Elektriautorubriik

Vaba teema
Vasta

Kas sul on kodus oma parkimiskoht?

Hääletus lõppes 31.12.2015 01:28 45

Jah (või ainult talvel määran oma koha mida koristada)
49
63%
Ei, kuid vajadusel saaksin ühele kohale parkima jääda
9
12%
Ei, selleks on kindlasti vaja ühistu abi, olen juba proovinud
12
15%
Pole tähelepanu pööranud, ei tea veel
8
10%
 
Hääli kokku: 78
Kasutaja avatar
MargusM
Huviline
Postitusi: 146
Liitunud: 29.05.2003 16:23 54
Peamine sõiduk: E91 330d touring
Asukoht: Tartu

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas MargusM »

See näitab tootja suhtumist sellesse segmenti nagu ka see, et praegu on valikus autod ülimalt kompromissitud. i3 on nagu prototüüp, mida nutiinimesed oma elus katsetavad aga i8 rikaste mänguasi. Tuleks auto, mida kõik tahaksid ja arvestatav osa jaksaks osta.
Ootame...
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Julgen ennustada, et selle i3-ga hakkab veel nalja saama. Kui hinnad kukuvad ja paar ringi korralike tänavaautodena on tehtud. I3-l on lihtsalt fantastiline modulaarne ülesehitus. Sisuliselt nagu lego. Võtad lahti, paned kokku. Selle süsinikpuuri ja akupaki ümber saab osavam meistrimees käepäraste vahenditega ikka ulme roboteid ehitada.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Kõik need elektriautod on ühed prototüübid, nii seda arengut ja hinda kõige lihtsam selgitada on.
i3 on ikka väga korralik ja kvaliteetne sõiduk. Miinuseks on helisummutus, muusikat vähe valjemini autos kuulad, kostab kõik välja.
Sõitsin ükspäev Kia Niroga, tavalisega mitte elektrimootoriga. Kõik oli talutav hetkeni, kui sõitma hakates uksed lukku läksid. Algul ehmatasin ära, kas sain kivi aknasse ja siis mõtlesin, parkimismaja, aeglane kiirus.
Need olid ukselukud, lisaks käivitamisel ja auto sulgemisel kostuv "süsteemi käivitus-sulgemis heli".
Mõelda vaid kui seda peaks igapäevaselt 5 aastat järjest taluma.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Leafil saab ukselukustuse välja lülitada. Ja ka "teretulemast" heli saab välja lülitada.
Mida ma muidugi tegingi pool aastat peale auto kasutamist :lol:
2018 suvi lisasin ustesse kilo paar müramatte. Sai asja veidi viisakamaks.
See suvi lisan veel natukene esimese tulemüüri kanti ja tagumistele rattakoobastele.
Eks see säästmine põhjustab murekohti küll. Müra on lahendatav kui tõesti soovi on.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Müra on ilmselt suhteline. Pean i3 ikkagi vaiksemaks kui f15 kere x5. Viimasel on rehvimüra küll tiba vähem, mootorit ja kõllidest tulevat pörinat see-eest rohkem.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

i3 jääb kusagile vahepeale.
https://www.youtube.com/watch?v=GzQdkwmq78s" onclick="window.open(this.href);return false;
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Teadmata küll selle testi metoodikat, julgen arvata, et Model 3 kannatab oma klaaskatuse käes. Ruumiakustika reeglite vastu ei saa ja kõvad pinnad igas küljes teevad paratamatult oma töö. Iga bemarist, kellel on panoraam katuseluuk võib proovida - sõida maanteel koos pehme kattega ja siis rulli kate ära. Vahe on kõrvaga kuuldav.

