Tere!
Kas kellelgi teisel on ka olnud nende miinukraadidega (-10 kraadi +) probleeme õlieraldaja+voolikute (karterituulutus) külmumisega? Auto seisab õues.
Enne talve vahetasin õlieraldaja ja voolikud, mootoriõli-filtri (Castrol 5w40). Panin selle nn. cold-variant õlieraldaja (Metzger).
Tavaline:
Cold variant:
Hommikuti sõidan tööle 15min. Selle ajaga läheb küll mootor soojaks ja jõuab oma optimaalse temperatuurini, aga kui tööle jõuan ja õlikorgi maha võtan, on seal all ikka majoneesitaoline möga. Nüüd jaanuari lõpus hommikul autot käivitades ei läinud see enam tööle. Tõmbasin klapikambrikaane küljest õlieraldaja vooliku lahti ning see oli täiesti umbes majoneesist.
Kuidas ennetate talvel, kui on suured miinuskraadid, probleeme õlieraldajaga?
Milliseid probleeme võib umbes karterituulutus autole põhjustada?
BMW E46 (N46 mootor) CCV probleemid miinuskraadidega
Re: BMW E46 (N46 mootor) CCV probleemid miinuskraadidega
Meil on ka sama probleem selle asjaga et vähe sõidetakse ja siis korjab isegi õlisse niipalju niiskust et külmaga ei tule õlisurvetki üles.
Ainus toimiv lahendus tundub olevat korra nädalas ennetavalt võtta ette pikem 50 km ring kui kõik asjad korralikult soojenevad ja pärast on mitu päeva puhas nii õli kui tuulutus.
Ainus toimiv lahendus tundub olevat korra nädalas ennetavalt võtta ette pikem 50 km ring kui kõik asjad korralikult soojenevad ja pärast on mitu päeva puhas nii õli kui tuulutus.
Re: BMW E46 (N46 mootor) CCV probleemid miinuskraadidega
Isegi kui teha pikemaid sõite, ja mootor korralikult soojaks lasta, tekib majonees kohe kui mootori seisma jätad - mootor jahtub, tekib kondents. Ka kui see kuidagi mootorist välja ei pääse, on jälle majonees korgi all ja voolikutes. Paaris välismaa foorumis soovitati õlikork maha võtta, kui auto peale sõitmist seisma jätta. Siis pääseb osa kondents sealt välja. Ja kui sõitma hakad uuesti, paned korgi tagasi peale. Kas see tundub loogiline?
Teine avastus, mille leidsin, oli seoses "cold climate" CCV´ga. Kohe kui külma auto tööle paneb, lükkab mootorisurve majoneesi voolikutest õlieraldajasse. Ja see porolon, mis on õlieraldaja ümber, takistab selle ülessoojenemist. Ehk siis porolon aeglustab jahtumist, aga samas aeglustab ka ülessoojenemist külma mootoriga.
Teine avastus, mille leidsin, oli seoses "cold climate" CCV´ga. Kohe kui külma auto tööle paneb, lükkab mootorisurve majoneesi voolikutest õlieraldajasse. Ja see porolon, mis on õlieraldaja ümber, takistab selle ülessoojenemist. Ehk siis porolon aeglustab jahtumist, aga samas aeglustab ka ülessoojenemist külma mootoriga.
Re: BMW E46 (N46 mootor) CCV probleemid miinuskraadidega
Soojustus selle junni ümber on ikka abiks sest väljastpoolt jahutab seda sõites liikuv õhk ja karterigaas on soe asi mis teda soojendab.
Läheb mootor ikka kindlasti 90 kraadini sõites ja põhjakate on all?
See et temperatuurinäidik keskele läheb ei näita selle auto puhul enam et mootor on soe vaid et temperatuur on vahemikus 70-105 kraadi.
Mul on igatahes peale pikemat sõitu mootor ja voolikud seest puhtad ja mootor läheb nii soojaks et radika ventilaator läheb käima.
Lisaks on neerude tagused avad paberiga kinni pandud.
Läheb mootor ikka kindlasti 90 kraadini sõites ja põhjakate on all?
See et temperatuurinäidik keskele läheb ei näita selle auto puhul enam et mootor on soe vaid et temperatuur on vahemikus 70-105 kraadi.
Mul on igatahes peale pikemat sõitu mootor ja voolikud seest puhtad ja mootor läheb nii soojaks et radika ventilaator läheb käima.
Lisaks on neerude tagused avad paberiga kinni pandud.