H2R - maailma kiireim vesiniku jõul sõitev auto

Erinevad BMW mudelid
ermo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 11.02.2004 12:47 42
Asukoht: Lasnamägi, Pääsküla

H2R - maailma kiireim vesiniku jõul sõitev auto

Postitus Postitas ermo »

Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Ilus hainina :D
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Jaan
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 20.09.2004 16:40 07

Postitus Postitas Jaan »

Mõni aeg tagasi olid vesinikuga liikuvad e38 seitsmesajased kuskil testsõidul ringi liikumas ehk see tehnoloogia on täiesti kasutusvalmis. Mis selle massilisemat kasutamist takistab ma siiski aru ei saa.

Kas on see nende autode hind? Või on kütuse tootmisel mingid probleemid (naftasheigid loobivad kaikaid kodaratesse)? Puudub korralik jaotusvõrk kütusele? See oleks ju kõik tehtav. Nagu öeldakse - kogu asi on tahtmises :roll:

Väidetavalt käitub mootor nagu tavaline sisepõlemismootor ehk ei pea kartma, et su masinal midagi "vähemaks" jääb ehk siis... ma sõidaks sellise mootoriga autoga hea meelega :cool:
ermo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 11.02.2004 12:47 42
Asukoht: Lasnamägi, Pääsküla

Postitus Postitas ermo »

kindlasti on probleemiks vesiniku tootmine ja selle hoidmine, kuna vesinik ei ole vedel. sisepõlemismootoriga ikka väikesed erinevused on, põlemisejäägiks on vesi aga sellel üks hea omadus, pole sumpsi enam vaja :)
Kasutaja avatar
Angel_L
Huviline
Postitusi: 362
Liitunud: 07.05.2003 14:36 56
Asukoht: Harjumaa

kiireim masin

Postitus Postitas Angel_L »

minu isiklik arvamus on, et vesiniku auot peamisesk takistuseks ongi need suured "nafta sheigi". Nende puhul on ju kaotus kõige suurem.
Lihtne loogika mida vähem bensiini mootoreid seda vähem raha ju.
Jaan
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 20.09.2004 16:40 07

Postitus Postitas Jaan »

Lisan siia paar linki mis peaksid antud teemaga haakuma:

http://www.bmwworld.com/models/750hl.htm

http://www.7er.com/cleanenergy/index.php

Muuseas olevat Saksamaal üks toimiv näidistankla kuskil olemas ehk hoidmisega ei ole probleeme. Tootmine on teine teema, ei oska öelda, pole spetsialist.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Re: kiireim masin

Postitus Postitas Tauri »

miquell kirjutas:minu isiklik arvamus on, et vesiniku auot peamisesk takistuseks ongi need suured "nafta sheigi". Nende puhul on ju kaotus kõige suurem.
Lihtne loogika mida vähem bensiini mootoreid seda vähem raha ju.
Olen rääkinud nende takistuste teemal ka mõne pädevama inimesega ja minu üllatuseks on ka kanep keelatud just nende nafta tegelaste pärast :shock:

Nimelt on ju kanepi kasvatamine ja otseloomulikult ka tarvitamine krim asi ja nii enamustes riikides! Tegelikult sai asi alguse 1920 -ndate paiku USAs. Nimelt väga paljud sealsed talud kasvatasid kanepit ja seda ikka põllumajanduslikul eesmärgil. Saab ju kanepist nii kiudu millest teha riideid kuni kanepi seemnetest õli, ravimeid toitu jne. Peale selle on kanep tegelikult umbrohuline taim, ehk ta ei vaja erilist hoolitsust- ühesõnaga talumehe unistuste vili!

Samal ajal oli tärkamas autotööstus ja see tähendas ju nafta tootjatele pidu! Samas on kanepi seemned väga head õlitootjad ja sellest õlist saab kergema vaevaga bensiini kui naftast :shock:

Siit ka põhjus miks on kanep keelustatud algselt. Alles hiljem hakati seda kirjeldama kui narkootikumi jne. mille pärast ta täna keelatud on.