Pisikestel autodel - e-up ja i3, on tuulemüra suurtel kiiruste peamiseks probleemiks. See tuleb ilmselgelt kere kujust.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

i3 salongimüra pigem ei ole probleemiks. Väljast sisse on ok aga seest välja on vähe halb.
Parklas autos istud ja käed-vaba helistamist kasutada, siis väga suure tõenäosusega kuulevad väljasolijad ka, mis teema parasjagu käib. Kas tädi Maali ikka sai oma bemmile uued kummid.
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Muhv »

Eh - seda pean kohe proovima :D
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Tere
BumBum kirjutas:Parklas autos istud ja käed-vaba helistamist kasutada, siis väga suure tõenäosusega kuulevad väljasolijad ka, mis teema parasjagu käib.
No see on nõnda ikka päris paljude autode puhul. Natuke kuskil kaubanduskeskuse parklas jalutada ning kuuleb päris palju kõnesid. Ise olen juba ammu ära lõpetanud käidavas parklas autos telefoniga rääkimise.

jJanno
exTouring
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Aga mis siis saab, kui peab keset tänavat rääkima? Sosistate või kirjutate messengeris? :lol: :lol:
Ärge olge naeruväärselt paranoilised. Ärge kartke seda, et teised kuulevad teie juttu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Henri. kirjutas: 27.05.2018 21:41 00 /../Eks näis, kas Elon autotööstuses sama suudab ära pullida, aga isiklikult usun, et pigem 'jah'. Saaks neid lubadusi ka natuke reaalsemaks, siis ilmselt 'tavaautode pooldajad vs fanboyd' vastasseis nii tuline ka poleks, ent milleks unistada väikselt, kui püüdlused on kosmose suunas.
BumBum kirjutas: 27.05.2018 22:54 19 Ideid ja tal tõesti jagub. Need ideed on veel nii head, et need tõesti võiks kasvõi 50 aastat kahjumiga töötada.
Kosmosesüstikud, hyperloop, elektriautod.
Tuleb välja, et Hyperloop on siis reaalses elus ühesuunaline kitsas tunnel. Asfaltteega. Tavaliste ratastega autodele. Ehk siis nagu tavarahvas neid kutsub: tunnel.

https://jalopnik.com/elon-musk-says-hyp ... 1835024474

Pilt
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Kas sulle ei meeldi see, et midagi head ei ole ulmelist.. või lihtsalt soperdad internetis? :?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Tänu sellel Hyperloopile arenes tunneli ehitamise kiirus tunduvalt. Vanad dinosaurused, kes uuendustega kaasa ei taha minna, kasutavad aeglast tehnikat.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas Henri. »

Boring company ja sellele tehtud promo on muidugi vägev. Leegiheitjad ning muu shenanigans.. kui sa soperdamise all pead silmas, et alguses müüdi mingit suurt innovatsiooni millestki, mis ulmekiirusel autosid transportib ning lõpuks tehti asfaltteega tunnel, siis ilmselt soperdan jah. Samas äkki arendatakse siit nüüd tehnoloogia, mis löökaukude teket aitab vältida :mrgreen:
Saaks neid lubadusi ka natuke reaalsemaks, siis ilmselt 'tavaautode pooldajad vs fanboyd' vastasseis nii tuline ka poleks
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Hyperloop-i arendamine käib edasi.
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas zaddam »

Täiesti mõistlik ja loogiline, et miks Musk igasugustest platvormidest loobub tunnelis. Teslal plaanis see või järgmine aasta jõuda täielikult isesõitva autoni (mis neil ka 99% tõenäosusega ka õnnestub) ja oleks väga tunnelis mingeid platvorme teha, mis teevad asja keerulisemaks ja maksab ka lisa raha.. Tunnelid ühe suunalised, aga vägagi tõenäoliselt kaks tunnelik kõrvuti, üks ühele ja teine teisele poole.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Midagi arhitektidele, ehitusinseneridele ja majaomanikele.
https://electrek.co/2019/06/13/tesla-so ... -fittings/
jjanno
Huviline
Postitusi: 2321
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas jjanno »

