E39 Veepumba vahetus
E39 Veepumba vahetus
Tervist!Ega kellelgi mõnda asjaliku linki ei ole selle toimingu kohta,kuna ise valdavat kõik tööd teinud on ka see kavas käsile võtta.Ette tänades.
Re: Veepumba vahetus E39
Mootoriks 2.8 96a.
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 Veepumba vahetus
Upin kellegi teemat.
Äkki kellelgi linki kust saaks infot E39 525D 120KW M57 2000a. veepumba vahetuse kohta?
Mitmikkiilrihma + rullikute + veepumba, roolivõimu, geneka skeem eestvaates?
Äkki kellelgi linki kust saaks infot E39 525D 120KW M57 2000a. veepumba vahetuse kohta?
Mitmikkiilrihma + rullikute + veepumba, roolivõimu, geneka skeem eestvaates?
BMW 525d 120kW 2000a E39
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 Veepumba vahetus
Vastan ise.BMWpleasure kirjutas:Upin kellegi teemat.
Äkki kellelgi linki kust saaks infot E39 525D 120KW M57 2000a. veepumba vahetuse kohta?
Mitmikkiilrihma + rullikute + veepumba, roolivõimu, geneka skeem eestvaates?
Linki ei leidnudki aga lühikirjeldus M57 mootori puhul veepumba vahetuseks:
Algul ventilaator koos viscosiduriga eemaldada, kasutada 2x 32 võtit, ühega hoiad kinni veepumbapoolset õhukest mutrit ja teisega keerad lahti ventilaatori (vastupidine keere).
Paar 6-est polti ventilaatorit ümbritseva plastikkoja küljest lahti keerata, siis tulevad koos ülesse välja (plastikkoda ja ventilaator).
Põhjakate alt ära.
Konditsioneeri rihma pinguti lõdvaks väänata ja rihm maha. Siis see ei jää segama geneka rihma.
Geneka rihma pinguti lõdvaks väänata (kolmest rullikust ainult 1 erineb, see samune.) ja rihm maha.
Veepumba küljes on kohe termostaadi koda kus sees asub termostaat, sinna koja külge läheb 2 voolikut, kiirkinnitusklambritega. Klambrid kruvikeerajaga eemale liigutada ja saab voolikud/torud küljest ära.
Veepumba küljes 4 kuuest polti lahti keerata ja ongi käes.
Tihend jäi mul mootori bloki külge, see tuleb ära kookida ja pind korralikult mootoripesuvahendiga puhtaks/siledaks teha.
Uus tihend ja pump vastupidises järjekorras külge, kõik lahti võetud asjad /torud külge, õhutuspunn lahti keerata, jahutusvedelik sisse, punn kinni ja ongi olemas.
Et rohkem ruumi tegutsemiseks oleks võtsin ma ära ka radiaatori (saigi radikate vahelt suvel kogunenud satikad välja puhastada). Radika eemaldamiseks oli vaja eemaldada ka intercoolerist EGR klappi minev õhutoru, et radikas ülesse välja mahuks.
Loomulikult kui keegi leidis vea minu tegutsemises võib täpsustada ja mõni kasulik nipp mida võiks kasutada.
Äkki on kellelgi abi.
(Soovitav vahetada koos veepumbaga, rihm, 2x kanderullikut, pingutusrullik - oleneb mis seisus need on )
BMW 525d 120kW 2000a E39
- Direktor
- Huviline
- Postitusi: 219
- Liitunud: 07.08.2006 23:03 45
- Peamine sõiduk: BMW E65 LCI
- Asukoht: Tartu-Viljandi
Re: E39 Veepumba vahetus
kõik on aru saadav ja suht lihtne tundub, aga hetkel on selline probleem et ei sa sealt termostaadi küljest neid voolikuid kuidagi kätte, et kas kannatab seal kruvika või millegagi surkida kõvasti? või on mingi parem taktika/nipp selle jaoks? sellest vast ei ole hullu kui termostaat katki läheb kuna uus on olemas ja läheb koos veepumbaga vahetusse.
ja kas kokku panemisel ka midagi peab veel teadma või lihtsalt paigale ja poldid kinni jne?
ja kas kokku panemisel ka midagi peab veel teadma või lihtsalt paigale ja poldid kinni jne?
