E39 530 d kütusekulu...
E39 530 d kütusekulu...
Probleem nimelt järgmine:
Sõidan maanteel automaadil kiirusehoidjaga 100 km/h 5-da käiguga, pöörded 1900 rpm, kütusekulu näitab kompuuter 6,5.
Samas kui panen manuaalis neljandale käigule pöörded tõusevad 2400 rpm aga kütusekulu kahaneb 5,5-le
Kuidas see nüüd seletatav on? Suurematel pööretel peaks ikka kulu suurem olema. Või saan ma millestki valesti aru? Või kompuuter valetab?
Oskab keegi kommenteerida?
Ettetänades!
Sõidan maanteel automaadil kiirusehoidjaga 100 km/h 5-da käiguga, pöörded 1900 rpm, kütusekulu näitab kompuuter 6,5.
Samas kui panen manuaalis neljandale käigule pöörded tõusevad 2400 rpm aga kütusekulu kahaneb 5,5-le
Kuidas see nüüd seletatav on? Suurematel pööretel peaks ikka kulu suurem olema. Või saan ma millestki valesti aru? Või kompuuter valetab?
Oskab keegi kommenteerida?
Ettetänades!
BMW 530 D 2000a.
http://img4.auto24.ee/auto24/560/605/6632605.jpg
http://img4.auto24.ee/auto24/560/605/6632605.jpg
-
- Huviline
- Postitusi: 1011
- Liitunud: 10.03.2007 12:30 31
Sama siin 100 piloodis (93-95 õige kiirus) 5. käik 5,5 kompuutris.
Talverehviga tundub et võtab veits rohkem nii 5,8.
Talverehviga tundub et võtab veits rohkem nii 5,8.
Teleskooplaadur - tõstejõud 4tonni ja tõstekõrgus 17meetrit - 56 658 630
www.racing.ee/voodi - Täispuit voodid ja narid
www.racing.ee/voodi - Täispuit voodid ja narid
No arvuti näitab aiateibaid ka. Tankla ei valetavoodoos kirjutas:Mul maanteel 100km/h tunnis sõites, automaatkast 5. käigul ja püsikiirusehoidjaga näitab arvuti 5.3 keskmiseks
Ma kogemata keskmist kulu õigeks sättides muutsin koefitsenti valele poole ja arvuti hakkas maanteesõidul näitama numbreid 3,x Tankimise järgi on tegelik maantee peal seal 6 ringis, veidi oleneb vist tuule suunast ka
Indrek
kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
need 5,5 sajale tunduvad väga utoopilised numbrid või mul enda auto lihtsalt siis nii p****s, mida ei tahaks uskuda. Tartu-Tallinn-Tartu sõidu peale (linna max 10km ülejäänud maantee püsikiirusega 100-110, üksikud möödasõidud) tuli mul kompu järgi keskmine 6,9. Paar päeva tagasi nullisin näidu ära ja sõitnud ainult linnas, ning see näit kompu järgi praeguste ilmadega ca 12-13 (suht lühikesed otsad, tavaliselt sõitu alustades mootor külm). Tegemist 2002 142kw isendiga.
Oman teist e39 ja kütusekulu eelmisel oli samasse klassi.
Seega ma ei tea, kui keegi teab edu saladust kuidas maanteed 5,5ga sõita, andke teada. Linna kulu võiks ka paar L vähem olla
need 5,5 sajale tunduvad väga utoopilised numbrid või mul enda auto lihtsalt siis nii p****s, mida ei tahaks uskuda. Tartu-Tallinn-Tartu sõidu peale (linna max 10km ülejäänud maantee püsikiirusega 100-110, üksikud möödasõidud) tuli mul kompu järgi keskmine 6,9. Paar päeva tagasi nullisin näidu ära ja sõitnud ainult linnas, ning see näit kompu järgi praeguste ilmadega ca 12-13 (suht lühikesed otsad, tavaliselt sõitu alustades mootor külm). Tegemist 2002 142kw isendiga.
Oman teist e39 ja kütusekulu eelmisel oli samasse klassi.