Äkki mõni arhitekt (keda siin foorumis/teemas ikka leidub ;) ) on neid põhjalikumalt uurinud, aga minul jäi selles vallas juba aastaid tagasi silma hoopis Eesti firma:
http://www.solarstone.ee/et

jJanno
exTouring
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Isesõitev auto on suhteline. Me võime rõõmustada, nüüd see valmis on aga mis saab talvel, kui lumi on maas?
Selles maailmas oleks vaja arendust, kus auto saab signaali ka teekattest.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kui sõiduk hakkab saama energiat teekattest siis selliseks tehnoloogia arenduse ajaks ei ole sõidukile enam vaja rattaid ehk kokkupuudet mingi pinnasega. Muidugi tuleb kaugemale ette projektsioonid luua. ;)
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Ma mõtlen teel paiknemise signaali. Tesla saab oma informatsiooni kaamerate abil ja sensorid on abiks teiste autode tuvastamisel.
Lumi maas, teekattemärgistus varjatud, ei ole isesõitvast autost midagi järel.
Lisaks sellele sõidukiiruse valik. Näide reaalsest kogemusest. Toimus teedeehitus, mõnes kohas kiirused muutusid, ühel ristmikul loobuti parema käe reeglist. Kiiruse muudatuse märki ei suvatsetud aastaga paigalda. Kiirusepiirang oli eelnevalt 30km/h, peateel kiirusepiirang 60km/h. Nüüd lõpuks pandi märk 50km/h endisele 30km/h alale.
Kõrvalteele sõit asub ringristmikult. Parempööret tehes ei suuda autod kiirusepiirangu märki lugeda. Navigatsioon, kinnitab endiselt, see on 30km/h ala. Ristmikel kehtivast "parema käe reeglist" tuleb info vast navigatsioonist. Kunas küll need uuendused kaardile jõuavad.
Olukordi on veel. 60km/h liiklusepiirangu märgi suudavad endiselt mõned autod lugeda 100km/h märgiks.
Auto tuvastab märgi, liikumispiirang 30km/h ja navigatsioon teatab 10 meetrit hiljem, tegemist on kiirusepiiranguga 50km/h.

Volvo lubas turvalisust tõsta, liikuda saab nii kiiresti kui märk lubab? Kui palju võivad sellised autod segadust tekitada?

Elektroonilised liiklusmärgid, teekaamerad-ilmastikuolud, info avariidest, kui see kõik jõuaks autoni, see oleks samm edasi. Auto paiknemine teel. Oleks teekatte servas sensorid, mis edastavad signaali kui lai on tee, sõidusuunad. Hetkel on olukord kui ühepoolne pingutus, vaja on mõlemapoolset lahendust.

Energia teekattes põhimõtteliselt juba tuleb.... Norras pilootprojektina elektritaksodele juhtmevaba laadimine. Sealt edasi arendada, 10-50-100 km lõik maanteedel.

-juhtmevaba laadimine

-siin räägib taksojuht sellest projektist.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Kui tehakse teeremonti siis ei ole sellel teekattel ega lõigul nagunii mitte mingit adekvaatset signaali. Peamine operatiivsignaal, klass I, peab olema autonoomne ja tarkvaraliselt kiiresti muudetav, mis tähendab, et see peab olema allutatud positsiooniliselt, geosfäärilise infona, mida uuendatakse pidevalt vastavalt muutustele. Märgid ja info teistelt sõidukitelt on klass II info. Lumi ei ole faktor - ka kaasaegne teepuhastusmasin orienteerub alla tulevale geoinfole jne.
See moment, kus energiat on võimalik liikuvale objektile edastada tähendab tehnoloogilise sammuna seda, et objekt on siis võimeline seda energiat kasutades ülitäpse suunaga/trajektoriga ka aeglustama ning kiirendama. Rattad või kokkupuude pinnasega muutub ebavajalikuks. Teekate kui selline saab selles mõttes juba uue tähenduse.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Solar Freakin Roadways on rämps, mis ei hakka kunagi töötama reaalses maailmas.
Teed, mis laevad autosid, on rämps, mis ei skaleeru reaalsusesse.
Juhtmevaba laadimine on mõttetu. Töötab, aga tarbetu. Umbes nagu helitugevuse reguleerimine viipega BMWs.
Teed ei hakka mingeid signaale autodele saatma. Sel puudub igasugune mõte.
Autod hakkavad ennem ise sõitma kui 2% teedest saab kasvõi minimaalse uuenduse (ala magnetid radade vahel vms).

