E46 318d turbo probleemid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Sai vahetatud turbo, 85kw mootorile panin 110kw turbo. Köik kena ja ilus turbo töötab ja toimetab. Kuuled kuidas turbo rõhku toodab ja väljalaske kaudu kuulda (otsetoru).
Probleemiks on just see, et alla 2000 pöörde auto kuidagi jõuetu ja kui gaasi anda kohapeal siis akutaatori varras ei liigu grammigi. Aga kui auto tööle paned siis näed, kuidas varras liigub vaakumiga. Tühipöördel auto tuksub on varras sees ja kui gaasi annan, siis on ikka sama kohapeal (isegi piirajas). Otsisin isegi eetriga kohta kus vöib lekkida aga mitte midagi ei andud märku.
Teiseks probleemiks on see, et kui autoga kiirendan siis mingi hetk poob hinge kinni. Kiirendades näiteks 160 kmh'ni. Peale seda auto täiesti jõuetu.
Endal pole vastavaid diagnostika seadmeid, et uurida auto hinge elu. Loodan, et kellelgi on ehk sama probleem kunagi olnud.

MAF- Puhastatud
MAP andur - Puhastasin ka mingit moodi
Vaakumid - Köik vahetatud
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas teet82 »

Igaks juhuks võid varuoskatalooge uurida netis, et kas on sama turbo kasutusel mõlemal.
Turboga mootoril on arvatavasti kerge ülerõhk pidevalt, eetriga lekete otsimine ei toimi, seda ei imeta sisse. Geomeetria varras sisse imetud asendis ongi max. rõhu asend, see peaks ok olema. Selliseid probleeme on siiski kõige lihtsam arvutiga uurida, lihtsalt lähed sõitma ja võrdled tegelikku rõhku aju poolt küsituga. Iseenesest pole suur probleem kui 160km/h avariireziimi läheb, või saarte peal ei kehtigi kiirusepiirangud :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Netist uurisin ja puurisin ning kokkuvötteks erinevuseks oli aint külmkoja õhulõdviku erinevus (nii palju ma sain aint targemaks). Huvitav ongi see, et miks see turbo akutaatori varras sisse imetud on?
Siis peab Saaremaalt kellegi otsima kes oskab arvutiga vaadata ka seda tööd :D

See mis 160kmh juures juhtub, see pole oluline :D Aga närvidele käib see, et alla 2000 rpm on tühimaa.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas teet82 »

Seda geomeetria varrast laseb aju alles siis tagasi kui on vaja rõhku piirata, ju siis on rõhk liiga madal mingil põhjusel. Tavaliselt liigub see ikka ka koha peal tuuritades, selles mõttes oleks nagu valesti midagi. Asja saaks panna arvutiga edasi-tagasi liikuma, et testida vaakumsüsteemi ja juhtsolenoidi. Võimatu pole, et mõni spetsialist on muutunud varda pikkust, või on viga üldse mujal.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Kuidas nende survemuunduritega (11747796634) on? Kui need lolliks lähevad mis need tegema hakkavad? Neid on mul kapoti all kaks, üks on turbo ja vaakumi paagi vahel ning Teine on egr'i juhtimiseks. Kui need korraks ära vahetada ja vaadata kas on mingit muutust ka näha.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas martinlink »

Olen neid turbosid oma masina timmimisel ohtralt laiali kiskunud ja ka endale üllatuseks ei ole turbo sisud samad - nimelt 110kW omal on geomeetria labad pea 2x kõrgemad, seega heitgaas liigub sama koguse juures kõvasti aeglasemalt ja keerutab tiivikut ka selle arvelt aeglasemalt.
85kW masinal väikse turboga on väände max 1750rpm juures, 110kW masinal suuremaga alles 2000rpm juures. Kui nüüd vähem kütust peale andva (ja seetõttu ka vähem heitgaase tekitava) 85kW peale panna vabama geomeetriaga turbo, siis ei jõuagi ta kuidagi seda tiivikut enne 2000 pööret efektiivselt liigutada.

