
Alumises ringis on see kuuskant polt, mida läbi ukses oleva pisikese augu reguleerida saab. Kui link käib halvasti, siis siit peale keerates muudetakse natuke ülemise hoova asendit, mis uksel paremini avaneda aitab. Kahjuks oli mul seal jõuga keeratud ja keere oli maas. Põhimõtteliselt on selle jupi uuesti kasutuselevõtmiseks 2 võimalust: kas nokkida see polt sealt välja, keerata uus keere ning asendada teise poldiga või siis keevitada väikse törtsuga üldse see hoob teise hoovaga kokku ja ülemist tippu lihtsalt natuke vasakule poole painutada. Tean, et siin foorumis ühel autol on keevitamisvarianti kasutatud ja töötab kenasti.

Kõigepealt siis polster maha, seda hoiavad kinni 5 kruvi:

Seejärel veendu, et süüde on väljas ning võta airbag küljest ära. Nüüd tuleb eemaldada müramatt, ise kasutasin nuga ja sõrmi ja vaikselt tõmbasin ta ära. Seejärel panin airbagi tagasi ühe poldiga ja ühendasin juhtme külge, sest hiljem on vaja süüde sisse keerata.
Nüüd eemalda ülevalt ukse äärest aknatihend. Lase klaas alla ja tõmba ta vaikselt ära. Nüüd lase aken üles tagasi ja seejärel umbes 10cm alla, kuni punasega tähistatud august paistab torx-poldi pea. Samamoodi on näha teine torx polt parempoolse kollase ringi juures.


Igaks juhuks kutsu sõber appi, kes hoiaks klaasi kinni. Keera vasakpoolne torx välja (suurus on E7). Nüüd keera parempoolset torxi (seesamune mis siin pildl näha) sissepoole niipalju kui läheb, aga mitte niipalju, et pärast padrun talle peale ei ulatu.
Paremal pool ei peagi rohkem muud tegema, sealt on klaas vaba. Aga vasakul pool, sealt kus polt välja sai keeratud, asub üks ekstsentrik, mille sees on plastmassist toruke. See parempoolne ülemine jubin. Kui torx ise on välja keeratud, võta kullinokkadega sellest torukesest kinni ja tõmba ta välja. Nüüd on klaas vaba ja saab ta eest ära tõsta.

Nüüd tuleb keerata lahti kaks 10mm mutrit, mis üleval pildil kollase ringiga olid tähistatud. Need hoiavad akna-siini kinni. Kui need lahti, saab siini liikuma ja keera ta kuskile ettepoole, et mehhanism mahuks august välja. Pistik tuleb ka mehhanismil lahti lasta, seesmine ukseavamistross võib küljes olla (aga soovi korral võib ka selle eemaldada).
Edasi ma lasin lukumehhanismi ukse otsast lahti, seda hoiavad kinni 3 torx-polti. Lisaks tuleb lahti keerata kuuskant-polt, mis hoiab kinni välimist lukupesa. Kui aknatihend sai eemaldatud, on see polt hästi näha.
Mul endal sellest pilti ei ole, kasutan netist leitud varianti:

Kui kõik õigesti tehtud, saab mehhanismi välja võtta ja siis kas uuega asendada või vana ära parandada ja tagasi sisse pista (jälgida, et see hoob, mis lingi külge läheb, saaks ilusti pessa), keerata kinni teda hoidvad 3 torxi, panna tagasi välimise lukupesa ja ühendada pistik ning siis testida, kas link töötab. Mul töötas kenasti ning pehmelt, nagu ette nähtud.

Nüüd tuleb panna tagasi akna-siin ja keerata kaks 10mm mutrit kinni. Seejärel lasta sõbral tõsta klaas ukse sisse tagasi ning panna vasakpoolsele kandurile külge see metallist vastus, mis ennem lahti tuli ning samuti ekstsentrik. Edasi toetada klaas ilusti kanduri peale ja vaadata eest torxi augu juurest sisse. Kui klaas täpselt õigel kohal, siis torgata see plastmassist toruke ilusti sinna sisse tagasi ning ekstsentrik sättida nii, et plasttoruke oleks võimalikult paremal ääres (pildil ei ole ma teda veel paremale lükanud). Jälgida ka, et eest ääres klaas oleks ikka ilusti soones.

Nüüd keerata vasakpoolne torx sisse ning parempoolne väljapoole. Testida, kas aken toimib. Mul igatahes töötas ideaalselt ja midagi rohkem reguleerida polnud vaja. Tõenäoliselt saab seda teha sellesamuse ekstsentriku abil muutes tema asendit.
Kui ukse sees kõik toimetused tehtud, siis lasta aken alla, panna tagasi klaasitihend, seejärel süüde välja, airbag küljest ja müramatt tagasi panna. Kuna vana liim ei olnud enam hästi kleepuv, tõmbasin terve ringi sanitaarsilikooniga üle, et tihe saaks, muidu võib hakata vett salongi tulema vihmaga. Airbag uuesti paika, kõlari ja peeglijuhtmed ning salongist avamise lingi tross ka polstri külge ja polster uuesti peale. Vajadusel vahetada välja katkised polstritüüblid.
Nüüd aken üles lasta ja testida, kas kõik töötab nii, nagu peab.

Seejärel võib õlut hakata jooma.

NB! Ei pretendeeri absoluutsele tõele, võib-olla tuleb midagi teha teistmoodi, aga minu puhul vähemalt toimis asi nii. Mina ei vastuta, kui miskit pekki keerate.
