Täpselt samamoodi teen ka mina.bürk kirjutas:Minu autos olev tehase manuaal ütleb, et kütuse kütuse kokkuhoiu mõttes alustada peale käivitamist kohest sõitu....
Mina lasen aastaringselt peale käivitamist mootoril kohapeal natuke töötada... aga see on suht minimaalne. Lumisel ja jäisel ajal saab tõesti kauem aega veedetud, kuna vaateväli peab tahkest veest puhas olema:)
Kaua soojendada autot?
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
kunagi enda omaga tegin paar testi, ehk siis kompuutri nät 0 ja 4 minutit kohapeal ja siis tööle ~5km ning teinepäev kohe stardiga, talvel, paar korda tegin teste ja kulu oli väiksem siis, kui kohapeal mootorit soojendasin(oli vist 15 vs 18) ehk siis arvatavasti on suuremate mootoritega autodel kohapeal soojendamine kasulikum, kuna nad rüüpavad jõhkralt benssu külmalt(minu oma näiteks 250L/100km kohta pole mingi probleem kõvema gaasi vajutuse peale saada külmalt) ja väiksematel mootoritel kohe startida, sest nad nagunii ei suuda palju benssu võtta ja seda ka külmalt, kuid kohapeal võtavad ikkagi umbes samapalju, kui suuremad mootorid.
Ise soojendan külmemate ilmadega 2-3 minutit
Ise soojendan külmemate ilmadega 2-3 minutit
BMW M5 V10
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Mul ka ikkka nii, et kui ikka klaasid läbi paistavad, siis paar-kolm mintsa ja siis leekima- mootor soojeneb ka tunduvalt kiiremini, samas sedaon soovitanud ka targad onud kunagi, et kohapeal tiksuda ei ole soovitatav lasta. Kui aga klaasid härmas, siis niikaua tiksub kohapeal, kui klaasid kraabitsaga läbi paistma saan ja siis leekima, siis tuleb puhuritest ka juba leiget 6hku
Eile avasin enda auto OBC's peidetud menüüd. Ning jälgisin siis jahutusvedeliku temperatuuri.
Hommikul enne auto käivitamist oli jahutusvedeliku temp -1C. Peale käivitamist alustasin kohe sõitmist. Poolteist minutit hiljem oli jahutusvedeliku temp juba +50C. Sealt ülespoole läks juba veidi aeglasemalt. Seega ei näe ka pikal ooteajal pointi.
Hommikul enne auto käivitamist oli jahutusvedeliku temp -1C. Peale käivitamist alustasin kohe sõitmist. Poolteist minutit hiljem oli jahutusvedeliku temp juba +50C. Sealt ülespoole läks juba veidi aeglasemalt. Seega ei näe ka pikal ooteajal pointi.
Minu meelest soojendamise ajad said koos karburaatoriga möödanikuks. Soojendan niikaua kuni kulub aega turvavöö peale panekuks. Tugeva külmaga kuni mootori töö stabiliseerumiseni (mõni minut).
Koha peal käian ainult klaaside jääst vabastamise hõlbustamiseks. Oluliseks pean rahulikku ja mõistlikku sõitu külma mootoriga, mis soojendab ühtlaselt kogu autot.
Koha peal käian ainult klaaside jääst vabastamise hõlbustamiseks. Oluliseks pean rahulikku ja mõistlikku sõitu külma mootoriga, mis soojendab ühtlaselt kogu autot.
Sõidurõõm
Minu signal on näiteks sihuke funktsioon, mis auto mootori töötades laseb kesklukku kasutada.
Puldil spetsiaalne konks, millega käib võtmekimbu küljest klõpsakaga ära.
Mugav on see näiteks mõnda väiksemasse poodi minnes.
Saab auto poe ukse ette tuksuma jätta, ilma et keegi saaks seda ära ajada.
Sama on ka hommikuse soojendamisega.
Tallinnas aga pole julgenud nii teha.
Puldil spetsiaalne konks, millega käib võtmekimbu küljest klõpsakaga ära.
Mugav on see näiteks mõnda väiksemasse poodi minnes.
Saab auto poe ukse ette tuksuma jätta, ilma et keegi saaks seda ära ajada.
Sama on ka hommikuse soojendamisega.
Tallinnas aga pole julgenud nii teha.
alla nulli soojendan ikka 3-4 min, kuna mul nahksisu ja juhi istmesoojendus ei tööta, pole viitsinud vaadata miks a elan tlna kesklinnas peaegu ja auto töötab maja ees rahulikult, teise paari võtmetega. autok 735 e32. ja kütusekulu pärast eriti ei pabista, muidu oleks micra endale ostnud... sry kui kedagi sellega riivan vargaid ka ei karda kuna mul selline vanem naabrimees kes sama kell oma autot soojendab ja on õues ja teeb suitsu.
