K: tooresegu syst. M20 mootoril?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

K: tooresegu syst. M20 mootoril?

Postitus Postitas Aivar »

Kuna ise olen üsna lünklike teadmistega sissepritse alal :oops: ,siis ehk keegi seletab lühidalt, kuidas töötab el.pritsel "külmkäivitus?"

Mehhaanilise pritse hingeelu olen uurinud ja suht selge, aga.... kuidas uuematel? :|
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8454
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Vastavalt jahutusvedeliku ja sissehingatava õhu temperatuurile pritsitakse kütust lihtsalt rohkem. Vanematel pritsetel oli lausa eraldi pihusti, uuematel toimub kõik põhipihustite kaudu, lihtsalt lahtiolekuajale pannakse vastavast tabelist loetud tambovi konstant otsa.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ei pea alati paika see uus-vana.

L-jetronicul (vana süsteem) pole mingit külmkäivituspihustit kuskil. Samas
esimesel Motronicul on see täitsa olemas (mis on selles võrdluses uuem süsteem).

L-jetronicul on lisaetteanne läbi põhipihustite ning lisaõhku antakse läbi jahutusvedeliku poolt soojendatava termostaatklapi. Süsteem on väga keerukas ja selle reguleerimine nii, et asi tasakaalus töötaks, nõuab tükk tööd ja vilumust.

Reguleeritavaid asju on seal vaat kui palju
1. Co kruvi
2. pöörete kruvi
3. lisaõhu termostaadi vedru pingutuse kruvi

Trikk on panna nad koos nii tööle, et külmkäivitusel täis ei lähe ning et soojast peast pöörded liiga alla ei vaju. Süsteemis on umbes 10 erinevat kummivoolikut, mis vanadusest pragunedes teevad igasugu kotermanne.
Õnneks on need UM-s saadaval ja mitte eriti kallid.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta