E30 mootori legaliseerimisest

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

Nii mootorivahetusega on probleemne. Ei ole Tartu Arkis inimest kes ütleks et seda teha saab. nende vastus oli kindel ei. kuigi see ei ole õige , aga nendega vaielda .

mis puudutab hinda siis see on täitsa ärukas arvestades mis tehtud on. Mis puutub tüüpilisse E30 omaniku siis sellel on lootusetul läbiaetud sara (millest on mul kahju). ja tema eluvaated on hoopis teised.

Samas ei näita millise autoga sa sõidad mitte midagi. On neid kelle jaoks ei ole auto staatusesümbol ja on neid kes ostavad võimalikult uue auto ja on nii rotid et ei jõua teda hooldadagi. Elu on selline ja selle teemal rohkem sõna ei võta. Huvilistel palun ikka ühendust võtta. Igas asjas saame kokkuleppele.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Kasutaja avatar
Raul_A
Huviline
Postitusi: 927
Liitunud: 02.12.2007 22:26 37
Peamine sõiduk: BMW 735iA
Telefon: 358406813770
Asukoht: Tartu - Elva - Helsinki - Espoo

Postitus Postitas Raul_A »

Henrik88 kirjutas:Nii mootorivahetusega on probleemne. Ei ole Tartu Arkis inimest kes ütleks et seda teha saab. nende vastus oli kindel ei. kuigi see ei ole õige , aga nendega vaielda .

mis puudutab hinda siis see on täitsa ärukas arvestades mis tehtud on. Mis puutub tüüpilisse E30 omaniku siis sellel on lootusetul läbiaetud sara (millest on mul kahju). ja tema eluvaated on hoopis teised.

Samas ei näita millise autoga sa sõidad mitte midagi. On neid kelle jaoks ei ole auto staatusesümbol ja on neid kes ostavad võimalikult uue auto ja on nii rotid et ei jõua teda hooldadagi. Elu on selline ja selle teemal rohkem sõna ei võta. Huvilistel palun ikka ühendust võtta. Igas asjas saame kokkuleppele.
sry OT:

numbrite järgi peaks uus mootor piiridesse mahtuma küll. Tomstah tahab enda 318 8_kW -> 325 141+ kW ametlikuks saada. ei tea kas muidugi asi tal läbi läheb. autol muidugi absoluutselt kõik ümber tehtud vastavaks.

p.s. kui tahan kindlalt 100 tuhhi ringis bemmi cabriot, siis ostan kindlasti e30 mitte e36.
jaaHah
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

Oot, saan ma õigesti aru, et auto ei ole selle mootoriga arvel?
(krt, oli täitsa huvi aga mootorivahetust ei tahaks küll ettevõtma hakata)
E32 750i 220kW :)
InguPingu
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 27.04.2007 19:55 39
Peamine sõiduk: BMW E39 535i
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas InguPingu »

See mootor vist ikka ei mahu piiridese, selepärast ei lubatagi arvele võtta. E30 on (M20) 125kw 2.5 aga e36 on (M50) 141kw 2.5. Oleks olnud M20 2.5 siis poleks ARK-is probleeme. Et see M50 arvele saada, pead avalduse esitama (kuhu ööldakse ARK-s) et soovid ümerehitada. Kui see rahuldatakse siis peaks ka arvele saama. Nii sain mina aru, kui käisin endale infot hankimas.
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

öö S14 oled midagi kuulnud ???
147 kw on suurim mootor mis E30 le tehasest on paigalatud. Igaljuhul võtsin asja käsile ja ajan asjad joonde ARKiga. kui muudmoodi ei saa siis kasvõi Tallinna kaudu.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Andres
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 20.09.2005 16:01 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres »

Muud moodi ei saagi Tartu ARK'ga asju ajada, kui ainult läbi Tallinna! Et parem alusta kohe Tallinnaga.
InguPingu
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 27.04.2007 19:55 39
Peamine sõiduk: BMW E39 535i
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas InguPingu »

Henrik88 kirjutas:öö S14 oled midagi kuulnud ???
147 kw on suurim mootor mis E30 le tehasest on paigalatud. Igaljuhul võtsin asja käsile ja ajan asjad joonde ARKiga. kui muudmoodi ei saa siis kasvõi Tallinna kaudu.



