Kütusekulust lõplikult
Kütusekulust lõplikult
Kuna teema aktuaalne ja iga natukese aja tagant tekib jälle uus sellesisuline topic mingis alamrubriigis, otsustasin kirja panna üldised tõed teguritest, mis kulu suurendavad.
Enne, kui tormate midagi vahetama, kontrollige need punktid üle:
1. Sõidustiil - kulu suureneb kuni 100%(ehk siis 10l/100km -> 20l/100km)oleneb mootori suurusest
2. Mootori seisukord - kuni 50%(jõuetut mootorit peab rohkem tallama)
3. Rehvide seisukord, vastavus mudelile, rõhk nendes - kuni 20%
4. Sildade, veermiku korrasolek, reguleeritus - kuni 30%
5. Pidurite pealejäämine, ratalaagrid kuni 30%
6. Mootori termostaat kuni 50%
7. Õiged ülekanded diffris ja käigukastis kuni 20%
8. Teeolud(paksus lumes on kulu märgatavalt suurem)
9. Mootori eelsoojendus(kohapeal töötav mootor tarbib kütust, kuid ei liiguta autot, kasutegur 0)
10. Bensiini kvaliteet, oktaanarv(kõrgema O.A.-ga bena läheb vähem)
11. Auto koormatus(mida suuremat kaalu on vaja liigutada, seda rohkem kütust läheb)
12. Tarbijad(Webastod, subwoofrid, lisatuled töötavad lõppkokkuvõttes ikkagi kütuse pealt)
13. Kehv aku, signa akupasun, rike, lühis el. süsteemis tarbib samuti liigset energiat, mida saadakse kütuse põletamisel mootoris
Need põhilised asjad, mis meelde tulid
Kui need asjad korras, võib juba mootori elektroonika kallale asuda
Enne, kui tormate midagi vahetama, kontrollige need punktid üle:
1. Sõidustiil - kulu suureneb kuni 100%(ehk siis 10l/100km -> 20l/100km)oleneb mootori suurusest
2. Mootori seisukord - kuni 50%(jõuetut mootorit peab rohkem tallama)
3. Rehvide seisukord, vastavus mudelile, rõhk nendes - kuni 20%
4. Sildade, veermiku korrasolek, reguleeritus - kuni 30%
5. Pidurite pealejäämine, ratalaagrid kuni 30%
6. Mootori termostaat kuni 50%
7. Õiged ülekanded diffris ja käigukastis kuni 20%
8. Teeolud(paksus lumes on kulu märgatavalt suurem)
9. Mootori eelsoojendus(kohapeal töötav mootor tarbib kütust, kuid ei liiguta autot, kasutegur 0)
10. Bensiini kvaliteet, oktaanarv(kõrgema O.A.-ga bena läheb vähem)
11. Auto koormatus(mida suuremat kaalu on vaja liigutada, seda rohkem kütust läheb)
12. Tarbijad(Webastod, subwoofrid, lisatuled töötavad lõppkokkuvõttes ikkagi kütuse pealt)
13. Kehv aku, signa akupasun, rike, lühis el. süsteemis tarbib samuti liigset energiat, mida saadakse kütuse põletamisel mootoris
Need põhilised asjad, mis meelde tulid
Kui need asjad korras, võib juba mootori elektroonika kallale asuda
Jah, sest käik sees on pöörded üle tühikäigupöörete ja rakendub sundtühikäigu ökonomaiser. Vabakäigul aga käibki mootor tühikäigul.ZENDER kirjutas:Selline küsimus ,et kui nt mäest alla veeredes vabakäiguga näitab bensu näidik kütusekulu mingi 2l aga käik sees veeredes näitab kütusekulu 0 . Kas see vastab tõele?
Tegelikult on BMW mootoritel see sissepritse sisse-välja lülitumise koht u. 1000rpm kandis. (käik sees laskudes, kui kiirus jääb nii väikeseks, et pöörded langevad alla 1000-de näed, kuidas kütusekulu näit tagasi tuleb).
Btw oli selline asi peal juba VAZ-2105 karburaatoril Ozon ja lääne autodel ilmselt veel varem. Nii et tegemist ei ole mingi uue leiutisega. Ja seetõttu tasubki alati käiguga pidurdada.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Lugesin ka ja ei saa aru. Eks parandage kui jama ajan. Ma olen aru saanud, et steptronicu funktsiooni kasutamine lihtsalt override'b käikude vahetamise automaatika mingil määral (punases vahetatakse küll endiselt automaatselt üles ja seisma jäädes vahetab 1-le). Kasti mehhaanikas mingit muutust ei toimu - seega ei ole vahet, kas sa võtad jala gaasilt steptronic modes või tavalises ja AB ei jaga teemat.
