E39 530 d kütusekulu...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Suletud
Kasutaja avatar
Ramses29
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 18.09.2007 18:06 30
Asukoht: Tallinn

E39 530 d kütusekulu...

Postitus Postitas Ramses29 »

Probleem nimelt järgmine:
Sõidan maanteel automaadil kiirusehoidjaga 100 km/h 5-da käiguga, pöörded 1900 rpm, kütusekulu näitab kompuuter 6,5.
Samas kui panen manuaalis neljandale käigule pöörded tõusevad 2400 rpm aga kütusekulu kahaneb 5,5-le

Kuidas see nüüd seletatav on? Suurematel pööretel peaks ikka kulu suurem olema. Või saan ma millestki valesti aru? Või kompuuter valetab?

Oskab keegi kommenteerida?

Ettetänades!
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Iga mootor on ökonoomne mingis kindlas pööretevahemikus. Ju siis 1700 rpm ei ole see vahemik ja 2400 rpm on.
Muidugi kompuuter valetab ka niikuinii veidi ... tee katse ... pikem katse :)
Indrek
Rakvererax22
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 10.03.2007 12:30 31

Postitus Postitas Rakvererax22 »

öko on sõita 2500 p/min kuid siis 120 km/h. siis ka seier ja ka kompuuter näitavad veits alla 6 l/100le
Kasutaja avatar
voodoos
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 05.01.2007 01:51 23
Asukoht: Kesk-Eesti

Postitus Postitas voodoos »

Mul maanteel 100km/h tunnis sõites, automaatkast 5. käigul ja püsikiirusehoidjaga näitab arvuti 5.3 keskmiseks
530d 2000a
Kasutaja avatar
asimargus
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 29.05.2005 23:51 43
Asukoht: Viimsi - Püünsi

Postitus Postitas asimargus »

Sama siin 100 piloodis (93-95 õige kiirus) 5. käik 5,5 kompuutris.
Talverehviga tundub et võtab veits rohkem nii 5,8.
Teleskooplaadur - tõstejõud 4tonni ja tõstekõrgus 17meetrit - 56 658 630

www.racing.ee/voodi - Täispuit voodid ja narid
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

voodoos kirjutas:Mul maanteel 100km/h tunnis sõites, automaatkast 5. käigul ja püsikiirusehoidjaga näitab arvuti 5.3 keskmiseks
No arvuti näitab aiateibaid ka. Tankla ei valeta :)
Ma kogemata keskmist kulu õigeks sättides muutsin koefitsenti valele poole ja arvuti hakkas maanteesõidul näitama numbreid 3,x :lol: Tankimise järgi on tegelik maantee peal seal 6 ringis, veidi oleneb vist tuule suunast ka :)
Indrek
Pets24
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 25.04.2007 09:40 06
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pets24 »

kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?

need 5,5 sajale tunduvad väga utoopilised numbrid või mul enda auto lihtsalt siis nii p****s, mida ei tahaks uskuda. Tartu-Tallinn-Tartu sõidu peale (linna max 10km ülejäänud maantee püsikiirusega 100-110, üksikud möödasõidud) tuli mul kompu järgi keskmine 6,9. Paar päeva tagasi nullisin näidu ära ja sõitnud ainult linnas, ning see näit kompu järgi praeguste ilmadega ca 12-13 (suht lühikesed otsad, tavaliselt sõitu alustades mootor külm). Tegemist 2002 142kw isendiga.
Oman teist e39 ja kütusekulu eelmisel oli samasse klassi.

Seega ma ei tea, kui keegi teab edu saladust kuidas maanteed 5,5ga sõita, andke teada. Linna kulu võiks ka paar L vähem olla :evil:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Pets24 kirjutas:kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
Noh eks tanklas "kalibreeridki" ... võtad paagi täis, nullid keskmise kulu ära ... järgmine kord tanklas võrdled tegelikku keskmist kulu ja kompuutri oma. Sellest leiad koefitsendi, kompuutri varjatud menüüst saad seda koefitsenti siis sättida vajalikus suunas.
Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Indrek
Pets24
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 25.04.2007 09:40 06
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pets24 »