Egas ARK-s kilovate taga ei aeta, vaatavad katalogist, ja kui mooto tähis ei ole selele kerele ettenähtud siis ei saa nii lihtsalt. Sama hästi võiks E34 peale panna M70 moto ja aluseks tuua S38 võimsam version. Aga tegelt sooviks head ja et saaksid paberid korda, võiksid ka teistele pärast rääkida kuida asjad korda saavad aetud :).
M2ki
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 15.12.2006 11:56 27

Postitus Postitas M2ki »

Saab täiesti vabalt arvele.

3 liitrit ja 151,2kw on max, kui m3 ka arvestada siis max töömaht väiksem aga max võimsus suurem, ja vist oli selline asi ka, et kui on näiteks 316 siis tuleb ka veermik vastavusse viia 325g'a. Kasutaja meph on e36 peal selle kadalipu mäletamist mööda läbikäind, vast oskab paremini kommenteerida.

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
Kaido S
Huviline
Postitusi: 758
Liitunud: 07.01.2003 10:45 07

Postitus Postitas Kaido S »

Uurisin kunagi asja, aga olen tänaseks suuresti unustanud - pean märkmed üles otsima. Põhimõtteliselt olete õigel teel, kuid ARK lähtub ümberehituse puhul konkreetsest autost, mitte mudeliperekonnast. Kui on 1.8, siis selle auto töömahule liidate lubatud protsendid otsa ja näete, millise paja võib asendajaks valida. Hendrikul on võimalus mootorit legaliseerida olemas (kuigi mälu järgi läks kaaluga hapraks), kuid Tomstahhil mitte eriti...
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Aga miks mitte ARK-ile õelda, et sõbrad mul on see mootor seal hoopis M50B20 :D Sellel on 110kw ja ei tohiks mingit kõhimist olla. Usun, et visuaalselt nad vahet ka ei tee, kui just õiget kahe liitrist kõrvale ei aeta.
InguPingu
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 27.04.2007 19:55 39
Peamine sõiduk: BMW E39 535i
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas InguPingu »

M2ki kirjutas:Saab täiesti vabalt arvele.

3 liitrit ja 151,2kw on max, kui m3 ka arvestada siis max töömaht väiksem aga max võimsus suurem, ja vist oli selline asi ka, et kui on näiteks 316 siis tuleb ka veermik vastavusse viia 325g'a. Kasutaja meph on e36 peal selle kadalipu mäletamist mööda läbikäind, vast oskab paremini kommenteerida.

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328




Kas E30-l on ainult 1 motori mudel? :shock: või saan midagi valesti aru? :)
Indrek I
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 17.01.2003 12:34 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek I »

Väike näide, alar on saanud 325i kerele 3.5 ametlikult peale, see eeldab et kere peab olema 325i ( http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... b3b930c44a )

Tehasest on ju välja voolanud ka 333i, arkist vastati mulle et alpinad ja muud sellised ei loe

316,318,320 pole midagi nagu teha, tahad midagi suurmat peale panna peaks olema 325e, 325i
M2ki
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 15.12.2006 11:56 27

Postitus Postitas M2ki »

No valmistaja poolt on ju sellele kerele tehasest ette nähtud 1.6-2.5L, kui veermik vastuvusse viia 325 ei tohiks mingeid probleeme vast tulla.
Kasutaja avatar
cobra
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 26.09.2007 17:22 39
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas cobra »

väga loll lisamine, aga kas mitte vahemik ei peaks olema 1.6-2.7l ? samas 325e (eta) mootor ju 2.7 liitrine :)
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Kaido S kirjutas: Kui on 1.8, siis selle auto töömahule liidate lubatud protsendid otsa ja näete, millise paja võib asendajaks valida. Hendrikul on võimalus mootorit legaliseerida olemas (kuigi mälu järgi läks kaaluga hapraks), kuid Tomstahhil mitte eriti...
jooksutamine. Kõigepealt lähen regan enda 1,8 ära 2,0 siis 2,5 ja siis 2,5 24V? ühesõnaga teen seaduslikult 3 regamist siis on kõik õige?
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Raul_A
Huviline
Postitusi: 927
Liitunud: 02.12.2007 22:26 37
Peamine sõiduk: BMW 735iA
Telefon: 358406813770
Asukoht: Tartu - Elva - Helsinki - Espoo