Ja veel seda, et kanepit on natuke üle 200 erineva liigi ja neist vaid 10 kond on need mida saab mõnuainena tarvitada ja 3 sorti on siis mõnuaine jaoks piisavalt head!

Mitte, et ma kanepit propageerin :oops: , vaid tõin haige ühiskonna paljudest ajuvabadustest ühe esile.

Täna on ühiskond ehk targem ja laseb ka säästval kütusel areneda oma rada!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: kiireim masin

Postitus Postitas Arvo »

Üks oluline põhjus on veel - ohutus - nimelt on vesinik palju tuleohtlikum kui näiteks bensiin või bensiinimootorites kasutatav propaan või butaan. Sellega kaasnevad kindlasti suuremad hoolduskulud teh. üv nõuded jne. Ega isegi ei kipuks Potentsiaalse pommi otsas sõitma. Aga asi on alles lapsekingades ja areneb...
Kasutaja avatar
Oliver P
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 21.02.2004 12:37 04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver P »

Olgu ohtlik või mitte kuid oleks viimane aeg hakata mõtlema saaste ja muude selliste tegurite peale.

Ei möödu päevagi kus uudistes ei räägitaks et seal möllas orkaan see ja seal see teine.Algselt saavad need põhjuse just kliima muutustest ja need omakorda õhu saastest. Rääkimata "MEELETULT PAKSUST" osooni kihist mis meid kaitsma peaks ja mis igapäevaga järjest pakseneb :evil:

Aga palun härrad Bimmerlased aretage nüüd see H2 auto nii lõplikuks et saaks tootmisse lükata ja rahvas saaks ostma hakata.
GM mehed juba pikemat aega nuputavad igasugu imeasju aga massilisse tootmisse ei jõua ükski ;)

Oi see hoiaks BMW lati kõrgel :cool:
Puhas sõidurõõm
Jaan
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 20.09.2004 16:40 07

...

Postitus Postitas Jaan »

Ohtlik...eks kõik on ohtlik. Ka bensupaak võib istumise all vastu taevast lennata... põhimõtteliselt.

Samas kui lugeda seda juttu selle vesinikmootoriga 750 kohta siis nendel oma maailmatuuril küll mingeid probleeme ei esinenud nagu võib aru saada. Ma usun, et BMW-s nii rumalad insenerid ka ei ole, et mingi lõpuni mõtlemata ja katsetamata masinate kolonni tänavale lasevad ringi tiirutama ("et ehk läheb õnneks"). Need ikka igati toimivad asjad. Konks on mujal.

Neid autovalmistajaid on teisigi kes tegelevad alternatiivsete võimalustega aga... kuskil tuleb sein ette. Ma ise olen küll valmis oma hainina vastavalt modifitseerima tulevikus näiteks kas või uue mootori ja muu tehnika paigaldamisega. Ega minu eesmärk ei ole loodust saastada oma autoga. Mul pole midagi selle vastu kui mu auto heitgaasitorustikust veeauru väljub :D

Muidugi autondus ei ole ainuke asi mis saastab. Kogu meie kaasaegne ühiskond tarbib metsikult energiat. Kui ei mõelda välja midagi asjalikumat mis asendaks kivisöe, nafta, tuumajõu siis ega ei ole midagi teha. Ma ei taha uskuda, et see nüüd ongi kogu inimvõimete piir...

Kusjuures kui rääkida tuumaenergial saadavast energiast siis leidub mitmeid riike kes sulgevad oma tuumajaamu kuna "see on ohtlik". Tõepoolest on ohtlik. Kui lolli kätte anda jupp nööri siis see on ka ohtlik.

Ja mida nad asemele pakuvad? Nad lähevad tagasi kivisöe juurde. Uskumatu kas pole? Kui nii edasi läheb "leiutatakse" varsti ratas! Varsti paneme kõik tehased seisma, viime autod, televiisorid, mobiiltelefonid prügimäle ja ise kolime koopasse. Ning naudime peakohal laiutavat osoonikihti, ise lõkke ääres istudes ja täisid üksteisel taga ajades.