Keegi ei hakka seda jama kinni maksma.
Sama kehtib eraisikutele tehtud V2G, V2H jms tehnoloogia kohta. Tarbetu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas ttsys »

Reaalsusesse rebib see, et induktsiooni ja energiavälja saab ära kasutada lendava objekti maapinna lähedasel manööverdustel. Kuni see vajadus puudub siis ongi mõttetu energiamaksustamise skaalas, aga samal ajal tähendab see vajadust tehnoloogiat "laual hoida". Rehvide kulumine/põlemine on ühel päeval vähemalt sama mõttetu tegevus. ;)
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas zaddam »

Eelnevalt välja toodud puudus, et kui lumi on maas, et siis isesõitev auto ei suuda sõita, ei vasta tõele. Vastasel juhul ei ole tegemist isesõitva autoga.
Tesla puhul ei ole vahet, kas on teel on märgitud telgjoon ja äärejooned või mitte, samamoodi ei sega ka lumi.
Lisaks igapäevaga areneb tesla autode isejuhtimis oskus paremaks, seoses nende autodega mis teslal juba teedel ringi sõidavad ja koguaeg uut infot koguvad erinevate liiklusolukordade kohta.
Saksa tootjad võiks ka rohkem panustada elektriautodesse ja isesõitmisse, aga praegusel hetkel tundub, et teslale arvestatavaid konkurente ei leidu.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2114
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas BumBum »

Mille järgi siis Tesla sõiduk oma paiknemise sõidurajal kindlaks teeb?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Absoluutselt kõik mida on esikaameratega näha, mängib rolli sõiduala määramisel.
Alustades joonest ja talvistest lumele jäänud rehvijuttidest kuni äärekivide ja piireteni välja.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas zaddam »

See on küll bmw foorum, kuid kellele pakub huvi kuhu suunas tulevik liigub ja kuidas tesla autopiloot töötab, siis üks pikem ja informatiivne video
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: Elektriautorubriik

Postitus Postitas arnis »

Minu elektrikal on "autojuubel". Sai täis 5 aastat, liising on lõpetatud ja mis kõige üllatavam, ei pidanudki 3x akut vahetama (b)

Andmeid, keda huvitab, mis siis saab Nissan Leafiga aktiivse kasutuse korral.

Läbisõit 148500km, aastane läbisõit umbes 30 000km.
Akumaht on kukkunud 13-14% originaalist.
Kiirlaadijas laetud 156 korda (millest ~20 korda pigem demonstratsiooniks, mitte vajadus). Seega vajasin kiirlaadimist keskmiselt 2 korda kuus.
Väga suur enamus nendest kordades on kuni 10 minutit, üldiselt "jäi veits puudu et koju jõuda" olukord.

Vastupidavus:
Värvkate - eeskujulik
Veoajam - eeskujulik
Veermik - eeskujulik (kui välja arvata liiga lihtne ehitus - BMW käitub lamaval politseinikul meeldivalt, see aga liiga otsekohene :lol: )
Pidurid - kehva (elektriautode vaatevinklis). Esiteks käsipidur (2014 mudelil on jalaga, mis on küll lihtsam, samas ei ole töökindel).
Klotsid surid hiljuti täiesti ära, trossid oksüdeerusid kinni (Eesti sool) olenemata regulaarsest kasutamisest. Pealegi oli pidur kehva peale
teist aastat ja esindus ei tahtnud isegi garantiikorras asja korda teha - eks neil oli teadmine, et kogu asi laguneb ära kui puutuda, tüüpviga.
Põhiklotsid on pehmed. Vanemal mudelil kui 2014 oli eesmised klotsid kolmandiku võrra suuremad ja väidetavalt kestsid mitu korda kauem,
aga samas oli probleeme kriuksatamisega. Minul krigistamist ei olnud üldse, kuid klotside kulumine nende pehmuse ja väiksuse tõttu on kiire.
Esimesed said esimest korda otsa 87000km juures (väga väga kulunud olid, liiga kulunud) ja üleeile vahetasin ise teist korda, 148000km.
Parajalt kulunud, kuid tagaplaadid olid täiesti ära mädanenud (esinduses pandud originaalid) ja pidurid ei olnud konkreetsed (uutega võrreldes).
Esikettad numbriliselt kaotanud 28-24,9mm=3,1mm, väidetavalt 2mm on maksimum. Kettad näevad ideaalselt kulunud, ei näe põhjust vahetada.
Tagumised klotsid said ka vahetatud, neil on veel elu sees vähemalt aastaks. Kettad kestavad veel väga kaua.