Postitus Postitas Raul_A »

teoreetiliselt on kõik õige. mõtlesin isegi samamoodi. samas tekib küsimus, kas mingit märget ei jää algsest margist/mootorist? mingit ajalugu kusagil ei peeta?
jaaHah
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Algsest margist jääb ikka nimetus ju. Kui oli 316 siis jääb ka 2,5 mootoriga 316-eks ainult mootori mahtu muudetakse.
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

M2ki kirjutas:No valmistaja poolt on ju sellele kerele tehasest ette nähtud 1.6-2.5L, kui veermik vastuvusse viia 325 ei tohiks mingeid probleeme vast tulla.
Kõige parem on see , kabriol on juba tehasest E30 325 sillad all. Jämedad püstakud , 4x ketaspidur jne ehk identsed 325ga.
Ütleme nii et järgmisest nädalast võtan asja käsile , kui muudmoodi ei saa siis hakkab riigi teatajas näpuga järge ajama ja ametnike õpetama.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
ArgoE
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 03.11.2005 21:54 39
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas ArgoE »

vaata, et liialt ei õppeta muidu solvuvad ja jama majas endal läbi kogetud :(
Honda CBR1000RR 128kw
InguPingu
Huviline
Postitusi: 100
Liitunud: 27.04.2007 19:55 39
Peamine sõiduk: BMW E39 535i
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas InguPingu »

Hiljuti käisin Viljandi ARK-s uurimas kas E34 89a 2.5 (R6) võib 5.0 (V12) paigaldada ametlikult e. kas ma saan selle arvele pärast. Tehnoülevaataja võtis sahtlist katalogi välja ja uuris asja, siis ta ütles ei kuni (mis selle kerele tehasest paigaldatud on) võib panna ja asjaajamine käib läbi nende, kui tahan juba muud panna siis pean esitama avalduse ER Autoregistrikeskuse Tehnikaosakonale, et soovin autot ümberehitada ja paigaldada sinna võimsam mootor vahele. Ja paigaldatav mootor peab olema legaalsel teel saadud :).
Indrek I
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 17.01.2003 12:34 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek I »

Henrik88 kirjutas:
M2ki kirjutas:No valmistaja poolt on ju sellele kerele tehasest ette nähtud 1.6-2.5L, kui veermik vastuvusse viia 325 ei tohiks mingeid probleeme vast tulla.
Kõige parem on see , kabriol on juba tehasest E30 325 sillad all. Jämedad püstakud , 4x ketaspidur jne ehk identsed 325ga.
Ütleme nii et järgmisest nädalast võtan asja käsile , kui muudmoodi ei saa siis hakkab riigi teatajas näpuga järge ajama ja ametnike õpetama.
Anna siis ka oma asjadekäigust meilegi teada.
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Aga mis siis saab, kui ostad just enda auto margile toodetud kompressori komplekti ning selle kapoti alla monteerid - on ka siis võimalik see legaalselt vormistada?
M2ki
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 15.12.2006 11:56 27

Postitus Postitas M2ki »

5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine

Link riigiteatajasse on eespool.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

ja rõhk sõnal omavoliline. Teoreetiliselt ARK'iga eelneval kooskõlastust omades ei tohiks probleemi tekkida. Asjaga kaasas käiva paberimajanduse ja asjaajamise peale ei taha tegelikult mõledagi teades millised põmmpead seal pukis on. Aga kõik on võimalik.

terv
erich
Vasta