Sõltuvalt peale pandud turbo koodist (717478 või 750431) on geomeetria veel omakorda erinev ehk labasid on kas 9 või 11 - viimane on hästi natuke kiirema spooliga kuid labad on ühe kõrgused ja selle mootori peal jäävad ühe uimaseks kõik.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Ühesõnaga see turbo on seal küljes siis täiesti möttetult ja seda ei ole kuidagi vöimalik siis toimima panna?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas martinlink »

Katsetada võib (stopperkruvi täiesti välja, varras lühikeseks keerata) kuid päris originaali tasemele ei tea kas saab. Muudatused tuleks muidugi arvutiga vaadata-logida.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1697
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas Silver88 »

Bosch EDC16 aju mis ka antud autol kasutusel on, liigtutab geomeetriat vastavalt kütusekogusele. Võib olla, et 85kw ja 110kw turbodel erineva vedruga aktuaatorid, mistõttu ei "tõmmata" vaakumit nii kinni, kui vaja. Softis oleks vaja 110kw turbo ka arvatavasti natuke paremini mootorisoftiga kokku viia.
Aga ka vaakumaktuaator ise võib sul vigane olla. Mul ühel autol oli, aga toimis niimoodi, et korra tuli turbo hiljem järgi (ja seetõttu oli ka kerge turbo lag), diagnost viga ei näidanud. Sõitsin nii päris pikalt, kuna otseselt alati ei teinud ta nii. Panin teise vaakumaktuaatori ning asi sai korda.
Aga korralik diagnost annaks rohkem teada. Ise paraku Kuressaares ei asu.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Vanast turbost on mul alles akutatoor, mis toimetad kenasti. Jällegi küsimus selles, et kas vanatüûbi akutatoor toimetab seal küljes või mitte?
Sain bodchi diagnostika aparaadiga vaadata korra reaalaja andmeid siis tundus mafi andmed kuidagi väga segased. Kui süüde väljas oli siis näitas ikka mingit kogust. Aga mis oleks normaalne kogus mis MAF peaks lugema tühipöördel? Mul näitas seal 40.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Täna siis sai uuritud ostsilloskoobi, boschi diagnostika aparaadi ja autodataga natuke auto andurite, vaakumite ja turbo kohta.
Tühipöördel näitas turbo rõhku millegi pärast 980mbar'i. Ja õhulugeja luges seal ka vabsee numbreid, ehk mingi 800 kanti aga seal olid mingid teised tähised taga (ei tule meelde tähised).
Otsilloskoobiga sai vaadatud kas andurid annavad öigeid signaale ja kas pinge on õige. Autodatast võtsin andmed ja sai juhtmed taha lükatud. Algul map'i andur peksis segast aga peale puhastamist hakkas paremini tööle ja hakkas öigeid andmeid näitama. Kuid vaakumiga jäi ikka mingi kala sisse, nimelt tühipöördel on on vaakum korras ja püsis seal 28 mbar peal aga kui pööret andisin siis kukkus alla 12 mbar (1000mbar/1bar). Tundub, et peab vist ikkagi akutatoori välja vahetama, kuna körgel pöördel ei hoia vaakumit sees.

Ehk keegi oskab selle info pöhjal midagi öelda või siis juurde lisada, mida uurida.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas teet82 »

Turborõhu probleeme on ikka kõige lihtsam sõidu ajal uurida, näiteks INPA-ga võtad vastavad näidud ette. Arvuti ütleb põhimõtteliselt ise, et palju rõhku antud hetkel olema peab ja palju parasjagu on, ise ei pea mingeid normaalseid väärtusi taga otima. Õhulugejaga põhimõtteliselt sama.
Vaakumi koha pealt on asi kahtlane, millega mõõdetud? Kuskilt meelde jäänud, et ikka mingi 600mbar on vaja selle varda põhja tõmbamiseks.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Tundub, et peab ikka rahakotti tühjendama ja INPA ära tellima ikka. Kus, mis ja millist tellida?

Vaakumit kontrollisin vanakooli manomeetriga :D aga kui internetis surfata ja uurida, siis üks vana testis oma M47 tänapäevasema manomeetriga vaakumit aga temal püsis 4000 rpm juures kenasti 16 mbar'i juures.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas teet82 »

No see 16 mbar on ju põhimõtteliselt olematu vaakum, samamoodi nagu 16 mbar on olematu rõhk. Võib-olla jah kõrgetel pööretel turbo vaakumvoolikust mõõtes on see ok, aga tühikõigul kindlasti mitte. Kas on siis mingid skaalad tagurpidi manomeetril, ühikud teised või midagi sellist, ei oska öelda.
Või kust torust Sa seda mõõdad üldse :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Vaakumit möötsin, peale seda vaakumi paaki/reservuaari.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Võtsin uuesti turbo maha ja vahetasin akutaatori ära, ei mingit muutust ikkagi. Jään kahtlema andurite tööd.
Map anduri viga näitas juba varem ja see veakood tuli tagasi. Vahetan ära MAP anduri ja siis vaatame mis edasi saab.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Vahepeal sai siis tellitud uus MAP andur ja oodataud kuni inpa kohale jõuab.
MAP anduri vahetasin ära kuid ikka lööb vea teadet sisse. Proovisin siin vahepeal ka teisi õhulugejaid aga ikka ei ole muutusi. Proovitud sai Pierpurgi tutikat juppi kui ka töötavat originaali, kuid abi polnud miskit, numbrid olid ikka samad.
Panen pildid, et näha mis ta näitab.
Pildid tehtud kui auto töötas tühikäigul, õhulugeja andmed läksid vabsee suureks kui autoga söitsin.
Pihusti näidud olid ka kahtlaselt miinuses aga söiduajal plussis.
Turbo ülerõhk on kohapeal ~1000 mBar ja kiirendades läheb ~2000 mBar.

