kas see siis ongi kõver ketas ?
kas see siis ongi kõver ketas ?
Jõudu,
Tegin katse, esiratas alt ära, kruvikas peaaegu vastu suportit ja ajasin piduriketast ringi, ühest kohast tundus, et ketas läks kruvika otsast 0,5 - 1 mm eemale. Kas see näitab, et ketas on kõver ?
Katsetan nimelt selle pärast, et pidurdades rool väriseb nagu talle saba, sai kettad vahetatue paar kuud tagasi, kuu oli justkui ok ja siis jälle värin sees. Sellest teemast juttu palju olnud aga ma ei tea kui sirge peab ketas olema, et ei väristaks.
Nuki
E39
Tegin katse, esiratas alt ära, kruvikas peaaegu vastu suportit ja ajasin piduriketast ringi, ühest kohast tundus, et ketas läks kruvika otsast 0,5 - 1 mm eemale. Kas see näitab, et ketas on kõver ?
Katsetan nimelt selle pärast, et pidurdades rool väriseb nagu talle saba, sai kettad vahetatue paar kuud tagasi, kuu oli justkui ok ja siis jälle värin sees. Sellest teemast juttu palju olnud aga ma ei tea kui sirge peab ketas olema, et ei väristaks.
Nuki
E39
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
Mis firma kettad-klotsid, mul oli ka sama jama, mitu korda järjest vahetasin uued kettad ja läksid jälle kõveraks kuu ajaga. Sain teada, et Lemförderi kettad ja Delfi Lockheadi klotsid ei istunud kokku, panin teised klotsid ja kõik OKnuki kirjutas:Jõudu,
Tegin katse, esiratas alt ära, kruvikas peaaegu vastu suportit ja ajasin piduriketast ringi, ühest kohast tundus, et ketas läks kruvika otsast 0,5 - 1 mm eemale. Kas see näitab, et ketas on kõver ?
Katsetan nimelt selle pärast, et pidurdades rool väriseb nagu talle saba, sai kettad vahetatue paar kuud tagasi, kuu oli justkui ok ja siis jälle värin sees. Sellest teemast juttu palju olnud aga ma ei tea kui sirge peab ketas olema, et ei väristaks.
Nuki
E39
BMW touring
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
Kehva tööd tehti siis. Kui enne olid kettad kõverad, siis oleks pidanud remondijunnid selgeks tegema, miks nad kõverad on. Mitte pilduma uusi juppe külge.nuki kirjutas:Jõudu,
Tegin katse, esiratas alt ära, kruvikas peaaegu vastu suportit ja ajasin piduriketast ringi, ühest kohast tundus, et ketas läks kruvika otsast 0,5 - 1 mm eemale. Kas see näitab, et ketas on kõver ?
Katsetan nimelt selle pärast, et pidurdades rool väriseb nagu talle saba, sai kettad vahetatue paar kuud tagasi, kuu oli justkui ok ja siis jälle värin sees. Sellest teemast juttu palju olnud aga ma ei tea kui sirge peab ketas olema, et ei väristaks.
Nuki
E39
Tõenäoline põhjus on pidurite pealejäämine, kas suporti liikub osa jääb kinni (tihti) või kolb jääb kinni (harvem).
BMW pole Sierra, kus veelombist läbi sõites kettad kõverad on.
Ketta küljele viskamine võib olla ametlikult 0,15 mm. Kui silmaga on näha, siis on kõver.
Lase need sirgeks treida, aga enne alla panekut tee selgeks, misasi need kõveraks ajab.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
See väide on vist tõene ainult originaalketaste puhulAare kirjutas:BMW pole Sierra, kus veelombist läbi sõites kettad kõverad on.

