Tere. Sõidukiks on 330Ci 2002a käsikastiga. Käimarit vaevab "fifth gear lean" ja seoses olen erinevaid foorumeid lapanud. Nagu sellistel puhkudel ikka tekib küsimusi juurde mitte ei jää vähemaks. Ehk oskab siin olev seltskond veidi valgust asjasse tuua.
1) Mis firma toodang mul all võiks olla? Igasugune loogika siiani ütleb,et tegemist ZF kastiga. Samas osad mikimaa foorumid kirjutavad e46 ja Getragi kooslusest. On seda võimalik kuidagi "rattad maas" ka tuvastada või on ainuke variant kanal/tõstuk ja vanahea lugemisoskus kasti küljepealt? Ei taha ennem juppe tellida kui 100% kindel asjas.
2) Mikimaa foorumitest on läbikäinud selle viienda-poole-viltu probleemi arstimiseks käigukasti õlivahetus. Õliks kästakse panna Redline MT-90. Ei plaani küll ise hakata mehaanilist probleemi õliga lappima ja kast läheb korda tegemisse, aga huvi selle õli vastu tekkis küll. Kui ta kasvõi natuke aitab antud probleemi vastu (ja väidetakse et pärispalju aitab), siis talupoja mõistus ütleb, et selle õliga peaks ülejäänud käimari töö väga siidiseks muutuma. Guugel annab erinevaid autofoorumeid,kus seda õli kiidetakse erinevates kastides ja pidi tõesti käimari töö heaks tegema.
On ehk siin kellelgi kogemusi antud õliga ja oskab kiita/laita?
3) Külmast peast, kohe peale käima panemist, tagurpidi käiku lülitades on paar korda juhtunud järgnev:
Sidur alla ja tagurpidi käik sisse-läheb "krõmpsuga*". Kui nüüd sidurit all edasi hoida ja käik välja võtta ning uuesti tagurdusele lülitada, siis "krõmpsu"pole. vahetpole mitu korda R-N-R läbi käija. Samas kui sidur vahepeal ülesse lasta, uuesti alla vajutada ja tagurpidi käik panna läheb jälle krõmpsuga. Oskab keegi suunata mida kriitilisemalt üle vaadata? Mainiks veel niipalju, et kõigi eelduste kohaselt on siduri survelaager loobumisvõitu andmas ja vbl see kuidagi on antud asjaga seotud (autoalased teadmised on mul napid ja vbl nende vahel seos puudub)?
*Krõmps- Õrn ragin käigu lülitamisel. Tundub nagu sidur pole päris lõpuni lahutatud.
PS! Kui keegi on selle viltuse viienda jama ära arstinud ja leiab aega näiteks priva vahendusel näpunäiteid anda, siis oleksin väga tänulik. Ei taha avastada ennast olukorrast, kus kast on maas ja vastu ööd selgub,et mingi pisike jupp oleks vaja veel tellida, mida kuskil foorumites ei mainitud.
Tänud kaasamõtlejatele juba ette, Rainer
E46 manuaalkast.
E46 manuaalkast.
"Player In Maneagement Profession"-PIMP
- WhipLash
- Huviline
- Postitusi: 1172
- Liitunud: 11.11.2015 16:21 20
- Peamine sõiduk: E46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 manuaalkast.
2) Kuidas peaks õlivahetus aitama käiguhoovastiku kalibreerimise vastu ? Ilmselgelt mingid hoovastiku puksid väsinud. Endal ka ei istu kang päris nii nagu vaja.
Vahetasin 1000km tagasi vahetatud ka kastiõli (Castrol - ette nähtud ja sobiv õli) ning mitte mingisugust muutust ei toonud see dünaamikasse. Mina ütlen, et ei muuda mistahes õli seda sul öö-päeva võrra paremaks
3) Ise tõmban tagurpidi käiku samuti külmast peast kahe käega sisse ja "krõmps" käib läbi. Ei näe, et selleks kohe kasti maha peab tirima hakkama ja kõike seal vahetama nagu automaatkäigukastil. Kui sidur ei ole lahutatud, siis peaks vastav ragin kohe käima hakkama.
Endal kolmandat käiku ei taha mõnikord üldse üles leida. Nii pekkis see manuaalkast ka olla ei tohiks. Rohkem tegemist hoovastiku probleemiga.
Sõida niikaua kuni su kastikene teele jätab. Siis muretsed uue, väiksema läbisõiduga
Vahetasin 1000km tagasi vahetatud ka kastiõli (Castrol - ette nähtud ja sobiv õli) ning mitte mingisugust muutust ei toonud see dünaamikasse. Mina ütlen, et ei muuda mistahes õli seda sul öö-päeva võrra paremaks

3) Ise tõmban tagurpidi käiku samuti külmast peast kahe käega sisse ja "krõmps" käib läbi. Ei näe, et selleks kohe kasti maha peab tirima hakkama ja kõike seal vahetama nagu automaatkäigukastil. Kui sidur ei ole lahutatud, siis peaks vastav ragin kohe käima hakkama.
Endal kolmandat käiku ei taha mõnikord üldse üles leida. Nii pekkis see manuaalkast ka olla ei tohiks. Rohkem tegemist hoovastiku probleemiga.
Sõida niikaua kuni su kastikene teele jätab. Siis muretsed uue, väiksema läbisõiduga

Re: E46 manuaalkast.
WhipLash kirjutas:2) Kuidas peaks õlivahetus aitama käiguhoovastiku kalibreerimise vastu ? Ilmselgelt mingid hoovastiku puksid väsinud. Endal ka ei istu kang päris nii nagu vaja.
Vahetasin 1000km tagasi vahetatud ka kastiõli (Castrol - ette nähtud ja sobiv õli) ning mitte mingisugust muutust ei toonud see dünaamikasse. Mina ütlen, et ei muuda mistahes õli seda sul öö-päeva võrra paremaks![]()
Hoovastikust asi kaugel.WhipLash kirjutas:Endal kolmandat käiku ei taha mõnikord üldse üles leida. Nii pekkis see manuaalkast ka olla ei tohiks. Rohkem tegemist hoovastiku probleemiga.

"Player In Maneagement Profession"-PIMP
- martinr112
- Huviline
- Postitusi: 324
- Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
- Asukoht: Tallinn/Viljandimaa
Re: E46 manuaalkast.
Ma 320D-l tegin ära nagu järgneval juhendil:
http://webspace.ringling.edu/~dplassma/ ... _pins.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui ülejäänud funktsioonid töötavad, siis ei pruugi kõike teha.
http://webspace.ringling.edu/~dplassma/ ... _pins.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui ülejäänud funktsioonid töötavad, siis ei pruugi kõike teha.