Hoopis huvitavam oleks teada saada kas ja milliste pöörete/käikudega bmw tomatkastide TC teeb lock-upi? Ja kas lock-up säilitatakse mootorpidurduse korral.
Hoopis huvitavam oleks teada saada kas ja milliste pöörete/käikudega bmw tomatkastide TC teeb lock-upi? Ja kas lock-up säilitatakse mootorpidurduse korral.
Mumeelest tehakse TC lock-uppi ainult 3, 4 ja 5 käigul ja kõrgematel pööretel.
Siit saab lugeda: http://www.e38.org/electran1.pdf vt. lk. 28.
Siit saab lugeda: http://www.e38.org/electran1.pdf vt. lk. 28.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Külma mootoriga muidugi kulu suurem, kuid ei pea ju gaasi põhja vajutama?inxx kirjutas: Ise sain autot eelsoojendades väiksema kütusekulu kui soojaks sõites.
Bemmil selline kasulik vidin silmade ees, mida ka "tujurikkujaks" nimetatakse, ehk siis ökonomaiser.
Näed kohe, kui kulukalt sõidad
Viimati muutis truumu, 16.06.2007 06:32 59, muudetud 2 korda kokku.
Selle ö-maiseri võiksid nad üldiselt tootmisest maha võtta, säästaks kopika uute autode hinnas, sest kasu sellest pole küll kellelegi.truumu kirjutas:Bemmil selline kasulik vidin silmade ees, mida ka "tujurikkujaks" nimetatakse, ehk siis ökonomaiser.Näed kohe, kui kulukalt sõidad
Võiks parem õlitemperatuuri näidiku asemele panna nagu M-idel.
Ega külma mootoriga polegi vist kõige taibukam kohe kõrgeid pöördeid anda, ka vabalthingava mootori puhul.truumu kirjutas: Külma mootoriga muidugi kulu suurem, kuid ei pea ju gaasi põhja vajutama?
Bemmil selline kasulik vidin silmade ees, mida ka "tujurikkujaks" nimetatakse, ehk siis ökonomaiser.
Näed kohe, kui kulukalt sõidad
Ei mõju mootorile ilmselt kõige paremini.
Pöördeid madalal hoides ning sedasi sõites on ikkagi kulu suurem, kui eelsoojendades ja siis töösooja mootoriga sõites.
Mul tuligi sealt see nn. talve/suve kütusekulu vahe.
Suvi 15 l./100km.
Talv soojaks sõites 17-18 l./100km.(lühikesed otsad tööle/koju/poodi)
Talv eelsoojendades (kuni temp normis) 15,5 l./100km.(samasugused lühikesed otsad)
Praegu sõidan eelmisest poole lahjema mootoriga, kuid kütusekulu on sama, st. siis 15 l./100km, kui sõita nii nagu harjunud olen.
Ja ei kihuta.
Juba selles teemas on vähemalt üks inimene, kes seda näidikut jälgib:Ilves kirjutas:Selle ö-maiseri võiksid nad üldiselt tootmisest maha võtta, säästaks kopika uute autode hinnas, sest kasu sellest pole küll kellelegi.
Võiks parem õlitemperatuuri näidiku asemele panna nagu M-idel.
Ju siis on ikkagi vajalik asi?ZENDER kirjutas:Selline küsimus ,et kui nt mäest alla veeredes vabakäiguga näitab bensu näidik kütusekulu mingi 2l aga käik sees veeredes näitab kütusekulu 0 . Kas see vastab tõele?
Õlitembi, rõhu ja muud näidikud on pigem mõeldud nendele, kes harrastavad
ekstreemsõitu, mitte tavakasutajale.