Kas nii suur üleröhk vöib möjutada MAF'i lugemist?

Pilt
Pilt
JA õhulugeja kui süüde sees aga auto ei tööta
Pilt

Andres.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas martinlink »

INPA näitab turborõhku absoluutnumbrites, ehk 1000mbar pole mitte ülerõhk, vaid normaalne atmosfäärirõhk. Kiirendamisel võikski ta sinna 2000mbar kanti jääda, kuid olulisem on selle saavutamise kiirus (mis konkreetsel masinal liialt madal on, seega lööb veateadet). Ühesõnaga turbo on ikkagi selle mootori jaoks liiga suur ja nii vähesest heitgaasist selle keerutamiseks tundub, et ei piisa.

Õhulugeja mured unusta ära seni, kuni turbo puudujääk pole lahendatud.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Küsin siis kohe juba, mis siis tegema peab, et turbo puudujääk lahendada? Asendada 110kw turbo 100kw omaga ? Mul on vana turbo alles ja kahest ühte vist ei kannataks ka teha.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Tuleb meelde, et vana turboga näitas samamoodi kahtlaselt õhulugeja. 20 süüdeväljas ja 40-50 tühikäigul.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas martinlink »

Kõige õigem oleks õige turbo peale panna. Võib ka katsetada seda turbot sättida (ilma logideta üsna kahtlase väärtusega tegevus), kuid vaevalt et sama heaks saab, kui originaalis...
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

No selge, peab siis uurima hakkama kus kohast uue turbo saan
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1697
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas Silver88 »

INPA on sellise logimise jaoks suhteliselt mõttetu. Kasuta Testot.
Allalaadimislink on siin:
http://phenoboy.kapsi.fi/testo/testo-20 ... dalone.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Siis kuidas saab olla see 320d turbo antud mootori jaoks liiga suur? 318d ja 320d vahe seisneb ainult selles et 20d on suuremad pihustid ja nats suurem turbo. Ei saa. Seega ei nõustu selle väitega justkui oleks see turbo selle mootori jaoks liiga suur :D
Kui ise pusida tahad, siis logi, ja vaata et rõhk oleks kiirendamisel ~2100mbar. Selleks soovitan nt neljandat käiku. MAFi näit sealjuures ~1100mg/stroke on täiesti normaalne ja adekvaatne näit :)
Kui turbo piisavalt ülerõhku ei tooda ning kõik muud võimalikud põhjused selleks on üle vaadatud, siis eeldavasti on "viga" softis endas. Ehk nagu eespool kirjutasin, siis võimalik et on turbo reguleerimise kaarti ajus vaja modida.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas martinlink »

Väiksemad pihustid (= originaalis vähem kütet = vähem gaase turbo ringi ajamiseks) + "natuke" suurem turbo tekitavadki kokku olukorra, kus originaalseades 318d mootori jaoks ON see vile ikkagi liiga suur, nõustu või ära nõustu.
Softi modimisega saab küll asja paremaks (ja tõenäoliselt ka veakoodidest vabaks), kuid sama madalalt võtma, kui originaal 318d või 320d 100kw turboga seda kooslust vaevalt et saab. Isegi õige mootori peal üsna tugevalt moditud tarkvaraga saab max rõhu kätte hiljemalt 1900rpm juures, 318d peaks seda suutma juba stockis 1750rpm peal õige turboga.

Ehk kui ikkagi originaalseadet taga ajada, siis tuleks see õige ja "natuke" väiksem turbo sinna tagasi panna...

Testoga logides on mõistlik kasutada 3. käiku täisgaasil vahemikus 1500 ja 4000 pööret ja logida ka vaakumsolenoidi töö %!
Viimati muutis martinlink, 05.04.2017 19:09 44, muudetud 1 kord kokku.
uniik
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 20.11.2013 23:29 46

Re: E46 318d turbo probleemid

Postitus Postitas uniik »

Laadisin omale alla testo ja proovin sellest natuke aru saada. Õhtul proovin logida andmeid.
Kasutan seda programmi esimest korda ja ilmselt õppimist on küllaga :D
Vasta