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ma olen oma autodel kasutanud ka Delphi kettaid ja midagi hullu pole toimunud. Arvestades, et ma maksin kahe uue ketta eest 650 krooni, siis kui lähebki, pole väga katki ka midagi
Sierrat pidasin seepärast silmas, et kes on seda altpoolt vaadanud, see teab, et erinevalt BMW-st on Fordi geeniused teinud "olulist kokkuhoidu" sellega, et see kaitseplekk, mis bmw kettal katab kinni kogu supordist ülejääva ketta seespoolse pinna, on Fordil lihtsalt ära unustatud. Ja piisab korraks tuliste ketastega läbi veelombi sõitmisegast, et need pärast ära visata. Mul on isegi üks Sierra olnud ja võin seda kinnitada.
BMW ketast reeglina sedasi vette kasta ei õnnestu.

Sierrat pidasin seepärast silmas, et kes on seda altpoolt vaadanud, see teab, et erinevalt BMW-st on Fordi geeniused teinud "olulist kokkuhoidu" sellega, et see kaitseplekk, mis bmw kettal katab kinni kogu supordist ülejääva ketta seespoolse pinna, on Fordil lihtsalt ära unustatud. Ja piisab korraks tuliste ketastega läbi veelombi sõitmisegast, et need pärast ära visata. Mul on isegi üks Sierra olnud ja võin seda kinnitada.
BMW ketast reeglina sedasi vette kasta ei õnnestu.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
kogu senise mudeliseeria puhul küll mittepriitv8 kirjutas:See väide on vist tõene ainult originaalketaste puhulAare kirjutas:BMW pole Sierra, kus veelombist läbi sõites kettad kõverad on.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
kas treimine on hea mõte ,mulle on selgeks tehtud,proovitud teha ,et peale treimist võib kettad metsa visata,
neil pidi mingi kõrgem koht ka olema vms. mis klotsid laiali ajab kui hoog sees.. võin ka muidugi eksida
neil pidi mingi kõrgem koht ka olema vms. mis klotsid laiali ajab kui hoog sees.. võin ka muidugi eksida
Aare kirjutas: Sierrat pidasin seepärast silmas, et kes on seda altpoolt vaadanud, see teab, et erinevalt BMW-st on Fordi geeniused teinud "olulist kokkuhoidu" sellega, et see kaitseplekk, mis bmw kettal katab kinni kogu supordist ülejääva ketta seespoolse pinna, on Fordil lihtsalt ära unustatud. Ja piisab korraks tuliste ketastega läbi veelombi sõitmisegast, et need pärast ära visata. Mul on isegi üks Sierra olnud ja võin seda kinnitada.
Sierradel on need plekid originaalis täitsa olemas, kuna nad aga kinnitustest kergesti läbi mädanevad, hakkavad vastu kettaid käima ja võetakse seetõttu tihti üldse küljest
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
Ma arvan et see on õige jutt, mis sulle räägiti, kuna ise vahetasin enda E30-l pidurikettaid ja see koht on tõesti silmaga näha aga see on ikka mega väike, alla millimeetri ikka (kuid võibolla ka rohkem silmaga ei oska mina küll mõõta), asendasin siis oma vanad kettad täiesti uutega. Sellest sain isegi aimu alles siis kui uued kettad küljes ja ajasin neid ringi. Nii et peaks siis ju tõsi olema, kuna sain kettad väga kvaliteetsete autoosade müüalt ja kuna mu parima sõbra vend töötab seal siis saan ka sealt kõvasti aletbyerman kirjutas:kas treimine on hea mõte ,mulle on selgeks tehtud,proovitud teha ,et peale treimist võib kettad metsa visata,
neil pidi mingi kõrgem koht ka olema vms. mis klotsid laiali ajab kui hoog sees.. võin ka muidugi eksida


