Nael või lamell?

Vaba teema
Vasta
Kasutaja avatar
ristokru
Huviline
Postitusi: 791
Liitunud: 18.04.2007 18:53 05
Asukoht: Viimsi

Nael või lamell?

Postitus Postitas ristokru »

Kuna tulemas jälle talv siis tekkis küsimus et mis on siis parem kas nael või lamell? Tahaks osta talve kummid alla aga ei tea kumb valida :D
Äkki oskate aidata :)

Märksõnad: lamell, naast, nael, talverehv
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Oleneb täiesti sellest, kus sõidad.

Linnas ja suurematel maanteedel sobib lamell igal juhul paremini (vaiksem, ei lõhu teed), aga väiksematel teedel (ehk siis kiilasjää peal) pole ilma naelata suurt midagi teha.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Re: nael või lamell?

Postitus Postitas Cardo »

ristokru kirjutas:Kuna tulemas jälle talv siis tekkis küsimus et mis on siis parem kas nael või lamell? Tahaks osta talve kummid alla aga ei tea kumb valida :D
Äkki oskate aidata :)
viska kulli ja kirja
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Kui ma hästi mäletan, siis oli mingi aeg, äkki eelmisel aastal pikem diskussioon siin selsamal teemal. Lõpuks on ikkagi nii, et kellele ema, kellele tütar :roll:
Viimati muutis AARE540, 10.10.2007 20:09 40, muudetud 1 kord kokku.
laur84
Huviline
Postitusi: 894
Liitunud: 01.03.2007 23:27 27
Asukoht: Kohila-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas laur84 »

veel valiks ikka naela, kui just linna inimene pole
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Kuna Läti 2008 keelustab naelad siis valisin seekord lamelli. Muidu oleks naelaga sõitnud.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
Joosep325i
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 12.03.2007 23:28 28
Asukoht: Pirita

Postitus Postitas Joosep325i »

Lamell on naljategemine, nendega võid suvel sõita, talveks on nael.
Ise muretsen 100% talveks naelad, kuna tahan kevadel ka veel autoga sõita ;)
Rakvererax22
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 10.03.2007 12:30 31

Postitus Postitas Rakvererax22 »

mina soovitaks ka naela, kuna meil hommikuti on ikka nii et kaevud kuskil suures hanges( pole vahet mis rehv) ja õhta siis koju naastes on teedel kiilakas , siis ikka nael. :cool:
Kasutaja avatar
Margus_
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 02.12.2005 14:06 11
Peamine sõiduk: Babyracer

Postitus Postitas Margus_ »

Mina kahe käega naela poolt. Müra on küll rohkem aga kuidagi kindlam tunne on endal. See nüüd küll määrav pole, et linnas liikumiseks lamell parem... tuleb talvel ka linnas ette jäiseid kohti, kuhu alati teedehooldajad õigel ajal ei jõua. Kuna ise sõidan talvel päris palju jääteedel, siis pole üldse mitte mõelnudki lamelli vastu vahetada. Las kliima soojeneb enne veel natuke ja talved lähevad soojemaks, siis vb usaldab isegi.
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

Joosep325i kirjutas:Lamell on naljategemine, nendega võid suvel sõita, talveks on nael.
Ise muretsen 100% talveks naelad, kuna tahan kevadel ka veel autoga sõita ;)
Aga kui sul vaja talvel korraks Lätti minna või näiteks Rootsi, kas siis vahetad vahepeal ära. (Piiri peal peaks rehvilaenutuse tegema-päris hea äriidee :lol: )
E32 750i 220kW :)
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1767
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Mina olen kõik eelmised aastad naelad ostnud ja lamelli kindlasti ei taha. Olen proovinud lamelliga sõita ja pole üldse see. Vahel tahan kindlsti ka jäärajale minna ja seal pole lamelliga küll midagi teha, nagu suverehviga uisutad.
Kasutaja avatar
Kalmer K.
Huviline
Postitusi: 1095
Liitunud: 10.03.2004 22:54 18
Asukoht: Võrumaa