Mõni mees toksib võib-olla ka pihukirvega lähedal asuva kaljutüki peale kummalise neljarattalise... seadme kujutise (mida ta on unes näinud) mille ninaosa meenutab natuke nagu haikala ja ninal asuv märk oleks nagu propeller aga täpselt ei tea ka. Vanematelt teadjamatelt meestelt võib kuulda, et see asi olevat auto ja need olid kunagi päriselt olemas! Konkreetne isend olevat BMW635CSi muuseas... ;) kuid rahvapärimused selle kohta midagi täpsemalt ei maini. Hmmm... Selline visioon nagu küll ei vaimusta... Et siis see ei ole lahendus. Lahendus on ikka pidev tehnika areng.

Aga tegelikult pärast seda pikka targutamist tahaks ikkagi teada millal ma võin UM-ist oma vesinikmootoriga 750 ära tellida ;)
Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Postitus Postitas Priit_P »

Jaan kule, ega sa TPI-s ei käi. Su jutt mis puudutab energia tarbimist kuni kivisöeni tagasiminekuni välja on täpselt 1:1 koopia meie viimasest kahest energiamajanduse loengust :) - võibolla lihtsalt kokkusattumus... Kui energiast edasi rääkida siis sisuliselt meile taotakse pähe et tulevikus tuumaenergiale ei ole tõsiseltvõetavat alternatiivi.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

minuteada on suurim probleem selles , et vesinikku tuleb hoida temperatuuril miinuskraadides ja mitte -30 vaid tegu oli üle -200 kraadi. Võin selles numbris eksida kuid millegipärast mulle see nummer ei meeldinud. Vaata kui vool kodust ära läheb , mitme tunnipärast sinu -20-ne külmkapp sulama hakkab , rääkimata teistest temperatuuridest :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

kusagil -250C oli see temp minu meelest... seal 750 autodel oli fuel cellidega tagatud igatahes päris pikaks ajaks jahutus minu teada paagile...
Jaan
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 20.09.2004 16:40 07

Postitus Postitas Jaan »

Ei, TPI-s ma ei käi. Võib-olla kui mul oleks keskkooli matemaatikaga natuke paremad suhted olnud :cry: siis oleks isegi üsna loogiline samm olnud sinna kooli tarkust juurde koguma minna ;)

Kui jälgida milliseid samme teevad mõned "edumeelsed" riigid "looduse säästmise" nimel siis see on lihtsalt naljakas. Minumeelest olid need Prantsusmaa, Saksamaa, Austria ja Rootsi kes lubasid kõik oma tuumajaamad kinni panna kuna ilmselt ohjeldamatu kivisöe kaevandamine on tunduvalt edumeelsem ja keskkonda vähem saastav tegevus nende meelest :shock: Muuseas on need riigid ise ka väga suured energiatarbijad... ja järjest rohkem nagu läheb vaja. Selle peale ei oska muud öelda kui, et nojah...

Kasutaks siis oma ajupotensiaali kuid tundub, et paljudel kes neid asju otsustavad... paljudel neil on kahe kõrva vahel kas nüüd just tühjus kuid.. vaakum kindlasti.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: ...

Postitus Postitas Arvo »

