E38 740 vs. 750 Head/vead. Mootorite vastupidavus????
E38 740 vs. 750 Head/vead. Mootorite vastupidavus????
Nii tekkis teatavate mudelite vastu ostuhuvi. Sooviks teada plusse ja miinuseid. Kütusekulu ei huvita. Nii kuis tallad nii ka kallad. Ostes mida vaadata täpselt? Ja miks just eelistada E38 juures 4,4 mootorit mitte 4 liitrist. Üks kiidab ühte teine teist. Foorumist välja tulnud et 4,4 parem tuttav räägib teist juttu et 4,0 parem. Teadjad andke nõu.
Viimati muutis Henrik88, 27.06.2005 23:55 27, muudetud 1 kord kokku.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
Eks viiene versus seitsmene on juba omaette võrdlemise teema.
Kui tahad ikka natukenegi kurvilisematel teedel kiiresti sõita, soovitaks viiese poole vaadata. Kui aga enamuse ajast maanteedel kulgeda, siis seitsmekas.
Ütleme nii, et E34 on seest enam-vähem samasuur kui E46.
E38 aga hoopis teisest klassist.
Paraku mootorite kohta ei oska nagu midagi tarka öelda. Hetkel mul see M60 mootor ning tuksub nagu kenasti. Kiirendus on samuti veel piisav. Tegemist siis automaadiga.
Kui sa E34 ostaks, siis kas eelistad manuaali või automaati?
Kui seda esimest, siis soovitaks hoopis M5 poole kiigata, kuna korralike eksemplaride hinnad on enamasti ligilähedased kuid auotode iseloomud hoopis erinevad
Ehk siis 540 on pigem kiire ja mugav peresedaan ja M5 on selline vallatu ja täkku-täis ekstreemsuste otsija, millega liiga kaua sirgel teel ei viitsi sõita.
Kui tahad ikka natukenegi kurvilisematel teedel kiiresti sõita, soovitaks viiese poole vaadata. Kui aga enamuse ajast maanteedel kulgeda, siis seitsmekas.
Ütleme nii, et E34 on seest enam-vähem samasuur kui E46.
E38 aga hoopis teisest klassist.
Paraku mootorite kohta ei oska nagu midagi tarka öelda. Hetkel mul see M60 mootor ning tuksub nagu kenasti. Kiirendus on samuti veel piisav. Tegemist siis automaadiga.
Kui sa E34 ostaks, siis kas eelistad manuaali või automaati?
Kui seda esimest, siis soovitaks hoopis M5 poole kiigata, kuna korralike eksemplaride hinnad on enamasti ligilähedased kuid auotode iseloomud hoopis erinevad

Ehk siis 540 on pigem kiire ja mugav peresedaan ja M5 on selline vallatu ja täkku-täis ekstreemsuste otsija, millega liiga kaua sirgel teel ei viitsi sõita.
GS
E34 kindlalt manuaal. Samas vaadata kuulutusi siis 540i manuaali liigub suht vähe. Samas M5 nagu on selgunud siis korralike nagu ei liigu ja iseasi on see kui midagi peaks ära lõppema, kes parandaks ja mis tuleb paranduse hind. M5 piisavalt eksklusiivne auto eestis. Taru UM ei oska ka neist midaig (M3/M5) rääkida. Eriti vanematest mudelitest.
E34 versus E38 ongi jäänud sõelale kuna mõlemad on suuremad ja mugavamad kui E36.
E34 versus E38 ongi jäänud sõelale kuna mõlemad on suuremad ja mugavamad kui E36.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu
Igatahes jump e36-lt 38-le oli küll väga suur. e38 on igasmõttes hea auto, aga kui 740 vs 750, siis soovitaks 740, sest v8 remontimine on palju kergem ja odavam ja ka kütusekulu vahe on suuur ja ega see 30 kw nii suurt rolli ka ei mängi, arvestades seda , et mootor on vähe kergem ja ka veermik säilib paremini. Nii palju kui e34 m5 olen uurinud, siis pidi isegi 850 hooldamine odavam olema ja pole kindel kas eestis e34 m5 üldse olemas ongi.
e34 540 sobib hästi "sportpereautoks" .
Aga ma soovitan e38-t
e34 540 sobib hästi "sportpereautoks" .
Aga ma soovitan e38-t