Ja lisadena on nad täiesti müügis olemas
M-del pole see kütusekulu ka oluline vast, tead ise, milleks sellise auto ostad
Seda küll. Aga aru ma ei saa, miks risustada näidikupaneeli mõttetute näidikutega. Hetkeline bena kulu on umbes sama informatiivne mõõde nagu tuule kiirus kapoti all. Tahaks näha, et keegi siin ausalt käe püsti ajab ja ütleb, et et tegu on mõistliku asjaga. Pole kogu oma bmwde omamise ajaloo jooksul (ca 10a) kordagi viitsinud ökonomaiseri seieri vibreerimist jälgida, samas õlitemp oleks juba midagi põnevamat Lisaks on selle näidiku mõttetuse üle ilgutud ka rahvusvahelises pressis. Ja teine, tänaseks täiesti pointless optsioon on kassetika pakkumine raadiotele. Aga see läheb juba teemast välja.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8460
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Re: Kütusekulust lõplikult
Kusjuures selles osas on vist arvutus isegi täpne , sest mul tagumised rattalaagrid läbi ja kulu on suurenenud 7,5 pealt 9.7 ni.truumu kirjutas: 5. Pidurite pealejäämine, ratalaagrid kuni 30%
Aga see viga saab nädalavahetusel kõrvaldatud.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Re: Kütusekulust lõplikult
Termostaadi jutt jumala õige, mul võtab muidu 318i (m10) umbes 7,2-8l sajale kilomeetrile (maanteel) ja kui termostaat oli mul peetis siis kulus sajale kilomeetrile rohekm kui 20 liitrit bensu.truumu kirjutas: 6. Mootori termostaat kuni 50%
7. Õiged ülekanded diffris ja käigukastis kuni 20%
Aga huvitav on see, et mul on E30 318i-l all differ ülekandega 3,25 (väikese korpusega) ja ka siis on bensu kulu 7,2-8l sajale, tähendab siis et kui panen alla õige diffri ülekandega 4,10 nagu peaks olema, kas siis saan veel väiksema kütusekulu
Ökonomaiserit jälgin kah suht suure huviga ja seetõttu hoian suht palju kokku bensu pealt nii et siis mul sellest näidikust kasu kui palju
Re: Kütusekulust lõplikult
ikka suurema. sama kiiruse juures on pöörded kõrgemadMairoG kirjutas: tähendab siis et kui panen alla õige diffri ülekandega 4,10 nagu peaks olema, kas siis saan veel väiksema kütusekulu
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Ilmar kirjutas:Ega ökonomaiser ise nüüd kül ei säästa sul kütust?!?
Et vidin kui selline on tõesti mõttetu(kuna vidin ise ei aita sul kütust hoida pigem tuletab sulle meelde. Palju sa seda vaatad?) Pigem raske jalg raiskab kütust ja siis muud märkused mida truumu ka oma esimeses postituses välja tõi.
Sa isegi ei kujuta ette, kui paljud inimesed seda seierit vaatavad(tean oma tööalastest kogemustest)
Näidik ise muidugi bena kokku ei hoia, kuid jalg läheb ikka kergemaks küll, kui enam seierit parema nurga tagant välja ei paista
Muidugi võib ju teha küsitluse, pakun välja, et ca. 80% jälgib seda näidikut.
Näit ise on täpne, ainult et hetkekulu ja keskmise kulu vahel on suvaline tambovi konstant, sõltuvalt oludest ja sõidustiilist.
Aga kui maanteel ühtlase kiirusega pikalt sõita, hetkekulu nt. 8l/100km, siis peaks ka keskmise samaks saama.
Linnas ei pane ju tähelegi, kui palju see seier tegelikult parema serva taga istub. Väga suure osa ajast.
Mina vaatan teda ka, kui on võimalik ühtlaselt sõita. Ja teatud oludes, nt. Järvevanal, võin öelda, et III käiguga ja ~3000rpm on hetkekulu isegi parem (~8l/100km), kui IV käigu ja ~2000rpm-ga sõites. Sellegipoolest on keskmine praegu 16l/100km.
Aga kui maanteel ühtlase kiirusega pikalt sõita, hetkekulu nt. 8l/100km, siis peaks ka keskmise samaks saama.
Linnas ei pane ju tähelegi, kui palju see seier tegelikult parema serva taga istub. Väga suure osa ajast.