Jaan kirjutas:Ohtlik...eks kõik on ohtlik. Ka bensupaak võib istumise all vastu taevast lennata... põhimõtteliselt.
Võib ja eks neid ikka aegajalt lendab ka. Aga bensiin on siiski veidi vähem tuleohtlik, lekke korral annab endast haisuga märku, pole rõhu all jne.
Samas kui lugeda seda juttu selle vesinikmootoriga 750 kohta siis nendel oma maailmatuuril küll mingeid probleeme ei esinenud nagu võib aru saada.
Noh siin oli tegemist ka uue autoga. Kui see vesinikmootoriga auto 10 aastaseks saab siis võivad asjad hulluks pöörata.
Ma usun, et BMW-s nii rumalad insenerid ka ei ole, et mingi lõpuni mõtlemata ja katsetamata masinate kolonni tänavale lasevad ringi tiirutama ("et ehk läheb õnneks"). Need ikka igati toimivad asjad. Konks on mujal.
Tahaks ka nii loota. Samas on näiteks viimane 7 seeria üsna bugine. Konkurents on kõva ja esmamudelid tihti kipakad ja praaki palju. :(
Kusjuures kui rääkida tuumaenergial saadavast energiast siis leidub mitmeid riike kes sulgevad oma tuumajaamu kuna "see on ohtlik".
Peale ohtlikuse tuumajaamad samuti saastavad. Ja radioaktiivne saaste on ohtlik sadu aastaid. Tuleb ehitada spets hoidlad kiirgavate jäätmete tarvis jne.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lugesin just hiljuti läbi pikema jutu BMW sellealaste ponnistuste kohta.
Kuna teema kisub huvitavaks, siis peaks õhtul sealt natuke teksti siia refereerima.
Aga mõned tõsiasjad: H2 on ohutum kui bensiiniaur, seda eelkõige seetõttu, et ta põleb kordi aeglasemalt ja madalamal temperatuuril. Halb on see, et leeki on näha ainult spetsiaalprillidega. Samas on BMW teinud piisavaid katsetusi nii nende autode põletamise- kui kokkupõrgetega, kummalgi juhul olid tulemused paremad, kui bensiiniauto puhul!
Mainitud põlemisomadus tingib ka teatud ebameeldivuse, millest allpool.
Enne kopeerin siia mõned võtmesõnad eelpool viidatud 7er.com lehelt:

Fakten zum BMW 750hl (Modell E38):
*Reichweite mit einer Tankfüllung von 140 Litern Wasserstoff: ca. 400 km
*eine Runde um den Nürburgring: 9:53 Min.
*750hl mit einer Brennstoffzelle APU (Auxiliary Power Unit) mit einer Leistung von 5 kW.
*getankt wird -250°C kalter Wasserstoff
*bivalenter 5.4 Liter V12-Zylinder Motor
*0-100 km/h in 9.6 Sek.
*Höchstgeschwindigkeit 226 km/h
*zusätzlich normaler Benzinbetrieb möglich.
*sicherheitsoptimierter 140 Liter Wasserstofftank

Esiteks need hL mudelid on kasutatavad mõlemal kütusel (bensiin, vesinik). Teiseks kasutati E38 eranditult 5.4l V12-t, E65 ka 4.4l V8-t, vaadates nüüd tippkiirusi ja kiirendusi, mis mulje jääb? Häda selles, et H2-ga sõites on mootori võimsus ligi poole väiksem (täpsed numbrid leian õhtul raamatust)!
Autonoomsus on ka kasin - 400km, see on just gaasi pakendamise probleem. BMW väidab, et ta suudab ka tahke fuel-celli peale selle toitesüsteemi ehitada. Ja kolmas on tõesti kütuse jaotamise probleem. See on nagu muna vs. kana probleem.

EDIT: miskit positiivset ka! Kuna põlemine on puhas, siis ei teki väävli- ja süsinikuühendeid, mis mootoriõli saastavad ja õli kestab palju kauem. Ning ka Nikasil plokk ei lagune väävelhappe käes laiali ;)
Viimati muutis priitv8, 27.09.2004 16:38 04, muudetud 1 kord kokku.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3611
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: GS
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

priitv8 kirjutas: Fakten zum BMW 750hl (Modell E38):
*Reichweite mit einer Tankfüllung von 140 Litern Wasserstoff: ca. 400 km
*eine Runde um den Nürburgring: 9:53 Min.
*750hl mit einer Brennstoffzelle APU (Auxiliary Power Unit) mit einer Leistung von 5 kW.
*getankt wird -250°C kalter Wasserstoff
*bivalenter 5.4 Liter V12-Zylinder Motor
*0-100 km/h in 9.6 Sek.
*Höchstgeschwindigkeit 226 km/h
*zusätzlich normaler Benzinbetrieb möglich.
*sicherheitsoptimierter 140 Liter Wasserstofftank
Ehk siis tõlgituna:
Facts to the BMW 750hl (model E38):
* Range with a tank filling of 140 litres hydrogen: approx.. 400 km
* a round around the Nuerburgring: 9:53 min.
* 750hl with a gas cell APU (Auxiliary power unit) with an output of 5 KW.
* -250°C cold hydrogen is refuelled
* bivalent 5,4 litres of V12-Zylinder engine
* 0-100 km/h in 9.6 sec..
* Maximum speed 226 km/h
* additionally normal gasoline enterprise possible.
* more safetyoptimized 140 litres wasserstofftank
GS
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