hmm, mis m6ttes 750 megalt kallim remoda, kui mootoriplokiga mingi jama siis pole suurt vahet kas v8 v6i v12, kuses oled nagunii, kui muud asjad siis enamus asju v8-l samuti 2 niiet pole suurt vahet. mis puudutab kytusekulu siis vaatan oma bemmi manuaalist kus on küll 4l mootori andmed ja sealt loen et kulu vahe on automaadi puhul mnt 90ga 0,3l, mnt 120kmh 0,5l, linn 0,5l ja keskmine on erinev 0,4l (btw 6 k2iku manuaalil kulud prakt 1:1 750 automaadiga, seega 740 automaat natuke 8kom ja 750 oligi ainult automaat), ei tea kuidas 4,4 mootoriga, aga arvatavasti umbes samad kulud. seega pole mingit mega vahet kas 740 v6i 750 ja kui juba v6tta nagunii enamuse arust meeletu kytuse6gard (mida pole neist kumbki tegelikult, arvestades auto massi ja liikumist) siis miks mitte v6tta ikka lagi?
ja see "raha ei ole probleemiks" jutt unusta 2ra, kui j6uad pidada 740-i siis j6uad samah2sti pidada ka 750-i. kui mingi hoolduse ja remondi jaoks aeg-ajalt 10k on meeletu raha ja kui pole raha kytte jaoks siis nagunii pole kumbki masin sinu jaoks.
ja see "raha ei ole probleemiks" jutt unusta 2ra, kui j6uad pidada 740-i siis j6uad samah2sti pidada ka 750-i. kui mingi hoolduse ja remondi jaoks aeg-ajalt 10k on meeletu raha ja kui pole raha kytte jaoks siis nagunii pole kumbki masin sinu jaoks.
Nii esimene auto sai maha tõmmatud. E34. Väljast ilus aga armatur ikka mega rõve. minu jaoks. E38 kui siis ikka 750i. ostes 740 hakkab raudselt kummitama et oleks vaja 750. Ainuke jama asi on see et 5,4 mootoriga isendid mis saksas müügis on kipuvad Lang versioonid olema mis mulle eriti ei meeldi.
Äkki keegi tark seletab veel idioodile 4,0 ja 4,4 erinevusi. Seda tean et mingi aasta üks tuli teise asemele tootmises.
Äkki keegi tark seletab veel idioodile 4,0 ja 4,4 erinevusi. Seda tean et mingi aasta üks tuli teise asemele tootmises.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
Samuti ei saanud M60 ja M62 kuidagi sama aastaarvuga olla. Koos neid ju ei toodetud. Mis kulusse puutub, siis pidi see 4.0 lihtsalt p****s olema, sest +10% töömahu juures suudetakse 4.4-se kulu samal tasemel hoida tänu kitsimale Motronicule, elektrilisele termostaadile ja veel mõnedele trikkidele.Anti kirjutas:E39t ei ole kunagi 4,0 mootoriga tehtud!Viljar kirjutas:Kui ma ei eksi, siis 4.0 on vanatüübi mootor ja 4.4 on uuem tüüp, vana peaks bensiini oluliselt rohkem läbi lobistama. Tean kahte E39 üks oli 4.0 teine 4.4 kuigi aasta sama ja 4.0 mees valas ca 4 l sajale rohkem bensu.