Seega ma ei tea, kui keegi teab edu saladust kuidas maanteed 5,5ga sõita, andke teada. Linna kulu võiks ka paar L vähem olla
Noh eks tanklas "kalibreeridki" ... võtad paagi täis, nullid keskmise kulu ära ... järgmine kord tanklas võrdled tegelikku keskmist kulu ja kompuutri oma. Sellest leiad koefitsendi, kompuutri varjatud menüüst saad seda koefitsenti siis sättida vajalikus suunas.Pets24 kirjutas:kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Indrek
Nojah, see 12 linnas ja 6+ maanteel on juba suht usutavad ja reaalsed, nagu mainisin et endal umbes samasse kanti. Hakkasin juba kartma, et minu sõiduvahend liiga janune. Muidugi suvisel ja talvisel ajal on linnasõidu kulu vahe ikka ca 1,5L vähemalt, eks meie kliima üldse on paras tehnika surm.Indrek_M kirjutas:Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Varjatud menüü oskan lahti teha, aga mis nr. testi alt seda muuta saab?Indrek_M kirjutas:Noh eks tanklas "kalibreeridki" ... võtad paagi täis, nullid keskmise kulu ära ... järgmine kord tanklas võrdled tegelikku keskmist kulu ja kompuutri oma. Sellest leiad koefitsendi, kompuutri varjatud menüüst saad seda koefitsenti siis sättida vajalikus suunas.Pets24 kirjutas:kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Teleskooplaadur - tõstejõud 4tonni ja tõstekõrgus 17meetrit - 56 658 630
www.racing.ee/voodi - Täispuit voodid ja narid
www.racing.ee/voodi - Täispuit voodid ja narid
Ühes teises teemas:asimargus kirjutas:Varjatud menüü oskan lahti teha, aga mis nr. testi alt seda muuta saab?Indrek_M kirjutas:Noh eks tanklas "kalibreeridki" ... võtad paagi täis, nullid keskmise kulu ära ... järgmine kord tanklas võrdled tegelikku keskmist kulu ja kompuutri oma. Sellest leiad koefitsendi, kompuutri varjatud menüüst saad seda koefitsenti siis sättida vajalikus suunas.Pets24 kirjutas:kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Indrek_M kirjutas:Seal on kirjas, et vaikimisi koefitsient on 1000 ja saab sättida 750-st kuni 1250-ni.Indrek_M kirjutas:Keegi E39 puhul menüüs 20 seda kütusekulu ka sättinud on? Kuidas see käib?priitv8 kirjutas:http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/ ... verino.pdf
Kui mul kompuuter näitab praegu keskmiseks 7,3 aga õige oleks pigem 8,3, siis peaksin ma seda kuhu poole sättima? Suuremaks või väiksemaks?
EDIT: Leidsin
VK = (Actual MPG / Displayed MPG) X 1000 ehk siis pean alustuseks vaatama, mida mu auto MPG-dest arvab ja siis välja arvutama selle VK.
EDIT 2:
Auto arvas MPG-dest selliseid asju, millest ma ise ei osanud midagi arvata
Katse-eksituse meetodil tundub, et km/h puhul on Actual ja Displayed teistpidi ehk siis
VK = (Displayed km/h / Actual km/h) X 1000
Minu auto puhul VK=1140
Indrek
Tegelikult oleks õigem valem selline:Indrek_M kirjutas: VK = (Actual MPG / Displayed MPG) X 1000 ehk siis pean alustuseks vaatama, mida mu auto MPG-dest arvab ja siis välja arvutama selle VK.
VK = (Actual MPG / Displayed MPG) X CurrentVK
PS l/100km või MPG ei tohiks olulist rolli mängida, kuna ühikud taanduvad ju välja?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Jep. Teil on õigus. Kanname siis selle lihtsalt sakslaste tõlkepraagi arvele, sest nad kirjutasid l/100km valemis ühiku asemele lihtsalt MPG ja rohkem ei süvenenud.diislijoodik kirjutas:Jagamistehe tuleb LP100km ja MPG teha erinevat pidi (st LP100km puhul vastupidi). Pane tähele, et murdu sisaldavas mõõtühikus MPG ehk M/G ja LP100km ehk L/100km on distants ja kulu vahetanud kohad. Ehk siis algne MPG-sid sisaldav valem on õige, kuid ta ei sobi selleks, kui sinna sisse topitakse vägisi LP100km. Mis demob ilmekalt, et targem ja Mõõteseaduse järgi ka kohustulik oleks meie mõõdusüsteemi puhul vältida igasuguseid MPG-sid, PSI-sid jne.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!