Indrek_M kirjutas:Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Nojah, see 12 linnas ja 6+ maanteel on juba suht usutavad ja reaalsed, nagu mainisin et endal umbes samasse kanti. Hakkasin juba kartma, et minu sõiduvahend liiga janune. Muidugi suvisel ja talvisel ajal on linnasõidu kulu vahe ikka ca 1,5L vähemalt, eks meie kliima üldse on paras tehnika surm.
Kasutaja avatar
asimargus
Huviline
Postitusi: 110
Liitunud: 29.05.2005 23:51 43
Asukoht: Viimsi - Püünsi

Postitus Postitas asimargus »

Indrek_M kirjutas:
Pets24 kirjutas:kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
Noh eks tanklas "kalibreeridki" ... võtad paagi täis, nullid keskmise kulu ära ... järgmine kord tanklas võrdled tegelikku keskmist kulu ja kompuutri oma. Sellest leiad koefitsendi, kompuutri varjatud menüüst saad seda koefitsenti siis sättida vajalikus suunas.
Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Varjatud menüü oskan lahti teha, aga mis nr. testi alt seda muuta saab?
Teleskooplaadur - tõstejõud 4tonni ja tõstekõrgus 17meetrit - 56 658 630

www.racing.ee/voodi - Täispuit voodid ja narid
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

asimargus kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
Pets24 kirjutas:kas ja kuidas küttekulu näitu komputris testitakse ja kalibreeritakse?
Noh eks tanklas "kalibreeridki" ... võtad paagi täis, nullid keskmise kulu ära ... järgmine kord tanklas võrdled tegelikku keskmist kulu ja kompuutri oma. Sellest leiad koefitsendi, kompuutri varjatud menüüst saad seda koefitsenti siis sättida vajalikus suunas.
Reaalselt võtab minu 142kw diisel linnas 12 ja maanteel 6 ringis ... pigem veidi üle 6 kui alla. Kõigi aegade keskmine on hetkel 8,9L/100km.
Varjatud menüü oskan lahti teha, aga mis nr. testi alt seda muuta saab?
Ühes teises teemas:
Indrek_M kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Keegi E39 puhul menüüs 20 seda kütusekulu ka sättinud on? Kuidas see käib?
Seal on kirjas, et vaikimisi koefitsient on 1000 ja saab sättida 750-st kuni 1250-ni.
Kui mul kompuuter näitab praegu keskmiseks 7,3 aga õige oleks pigem 8,3, siis peaksin ma seda kuhu poole sättima? Suuremaks või väiksemaks?

EDIT: Leidsin
VK = (Actual MPG / Displayed MPG) X 1000 ehk siis pean alustuseks vaatama, mida mu auto MPG-dest arvab ja siis välja arvutama selle VK.

EDIT 2:
Auto arvas MPG-dest selliseid asju, millest ma ise ei osanud midagi arvata :lol:
Katse-eksituse meetodil tundub, et km/h puhul on Actual ja Displayed teistpidi ehk siis
VK = (Displayed km/h / Actual km/h) X 1000
Minu auto puhul VK=1140
Indrek
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Indrek_M kirjutas: VK = (Actual MPG / Displayed MPG) X 1000 ehk siis pean alustuseks vaatama, mida mu auto MPG-dest arvab ja siis välja arvutama selle VK.
Tegelikult oleks õigem valem selline:
VK = (Actual MPG / Displayed MPG) X CurrentVK

PS l/100km või MPG ei tohiks olulist rolli mängida, kuna ühikud taanduvad ju välja?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

diislijoodik kirjutas:Jagamistehe tuleb LP100km ja MPG teha erinevat pidi (st LP100km puhul vastupidi). Pane tähele, et murdu sisaldavas mõõtühikus MPG ehk M/G ja LP100km ehk L/100km on distants ja kulu vahetanud kohad. Ehk siis algne MPG-sid sisaldav valem on õige, kuid ta ei sobi selleks, kui sinna sisse topitakse vägisi LP100km. Mis demob ilmekalt, et targem ja Mõõteseaduse järgi ka kohustulik oleks meie mõõdusüsteemi puhul vältida igasuguseid MPG-sid, PSI-sid jne.
Jep. Teil on õigus. Kanname siis selle lihtsalt sakslaste tõlkepraagi arvele, sest nad kirjutasid l/100km valemis ühiku asemele lihtsalt MPG ja rohkem ei süvenenud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Suletud