Alates 09/98-st on 4.4-ne "tehniliselt täiustatud" e. M62TU, mis prakikas tähendab seda, et sisselaske poolel on nüüd ka VANOS.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
No hoolduskuludes tuleb V8 vs. V12 ikka tööks kuluvate aegade erinevusega ka arvestada. V12-l on mootoriruum juba viimase piirini täis ja tegutsemisruumi vähe.
Kui selline elementaarne töö, nagu küünalde vahetus, võtab näiteks V8 puhul 50 minutit, siis V12 puhul tehase normatiivis 90min, esimest korda ise tegijal umbes 2 tundi! Vrdl. näiteks R6-l ainult 40 min.
Ja oota, kuni V12-e elektrilisi seguklappe vahetama tuleb hakata!
Ka ei ole V8-l topelt ECU-sid, õhufiltreid, õhukululugejaid, lambdasid, bensupumpasid jne.
V12 on ikka eliitklass, ka hooldamise mõttes.
Kui selline elementaarne töö, nagu küünalde vahetus, võtab näiteks V8 puhul 50 minutit, siis V12 puhul tehase normatiivis 90min, esimest korda ise tegijal umbes 2 tundi! Vrdl. näiteks R6-l ainult 40 min.
Ja oota, kuni V12-e elektrilisi seguklappe vahetama tuleb hakata!
Ka ei ole V8-l topelt ECU-sid, õhufiltreid, õhukululugejaid, lambdasid, bensupumpasid jne.
V12 on ikka eliitklass, ka hooldamise mõttes.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
V12-l on lisaks suuremale töömahule ka paljusid kulumaterjale topelt - kaks õhufiltrit, kaks bensufiltrit jne
Lisaks see, et konstruktsiooniliselt pole V12 mitte V12-na projekteeritud, vaid ta koosneb tehniliselt kahest R6 mootorist (kasutatakse R6 mootorite lahendusi) See algab peale juba bensiinipaagist, kus kummalgi mootoripoolel on oma pump ja filter kuni kapotialuseni, kus silindriridadel on eraldi õhumõõtjad, jagajad jne. Vähemalt E32-l on sedasi. Ja mootoripooltel on ka eraldi ajud
Ja see 6+6 ongi tolle mootori nõrk koht, kuna need 2 6st mootorit, peavad ka täpselt sünkroonis töötama. Neid aga reguleerida ei saa, asi sõltub ajust, anduritest jne jne jne. Ühe äratallatud mootori käimapanemiseks võid ära maksta auto hinna+juuksed hallid. Nt enamik müügil olevad E32 750-e on "küünevihaga".
Lisaks see, et konstruktsiooniliselt pole V12 mitte V12-na projekteeritud, vaid ta koosneb tehniliselt kahest R6 mootorist (kasutatakse R6 mootorite lahendusi) See algab peale juba bensiinipaagist, kus kummalgi mootoripoolel on oma pump ja filter kuni kapotialuseni, kus silindriridadel on eraldi õhumõõtjad, jagajad jne. Vähemalt E32-l on sedasi. Ja mootoripooltel on ka eraldi ajud