Mis siis saab, kui naabrimehel kusehäda tuleb?nordman kirjutas:alla nulli soojendan ikka 3-4 min, kuna mul nahksisu ja juhi istmesoojendus ei tööta, pole viitsinud vaadata miks a elan tlna kesklinnas peaegu ja auto töötab maja ees rahulikult, teise paari võtmetega. autok 735 e32. ja kütusekulu pärast eriti ei pabista, muidu oleks micra endale ostnud... sry kui kedagi sellega riivan vargaid ka ei karda kuna mul selline vanem naabrimees kes sama kell oma autot soojendab ja on õues ja teeb suitsu.
siis varastel jackpot 2 kärbest ühe hoobigatanelp kirjutas:Mis siis saab, kui naabrimehel kusehäda tuleb?nordman kirjutas:alla nulli soojendan ikka 3-4 min, kuna mul nahksisu ja juhi istmesoojendus ei tööta, pole viitsinud vaadata miks a elan tlna kesklinnas peaegu ja auto töötab maja ees rahulikult, teise paari võtmetega. autok 735 e32. ja kütusekulu pärast eriti ei pabista, muidu oleks micra endale ostnud... sry kui kedagi sellega riivan vargaid ka ei karda kuna mul selline vanem naabrimees kes sama kell oma autot soojendab ja on õues ja teeb suitsu.
530d touring
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2913
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: K: kaua soojendad autot?
Tooks teema taas aruteluks üles.
BMW 320i E36
a) +15 ja üle - ei soojenda
b) 0 - ca minut
c) -5 aeg mis kulub auto puhastamiseks lumest/jääst või 2-3 minutit
d) -15 ca 10 minutit
e) -25 ja külmem - eelkõige üritan sõite sellisel juhul vältida aga kui ikka vaja, siis vähemalt 15 minutit
Kui sõita on mul vaja mõnel suuremal maanteel (sõidu alustamine kohe linna servast), lasen temp näidikul vähemalt sinisest alast välja, kuna 320i-l on maanteel 90 km/h juures pöörded ligi 2850 rpm. See on aga minu arvates külma mootorile ehk natuke liiast. Ja samas ei taha (tegelikult ei tohigi) maanteele ka teistle jääda jalgu 50-60 km/h logistades.
Panen siis kirja ka mida täpselt E36 US sepec kasutajajuhend ütleb sellise asja kohta (tõlkisin inglise keelest):
Aga siiski huvitaks mind küsimus, kuidaks võiks võrrelda mootori soojendamist tühikäigul või sõites madalatel pööretel, jättes välja eeltoodud asjad (kütusekulu, mõju katalüsaatrile, looduse reostus)? Milline nendest kahest tegevusest mõjutab mootorit rohkem?
BMW 320i E36
a) +15 ja üle - ei soojenda
b) 0 - ca minut
c) -5 aeg mis kulub auto puhastamiseks lumest/jääst või 2-3 minutit
d) -15 ca 10 minutit
e) -25 ja külmem - eelkõige üritan sõite sellisel juhul vältida aga kui ikka vaja, siis vähemalt 15 minutit
Kui sõita on mul vaja mõnel suuremal maanteel (sõidu alustamine kohe linna servast), lasen temp näidikul vähemalt sinisest alast välja, kuna 320i-l on maanteel 90 km/h juures pöörded ligi 2850 rpm. See on aga minu arvates külma mootorile ehk natuke liiast. Ja samas ei taha (tegelikult ei tohigi) maanteele ka teistle jääda jalgu 50-60 km/h logistades.
Panen siis kirja ka mida täpselt E36 US sepec kasutajajuhend ütleb sellise asja kohta (tõlkisin inglise keelest):
Nagu ma aru saan, on need tehasepoolsed soovitused kohe sõitma hakata, seotud eelkõige katalüsaatoriga - külma mootoriga ta oma ülesannet ei täida ja õhku saastatakse päris tugevalt. Vaikselt sõites aga soojenb mootor rutem ja katalüsaator saab hakata kiiremini oma ülesannet täitma. Samuti ei ole pikalt kohapeal töötamine katalüsaatorile endale hea (toimub tahmumine). Aga eelkõige tulebki siit välja see tõsisasi, miks tänapäeva autode kasutusjuhendites see soovitus on - selline mitmeminutilist soojenduse soovitus ei ole lihtsalt enam võimalik (ja eks ta nii ka õige on. Kujutage ette pilti, et miljonid autod töötavad mitmeid minuteid kohapeal, tootes kasvuhoonegaase ja raisates ka peagi lõppevat fossiilset kütust).Ära lase mootoril saavutada normaalset töötemperatuuri kohapeal seistes. Samas, käivitades mootorit väga külma ilmaga, on soovitav enne teele asumist lasta mootoril töötada kõrgematel tühikäigupööretel umbes 30 sekundit; see ettevaatusabinõu kindlustab mootrile vajaliku (piisava) õlituse. Väldi kõrgeid moortori pöördeid, kui mootor on veel külm; see aitab vältida mootori liigset kulumist ja hooldusintervalli vähenemist.