Nii, treisin kettad sirgeks (treiali jutu järgi olid parasjagu kõverad). Lasin tagasi panna ja kontrollida kõik üle , et ikka pidurisüsteem ilusti toimiks. Sain sõita umbes paar nädalat kui hakkas jälle rooli väristama. Siin keegi soovitas , et kui sirged või uued kettad lähevad külge tuleb ka uued piduriklotsid panna, kuna minu klotsid olid täitsa korralikud ei vahetanud neid välja. On see tõsi , et igal juhul tuleb ka uued klotsid panna ?
E39
E39
E39
Kui ketas viskab üle 0,5mm siis on ketas juba tuntavalt kõver. Vene Ladade kettad olidki kusjuures mõeldud viskama, aga BMW omad mitte. Pärast treimist soovitatav jätta ketta pind kergelt "karvaseks", mitte lihvida siledaks. Kindlasti paigaldada ka uued klotsid, sest vanad rikuvad kettad suht lühikese ajaga (mõnest päevast piisab). Treitud ketaste ja uute klotside sissesõitmisel olla pidurdamisel ettevaatlik, kuna kohe tallama hakates võib õli süsteemis liiga kuumaks ajada ning pedaal ei pruugi lekete tõttu enam endisesse asendisse jääma
. Aga jah, kui treid kettad, siis kindlasti uued klotsid. Ja kindlasti uuri järgi ketaste minimaalne lubatud paksus enne kui treima hakkad
.


- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Ja vastuseks selleleAnder X kirjutas:mul on bmw 520i, 91a, 24v. orginaal ketasdega, pidurdades hakkab ees k6ik värisema, v6ib see olla et esimesed kettad on k6verad????
Teinekord võiks natuke rohkem lugeda ka...Muhv kirjutas:Rusika reegel kõlab nii - kui pidurdades rool väriseb on esimesed kettad kõverad, kui pedaal väriseb on tagumised.

Ei saa nüüd täpselt aru mis sellega öelda tahetiLauri_L kirjutas:Kui ketas viskab üle 0,5mm siis on ketas juba tuntavalt kõver. Vene Ladade kettad olidki kusjuures mõeldud viskama, aga BMW omad mitte. Pärast treimist soovitatav jätta ketta pind kergelt "karvaseks", mitte lihvida siledaks. Kindlasti paigaldada ka uued klotsid, sest vanad rikuvad kettad suht lühikese ajaga (mõnest päevast piisab). Treitud ketaste ja uute klotside sissesõitmisel olla pidurdamisel ettevaatlik, kuna kohe tallama hakates võib õli süsteemis liiga kuumaks ajada ning pedaal ei pruugi lekete tõttu enam endisesse asendisse jääma. Aga jah, kui treid kettad, siis kindlasti uued klotsid. Ja kindlasti uuri järgi ketaste minimaalne lubatud paksus enne kui treima hakkad
.

Aga ketaste treimist küll ei soovitaks. Kui ketas on kõveraks tõmmanud, siis mis takistab teda edasi kõverdumast? Et metall juba kõveraks on tõmmanud tähendab, et tema struktuuris on toimunud muutused ja tema omadused pole enam samad, see soodustab ka edaspidist kõverdumist.
Pidurid on tähtsad asjad. Päästavad meid õnnetustest, kui nad töötavad, nii et soovitan asja siiski tõsiselt võtta ja pigem uued kettad osta. Elu on palju kallim kui kaks piduri ketast. Endalgi uued tagumised ostetud, kuna tükid olid väljas ja ilmselt oli auto samamoodi seisma jäätud kunagi.
Kaugest minevikust on kogemusi Golf IIga. Sellele sai ka pandud uued pidurikettad aga esialgu jäätud vanad klotsid (kuna pool oli veel alles). See tulemus oli tõsiselt masendav - pidurid krigisesid ja tegid üldse igasuguseid trikke. Niipea kui uued klotsid ostsin oli kõik täiesti ideaalne.
Sissesõidetud klotsid on kulunud vana ketta järgi ja nende sissesõitmine uue ketta järgi võib pigem uusi kettaid kahjustada + isegi kui see nii ei tundu on pidurite efektiivsus palju madalam.
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
http://www.templiryytel.eu
ketta "pidama jäämine" peale treimist sõltub sellest, kui palju ta kuuma saanud on
reeglina siniseks lastud kettad lähevad peale treimist edasi kõveraks, sest metallis on termopinged juba sees
aga kui on lihtsalt kõver ilma temperatuurikahjustusteta, siis saab asja küll. olen piisavalt neid teha lasknud ja kui õigesti valida, siis pole ühegi kettaga pärast probleeme olnud. seega see äraviskamise jutt vett ei pea
üle treitud kettad tahavad jah sissesõitu, alguses ei pidurda korralikult, seepärast ei tohi ühekaupa neid treida, hakkab pidurdamisel jamama
tuttav treial treib mulle 40 kr/ketas ja kui ise välja valin tooriku, pole mitte mingit põhjust tarbetult raha raisata, seda enam, et ketas kulub suhteliselt aeglaselt ja 1mm varu enne min paksust võib vastu pidada 2-3 aastat.
enne klotside vahetamist võiks aga kõik jutilised kettad kergelt üle lasta ning randid maha treida, on tulemus hoopis parem
reeglina siniseks lastud kettad lähevad peale treimist edasi kõveraks, sest metallis on termopinged juba sees
aga kui on lihtsalt kõver ilma temperatuurikahjustusteta, siis saab asja küll. olen piisavalt neid teha lasknud ja kui õigesti valida, siis pole ühegi kettaga pärast probleeme olnud. seega see äraviskamise jutt vett ei pea
üle treitud kettad tahavad jah sissesõitu, alguses ei pidurda korralikult, seepärast ei tohi ühekaupa neid treida, hakkab pidurdamisel jamama

