnes kipub tagaots küljepeale kiskuma? Eesiots on raske ja seda ei suudeta nii kergelt läbi lükata. Liidame ja lahutame ja jagame igasuguste asjadega, olukorra teevad hullemaks kulunud rehvid. Seda esimest kulunud rehvi võiks võrrelda lumesahaga. Kuhu sellel lumel seal rehvi eest minna on?
Teine asi on täpselt see juhitavus, eriti kurvilistel teedel ja olukorras kus servad on libedaks nühitud.
Pidurdamisel on sama probleem, eriti kuna raskus vajub ette ja on vaja haakuda kusagile, et ABS toimima hakkaks, tagaosa on nagunii kergem.
Äkkpidurduse korral võib tõesti olla parem, kui taga on korralikum rehv, sest eest surub raskus maha ja tagaotsa kerguse kompenseerib parem rehv. Kuid ka siis on sõltuvalt olukorrast. Eesti ei ole rikas riik kus libedusetõrjet tehakse hoolsalt enne avariide juhtumist.
Võtke üks tsikkel kätte, pange esiots muda sisse ja andke gaasi, vaadake mis juhtub. Kas suudate püsti seista või mitte.
Teemaalgatajale. Jah, ette pane ette paremad rehvid ja loomulikult jälgime rehvide kulumist ja vajadusel vahetame paremate vastu.
Füüsika- esiots on see mis autot juhib ja nüüd tahate sellelt veel kehvemate rehvidega selle omaduse ära võtta? Ega see lumesaan ei ole!
Mis juhtub kui ees on kulunud rehvid ja taga korralikud? Vett on võimalik veel juhtida rehvide alt ära, kuid samasuguses olukorras talvel on palju raskem, kui sinna padi alla tekib. Aru saab ka alles hiljem, kui vihmastes oludes
Kui esirehvil mustrit liiga vähe lumistes oludes, siis see rehv mitte ei sõida läbi lume, pigem lükatakse läbi lume. Ehk veeremine on takistatud ja tänu kergele tagaosale võib tagaots palju ootamatult libisema minna, seda siis tagaveo puhul.
Võtame nüüd täiesti tavalise olukorra talvistes oludes, tagaveolise autoga. Miks kohalt minnes kipub tagaots küljepeale kiskuma? Eesiots on raske ja seda ei suudeta nii kergelt läbi lükata. Liidame ja lahutame ja jagame igasuguste asjadega, olukorra teevad hullemaks kulunud rehvid. Seda esimest kulunud rehvi võiks võrrelda lumesahaga. Kuhu sellel lumel seal rehvi eest minna on?
Teine asi on täpselt see juhitavus, eriti kurvilistel teedel ja olukorras kus servad on libedaks nühitud.
Pidurdamisel on sama probleem, eriti kuna raskus vajub ette ja on vaja haakuda kusagile, et ABS toimima hakkaks, tagaosa on nagunii kergem.
Äkkpidurduse korral võib tõesti olla parem, kui taga on korralikum rehv, sest eest surub raskus maha ja tagaotsa kerguse kompenseerib parem rehv. Kuid ka siis on sõltuvalt olukorrast. Eesti ei ole rikas riik kus libedusetõrjet tehakse hoolsalt enne avariide juhtumist.
Võtke üks tsikkel kätte, pange esiots muda sisse ja andke gaasi, vaadake mis juhtub. Kas suudate püsti seista või mitte.
Teemaalgatajale. Jah, ette pane ette paremad rehvid ja loomulikult jälgime rehvide kulumist ja vajadusel vahetame paremate vastu.
Füüsika- esiots on see mis autot juhib ja nüüd tahate sellelt veel kehvemate rehvidega selle omaduse ära võtta? Ega see lumesaan ei ole!
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Füüsikaseadustest just nimelt tulenevalt on vaja need pigem tagasillale paigaldada. Palun lõpetage lahmimine ja otsige mõni testi näide enne, kui vastu vaidlete.
https://tehnika.postimees.ee/596042/kva ... aratastele
https://tehnika.postimees.ee/596042/kva ... aratastele
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
See test on algajatele. Neile kes lasevad käed lahti kui tagaots libisema hakkab.ttsys kirjutas:Füüsikaseadustest just nimelt tulenevalt on vaja need pigem tagasillale paigaldada. Palun lõpetage lahmimine ja otsige mõni testi näide enne, kui vastu vaidlete.
https://tehnika.postimees.ee/596042/kva ... aratastele
Kas soovid, et oleksid võimeline auto juhitavust kontrollida või mitte? Kui esiots libisema läheb, siis ühel hetkel läheb libisema ja tagaots, mis oma kerguse tõttu pendeldab juba seal taga. Ehk sellise olukorras on nii esisild kui ka tagasild juhitamatud.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
mootor on ka ees, nagunii raskust rohkem ja seega pidamist...tagaosa siiski kerge ja vaja tsipa paremat rehvi
´17 4Drive
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
Mõnes mõttes on see sõiduoskuse küsimus ja kus sõita. Kiires lauges kurvis, kas eelistad tagaosalibisemist või esiosa libisemist?Riivo kirjutas:mootor on ka ees, nagunii raskust rohkem ja seega pidamist...tagaosa siiski kerge ja vaja tsipa paremat rehvi
Ma päris mitme autoga esiotsa suvel märjal asfaldil libistanud, väiksematel ringteedel. Otse läheb, mis seal ikka. Tagaosa libisemise puhul aitavad kiired käed, mida paraku enamus autojuhtidest ei ole võimelised kasutama. Seepärast ka sellistel testidel soovitatakse panna paremad rehvid taha. Tunned, et esiots libiseb, siis tead, et vaja rehve vahetada.
Kõige parem tõestus on libedakoolitusel. Mine vaata seal rajakõrval, kui paljud suudavad peale põiketesti juhitavuse säilitada.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: K:Kas paremad talverehvid ette, või taha?
"CONCLUSION
To give the best possibilities of a vehicle handling safely when fitting new tyres to a vehicle in pairs, it is advisable to fit the new tyres to the rear axle."
http://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shoul ... t-or-rear/" onclick="window.open(this.href);return false;
To give the best possibilities of a vehicle handling safely when fitting new tyres to a vehicle in pairs, it is advisable to fit the new tyres to the rear axle."
http://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shoul ... t-or-rear/" onclick="window.open(this.href);return false;