Mina vaatan teda ka, kui on võimalik ühtlaselt sõita. Ja teatud oludes, nt. Järvevanal, võin öelda, et III käiguga ja ~3000rpm on hetkekulu isegi parem (~8l/100km), kui IV käigu ja ~2000rpm-ga sõites. Sellegipoolest on keskmine praegu 16l/100km.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8460
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
E34 524td
paak 80 liitrit
tankimine 73l
sain sõita 935km
sellest 250 maanteel
järgmine tankimine 72,6l
Keskmine paagitäiega 7,7l/100km kohta
paak 80 liitrit
tankimine 73l
sain sõita 935km
sellest 250 maanteel
järgmine tankimine 72,6l
Keskmine paagitäiega 7,7l/100km kohta
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kuna huvitas ennastki äsjasoetatud masina kütuse kulu, siis sai täitsa proovitud:
E39 3.0d 135 KW manuaal
paak kõrini täis (kahjuks ei tea paagi mahtu)
kilomeetreid tuli 825 (sellest trassi 512 km.)
uuesti paak kõrini täis - läks kütust peale 63 L
see teeb kokku 7,6 L (kompu järgi keskmine 7,7)
kompu järgi näitas trassil (piloodiga) 6,4...6,6 , mis oli minu jaoks meeldiv üllatus.
Kindlasti tuleb tankimisel sisse nn. absoluutne viga, kuid peaaegu kompuga ühte auku. Nüüd peale uut tankimist on sõidetud ainult linnas ja enne kui kuhugi välja sõit, panen prooviks jälle paagi kõrini, siis saab ka linna kulu teada.
E39 3.0d 135 KW manuaal
paak kõrini täis (kahjuks ei tea paagi mahtu)
kilomeetreid tuli 825 (sellest trassi 512 km.)
uuesti paak kõrini täis - läks kütust peale 63 L
see teeb kokku 7,6 L (kompu järgi keskmine 7,7)
kompu järgi näitas trassil (piloodiga) 6,4...6,6 , mis oli minu jaoks meeldiv üllatus.
Kindlasti tuleb tankimisel sisse nn. absoluutne viga, kuid peaaegu kompuga ühte auku. Nüüd peale uut tankimist on sõidetud ainult linnas ja enne kui kuhugi välja sõit, panen prooviks jälle paagi kõrini, siis saab ka linna kulu teada.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Huvitav, mul sama mootoriga (M57TUD30) pole ka kõige kõvemal tallamisel keskmist linnas üle 8 saanud (olles üpris värske omanik ja tagasihoidmisega pole eriti tegelenud), kusjuures üldse keskmine 6.4l/100 (pool linnas/pool maanteel). Peterburi mnt Tallinnast Rakvereni sõites ja igal pool lubatust 15km/h kõrgemat kiirust arendades sain kuluks 4.7 l/100 Kasutasin loomulikult püsikat. Aga kõige põnevam on see, et pannes kiirushoidjasse umbes 150 km/h tuleb kuluks 5.2 l/100 km kohta, kui mitte vähem. 2000 kuni 3000 pöörde vahemikus on kütusekulu muutus positiivselt väike. Big up bemmi insenerid!!!Ilves kirjutas: Ei viitsi Pealegi tangin alati enne kui tuli põlema läheb. Tean küll, et 3.0 diisel peaks linnas paberite järgi 9 võtma, aga mul läheb ca 11. Statistika huvides ei ole nõus vähem lõbusamalt sõitma
Viimati muutis Raitz, 15.01.2007 16:52 04, muudetud 1 kord kokku.
Värske 320 e46 omanikuna olen ka keskmise kulu arengut jälginud.
Viimased andmed siis sellised:
Paagi maht: 63l
Linn/maantee: 70/30
Läbitud kilomeetrid 634
Tankimisel läks paaki ~53,6l (tuli juba põles*?)
Keskmine kulu 8,5l/100 km kohta (kompuuter näitas 8,3).
*Raamatu järgi peaks tule süttides e46 paagis olema reservi ~8l.
PS. Jälgin samuti hetkekulu näitavat seierit. Viimasest on kütuse säästmise osas kindlasti palju abi, kuid samas on see ka üks äärmiselt tüütu ja närviline seier, mida on mõnikord parem mitte vaadata
Viimased andmed siis sellised:
Paagi maht: 63l
Linn/maantee: 70/30
Läbitud kilomeetrid 634
Tankimisel läks paaki ~53,6l (tuli juba põles*?)
Keskmine kulu 8,5l/100 km kohta (kompuuter näitas 8,3).
*Raamatu järgi peaks tule süttides e46 paagis olema reservi ~8l.
PS. Jälgin samuti hetkekulu näitavat seierit. Viimasest on kütuse säästmise osas kindlasti palju abi, kuid samas on see ka üks äärmiselt tüütu ja närviline seier, mida on mõnikord parem mitte vaadata
12/98 320i e46 | 11/05 320i e90 | 06/06 325i e90 | 09/11 530d f11