Käivitades külma mootorit eriti madalate temperatuuride (-15 C ja madalamad temperatuurid) juures, toimi järgnevalt:
Esimesel katsel lase starteril töötada natuke kauem (ligikaudu 10 sekundit).
Vajuta gaasipedaal pooleldi alla starteri lülitamise ajaks.
Aga siiski huvitaks mind küsimus, kuidaks võiks võrrelda mootori soojendamist tühikäigul või sõites madalatel pööretel, jättes välja eeltoodud asjad (kütusekulu, mõju katalüsaatrile, looduse reostus)? Milline nendest kahest tegevusest mõjutab mootorit rohkem?
Viimati muutis marek555, 30.01.2010 09:48 46, muudetud 1 kord kokku.
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3483
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: K: kaua soojendad autot?
Soojendan alati niikaua, kuni hakkab sooja tulema. Lihtsalt ei taha külma mootoriga sõita- see ju auto piinamine. Harva stardin kohe külmalt!!!
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Re: K: kaua soojendad autot?
BMW 520 Touring 2.0 95`
a) +15 ja üle - kuni 1 min
b) 0 - kuni 2 min
c) -5 - kuni 5 min
d) -15 - kuni 5-6 min
e) -25 ja külmem - kindlasti niikaua kuni jahutusvedeliku temp jõuab sinise lõppu
Kuna ka naine sõidab autoga pidevalt siis olen öelnud et kui temp jõuab sinise lõppu siis võib juba kindlalt liikuda...aga alati helistab ja küsib kui on väga külmad ilmad`et kas nüüd võib`?
-33 kraadiga käivitub auto poolest pöördest
a) +15 ja üle - kuni 1 min
b) 0 - kuni 2 min
c) -5 - kuni 5 min
d) -15 - kuni 5-6 min
e) -25 ja külmem - kindlasti niikaua kuni jahutusvedeliku temp jõuab sinise lõppu
Kuna ka naine sõidab autoga pidevalt siis olen öelnud et kui temp jõuab sinise lõppu siis võib juba kindlalt liikuda...aga alati helistab ja küsib kui on väga külmad ilmad`et kas nüüd võib`?
-33 kraadiga käivitub auto poolest pöördest
E34 varuosadeks http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=56&t=93054
BMW 530d Touring
BMW 530d Touring
Re: K: kaua soojendad autot?
Suures plaanis panen auto käima ja hakkan sõitma ... vahe pole kui külm on. Kui vaja aknaid kratsida, siis kratsin, eraldi lihtsalt soojendamisel ka mingit pointi ei näe. Diisel kohapeal suurt ei soojene. Käima, õlid ringi käivad siis vaikselt liikuma, külmalt piitsa ei anna. 10-20 sekundit kohapeal kui lund ei tule pühkida või jääd kratsida.
Indrek
- trillian
- Huviline
- Postitusi: 731
- Liitunud: 20.11.2007 10:28 08
- Telefon: 56670631
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: K: kaua soojendad autot?
E34 530 touring `92
Olenemata ilmast/temperatruurist käib kohal suitsu jagu, 4-5 minutit. Külma mootoriga üritan väga mitte tuutsu anda.
Olenemata ilmast/temperatruurist käib kohal suitsu jagu, 4-5 minutit. Külma mootoriga üritan väga mitte tuutsu anda.
Re: K: kaua soojendad autot?
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... 3&l=fplead
Ka UM'ist on öeldud, et mootori kohapeal soojendamine pigem kahjustab mootorit kui tuleb kasuks. Ise pole seda kunagi teinud. Käima ja kohe sõitma (normaalses tempos).
Ka UM'ist on öeldud, et mootori kohapeal soojendamine pigem kahjustab mootorit kui tuleb kasuks. Ise pole seda kunagi teinud. Käima ja kohe sõitma (normaalses tempos).
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4399
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: K: kaua soojendad autot?
Täiesti artikkel...oleks siis toodud välja mingi reaalne põhjendus, miks kohapeal tühikäigul mootorit soojendada ei tohi. Artikli üle 200 kommentaari kah läbi ei viitsinud lugeda, kus võibolla oleks tõde selgunud Äkki oskab keegi siit selgitusi anda.
tel. 51 949 859
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2913
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: K: kaua soojendad autot?
Ennast just huvitaks, mis konkreetselt mootoril kahjustatud siis saab? UM ütleb nii nagu kasutusjuhendis kirjas on. Aga miks maunaalis just nii kirjas on, selle kohta tõin eelnevalt oma arvamuse välja.Relk kirjutas:http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... 3&l=fplead
Ka UM'ist on öeldud, et mootori kohapeal soojendamine pigem kahjustab mootorit kui tuleb kasuks. Ise pole seda kunagi teinud. Käima ja kohe sõitma (normaalses tempos).