Esimene laiem teema, mis pooleli on uuem
high-tech mootor vms vanem low-tech mootor, mis suurema kubatuuriga:
patrik:
mingit m30 taolist rasket mootorit( läbi lillede öeldud) pole küll mõtet sinna paigaldada, juhitavust see paremaks küll ei tee. sirge tee sõitmise auto see olema ei saa, see oleks liiga lihtne teha
aare:
Mootorite kaalud
Oot kuskohast sa võtad, et M30 on raske ja rikub juhitavust???
M30 kaal on 143 kg
M50/M52 kaal on 136 kg
Vahe on täpselt 7 kg, mis võrdub reaalelus
aknapesuvee paagi ja roolivõimu paagi ja
sealse vedeliku kaaluga.
Alpina ehitatud M30 mootoriga E30 sõidavad samu slaalomiaegu mis M3.
Muhv:
Aare - paak on taga, mootor ees. Pole veel kuulnud, et bemudel tagumise otsa kaaluga probleeme oleks, pigem ikka esimese poolega. Seal on IMO 17kg juba kõva sõna
Aare (eelmine tech topic)
Netist natuke ringi vaadates ja ühes topicus siin tuli välja mingi rahvaluule müüt, kus ühed mootorid on "head ja kerged", teised "pahad ja rasked". Natuke numbreid:
M10 - 82 kg
M20 - 117 kg
M30 - 143 kg
M40 - 81 kg
M42 - 100 kg
M54 - 126 kg
S14 - 106 kg
S38 (varane) - 146 kg
S38 (hiline) 151 (!!!) kg
Kolm rahvatuutu mida ette tuleb:
318iS on mootori väiksema kaalu tõttu tunduvalt paremini juhitav kui 320i. Reaalne vahe on 17 kg -võtke pagassist välja tagavararatas-selle efekt on täpselt sama suur (so ei muuda muhvigi). Tegelikult on vahe vedrustuses, mitte mootori kaalus.
M30 on kole-jube raske jurakas, mis rikub juhitavust. Vahe M20-ga on 26 kg, M50 vaid 7 kg ning S38 on juba raskem. Need vahed on nii väiksed, et need on kergesti kõrvaldatavad aku vms ringipaigutamisega
või vedrustuse/rehvide ringisättimisega.
24V, 6 seguklappi vms on karmid asja, aga kaaluvad ka päris karmilt.
M3 on sellepärast 327 teemadest parem, et tal on parem kaalujaotus. Excuse me...mille arvelt? 11 kg mootori arvelt või??? Tõsta aku pagasnikusse ja kogu moos. Raskem mootor reguleeritakse vedrustusega välja. Loomulikult 325 esivedrude peale raskema mootori istutamine prosto-tak rikub auto juhitavust.
Autot veab edasi ikka mootori võimsus ja moment ning +/-10% erinevus ei oma tänavakasutusel olevale autole vähimatki tähtsust.
________________
Ootame siis huvitavat diskussiooni
sellel teemal