Esindus - kehva. Jah, teevad elementaarsed tööd ära, aga üsna üsna kiiruga ja pinnapealselt. Jahutusvedelikku kallasid üle maksimumi.
Pidurivedelikku kallasid vahetamisel täis MAX piirini (klotsid oli kulunud) ja klotsivahetamisel tekitasid probleemi. Pidureid nad tõesti hooldasid
(ise ütlesidki, et meie kliimas vaja raudselt kord aastas lahti võtta, ära puhastada, ära määrida), kuid mitte piisavalt. Esiteks, nagu ütlesin,
käsipiduriga ei tegeletud ÜLDSE (hoolduse käigus isegi ei märgatud, et käsipiduri efektiivsus on pea null) ning kahjuks ei puhastatud ega määritud
pidurikolvi tolmuka alt - üleeile tekkis probleem ühe kolvi tagasilükkamisega - roostetolmu täis, vajas puhastust. Teistele teadmiseks, võtke
iga klotsivahetusega sinna alla piilumine ette ja korrosiooni ära hoidmiseks võiks kasutada spetsiaalset määret. Või kui keegi teil teeb.
Iga hooldus on 200-300€, mis oleks okei, kui selle raha eest saaks miskit tehtud. Kvaliteetselt. Ei saa. Ja iga tegevus maksab ebamõistlikult palju,
võrreldes BMW esindusega ja kvaliteediga, mida sealt saab. Ma ei soovita seal raha kulutada esimesest päevast alates. Kui oskad, siis ise, kui ei,
siis mõni eliitsem remondikoht. Ja tehakse ebavajalikke hooldusi. Näiteks liiga tihti vahetatakse jahutusvedelikku ja pidurivedelikku. Samas ei
vahetata üldse reduktorivedelikku, tehas seda ei nõua. Kuigi kõik võivad teile rääkida, et seda ei tehta, siis tegelikult vahetamine pikendab sõlme eluiga.

Mul on uus ja vana õli võrdluseks alles + fotod metallipurust magnetite küljes. Teslamaailmas saadud teadmiste põhjal pea kogu kulumine toimub esimesel aastal, ehk sissetöötamisperioodil. Ma vahetasin õli 140000km kandis. Soovitan vahetada elektriautodel õli 100000-150000 km vahel. 1,4 liitrit ATFi Leafil. Tegelikult laieneb see kõikidele autodele kõikidele reduktoritele ja vahekastidele ja manuaalkastidele ja ka automaatkastidele (seal juba koos filtriga). Ahjaa, salongifiltri maksimaalne eluiga on tõesti 1 aasta ja kuni 30 000km. Nüüd kui esinduse 30€-se filtri asemel ostsin ise kvaliteetse 6€-se ja vahetasin filtri ise (5 minutit) siis nägin, kuivõrd hull olukord oli tekkinud ühe aastaga. :o Eks ma harjusin ära vist BMW-ga - suuremad filtrid ja 2tk.

Kojameestega on selline värk, et esinduses maksavad mitukümmend euri tükk. Leidsin lahenduse - saab tellida erilise kujuga kumme ja vahetada ainult neid. Universaalsed kojamehed ei sobi. Leafi kojamehed on väga ilusad. Salongis istudes pole vart näha - universaalsed raamita on alati vars kojamehe peal.