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 Veepumba vahetus
Voolikute eemaldamiseks tuleb eemaldada klamber ehk traat, aja kruvikas vahele. Vahel on need vooliku plastikotsad nii kõvasti kinni ka et jube. Kruvika plastotsiku vahele ajad siis läheb plast katki. ehk siis jõuga maha, proovi natsa keerata ka. kuigi otse käivad tegelt maha, otse tõmmates. Nagu radika küljeski.
Tihendi teemat ei mäleta. võtad lahti siis näed.
Vb kui ruumi pole termostaadi küljest voolikuid sakutada siis võta vooliku teine ots lahti alguses.
ära toru otsa plastikuid ära lõhu maksavad palju kui romulast ei saa.
Tihendi teemat ei mäleta. võtad lahti siis näed.
Vb kui ruumi pole termostaadi küljest voolikuid sakutada siis võta vooliku teine ots lahti alguses.
ära toru otsa plastikuid ära lõhu maksavad palju kui romulast ei saa.
Direktor kirjutas:kõik on aru saadav ja suht lihtne tundub, aga hetkel on selline probleem et ei sa sealt termostaadi küljest neid voolikuid kuidagi kätte, et kas kannatab seal kruvika või millegagi surkida kõvasti? või on mingi parem taktika/nipp selle jaoks? sellest vast ei ole hullu kui termostaat katki läheb kuna uus on olemas ja läheb koos veepumbaga vahetusse.
ja kas kokku panemisel ka midagi peab veel teadma või lihtsalt paigale ja poldid kinni jne?
BMW 525d 120kW 2000a E39
- Direktor
- Huviline
- Postitusi: 219
- Liitunud: 07.08.2006 23:03 45
- Peamine sõiduk: BMW E65 LCI
- Asukoht: Tartu-Viljandi
Re: E39 Veepumba vahetus
Klambrid tulid ilusti lahti, lihtsalt oligi see kysimus et kas v6ib seal kruvikaga väänata, ikka jube k6vasti on kinni.BMWpleasure kirjutas:Voolikute eemaldamiseks tuleb eemaldada klamber ehk traat, aja kruvikas vahele. Vahel on need vooliku plastikotsad nii kõvasti kinni ka et jube. Kruvika plastotsiku vahele ajad siis läheb plast katki. ehk siis jõuga maha, proovi natsa keerata ka. kuigi otse käivad tegelt maha, otse tõmmates. Nagu radika küljeski.
quote]
siis see ka veel et tosool jooksis sealt termostaadi vahelt välja nüüd, ega sellega midagi hullu vist ei ole? lihtsalt pärast need rullikud jne. puhastada millegagi ära hiljem?
-
- Huviline
- Postitusi: 193
- Liitunud: 01.04.2005 00:45 02
- Asukoht: Tallinn, tartu
Re: E39 Veepumba vahetus
jep. jahutusvedeliik ikka enne välja. rullikud surveõhuga kuivaks vast.
BMW 525d 120kW 2000a E39
Re: E39 Veepumba vahetus
küsimus,et kas geneka pingutusrullikut peab saama eraldi vahetada,torx peaga polt ja taga mutter,mis on keevitusega punktitud,et kas see peabki nii olema või on keegi seal midagi teinud juba,nii kõvasti on kinni ei julgend väga keerata seal? ja sama keiss on kliima pingutusrullikuga käib ringi aga seal taga on 4 nurk plaat lihtsalt,millega seda kinni hoida?
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E39 Veepumba vahetus
mis mootoriga isendist juttu?arxsss kirjutas: ↑11.01.2021 17:10 24 küsimus,et kas geneka pingutusrullikut peab saama eraldi vahetada,torx peaga polt ja taga mutter,mis on keevitusega punktitud,et kas see peabki nii olema või on keegi seal midagi teinud juba,nii kõvasti on kinni ei julgend väga keerata seal? ja sama keiss on kliima pingutusrullikuga käib ringi aga seal taga on 4 nurk plaat lihtsalt,millega seda kinni hoida?
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: E39 Veepumba vahetus
e39 525d 120kw 2003
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E39 Veepumba vahetus
jah kõiki neid saab vahetada eraldi ikka ka. koduste vahendite vbla natukene keeruline kui on kaua asjad küljes olnud.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E39 Veepumba vahetus
selle vahetamine on ettenähtudkoos hoovaga, mitte ainult rullik.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: E39 Veepumba vahetus
eks tuleb ,siis koos hoovaga vahetada. selle hoovaga vahetamine päris keerukas tundub,et peab geneka lahti laskma ja roolivõimu paagi,youtubist vaatasin,või saab lihtsamini?