tuttav treial treib mulle 40 kr/ketas ja kui ise välja valin tooriku, pole mitte mingit põhjust tarbetult raha raisata, seda enam, et ketas kulub suhteliselt aeglaselt ja 1mm varu enne min paksust võib vastu pidada 2-3 aastat.
enne klotside vahetamist võiks aga kõik jutilised kettad kergelt üle lasta ning randid maha treida, on tulemus hoopis parem
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Eks see sõltub juhtumist ka. Jahutuseta E30 kettaid, mis on parajalt kulunud, ei ole tõesti mõtet romulast otsida ja treimisega jamada. Sest need maksavad väga vähe. Sama käib ka nt E28 tagaketaste kohta. Poolteist aastat tagasi sattusin kogemata treiali otsa, kes tegi mulle selgeks, mismoodi vanu valida nii, et neist asja saab. Pealegi mäletan, et uute ostmise varianti olen öelnud siiski tagumiste kohta, mida enamasti pole mõtet treida, sest peale kõike muu on seal kulunud käsipiduri trummel ja arvestades nigelavõitu/väsinud käsipidurisüsteemi ei kipu see peale ületreimist enam pidama.
Kui aga jutt käib nt E34 esiketastest, mille paksus on piisav ja mis on vähe soonilised, siis need päris peenraha eest uueks ei saa?
Kui aga jutt käib nt E34 esiketastest, mille paksus on piisav ja mis on vähe soonilised, siis need päris peenraha eest uueks ei saa?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Re: kas see siis ongi kõver ketas ?
Sierra all kestavad nii originaal kui ka B kettad väga hästi sinnamaani kus nad on kulunud juba miinimumpaksuseni ja alles siis lähevad kõveraks lombist läbisõitmisel nagu teistelgi autodel ja ka bmw-l lähevad miinimumpaksusega kettad kõveraks.raimo_r kirjutas:kogu senise mudeliseeria puhul küll mittepriitv8 kirjutas:See väide on vist tõene ainult originaalketaste puhulAare kirjutas:BMW pole Sierra, kus veelombist läbi sõites kettad kõverad on.
Kui on kettad kõveraks läinud võiks nad jätta treimata ja osta kohe uued kettad sest;
A) tänava kettad maksavad nii vähe
B) hoiad treimise raha kokku ja saad kindla asja, mitte kaheldava väärtusega treitud junn mis on juba järgmises lombis jälle kõver
C) vahetad kettaid ainult ühe korra, säästad aega ja närve, ning saad rahulikult raha teenida närvitsemata, et kuhugi teenindusse vaja minna.
Pidurikettad on odavad senikaua, kui tegu on jahutuseta ketastega. Jahutusega on vähemalt poole kallimad.
Selles mõttes on jah point, et kui uus ketas maksab mingi a'la 350 krooni, siis ei ole mõtet tõesti jamada - kulunud on kulunud ja see pole uus.
Kui aga korralik ketas algab nii 1500 kroonist, tasuks juba vaadata. Seejuures on jahutusega kettad massiivsemad ja ei kõverdu nii kergesti.
Pluss veel see asi, et jahutuseta kettal on kalduvus kergesti praguliseks minna. Ühed vanad E30 või E28 tagakettad on reeglina pragusid täis.
Selles mõttes on jah point, et kui uus ketas maksab mingi a'la 350 krooni, siis ei ole mõtet tõesti jamada - kulunud on kulunud ja see pole uus.
Kui aga korralik ketas algab nii 1500 kroonist, tasuks juba vaadata. Seejuures on jahutusega kettad massiivsemad ja ei kõverdu nii kergesti.
Pluss veel see asi, et jahutuseta kettal on kalduvus kergesti praguliseks minna. Ühed vanad E30 või E28 tagakettad on reeglina pragusid täis.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Huvitavad faktid, mis jutust välja tulevad :
....Mingil autol originaalis kettad natuke viskavad või on miskit koht kõrgem.
No manage kujutlusvõimes ette 140 km/h pidurdamist, kui ketas tsentrist väljas või suisa lollus, mõni koht kõrgem on. Klotside kettast eemalelükkamise vajadust pole korras süsteemis olemas.
....Käsipiduri trummel kulub ära.
Päris huvitav mitmete aastate vältel tuleb seisupidurit mitteotstarbe kohaselt rakendada, et trummel ära kuluks. Trummelpiduritega autol vahetad seda normaaloludes ehk 1x 5 aasta jooksul ehk.