Postitus Postitas Kalmer K. »

Oma vanakesele võtsin ikkagi naelad, siin Mägi-Eestis on talvel teed nii nagu nad on, täna nii ja homme naa...
E90 325I LCI´10 M-Tech
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Naastrehv tekitab küll kindlama tunde, aga saab ka lamelliga väga eduliselt sõidetud kui on ikka korralik rehv. Mul isa sõidab ainult lamelliga ja ei ole hätta jäänud kuigi sõidab samades oludes kui mina oma naelaga. Järgmised rehvid ostan ka lamellid, sest küllap see naastrehv ka meil keelatakse ikkagi millalgi.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
ristokru
Huviline
Postitusi: 791
Liitunud: 18.04.2007 18:53 05
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas ristokru »

Noo ,ei teagi enam äkki keelatakse ka meil 2008 naelad ära ja siis oleks maha visatud raha :?
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

ristokru kirjutas:Noo ,ei teagi enam äkki keelatakse ka meil 2008 naelad ära ja siis oleks maha visatud raha :?
No nopid need naelad sealt välja siis. Ise kasutan muidu lamelli, pole probleemi siiani esinenud, kui teadvustad endla ka, mida sa roolis olles teed!
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

Selleks talveks lamellid.Mis ajast alates siis Rootsis enam naastrehve ei kasutata? Pole nagu kuulnud.
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

mulk2 kirjutas:Selleks talveks lamellid.Mis ajast alates siis Rootsis enam naastrehve ei kasutata? Pole nagu kuulnud.
Minu meelest oli mingi sellinne jama mul tuttavatel (Norras tööl), et Rootsis keelatud aga Norras kohustuslik aga kuidas sa Eestist Norra sõidad kui mitte läbi Rootsi. Nokk kinni- saba lahti-saba kinni-nokk lahti :lol:

Pead ei anna aga minu mäletamist mööda oli sellinne jama, või ajan ma midagi millegagi sassi, vana ka juba-ei jää asjad meelde :lol:

Ise kasutan veel see talv naaste kuna eelmisest hooajast veel super korras (100% naelad alles) aga järgmine aasta arvan, et lamellid lähevad loosi.
E32 750i 220kW :)
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

rynno300 kirjutas:No nopid need naelad sealt välja siis. Ise kasutan muidu lamelli, pole probleemi siiani esinenud, kui teadvustad endla ka, mida sa roolis olles teed!
Ja täpselt nii tulebki suhtuda, et pead endale teadvustama et on all lamellid ja siis on need täiesti suurepärased rehvid. Endale ka sai eelmine aasta ostetud tutikad lamellid ja panen see aasta nad rõõmuga alla tagasi, ilma et peaks muretsema et näe nii palju naaste puudu.

Sõidan suurema aja linnas ja suurtel maanteedel. Ainult paar korda kuus vaja keerata väiksematele teedele, aga siis peab lihtsalt hästi meeles pidama, et siiski on talv. Lamelliga ei pea kogu aeg muretsema, et näe krt pidin äkki pidurdama või oli vaja kiiremini edasi liikuda. Naastuga on kogu aeg see peavalu, et näe ratas läks ringi käima ja noh huvitav palju neid naaste nüüd alla jäi. Linnas lihtsalt ei püsi need naelad sees.

Lamelli kasuks räägib ka see, et see rehv töötab pea lõpuni hästi. Naastu segu on aga kõvem ja kui sealt juba pooled naastud lahkunud siis see peab märksa kehvemini kui puhas lamell.
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2400
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