Pudinad auto küljes - kehva. KÕIK logod mis on siniseks värvitud (tehti kuni 2017 vist) kooruvad. Ees, taga, veljekapslid, ustel - absoluutselt
kõikidel on täpselt sama viga. Lahendust ei olegi. Kapslid võib muidugi tavalised valged panna, aga ette-taha logosid valgeid ei leidu sellele aastakäigule.
Lagunevaid asju ikka leidub. Roolinupud kuluvad ära enne 100 000km möödumist, tore et garantiiajal sain uue roolipadja.
Mõtlesin kaua ja leidsin ravi antud probleemile, et uuesti ei korduks. Nupustik katta keraamikaga. Töötab.
Keskkonsool on kinnitatud kahe pisikese kruvikesega - ei kesta piisavalt, tuleb midagi mehisemat panna ise kui aeg tuleb.
Käetoe laeka peal on pisikesed kumminublud - need surevad ära ja hakkab närvidele käima. Kord garantii jooksul vahetatud, jälle väsivad. Peab ise leidma kummistopperid ja sinna juurde lisama.
Lävepakud - soovitatav on kohe peale ostu katta kriitiline ala kõigil neljal uksepakul kaitsekilega. Ma jäin veits hiljaks, aga rooste ei lähe ja nüüd kaitstud.

Kas auto on ennast väärt? - ükskõik mis teise Nissaniga võrreldes - kindlasti. Rahasääst on ulmeliselt suur. Töökindlus on väga kõrge. Nissanite CVT-d on
katastroofiliselt kehvad, mootorid on mökud ja 200 000km nad ei kesta ilma korraliku väljaminekuta (sama ka automaatkastide kohta).
Autot hoian veel vähemalt 5 aastat. Ennustatav akumaht peale 300 000km ja 10 aasta möödumist on umbes 70-75%. Umbes sel ajal hakkavad
tekkima probleemid igapäevase pikema otsa sõiduga talvel. Loodan et linna tekib rohkem aeglaseid laadimisi, et kui kinos või jõusaalis käin, siis saan
särtsu juurde vajaliku koguse.
Kes praegu tahab osta elektrikat ei pea eriti muretsema. Polegi selliseid elektrikaid, mille aku on nii väike nagu minu masinal. Ja kui 2x suuremalt akult 10% maha lahutada jääb ikka **** palju sõiduulatust.
Õnneks valik kasvab iga aasta. Ei pea võtma uut Leafi. Kohevarsti areneb ka laadimisvõrgustik ja saab julgemalt osta ka mitte Leafi.
Nende aastate jooksul olen eelistanud/pidanud diiselbemmi kasutama elektrika asemel heal juhul 1-3x kvartalis, kas konksu kasutamiseks või
mõne Tartu või kaugema otsa tarvis. Kui on säästlik (kuni 6l/100km) auto võtta, siis pole rahaliselt mõistlik sõita elektrikaga kaugemale kui selle akumaht võimaldab. Ehk siis kui mina sõidan 100km maanteel ära, siis Tallinn-Pärnu võikski jääda maksimumiks. Kui uus Leaf sõidab 250km, siis Tallinn-Tartu. Kiirlaadimine maksab ikkagi rohkem kui kodus öösel ja mõne-eurose rahasäästu nimel ei ole mõtet vaeva näha. Pealegi diislitele on pikamaaotsad otseses mõttes tarvilikud ja kasulikud. Kui on midagi võtta, siis pigem võta, kasvõi kord kvartalis. Vaheta mõne lähedasega autod ära päevaks kui peres teist ei ole. Erandiks on kuupakett kiirlaadijates - siis võid tankida nii kui tuju tuleb ja hind okei.

Kes tahab kasutatud Leafi osta, siis soovitan kedagi kaasa võtta, kes oskab natuke asja uurida (näiteks mind). Aastatega on need tehniliselt palju muutunud.
Kes tahab uut elektrikat osta, siis tuleks ikka teadjaga konsulteerida (jälle mina!!!). Enne ostu TULEB kodus laadimine võimalikuks teha.
Ahjaa, toetused võivad tagasi tulla. Enamvähem õiges summas, et keegi tormi ei jookseks ja reaalselt abi ka oleks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Vasta