.....Jahutusega ketta paksus suurem ( ketas massivsem) kui jahutuseta ja seega saab rohkem maha nühkida ja ei kõverdu nii kergelt.
Jahutusega kettal on soojaeraldus suurem , kuid samas toimub nõrgenemine kahelt poolt, väljast kulumine ja seest korrosioon. Ja kui jätta tuulutusvahe ära, siis mitu mm saame paksuse vaheks võrreldes tavalisega ? Mitte 2 x.
.....Pidurivedelik läheb kuumaks ja paisub ning pedaal ei lähe tagasi.
Kuuma toimel paisuv vedelik läheb pedaali vabastamisel tagasi paisupaaki. Pedaali asend on vedru ja juhi teha.
Kotkasilmad või 8-kujulised kettad, kui kõverust silamaga näha on.
....Mingil autol originaalis kettad natuke viskavad või on miskit koht kõrgem.
No manage kujutlusvõimes ette 140 km/h pidurdamist, kui ketas tsentrist väljas või suisa lollus, mõni koht kõrgem on. Klotside kettast eemalelükkamise vajadust pole korras süsteemis olemas.
....Käsipiduri trummel kulub ära.
Päris huvitav mitmete aastate vältel tuleb seisupidurit mitteotstarbe kohaselt rakendada, et trummel ära kuluks. Trummelpiduritega autol vahetad seda normaaloludes ehk 1x 5 aasta jooksul ehk.
.....Jahutusega ketta paksus suurem ( ketas massivsem) kui jahutuseta ja seega saab rohkem maha nühkida ja ei kõverdu nii kergelt.
Jahutusega kettal on soojaeraldus suurem , kuid samas toimub nõrgenemine kahelt poolt, väljast kulumine ja seest korrosioon. Ja kui jätta tuulutusvahe ära, siis mitu mm saame paksuse vaheks võrreldes tavalisega ? Mitte 2 x.
.....Pidurivedelik läheb kuumaks ja paisub ning pedaal ei lähe tagasi.
Kuuma toimel paisuv vedelik läheb pedaali vabastamisel tagasi paisupaaki. Pedaali asend on vedru ja juhi teha.
Kotkasilmad või 8-kujulised kettad, kui kõverust silamaga näha on.
Viimati muutis PS, 24.12.2005 16:06 21, muudetud 1 kord kokku.
PS --Jahutusega ketta paksus suurem ( ketas massivsem) kui jahutuseta ja seega saab rohkem maha nühkida ja ei kõverdu nii kergelt.
See lause pole päris tõene,uuri asja lähemalt ja arvesta ka asjaoluga et ega sa ju uut ketast hakkagi lihvima ikka kasutatud kulunud ketast kui seda enam saabki lihvida.
See lause pole päris tõene,uuri asja lähemalt ja arvesta ka asjaoluga et ega sa ju uut ketast hakkagi lihvima ikka kasutatud kulunud ketast kui seda enam saabki lihvida.
Ma ju kirjutasin, et kulunud tagakettaid pole mõtet treida, sest tavaliselt on trummel ka kulunud ja kui see natukenegi üle käia, siis ei saa käsipidurit hästi tööle.
Võib kõlada kummaliselt, aga õigesti reguleeritud käsipiduriklotsid (nii, et pidur 2-3 hambas juba peab) kuluvad tavaliselt läbi kiiremini kui muud piduriklotsid. Kas sa pole tagakettaid ise käes hoidnud või?
Kus kirjas oli, et trummel kohe läbi kulub, ma kirjutasin, et vanal kulunud kettal on käsipiduritrummel kulunud
Seda kulumisteooriat ei hakka üldse kommenteerima....vihje korras: võta mõlema ketta ristlõige ja mõtle, kumb neist on konstruktsiooniliselt nõrgem
Seejuures on huvitav ehk täheldada, et ketta äraviskamist tingivat pragunemist ja läbikuumenemist esineb BMW puhul vaid jahutuseta ketastel. Igal juhul muutub jahutuseta ketas edasiseks töötlemiseks kõlbmatuks märksa kergemini kui jahutusega.
Võrdlus tagumiste trummelpidurite kulumisega ei näita siin midagi...mõtle, miks...
Põhirõhk on teoorial, edaspidi rohkem praktikat, PS
Võib kõlada kummaliselt, aga õigesti reguleeritud käsipiduriklotsid (nii, et pidur 2-3 hambas juba peab) kuluvad tavaliselt läbi kiiremini kui muud piduriklotsid. Kas sa pole tagakettaid ise käes hoidnud või?
Kus kirjas oli, et trummel kohe läbi kulub, ma kirjutasin, et vanal kulunud kettal on käsipiduritrummel kulunud