iga-aastane tulemuseta arutelu, mis ?
üleeelmisel autol (Golf 3 VR6) kasutasin tutikaid Continental (tol hetkel TM testivõitja) lamelle.. väga tuus pidamine (paksus) lumes, lörtsis, vihmaga. hea suunakindlus. kinnisõidetud lumel ja kiilasjääl oli mingi elementaarne pidamine olemas.. ilma naelata kummi kohta isegi ootamatult hea, aga.. suvalise heas korras naelaga on parem..
minu jaoks lamellil on sellised plussid:
* hea pidamine / juhitavus lumes-lörtsis, tugevas vihmas
* vaikne
ja miinused:
* kehvapoolne pidamine ekstreemsel libedal (kiilakas, kinnisõidetud lumi)
* lodev juhitavus kuival asfaldil (ilmselt sõltub rohkem konkreetsest mudelist / margist)
* EKSTRAMIINUS ! ülikiire kulumine kuival asfaldil / sooja ilmaga. vähemalt konkreetsetel Conti'del.
müüsin auto poole talve pealt.. mõnest mm'st olin jagu saanud. tüüp, kellele auto müüsin suutis aprilliks esirehvid täiesti siledaks sõita :shock: palju oli kuiva ilma...
kunagisel tööautol (Ford Escort 1,4) jäeti suveks mingil põhjusel lamellid alla... 3 kuuga esimesed slikid :P
eelmise autoga (BMW 530) sain kaasa Kleberi naelad.. silma järgi sain talvega võibolla millimeetrist-kahest jagu, mitte rohkem.

naeltel on siiski meie oludes eeliseid.. pidamine kiilakal, aeglasem kulumine vahelduvates oludes.. oleks mul mõni kergem - vähem võimsam auto, kaaluksin lamelli, aga hetkel.. 2 tonni puhast rauda on vaja kuidagi pidama saada :P ja tulevad Continental naelad ;)

sellised siis minu kogemused..
V8
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

ja kui naelad siis pakiautonaelad !!! minul vähemalt nii ja jääpeal kindlasti parem kui tavalise naelaga ;)
2000 a. 320d, e46
maestro
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 30.01.2007 18:58 27
Asukoht: Tallinn/Tartu

Postitus Postitas maestro »

Ma sõidan ka lamellidega ja valisin need kuna on vaiksemad.

Vaadates meie talvesid siis selliseid "ekstreemseid" olusid on meil viimastel talvedel kaunis väheks jäänud. Ja kui naad ongi siis sõidan ka vastavalt ehk ettevaatlikumalt.
Täiesti nõus kui elad ikka kuskil maal siis nael on õigustatud aga kuna olen linna inimene siis mingi väikese jupi pärast panna nael alla et "äkki" on libe... ei näe mõtet :D

Aga edu talveks valmistumisel ja et ikka kevadel oleme kõik ühes tükis ;)
BMW E39 528i Shadowline 98' -˃ Volvo V70 Move 05' -˃ Toyota LC120 05' -˃
Honda CR-V 16'
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Olen ise lamelliga sõitnud juba mitmed aastad ja julgen väita, et saab ka maal vabalt hakkama, samamoodi peavad libedusega võilema näiteks metsarekkad ja seda loomulikult ilma naelteta.
Usun, et õige kiiruse ja sõiduvõtete puhul juhtub ka õnnetusi vähem, sest selle piiri, kus ära tunnetad, et tee libe on tajud ära varem kui naastuga ja seetõttu ka väksema kiirusega...
Samas olen ka seda meelt, et mõnel eespoolkirjutajal oli õigus ja mingi aeg keelatakse naastud ära ja vot siis hakkab nalja saama nende näol, kes naastu vaid ainuõigeks peavad...
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Aaarghhh.... ma ei mõista, kas tõesti peab igal sügisel tegema teema, naast või lamell?
Tulemus on see, et 10lk igaüks kiidab täpselt seda rehvi millega ise parasjagu liikleb ning peale mõttetu vaidluse siit midagi muud ei leia.
Põhim võid igasse suvalisse foorumisse sisse põigates samasuguse teema leida.