krt kiirendus ikka päris masendav võrreldes bensiiniga ja ka läbisõit ...nii et nafta sheigid võivad veel mõned aastad muretult elada :cool:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Marko_J kirjutas:nii et nafta sheigid võivad veel mõned aastad muretult elada :cool:
Optimistid lubavad, et varusid jätkub veel u. 250 aastaks!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

ja pessimistid väidavad, et järgmise 25 aastaga on asjadel peaaegu kriips peal tavakasutajale..
Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Postitus Postitas Priit_P »

25a. on võibolla isegi liiga vara aga pea peale 35t aastat on varud praeguses mõistes kättesaadavatest kohtadest otsas. Hind läheb peale seda niivõrd lakke et keegi ei jaksa enam osta...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Nagu lubatud, mõned faktid raamatust: David Kiley "DRIVEN Inside BMW, the Most Admired Car Company in the World", 2004 John Wiley & Sons, Inc.
*H2 auto ehitamise põhiprobleem: kuidas säilitada autos vähemalt 300 miili läbimiseks vajalik kogus vesinikku ilma, et see lisaks auto hinnale $50000.
*Vesiniku infrastruktuuri (tootmine, säilitamine, transport ja tanklad) väljaehitamine ainuüksi Saksamaal nõuab $100 miljardi investeerimist.
*vesiniku-sisepõlemismootor tekitab negatiivse väljaheite, st. väljuv õhk on puhtam, kui sisseimetav.
*NASA on kasutanud vesinikku raketikütusena alates 1940-ndatest.
*450g vesinikku liitudes hapnikuga, annab 4kg destilleeritud vett.
*GM kaalub, kas mitte tekitada kunstlikult sisepõlemismootori häält audiosüsteemi kaudu, et säilitada oma kütuseelementidega elektriauto autentset tunnet.
*2003 on H2 auto suurimaks takistuseks kütuse infrastruktuur ja auto omahind. GM Hy-wire shassii on 10x kallim kui bensiiniauto oma ($45000).
*BMW on 20 aasta jooksul kulutanud vesinikuauto arendamisele ~1 miljardit dollarit.
*BMW 745h: 4.4l V8, Valvetronic. Vesinikkütusel 184HP, 215km/h ja 310km paagitäie H2-ga. Vrdl. bensiinil 325HP (US!) ja 640km paagitäiega. Kokku siis autonoomsus 950km.
*BMW 750hL: 5.4l V12, vesinikul 204HP, 0-100km/h 9.6s, 226km/h, 400km 140l vesinikupaagiga.
*Mini: töötab ainult vesinikul (bensiini pole!), kasutab uut tehnoloogiat kus sisselasketrakti pritsitakse ülijahutatud vedelat vesinikku (senistes mootorites soendati vesinik eelnevalt ümbritseva temperatuurini), millega kaasneb silindri täiteaste paranemine (nitroeffekt!) ja mootori efektiivsuse tõus, lisaks on tal revolutsiooniline paagikonstruktsioon nii et vesinikupaak ei ole suurem bensiinipaagist.