Seda kulumisteooriat ei hakka üldse kommenteerima....vihje korras: võta mõlema ketta ristlõige ja mõtle, kumb neist on konstruktsiooniliselt nõrgem

Seejuures on huvitav ehk täheldada, et ketta äraviskamist tingivat pragunemist ja läbikuumenemist esineb BMW puhul vaid jahutuseta ketastel. Igal juhul muutub jahutuseta ketas edasiseks töötlemiseks kõlbmatuks märksa kergemini kui jahutusega.
Võrdlus tagumiste trummelpidurite kulumisega ei näita siin midagi...mõtle, miks...

Põhirõhk on teoorial, edaspidi rohkem praktikat, PS

BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
mul on kaa esimene ketas kõver vist, sest rool väriseb kui õrnalt pidurdada suurema hoo pealt. see selleks aga mõtlesin, et ostan uued klotsid ja kuna on võimalus kasutada treipinki siis treiks need kettad ise üle aga kas seal peab nüüd kasutama mingeid spetsiaalseid mõõteriistu?
siis veel, et esimest korda pean lahti võtma absi süsteemiga ja kulumisanduriga süsteemi. kas keegi oskaks seletada mida nagu eriti tähelepanelikult peab jälgima seda asja kokku-lahti võttes? olen tavalistel piduritel küll klotse vahetnud aga sellistel mitte.
siis veel, et esimest korda pean lahti võtma absi süsteemiga ja kulumisanduriga süsteemi. kas keegi oskaks seletada mida nagu eriti tähelepanelikult peab jälgima seda asja kokku-lahti võttes? olen tavalistel piduritel küll klotse vahetnud aga sellistel mitte.