Raivo - juhe jookseb kokku juba selliste teemade peale!
530d
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4221
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Hea, et ei vaielda, millist lõhnakuuske peaks ikka autos kasutama......
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Raivo, tuleb oodata, millal naelad ära keelatakse ja ongi kõik õnnelikud :P
Ja ei tule sellist teemat siia enam kunagi :)
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

maestro kirjutas:Ma sõidan ka lamellidega ja valisin need kuna on vaiksemad.

Vaadates meie talvesid siis selliseid "ekstreemseid" olusid on meil viimastel talvedel kaunis väheks jäänud. Ja kui naad ongi siis sõidan ka vastavalt ehk ettevaatlikumalt.
Täiesti nõus kui elad ikka kuskil maal siis nael on õigustatud aga kuna olen linna inimene siis mingi väikese jupi pärast panna nael alla et "äkki" on libe... ei näe mõtet :D

Aga edu talveks valmistumisel ja et ikka kevadel oleme kõik ühes tükis ;)
täpselt minu suhtumine :)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Kogemus näitab, et mitte mis rehv, vaid tähtsam on, et millal ta alla saab ja kui kiiresti selle muutusega arvestatakse. Alati kipub just see esimene libe olema kõigi komistusrahn. Mullu sügisel peale esimest tõsist kiilasjääd nähtud pilt, kus ühe päevaga tuli vastu päris mitu katkise esiosa/tiivaga bmw-d pani küll veidi järele mõtlema. Ja muidugi need ahelkokkupõrked :(. Ükskõik kumb rehv all on, tuleb ikkagi sõitu harjutada ning teeolusid ja auto käitumist hoolikalt jälgida. Ohutus on meie kõigi endi teha.

EDIT: Tasub rehvirõhku jälgida ja arvestada, et iga liikuv asi kulub. Ka lamellid kaotavad oma pidamise, sest lamelli ja jää vahel tekkiv hõõrdejõud üha väheneb tänu kulumisel tekkivatele ebatasasustele.
Lisaks väljakukkumisele, tasub arvestada ka naastupeade kulumist. Siinkohal tuleb juba tootja mängu. Omal parim kogemus siiani Nokian Hakkapeliitta 4-dega. Väga hea pidamine ja kulumiskindlus (mida rehvitestides ei arvestata). Kolmandal talvel oli ka veel päris kindel tunne ja ei näinud 230Nm momendiga esiveolise all olles ühtegi naastuava. Sellel aastal lähevad ilmselt needsamad alla, sest lisaks visuaalsele hinnangule, kindlasti peavad ka veel piisavalt. Kusjuures tekkiski küsimus, et miks Nokian nii vähe kuluva rehvi turule tõi, see kipub aastate lõikes ju nende läbimüüki vähendama. :P Tõsiseks miinuseks on ainult veeremüra asfaldil.
Viimati muutis Raitz, 11.10.2007 11:14 21, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

ühe pirueti tegin isegi eelmine aasta, ühe päevaga oli paks lumi ja see omakorda kinni sõidetud jääks ja nii ma seal siis tiksusin 245 poolenisti slikk rehviga :D

muidu talveks lähevad lamellid, ühe talve juba sõitsin ja võib rahule jääda, vaiksed ja ei lõhu teed, kuigi jää peal tuleb olla ikka suht ettevaatlik, konarlikul teel võib piix minema visata suht kergelt.
MESHUGGAH
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 07.06.2006 23:12 56
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MESHUGGAH »

Kasutan naelkumme elades Tallinnas. 185/65/15 Gislaved Nord Frost3, nad on vaiksed ja ka kiiresti soites on nad vaga head.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Peab ka vist talverehvid varsti alla panema, sest tagumised suvekad on suhteliselt kulunud. Eile oleks Tondi teel Selveripoolsel ringteel tagumise otsaga teepiiretesse sadanud kui veojõukontroll poleks õigel ajal vahele sekkunud.
Talveks lähevad alla Continentali lamellid. Eelmisel autol olid all naastrehvid. Naelal olid eelised kiilasjääl aga kehv pidamine lörtsis. Ning naastrehvide puhul pidi pidevalt muretsema naelte kadumise üle ;)
Vasta