Ja see 6+6 ongi tolle mootori nõrk koht, kuna need 2 6st mootorit, peavad ka täpselt sünkroonis töötama. Neid aga reguleerida ei saa, asi sõltub ajust, anduritest jne jne jne. Ühe äratallatud mootori käimapanemiseks võid ära maksta auto hinna+juuksed hallid. Nt enamik müügil olevad E32 750-e on "küünevihaga".
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
See on kuni tänase päevani nii.Aare kirjutas:on eraldi õhumõõtjad, jagajad jne. Vähemalt E32-l on sedasi. Ja mootoripooltel on ka eraldi ajud![]()
Mõnes mõttes ka tugevus: poole mootoriga saab veel koju sõitaAare kirjutas:Ja see 6+6 ongi tolle mootori nõrk koht, kuna need 2 6st mootorit, peavad ka täpselt sünkroonis töötama. Neid aga reguleerida ei saa, asi sõltub ajust, anduritest jne jne jne.

Aga jah, kuna tegu on kahe üht väntvõlli jagava R6 2.5l mootoriga (juhtimise koha pealt), siis hoitakse kaht poolt balansis eraldi juhtploki, EML-i, abil, mis mõõdab ja tasakaalustab kummagi poole pritseaegu.
See oli ilmselt ka põhjus, miks valiti elektroonilised seguklapid, sest trossi(de)ga sellist asja hästi ette ei kujuta.
Kuigi M70-le eelnenud kahest M20B23-st ehitatud V12-l on näha, et oli veel üks seguklapp:

Images courtesy of www.7er.com
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Mina olen kunagi ammu näinud 2st M30st tehtud V12, mis nägi natuke teistsugune välja.
Vot kahest M30B34-st oleks saanud õige asja, 7 liitrit ja 440 hj
Kui aritmeetiliselt kokku liita. Kui see oleks olnud lihtsa elektroonikaga, massitarbe juppidest ja sellise mahuga, siis eesti kiirendusedetabelis oleks vist natuke teised autod 
Vot kahest M30B34-st oleks saanud õige asja, 7 liitrit ja 440 hj


BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
4,0 toodeti kuni 01.01.1996 ja 4,4 oli tootmises 01.03.1996-2001 aasta.
Kuna järjekordselt passisin siis jäin 98 aasta 750iaL ilma.
Praegu sõelale jäänud kaks varianti.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Käisin ka tutvumas juba. Visuaalsel vaatlusel tundus suht kobe asi. Rooli risti pöörates ja kohalt minnes tegi mingit õrna kolksatust. Ja tagumise käigu lülitades tagasillas kolks sees. Arvatavasti mingid puksid läbi. Ja sakasa on olnud üks omanik. Kaua platsil seisnud.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Ei oska veel midagi vastata. lähen homme vaatama alles. tundub muidu selline lakutud variant olema. Velg tiba hirmutab. Suur ja raske auto ei tea kuidas see vuffel velg seal all vastu peab.
Kahjuks on mõlemad variandid vanatüübi mootoritega.
Kuna järjekordselt passisin siis jäin 98 aasta 750iaL ilma.
Praegu sõelale jäänud kaks varianti.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Käisin ka tutvumas juba. Visuaalsel vaatlusel tundus suht kobe asi. Rooli risti pöörates ja kohalt minnes tegi mingit õrna kolksatust. Ja tagumise käigu lülitades tagasillas kolks sees. Arvatavasti mingid puksid läbi. Ja sakasa on olnud üks omanik. Kaua platsil seisnud.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Ei oska veel midagi vastata. lähen homme vaatama alles. tundub muidu selline lakutud variant olema. Velg tiba hirmutab. Suur ja raske auto ei tea kuidas see vuffel velg seal all vastu peab.
Kahjuks on mõlemad variandid vanatüübi mootoritega.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
- wirx
- Huviline
- Postitusi: 793
- Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
- Peamine sõiduk: M5
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
njaa...mootori remont on nüüd küll viimane asi mille pärast muretseda..V12 mootori ressurs peaks olema 1 000 000km. Samas eks see miinus ole jah, et paljusid asju on topelt võrreldes V8-ga, kuid siiski on 750 palju parema varustusega saada, kui 740 ja hind kohati isegi odavam(just selle ülalpidamis kulu pärast) Kui 740, siis võta manual ja sport versioon
Ja kui tõesti ütled, et küttekulu ei huvita, siis vaevalt need varuosadki lammarist ostes väga hirmutavad on...(kusjuures Eestis on 4tk E38 750 lammarites...vähemalt ja juppide hinnad võrreldavad E34 juppidega)
Kui juba, siis juba

Kui juba, siis juba

BMW M5 V10
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Sai üle vaadatud. Täis raibe. Kapotilt ja katuselt lakk maas. Palju pisivigu. mootor väga uimane ja võrreldes halliga kütusekulu 90ga sõites 4 liitirt suurem.
Sai üle vaadatud. Täis raibe. Kapotilt ja katuselt lakk maas. Palju pisivigu. mootor väga uimane ja võrreldes halliga kütusekulu 90ga sõites 4 liitirt suurem.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
-
- Huviline
- Postitusi: 582
- Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
- Asukoht: Berlin/Tartu