NB! Üldiselt kannatab selle pingutijama all ainult M42 mootor (so E30 318iS).
Jama hakkab tavaliselt siis peale, kui see pinguti on lahti võetud. Sellised hüdraulilised asjad kipuvad natuke teises asendis kokku panduna jamama hakkama. Ja midagi erilist polegi selleks tarvis. E36 kasutab muudetud ehitusega pingutit. Niiet ära s'tta torgi, hakkab haisema.
Üldiselt on see hüdropinguti paras plekk bmw nime peal nagu paljud uuemad asjad olema kipuvad. Lastakse mingi läbimõtlemata jama tootmisse ja pärast helbivad ostjad seda suppi. M30-l ei ole hüdropinguti, vaid pingutab seal vedru ning kolb täitab seal amortika osa. Kolvi tagune täitub mootori töötades õliga (see õli, mida kett kaasa veab). Eraldi õli survekanalit nagu M42-l sellel pole. Kolvi sees on väike auk ning seepärast ei saa kolbi äkki tagasi lükata (nt kui järsku gaasi anda). Äärmiselt töökindel ja geniaalne lahendus.
M30 ketipinguti, kui õigesti kokku panna töötab senikaua kui tald on läbi kulunud (ca 500 000 km). Kuna ta on mehhaaniline, siis katkimineku risk on 0, pigem on risk loll montaaz. Nimelt ei tohi peale pinguti koostamist M30-l paari minuti jooksul järsku gaasi anda (pinguti peab õli täis minema)
See ei kehti siis, kui mootor maas ja enne pealepanekut kork ära keerata ja õli täis valada. Auto peal seda teha ei saa, sest see vidin on allapoole kaldu ja ülesmäge vedelik ei voola
Kõige kallim osa sinu mootori juures, mis p'sse keerata annab, on nukkvõllid. Keera klapikambri kaan maha ja vaata järgi. Ülejäänud asjad ei ole niiväga kallid.
Torukollektor pole sellel mingi tuuning vaid see ongi tehasest seal peal. Mootor käib tal ise suht lärmakalt, aga mingeid laginad-kõrinaid kuulda ei tohi olla.
Kui mootor lonkab tühikäigul, siis kontrollida kompressiooni - tihti on probleemiks lekkivad klapid. Neid lihvida on paras töö - olen seda teinud ja pärast ei saa sa ise pastapliiatsit ka peos hoitud.
Kaane mahavõtmisel tuleb väntvõll 1sil ÜSS-i ära fikseerida. Selleks on tarvis üks pulk treida (vasakul pool plokis on selleks spets koht ning hoorattas vastav auk). Nukkvõllide paigaldamiseks on soovitav rakis, saab ka ilma (tagumiste kandiliste otste järgi).