Lõppu veel juttu vesinikust kui kütusest:
Amory Lovins "Twenty Hydrogen Myths (PDF-184k)"
NB! Vesiniku ohtlikkusest vt. müüt nr. 2!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

priitv8 kirjutas:Lugesin just hiljuti läbi pikema jutu BMW sellealaste ponnistuste kohta.
Kuna teema kisub huvitavaks, siis peaks õhtul sealt natuke teksti siia refereerima.
Aga mõned tõsiasjad: H2 on ohutum kui bensiiniaur, seda eelkõige seetõttu, et ta põleb kordi aeglasemalt ja madalamal temperatuuril. Halb on see, et leeki on näha ainult spetsiaalprillidega. Samas on BMW teinud piisavaid katsetusi nii nende autode põletamise- kui kokkupõrgetega, kummalgi juhul olid tulemused paremad, kui bensiiniauto puhul!
Ma ei tea bensiini põlemistemperatuuri aga vesinikul võib see küündida kuni 3000C :cool: Niiehknaa on see piisav inimese põlema süütamiseks. Vesinik moodustab kinnises ruumis (näit. auto salongis) paukgaasi mis põleb väga kiiresti :) Lahendusena näen, et vesinikule tuleks anda mingi terav lõhn, et autosviibijad saaks aru lekkest ja ei ruttaks sigaretti süütama.
Katsetuste puhul on ilmselt võetud võrdluseks mõni tavaline bensiiniauto, suurema avarii korral on mul raske ette kujutada kus peaks asetsema see vesinikumahuti et asi ka terveks võiks jääda. Kindlasti üritab bmw oma uut toodet positiivsest küljest reklaamida, mina olen selle koha pealt veel väga kahtleval seisukohal.
EDIT: miskit positiivset ka! Kuna põlemine on puhas, siis ei teki väävli- ja süsinikuühendeid, mis mootoriõli saastavad ja õli kestab palju kauem. Ning ka Nikasil plokk ei lagune väävelhappe käes laiali ;)
Need omadused on negatiivse kõrval marginaalse tähtsusega, kogu projekt nõuab meeletult raha ja ei käi kokku BMW imagoga - mootor kaotab poole oma võimsusest ja kütusekulu kasvab. Tulevikukütus hakkaks tanklates kindlasti vähemalt algul rohkem maksma kui bensiin... arvake ära kas keegi tangiks vesinikku :roll: Vesinik jäägu raketikütuseks, kogu autotööstus võiks imho vaadata näiteks metanooli poole, selle tootmine on bensiiniga samas hinnaklassis, ei eelda suuri investeeringuid terves maailmas spetstanklate ehitamiseks jne. Sarnaselt vesinikule praktiliselt puudub igasugune saaste.
Jaan
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 20.09.2004 16:40 07

midagi klassikahuvilistele

Postitus Postitas Jaan »

Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Śee sama asi mis mul müüa on - gaasiseadme gaasiballoon , oma jubinatega.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Cardo kirjutas:Śee sama asi mis mul müüa on - gaasiseadme gaasiballoon , oma jubinatega.
Kas Sinu balloon ka suudab -250ºC temperatuuri säilitada? Vaevalt.
Homme panen pildid kus on võrreldud E23 ja E38 ajal kasutatud vesinikupaake.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Ei suuda uskuda , et see hägune pilt on vesinikuballoonist. Kirjas nii on aga....
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Jaan
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 20.09.2004 16:40 07

Postitus Postitas Jaan »

Seda ma vaatasin isegi :shock: Asi näeb välja küll nagu tavaline gaasiseade. No neid gaasiseadmeid nähtud küll. Aga kirjas on "Wasserstoff-Antrieb" :?

Veel on selles postituses kirjas, et lisainformatsiooni saab lugeda Mobile Traditioni värskest väljaandest. Selle teate postitaja pole väidetavalt teksti ringi kopeerinud kuna olevat liiga mahukas. Huvitav kas vastab tõele? Ilmselt tuleb see ajakiri välja otsida.
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Ja veel mis põhiliseks probleemiks on vesinik autodel nad ei suuda töötada väga madalal temperatuuril. -15c pidi see piir temperatuur olema edaspidi käivitumine pidi olema vaevaline.
Seega asi ikkagi lapsekingades ja arenemis ruumi küll.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

H2 paagitehnoloogia võrdlus E23 ja E32 ajal:
Pilt
Ja vesinikupaagi seina ehitus:
Pilt
PS pildid siis aastast 1993.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta